mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Škrtiaca klapka
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=3&t=210
Stránka 2 z 3

Autor:  Integer [ 30 duben 2006 13:22 ]
Předmět příspěvku: 

No tak ja som to vyskúšal, ale veľmi sa mi nedarí. Ťažko sa mi nastavuje tých 750rpm, pretože po naštartovaní mám najskôr nízky voľnobeh a potom sa zdvihne. Neviem ako, lebo ISC som odpojil, presne ako v návode. Nastavujem to na zohriatom motore. A ešte... keďze stojím na mieste a motor beží, tak sa mi pravidelne púšťa ventilátor na chladiči a okamžite mi to celé nabúra, pretože hneď voľnobeh klesne (raz sa mi stalo, že stúpol). A ešte k tomu voľnobehu. Keď sa mi ho aj nejako podarí nastaviť na 750rpm, po chvíľi začne jemne skákať(ešte stále len počas nastavovania). Proste nastavím voľnobeh a idem nastavovať ten SAS a ani sa nestihnem dotknúť klapky a už si to jemne skáče. Opakoval som to asi 5krát a ani raz mi nereagovalo zdvihnutím voľnobehu pri zapnutí svetiel. Kde robím chybu? Klapka je 100% čistá. Čistejšia nebola ani po výrobe.

Autor:  xor [ 01 květen 2006 11:35 ]
Předmět příspěvku:  ISC

Integer píše:
No tak ja som to vyskúšal, ale veľmi sa mi nedarí. Ťažko sa mi nastavuje tých 750rpm, pretože po naštartovaní mám najskôr nízky voľnobeh a potom sa zdvihne. Neviem ako, lebo ISC som odpojil, presne ako v návode. Nastavujem to na zohriatom motore. A ešte... keďze stojím na mieste a motor beží, tak sa mi pravidelne púšťa ventilátor na chladiči a okamžite mi to celé nabúra, pretože hneď voľnobeh klesne (raz sa mi stalo, že stúpol). A ešte k tomu voľnobehu. Keď sa mi ho aj nejako podarí nastaviť na 750rpm, po chvíľi začne jemne skákať(ešte stále len počas nastavovania). Proste nastavím voľnobeh a idem nastavovať ten SAS a ani sa nestihnem dotknúť klapky a už si to jemne skáče. Opakoval som to asi 5krát a ani raz mi nereagovalo zdvihnutím voľnobehu pri zapnutí svetiel. Kde robím chybu? Klapka je 100% čistá. Čistejšia nebola ani po výrobe.

Tak bud si odpojil neco jinyho nez ISC nebo mas problem jeste nekde jinde. Do toho ale bohuzel nevidim. Zda se, ze Hyundai Excel pouziva podobnej motor, zkus se podivat na http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=20, je tam ID/heslo, pak vyberes Excel 1,5 a rok, kterej bude odpovidat (hadam, ze u Korejcu budou o rok pozdeji nez u Mitsubishi), tam najdes i zapojeni ISC. Podle jejich popisu je ten spinac volnobehu v tom sensoru, viz asi rocnik 91. Takze v tom 6 pinovym je sensor ISC a spinac, ten 2 pinovej je k vlastnimu motorku. Takze ty bys mel odpojit pouze ten 2 pinovej, aby s nim jednotka nejezdila.
Obrazek:

Přílohy:
351a1d2ad68bc401c305b0715268ecd7.gif
351a1d2ad68bc401c305b0715268ecd7.gif [ 0 bajtů | Zobrazeno 13919 krát ]

Autor:  Integer [ 01 květen 2006 13:54 ]
Předmět příspěvku: 

Mne to heslo nefungovalo. Tak som sa zaregistroval a prihlásil. No ale kde to mám hľadať? Vśak je tam len fórum na jednotlivé modely a dokonca Excel tam nieje. :(

Autor:  xor [ 01 květen 2006 14:14 ]
Předmět příspěvku: 

Integer píše:
Mne to heslo nefungovalo. Tak som sa zaregistroval a prihlásil. No ale kde to mám hľadať? Vśak je tam len fórum na jednotlivé modely a dokonca Excel tam nieje. :(

Mně to funguje, ale pouze v IE. http://www.hmaservice.com/index.jsp
uživatel: hyundaiclub
heslo: SHl1bmRhaWNsdWI=
Prihlasit > Service Information > vyberes auto a pak jednotlivy zalozky. Nejvic info je v SHOP a v DLC.

Autor:  Mitsi [ 02 květen 2006 08:12 ]
Předmět příspěvku: 

Bacha na to: Hyundai měl totiž věci kolem škrt. klapky, resp. volnoběhu, řešené jinak!

Autor:  Integer [ 18 květen 2006 13:04 ]
Předmět příspěvku: 

Mne sa ešte stále nepodarilo nastaviť tú klapku. Je to trochu divné, lebo keď tam nastavím tých 750rpm, tak pri ďalšom naštartovaní mi to veľmi stúpne, ale po čase zas klesne a niekedy až na skapanie. A keď to už celé nastavím, tak mi skáče voľnobeh pri zastavení, ale dosť rýchlo. Potom sa to na chvíľu ustáli a zas to začne behať a toto stále dookola. A nech som to už dal do akejkoľvek polohy, nikdy mi to nereagovalo zdvihnutím voľnobehu. A dosť ťazko sa to nastavuje kôli tomu ventilátoru na chadiči, lebo sa pravidelne spúšťa a automaticky mi jemne klesne voľnobeh. Napadlo ma, že ako zistím, či je tá klapka dobrá. TPS som meral, to by malo byť dobré. Klapka je čistá. Len neviem, či sa klapka aj môže nejako opotrebovať a či by to nemohlo spôsobovať, źe ju neviem nastaviť.

Autor:  xor [ 18 květen 2006 13:40 ]
Předmět příspěvku: 

Integer píše:
Mne sa ešte stále nepodarilo nastaviť tú klapku. Je to trochu divné, lebo keď tam nastavím tých 750rpm, tak pri ďalšom naštartovaní mi to veľmi stúpne, ale po čase zas klesne a niekedy až na skapanie. A keď to už celé nastavím, tak mi skáče voľnobeh pri zastavení, ale dosť rýchlo. Potom sa to na chvíľu ustáli a zas to začne behať a toto stále dookola. A nech som to už dal do akejkoľvek polohy, nikdy mi to nereagovalo zdvihnutím voľnobehu. A dosť ťazko sa to nastavuje kôli tomu ventilátoru na chadiči, lebo sa pravidelne spúšťa a automaticky mi jemne klesne voľnobeh. Napadlo ma, že ako zistím, či je tá klapka dobrá. TPS som meral, to by malo byť dobré. Klapka je čistá. Len neviem, či sa klapka aj môže nejako opotrebovať a či by to nemohlo spôsobovať, źe ju neviem nastaviť.

a nasels ten spinac na ISC nebo je to opravdu uplne jinak nez u Hyundai?

Autor:  Integer [ 18 květen 2006 14:35 ]
Předmět příspěvku: 

Ten Hyundai je zdá sa riešený ináč. Nejako mi to nesedelo. No pozriem sa na to zas, ale .... Ešte musím skúsiť zmerať ten vývod priamo pri ECU. Možno tam ten spínač predsa len niekde je, ale ho neviem nájsť :?

Autor:  xor [ 18 květen 2006 16:02 ]
Předmět příspěvku: 

Integer píše:
Ten Hyundai je zdá sa riešený ináč. Nejako mi to nesedelo. No pozriem sa na to zas, ale .... Ešte musím skúsiť zmerať ten vývod priamo pri ECU. Možno tam ten spínač predsa len niekde je, ale ho neviem nájsť :?

