mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 29 březen 2024 03:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ovládanie škrtiacej klapky
PříspěvekNapsal: 26 únor 2007 09:50 
Offline

Registrován: 20 únor 2007 11:17
Příspěvky: 5
Zdravím!
Vlastním Mitsubishi Lancer 1.5 MPI r.1990 s mechanickým rozdeľovačom. A mám nasledovný problém:
Pri naštartovaní studeného motora sa nezdvihnú otáčky a stále sú okolo 500. Pri zapnutí svetiel mierne klesnú ale nezdvihnú sa. Musím motoru pomáhať plynom. Keď sa motor zohreje tak už ide v poriadku. RJ po vyblikaní nehlási žiadnu chybu. Podozrenie padlo na motorček, ktorý cez šnekový prevod posúva klapku. Pri zapnutí zapaľovania v ňom cvakne ale vysúvacia tyč sa vôbec nepohne. Po vybratí motorčeka a po zapnutí zapaľovania sa pulzujúco otáčal ale keď som ho dal späť tak len cvakal, vôbec neotáčal šnekom. Neviem či je vadný motorček alebo šnekový prevod, alebo je problém niekde inde. Chcem sa opýtať či niekto nemal podobný problém. A ešte sa chcem opýtať či sa má klapka vychýliť už pri zapnutí zapaľovania alebo až po naštartovaní motora. Ja si myslím, že by sa mala vychýliť už po zapnutí zapaľovania, lenže mne sa vôbec nepohne. Ak mate niekto také isté auto ako ja pozrite sa prosím vás a dajte mi vedieť ako sa tá klapka vychýli. Ďakujem za akúkoľvek pomoc.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 únor 2007 10:42 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Je to pořád o tomtéž: špinavá klapka, odpojení aku, "zapomenutí" volnoběhu, následný nekompetentní zásah do nastavení šroubků kolem klapky, hledání chyby v ŘJ (samozřejmě žádnou "nevybliká"!), výměny servomotorků ovládání klapky, rozštelování snímače polohy klapky atd. atd. Už se to tu probíralo mnohokrát a je sám za sebe nemám co dodat k tomu, co jsem už napsal a co platí víceméně univerzálně pro většinu vozů Mitsubishi.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: ???
PříspěvekNapsal: 26 únor 2007 11:19 
Offline

Registrován: 20 únor 2007 11:17
Příspěvky: 5
Samozrejme, že som si čítal všetky príspevky a všetko som skontroloval na aute. Klapka je čistá a chodí ľahučko, polohu klapky mám nastavenú v poriadku, resetovanie RJ som urobil. Len má zaujíma hlavne odpoveď na moju poslednú otázku: Či sa má klapka vychýliť už pri zapnutom zapaľovaní alebo až po naštartovaní motora. To som sa tu nikde nedočítal.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 únor 2007 11:29 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
V klapce zavrčí hned po otočení klíčkem, tj. změní polohu. Pokud do určité doby (jak dlouho to bylo, to si už přesně nepamatuji, ale nějakých 15 sekund) nepřijde startování, opět v ní zavrčí (zavře se) a pootevření pak nastane až při samotném startování.

P.S.: Lancera 1,5 12V 66kW jsem kupoval jako nového v r. 1992 a prodával ojetého někdy v r. 1995, takže si detaily už na 100% nepamatuji. Vím, Tvůj model je starší (ještě 8V), ale udělané by to mělo být stejně, byť ty klapky nejsou úplně identické.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 únor 2007 12:49 
Offline

Registrován: 20 únor 2007 11:17
Příspěvky: 5
Takže to zrejme vypadá, že nepracuje správne servo so šnekom. Ale motorček sa po vybratí točil. Zrejme sa zasekáva ten šnekový prevod. Skúsim ho celý komplet rozobrať a skontrolovať. Škoda, že osobne nepoznám niekoho kto má taký istý systém na aute ako ja. Bol by som to zámenou vyskúšal a bol by som si 100% istý. Alebo sa pokúsim zohnať náhradný diel. Aj tak vďaka za pomoc.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 únor 2007 13:24 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
A já tvrdím, že chyba je v úplně rozhašeném nastavení těch dvou šroubků kolem klapky, nikoli v onom servu! Totiž (vzpomněl jsem si dodatečně) když je některý z těch šroubků zcela mimo rozsah nastavení, tak se klapka po zapnutí klíčku nepohne nebo se pohne, ale až při startování a navíc opačným směrem...

P.S.: Jsou tam celkem tři systémy - snímač polohy škrticí klapky (musí být správně nastaven vůči základní/zcela zavřené klapce), pak výkonový okruh "hýbající klapkou" prostřednictvím servomotorku a konečně snímač polohy onoho serva. A na ten má právě zásadní vliv jeden z těch šroubků!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 únor 2007 13:42 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Macros píše:
Škoda, že osobne nepoznám niekoho kto má taký istý systém na aute ako ja. Bol by som to zámenou vyskúšal a bol by som si 100% istý. Alebo sa pokúsim zohnať náhradný diel. Aj tak vďaka za pomoc.


- Tak tohle je bohužel úplně špatný záměr. Záměna neřeší vůbec nic, jelikož nastavení věcí kolem klapky je natolik individuální, že přehození na jiný vůz způsobí prakticky vždy "spadnutí" volnoběhu (osobní zkušenost, kdy takto experimentoval značkový servis...).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 únor 2007 15:01 
Offline

Registrován: 20 únor 2007 11:17
Příspěvky: 5
Takže, budem musieť nastaviť voľnobeh podľa postupu ako bol uvedený v inej téme. Prosím ťa Mitsi momentálne si jediný s kým diskutujem ohľadom tohto problému a chcel by som ťa poprosiť aj keď sa už o tom diskutovalo v inej téme pokiaľ budeš mať čas či by si mi nenapísal ešte raz postup krok po kroku ako to presne nastaviť do pôvodného stavu. Lebo asi budeš mať pravdu s tým rozladením šrobov, ktoré mi rozladil mechanik, keď som bol na emisnej kontrole. Tvrdil, že mám moc malé otáčky a viem, že mi potočil vtedy jedným šrobíkom. To som ešte vtedy nevedel aké mi stým spôsobí problémy, pretože od vtedy to začalo celé haprovať. Osobne nemám dobré skúsenosti so servismi, lebo keď tam dá človek niečo opraviť tak to opravia ale dve iné ďalšie veci pokazia. Preto sa to chcem pokúsiť nastaviť sám doma. Vopred ďakujem Mitsi.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 únor 2007 16:02 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak mu především běž rozbít hubu a nechtěj po mě, abych Ti popisoval, jak např. Picasso tvořil Guerniccu. Já to totiž dělám čistě empiricky a podle citu, žádný exaktní "postup" nemám a neznám (potřebuji na to dost času a zkoušení), a tudíž Ti ho ani nemohu poskytnout. Ale třeba Ti poradí xor, ten zná ony exaktní metody...

P.S.: Pokud bys byl z Prahy, tak bych se do toho i pustil (naposledy jsem to nastavoval vloni počátkem zimy - ach, ti mechanici a výměna akumulátoru - na voze mé známé), jenže to Ty zřejmě nejsi.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 únor 2007 17:19 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
zkus kontaktovat Integera (bud tady nebo spis na mitsubishiclub.cz), myslim ze ma IAC se snekem.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz