mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Lancer 2.0
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=3&t=2815
Stránka 14 z 14

Autor:  Mitsi [ 29 březen 2021 11:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lancer 2.0

S termostaty jsem se dost nalavíroval, naštěstí nikoli u mých vozů zn. Mitsubishi. Test je jednoduchý: kastrůlek s vodou na sporák a teploměr - hned uvidíš, kdy začne otevírat, jak rychle reaguje, a s jakou prodlevou zavírá a zda úplně.

Moje poslední praktická zkušenost byla s termostatem pro Mazdu 626 2.0 GT mé kolegyně. Připadalo mi, že se v mrazech pomalu ohřívá, tedy jsem pořídil nový termostat (nepamatuji si už, od jaké firmy), ale rozhodně jsem nešetřil, byť nešlo o originál; vymontoval jsem ten původní a oba je "prověřil" v kastrůlku. Dopadlo to tak, že do motoru jsem vrátil ještě ten starý originální a nový do prodejny autodílů.

Pokud jde o výfuky, fakt nevím nic, a to dokonce ani z doslechu. Přesto Ti dám radu: zavolej si do SPEI na Proseku ( https://spei.cz/ ) a přeptej se tam.

Autor:  jerryhufik [ 31 březen 2021 22:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lancer 2.0

ale náhodou tento problém (možná s termostatem) jsi na nějakém svém voze nezaznamenal? Případně ti tedy drží stále těch cca 87 stupňů? :)....já se právě někde dočetl, že termostat může i tak otevírat zhruba správně ale i přesto může být nějakým způsobem vadný (jakým způsobem již nevím přesně) a po jeho výměně bylo vždy vše v pořádku :D...ale mrknu na něj, stejně chci v létě měnit chladící kapalinu, tak to aspoň pořádně prověřím :)...díky za ten kontakt, zavolám tam a snad něco zjistím :D :)

Autor:  Mitsi [ 01 duben 2021 11:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lancer 2.0

Žádný termostat ne(u)drží nějakou přesně danou teplotu, zejména pak ne v zimě. A to, že na přístrojovce obvykle vidíš "nehybnou" ručičku teplomětu, svědčí pouze o tom, že je "nafixlovaná". Ostatně poslední teploměr, který ukazoval reálnou práci termostatu, měly např. škodovky řady 742 ještě před modernizací. Modely M po modernizaci, tj. někdy od r. 1984, už měly teploměr (ten s matným sklíčkem) rovněž "nafixlovaný".

Tvůj problém pak ukazuje na to, že termostat příliš pomalu zavírá, případně nedovírá úplně. Jde o vcelku typickou závadu aftermarketových termostatů. V zimě to poznáš vcelku snadno i podle toho, že když tomu zrovna nešlapeš na krk, teplota vzduchu vycházejícího z výdechů topení začne rychle klesat.

Autor:  jerryhufik [ 05 duben 2021 20:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lancer 2.0

takže by to tedy stejně znamenalo výměnu termostatu :D....něco podobného jsem právě také četl u podobných "stavů", jaké se mi staly. Samozřejmě vím, že to nikdy 100% neukazuje přesnou teplotu motoru, ale to, jak rychle a kam až klesla teplota vody, jen podle budíku, je až zarážející :D...ale zase na druhou stranu mě zmátla ta studená trubka. Ale tak jako tak je to na výměnu termostatu...očividně ho tedy již někdo přede mnou měnil... Díky za radu!!! :)

Stránka 14 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/