Podle toho, co jsem cetl, sem si hodne jistej, ze tam IPS (idle position switch) mas. Je v ty casti s ISC. Tohle je zapojeni Mirage 1.5: http://www.geocities.com/berserko_1/c50/wiredia.pdf, na strane 5 vpravo vidis "Motor Position Sensor" s IDLE SW. To je ten velky 5 pinovy konektor. Pin 1 neni zapojeny, spinac je na pinu 4 - cerny kabel. Nalevo vidis IDLE SPEED CONTROL MOTOR, to je ten 2 pinovy konektor nahore na motorku. Barvy modro-bila a zeleno-cerna. Pokud dobre vidim, tak ty barvy odpovidaj i na tvych fotkach.
Takze si zmer, ze ti spinac pri volnobehu zavira. Pokud zavira a signal je az na ECU, tak je spatne neco jinyho. Jako druhou vec bych kontroloval ISC motorek. Zda se, ze neni na 12V, ale jenom 5-6V, tak pozor, abys ho neodkouril, az ho budes testovat. Pokud bude plynule jezdit i motorek (na obe strany), tak zbyva potenciometr ISC. Pokud bude ok i potak, tak pak nevim a je zas dotaz na Mitsiho. Buh s tebou.

Autor:  Integer [ 18 květen 2006 17:32 ]
Předmět příspěvku: 

No super...tak ja to zmeriam, keď si kúpim baterku do meráka. Len nikde nevidím na tej schéme ten modro-biely a zeleno-čierny kábel. Inak, motorček som už meral keď som to rozoberal. Ide ako divý už pri 3,5V na obidve strany a potenciometer - to myslíš TPS? Lebo ten som tiež meral, a je dobrý.

Autor:  xor [ 18 květen 2006 17:44 ]
Předmět příspěvku: 

Integer píše:
No super...tak ja to zmeriam, keď si kúpim baterku do meráka. Len nikde nevidím na tej schéme ten modro-biely a zeleno-čierny kábel. Inak, motorček som už meral keď som to rozoberal. Ide ako divý už pri 3,5V na obidve strany a potenciometer - to myslíš TPS? Lebo ten som tiež meral, a je dobrý.

Cau, to schema je cernobily :D
Ba ne, si z tebe delam srandu - BLU-WHT a GRN-BLK vedou k motorku, levy dolni roh na strane 5. Potakem tentokrat myslim idle position sensor, viz prava strana hned pod TPS.

Autor:  Integer [ 18 květen 2006 19:31 ]
Předmět příspěvku: 

No ja som snáď slepý.... celú schému som prešiel dva krát a nevidel som to. No super. Ja teda skúsim zmerať ten spínač, ale tuším som to už skúšal a nič mi s kostrou neprepísklo.

Autor:  Integer [ 20 květen 2006 16:00 ]
Předmět příspěvku: 

Takže..... Dobrá správa je, že ten spínač tam mám. Zlá, že funguje trochu slabo. Niekedy sa nezopne, niekedy áno. Meral som to viackrát. Ale čo mi aj tak nejde do hlavy je, že ako môžu kolísať otáčky, keď odpojím pri nastavovaní ten motorček. Pokiaľ sú nastavené nižšie otáčky (600 - 700), tak je to kľudné, ale pri vyšších to začne skákať. A pritom klapka sa nehýbe. Sledoval som to, klapka je v kľude, ale motor systematicky mení voľnbeh.

Autor:  Integer [ 20 květen 2006 16:01 ]
Předmět příspěvku: 

Takže..... Dobrá správa je, že ten spínač tam mám. Zlá, že funguje trochu slabo. Niekedy sa nezopne, niekedy áno. Meral som to viackrát. Ale čo mi aj tak nejde do hlavy je, že ako môžu kolísať otáčky, keď odpojím pri nastavovaní ten motorček. Pokiaľ sú nastavené nižšie otáčky (600 - 700), tak je to kľudné, ale pri vyšších to začne skákať. A pritom klapka sa nehýbe. Sledoval som to, klapka je v kľude, ale motor systematicky mení voľnbeh.

Autor:  Mitsi [ 20 květen 2006 17:26 ]
Předmět příspěvku: 

Nesmíš zapomenout, že ŘJ ovlivňuje volnoběh rovněž změnou předstihu zážehu!

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/