mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

prosim o par rad
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=3&t=742
Stránka 2 z 2

Autor:  Mitsi [ 20 květen 2008 13:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: prosim o par rad

Návštěvník píše:
pozeral som teraz este jeden manual a tam pisu: 0,09/0,17 on cold, 0,20/0,25 on hot


Jo, to by mohlo odpovidat tem revidovanym hodnotam.

Autor:  Mitsi [ 20 květen 2008 14:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: prosim o par rad

Návštěvník píše:
s tou exaktnostou som to myslel tak, ze u druhych aut kde sa mechanicky nastavuju ventilove vole mas proste dane: vent. vole sa nastavuju na taku a taku hodnotu pri 20-25°C. bodka. neberie sa do uvahy opotrebenie, proste nic. ty pises o roznom nastavovani na zimu a na leto. nie ze by som ti mal dovod neverit, len mi to pre obycajneho cloveka, a mozno aj pre seriozneho mechanika pripada prilis komplikovane a tak trochu alchymia. a ze to vsetko len kvoli zle umiestnenemu knock senzoru je mi u mitsu nanajvys divne :(
no a ten teply motor... hore co som dal link na cast manualu, v nom pisu ze zohriat motor na 80-95°C a nastavovat...je viac ako iste ze tie vole menia zaroven s meniacou sa teplotou pri chladnuti, to je jasne. ze sa s tym zle pracuje je este jasnejsie... no nic, skusim to cez vikend pozriet este raz, zmeriam najprv vole na studenom motore a uvidim. pripadne by som ti napisal co som nameral a ked tak to upravim


Kdyz ono to zase neni tak vyjimecne:
- Ten blok motoru je proste jako "ladicka" a cidlo klepani je umisteno v miste, kde se vsechny ty rezonancni vlny sbihaji. Jelikoz zadne "mene citlive" cidlo k dispozici neni a jeho umisteni rovnez neni mozno zmenit, je nutno omezit zdroj rezonanci - tedy ventilovou vuli, ktera s teplotou roste.
- Na vahadlech je oproti jinym autum, zejmana z te doby, "neco navic" (rolny) a to "neco" se opotrebenim uvolnuje, pricemz "mira volnosti" je opet primo umerna teplote. Ze stejneho duvodu je proto nutno (opet) snizit ventilovou vuli.
- Pritom je zapotrebi najit takovou vuli, pri niz uz nedochazi k neopodstatnenym zasahum cidla klepani, ale za mrazu pritom jeste zcela nezmizi komprese z valcu nasledkem uplne ztraty ventilove vule (tohle plati zcela obecne pro kazdy motor). Mne se v podminkach alpskych subtropu a v tech kopcich za letniho vedra extremne honeneho motoru osvedcily jiz zminene hodnoty, pricemz ty "letni" jednoduse na zimu nestacily (nedokazaly zajistit kompresi ve valcich za mrazu), zatimco ty "zimni" zase zpusobovaly v lete ony zbytecne zasahy cidla klepani.

Jen tak mimochodem: Prisel jsem na to ja sam a kvuli mne MMC menila dilensky predpis nastaveni hodnot ventilovych vuli...

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/