Ahojky,
chci se s vami podelit o svuj dnesni zazitek, rozhodl jsem se otestovat nejvyssi rychlost a zrychleni meho Eva jeste pred upravami, ktere jej ted cekaji: cely novy nerezovy nebo titanovy vyfuk, uplne odkatalyzovani (zbyva posledni kat...), pop off ventil, preprogramovani jednotky, kit primeho sani, vymena vsech tlakovych hadic apod. Cil EVO FQ340. az 350k. Udelam si asi vsechno sam v mem servise, jen to naprogramovani nekomu sverim, ale jeste nevim komu.
Jak jsem meril: mam dva GPS pristroje, jeden pevny v aute, jeden prenosny (iPaq 6515), oba ukazuji krome navigace i skutecnou pozemni rychlost, jeden v modu Tom Tom a druhy ViaMichelin, dale mam akcelerometr G-meter. Odhaduji, ze auto ma nekde tesne pod 300 konmi a 400Nm.
Cesta (nereknu kde, ono se to moc nesmi...navic nechci nekoho nevinneho ohrozovat kvuli svemu egu ani se sam zabit.), teplota 23°C, rovna dalnice, temer bez provozu, usek cca 20km. Bez ostriku intercooleru (uplne jsem zapomel, ze ho mam, navic ma i automaticky mod...), ACD nastaven na Tarmac. Po vyjezdu z parkoviste na plny plyn, 0-100km/h za 5.12s, 400m jsem nemeril, dvoustovka tam byla nekde kolem 18s ale nemeril jsem, maximalka se vysplhala dle obou navigaci GPS na 256km/h, tachometr ukazoval tesne pod 270km/h (byl na konci), byl jsem sam, mel jsem asi 40l benzinu a 65l LPG. Kuriozne auto je dravejsi na plyn, to odkatalyzovani ma jednotka LPG fakt rada. Jediny problem je trosku progresivita, jede dobre od 1000 ot/min do cca 3500ot/min, pak nema rad oblast nabehu turba a pak jde jak urvany z retezu do 7500ot/min tlaci brutalne do sedacek a auto jede jak kdybych ho ukrad. Na benzin jde pekne progresivne odspodu az do max, ale neni brutalni jak na plyn, nevim, cim by to mohlo byt.
Ale reknu vam, ze ta dvestesedesatka pro Evo nic moc neni, klidne bych ho videl i nad 280km/h...stabilita je exemplarni, jen aerodynamicky hluk je dost velky ale snesitelny. Chtelo by to vymeit prut anteny za tu zraloci jak na BMW.
No a ted se tesim, az me setrete za moji "akci"...
EvoMan
|