mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 15:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Škrtiaca klapka
PříspěvekNapsal: 23 duben 2006 15:40 
Offline

Registrován: 14 listopad 2005 20:53
Příspěvky: 19
Bydliště: Slovenskooo
Čaute! Našiel som návod na nastavenie škrtiacej klapky (TPS,...). Návod začína od nastavenia podľa senzora uzavretia klapky (neviem skratku). No lenže na mojej klapke nieje. Aspoň ja som ju nenašiel. Podľa čoho mám teda klapku nastaviť? mám Lancer 1.5GLXi, 8V, rv.90, 4G15. Tu sú nejaké obrázky tej klapky http://fotky.azet.sk/jsAlbum.phtml?&al=1189516

_________________
Mitsubishi Lancer 1.5GLXi 8V 63kW rv.1990


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 duben 2006 07:37 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Postupuj podle mého návodu v sekci Galant - kolísání otáček.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 duben 2006 10:09 
Offline

Registrován: 14 listopad 2005 20:53
Příspěvky: 19
Bydliště: Slovenskooo
No ja som to už čítal, ale našiel som tam len návod na reset ECU. Ale návod na nastavenie,... Pre istotu to prečítam znovu... Inak, videl si už takú klapku? Lebo zatiaľ mi nikto nevedel poradiť a čo som našiel jedno PDF, tak tá klapka sa používa snáď do každého Mitsubishi, len do Lancera nie :) Ale mne tam pasuje všetko: konektory, ....

_________________
Mitsubishi Lancer 1.5GLXi 8V 63kW rv.1990


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 duben 2006 10:59 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To, co tam máš, je naprosto standardní zařízení, které se užívalo na všech motorech MMC s MPI od r.v. 1988 do 1992-3.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 duben 2006 14:23 
Offline

Registrován: 14 listopad 2005 20:53
Příspěvky: 19
Bydliště: Slovenskooo
Díky ti Mitsi... si ma potešil. Lebo ešte nikto mi nepovedal, že sa s takou klapkou už stretol. A ako mám pri nej postupovať? Má vôbec spínač voľnobežných otáčok? A nechajme, že tá 5kolíková vec je ISC. Čo je potom ten motorček hore (dvojkolíkový)?
http://62.168.117.238/fotoalbumy/009/10 ... e3ecfb.jpg
Viem že sa už pýtam ako blbec, ale už si ničím niesom istý. :oops: Klapku som už vyčistil. Je ako zrkadlo. TPS som nastavil tak, že keď je klapka úplne zavretá, tak je medzi kolíkmi 4 a 2 0,9kohm. Lenže čo ďalej... ??? Díky vopred.
(Ak stretnem toho blbca čo mi to rozladil, tak ma uvidíte v telke : Najbutálnejšia vražda v dejinách Slovenska!)

_________________
Mitsubishi Lancer 1.5GLXi 8V 63kW rv.1990


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 duben 2006 16:48 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jdeš na to moc vědecky. Zkus metodu "pokus-omyl", jako jsem to vždy (před více jak 10 lety totiž ještě žádné informace z internetu nebyly!)dělával já. Ten šroubek blíž k tělesu klapky je pro "základní nastavení" volnoběhu, ten vzdálenější je "kompenzace" otáček. Tedy pohneš o půl otáčky tím bližším "někam" (a je v zásadě jedno, kam - podle reakce motoru poznáš, zda to bylo správným směrem, či ne), provedeš reset ŘJ (VŽDY!!!), a tak stále dokola, až to bude jakž takž chodit. Pak k tomu stejným způsobem "přišteluješ" ten vzdálenější a nakonec "doladíš oba vzájemně" (v této fázi se šroubky pohybuje řádově pouze o 1/8 otáčky), abys dosáhl kýženého výsledku (ten jsem tu už mnohokrát popisoval).

Prostě sranda na 3 hodiny, ale třeba také na 3 dny... Hodně zdaru a toho, koho zbiješ kvůli tomu rozštelování, dojdu ještě skopat do kuličky!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 duben 2006 17:13 
Offline

Registrován: 14 listopad 2005 20:53
Příspěvky: 19
Bydliště: Slovenskooo
A TPS nastavím ako? Alebo som to spravil dobre?

_________________
Mitsubishi Lancer 1.5GLXi 8V 63kW rv.1990


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 duben 2006 18:26 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jestli máš na mysli polohu potenciometru (snímače polohy) vůči klapce, tak ta se seřizuje pomocí firemního testeru (v nejhorším případě ohmetrem) vůči zcela zavřené klapce na předepsanou hodnotu ohmického odporu. Jenže tu já neznám a ani nemám možnost ji nikde zjistit... (viz též jeden z mých příspěvků v sekci Galant - kolísání otáček) A mám takový pocit, že při měření musí být navíc zcela eliminován vliv případně vyjetého čepu (toho, co hýbe klapkou - zezadu se opírá o páku "kompenzace") servomotorku elektronického ovládání klapky.
Takže v tomto ohledu Ti bohužel neporadím a toho, kdo sahal do nastavení potenciometru, bych doporučil před popravou nechutně mučit!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 duben 2006 19:22 
Offline

Registrován: 14 listopad 2005 20:53
Příspěvky: 19
Bydliště: Slovenskooo
No s tým mučením súhlasím. :twisted:
Ja som ten motorček dal dole a tak celú klapku vyčistil a nastavil na 0,9kohm. Tú hodnotu mám zistenú. Takže to by som to mal mať OK. Takže už len tie dva šróbiky. XOR poslal na Galantweb návod ako ich nastaviť. Neviem či si to čítal. Vyzerá to dobre, lenže na to aby som to podľa neho nastavil, potrebujem merať, kedy je zopnutý spínač voľnobežných rpm.

_________________
Mitsubishi Lancer 1.5GLXi 8V 63kW rv.1990


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 duben 2006 19:36 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jenže u tohoto provedení žádný takový spínač není... A není tam jednoduše proto, že "nějaký volnoběh" si ŘJ drží (musí držet - ten bližší šroub NENÍ DORAZEM klapky) vždy sama s pomocí právě onoho servomotorku, takže by vlastně byl k ničemu. To je právě ona zásadní odlišnost od novějšího provedení, kde je volnoběh řízen obtokovým ventilem a klapka sama NENÍ ovládána servem (řešení popisované xorem Tobě vůbec nijak nepomůže!).

Takže nezbývá, než zkoušet, zkoušet a zase jen zkoušet...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 duben 2006 20:41 
Offline

Registrován: 14 listopad 2005 20:53
Příspěvky: 19
Bydliště: Slovenskooo
:? ..no ...si ma potešil. Ma čakajú dlhé chvíle :D . A od akej polohy mám začat točiť tým šroubkom bližšie ku klapke? Lebo ona vlastne je bez významu kým sa nedotkne klapky... alebo sa mýlim? Vedel by si mi poradiť nejaký bod od ktorého začať?

_________________
Mitsubishi Lancer 1.5GLXi 8V 63kW rv.1990


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 duben 2006 21:49 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Klidně začni od bodu, v němž je to teď. K "dotyku" a tím i k načtení základní polohy klapky dojde při resetu ECU.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 duben 2006 22:36 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
Integer píše:
:? ..no ...si ma potešil. Ma čakajú dlhé chvíle :D . A od akej polohy mám začat točiť tým šroubkom bližšie ku klapke? Lebo ona vlastne je bez významu kým sa nedotkne klapky... alebo sa mýlim? Vedel by si mi poradiť nejaký bod od ktorého začať?

nejblizsi co sem nasel ty tvy klapce je navod na Galanta z roku 90 http://autorepair.about.com/library/faqs/bl620g.htm
Kdyz to vhodne skombinujes s nastavenim TPS podle http://www.geocities.com/berserko_1/c50/adjust.pdf, tak se snad nekam dostanes. Nastaveni se dela na ohratem motoru a pri vypnutych spotrebicich. Podle tech navodu bys mel udelat nasledujici:
1. ohrat motor, trochu ho protahnout a pak nechat 2 minuty bezet na volnobeh. kdyz volnobeh neni ok, tak pokracujes s
2. cisteni klapky (to uz mas)
3. nastaveni tech sroubku a teprve potom TPS
takze k bodu 3
a) vypnes motor :)
b) uvolnis lanko plynu
c) tak a ted se navody ruzni pro ruzny motory:
bud zkratujes piny 10 a 12 na diagnostickym konektoru (to je to, co delaji u Galantu pred 93), zapnes zapalovani a ISC uplne zajede dovnitr. pokud to neudela, tak budes postupovat podle druhyho zpusobu - nebudes nic zkratovat, jenom zapnes zapalovani a pockas 15 sekund - to bys mel slyset, jak se ISC zaparkuje jako v prvnim pripade.
Ok, takze az to bude zaparkovany, tak v kazdym pripade odpojis konektor ISC, aby ti s nim jednotka nejezdila a nekompenzovala otacky.
d) uplne uvolnit SAS = fixed speed adjusting screw (coz je ten s kulatou hlavou na telese sani)
e) nastartovat
f) nastav zakladni otacky (cca 750) tim sroubem, ktery se tvari jako doraz (hexa hlava) = idle speed control adjusting screw (na obrazku v odkazech viz vyse)
g) zacni utahovat SAS a jakmile se otacky zacnou zvedat, tak zastav
h) a vrat se do polohy, v ktery se otacky maji tendenci snizovat a z ty pozice ho povol o dalsi 1/2 otacky
i) vypni motor, nastav lanko plynu, aby bylo rozumne volny
j) odpoj baterku Mitsiho zpusobem
k) pripoj ISC konektor
l) nejdrive po cca 15sekundach pripoj aku
m) nastartuj, nech bezet 5 minut a uvidis

Asi nejtezsi je se trefit do nastaveni toho SASu. Mimochodem lanko plynu musi byt volny, jak sem si overil v nedeli, kdy sme s brachou chteli lanovod namazat. Jenomze jak sme lanko jenom neznatelne vic napnuli, tak bylo cely nastaveni v cudu... desetiny milimetru hraly roli, pakarna.

v tom PDF jeste nasleduje nastaveni TPS, tak, aby bylo na konektorech TPS 0.48-0.52V (pri zaplem zapalovani, ale vyplem motoru). jaky piny konektoru to jsou se opet lisi podle modelu auta, pravdepodobne 2 a 4 pro tvoje auto. Pokud s TPS pohnes, tak samozrejme musis zresetovat.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 duben 2006 08:30 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
xor zase nezklamal! Opět úplně vědecký postup. Holt starý dobrý empirismus je už dnes přežitkem... 8)

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 duben 2006 14:49 
Offline

Registrován: 14 listopad 2005 20:53
Příspěvky: 19
Bydliště: Slovenskooo
No supeeer!!! Ľudia, vy ste géniovia... Hneď to idem skúsiť.

_________________
Mitsubishi Lancer 1.5GLXi 8V 63kW rv.1990


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz