mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 30 říjen 2020 09:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nezdrave klepani
PříspěvekNapsal: 20 březen 2006 12:56 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Pred casem se mi zacalo pri studenem motoru ozyvat z motoru takove nezdrave klepani. Ted, po nejakem case se to uz objevuje i pri teplem. Je to jen pri neutralu na volnobeh. Kdyz vyslapnu spojku, nebo zvednu otacky tak to prestane. Je mi jasne ze se neda takhle urcit cim to je, ale moje domenka je ze to bude neco ve spojce, nebo prevodovce. Asi si to myslim spravne, zejo.

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  


 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 březen 2006 08:55 
Offline

Registrován: 10 leden 2006 15:41
Příspěvky: 48
Bydliště: Opava
Vypadá to na spojku-načlé ložisko???


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 březen 2006 09:06 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2917
Bydliště: Praha
O tom silně pochybuji...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 březen 2006 09:27 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
No ja si myslim ze to bude nejake lozisko nekde u hnane casti spojky. Porad mi nejde do hlavy proc by to jinak prestavalo kdyz slapnu na spojku.

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 březen 2006 10:19 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2917
Bydliště: Praha
Pokud by to bylo konstruováno "klasicky", tj. šlo by o tzv. "vypínací ložisko spojky" (takto to měly odjakživa řešené škodovky, ale i fiaty a další značky, snad kromě francouzských vozů - tam šlo často o "ložisko ve stálém záběru" - takže v případě oné renaulťácké převodovky v Carismě to může být provedeno právě takto...), tak se ložisko spojky dostává do záběru až v momentě sešlápnutí pedálu spojky a současně přichází ke slovu ložisko uložení konce předlohové hřídele převodovky uprostřed setrváku motoru. Jinými slovy: pokud je problém v některém z těchto dvou ložisek, projeví se právě a jen při manipulaci se spojkovým pedálem.
Naopak vyšlápnutí spojky obvykle (a to vě většině případů) znamená odpojení "předlohy" od motoru, tedy v převodovce se vše zastaví (samozřejmě pokud stojí i auto). Proto bych to osobně tipoval na nějaký problém v uložení předlohy. Ale může samozřejmě jít i o problém uložení ovládací vidlice spojkového ložiska (ložisko "škrtá" o talířovou pružinu přítlačáku), rozpadlou lamelu či přítlačák nebo i o nějaký problém v motoru, který šikovně simuluje problémy v převodném ústrojí. Bez demontáže převodovky a spojky to ale asi nepůjde na 100% identifikovat, samozřejmě pokud se příslušný díl do té doby nerozpadne úplně...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2006 10:26 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Tak jsem si dnes privezl auto ze servisu. Vymenili komplet celou spojku. Problem byl v jakemsi lozisku ktere tlaci na cosi. Opravdu jsem nepochytil jak to cele funguje, ale prikladam obrazky.

To male je to lozisko. Kdyz jsem si s nim tocil v ruce, tak v nem rachotilo jak z kulometu.

Obr 1


Přílohy:
1154507167_6ac081ca9c299b2226f3020f76229936.jpg
1154507167_6ac081ca9c299b2226f3020f76229936.jpg [ 0 bajtů | Zobrazeno 15446 krát ]

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2006 10:28 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Obr 2


Přílohy:
1154507293_f0defd533805631fca0a16d8da2ecab4.jpg
1154507293_f0defd533805631fca0a16d8da2ecab4.jpg [ 0 bajtů | Zobrazeno 15275 krát ]

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2006 10:29 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Obr 3


Přílohy:
1154507359_cfe33310519a1544d2875217098da468.jpg
1154507359_cfe33310519a1544d2875217098da468.jpg [ 0 bajtů | Zobrazeno 15261 krát ]

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2006 10:29 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Obr 4


Přílohy:
1154507388_968ba5a24b980e82a3a592a685dafcad.jpg
1154507388_968ba5a24b980e82a3a592a685dafcad.jpg [ 0 bajtů | Zobrazeno 15255 krát ]

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2006 10:30 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Obr 5


Přílohy:
1154507408_15e49201587087e671c263cccb645f1e.jpg
1154507408_15e49201587087e671c263cccb645f1e.jpg [ 0 bajtů | Zobrazeno 15320 krát ]

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2006 10:41 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Dalsi vec kterou vyresily byl humus v posilovaci spojky. Misto kapaliny ktera tam ma byt, tam byla jakasi hmota ktera snad ani nemohla prenaset tlak. Takze kdyz jsem si do toho dneska sednul, a slapnul na tu spojku, tak jsem mel pocit ze se ten pedal seslapuje sam. Vubec jsem netusil ze spojka normalne (diky posilovaci) neklade temer zadny odpor.

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2006 10:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2917
Bydliště: Praha
Žádný "posilovač" spojky tam samozřejmě není! Jedná se o zcela standardní kapalinové ovládání/přenos síly, kde síla na pedálu je dána jeho délkou, poměrem průměrů spojkových válců a odporu talířové pružiny přítlačného talíře. Ten "humus" byla původně brzdová kapalina, kterou je (samozřejmě!) nutno měnit s každou výměnou kapaliny v brzdovém okruhu, což ale málokdo dělá :evil: .

Jinak ono ložisko je tzv. vypínacím ložiskem spojky a funguje to naprosto stejně, jako už např. u Š1000MB ze 60. let min. st.: při stlačení pedálu spojky se síla pomocí hydrauliky přenese na jednu stranu páky ve spojkové skříni, která je svým druhým koncem zaklesnuta právě do onoho ložiska; to se se axiálně posune až zatlačí na talířovou pružinu přítlačného kotouče spojky (pravda, tu Š1000MB ještě neměla, ale bylo tam něco jiného ve stejné funkci) a tím se oddálí jeho disk/kotouč od spojkové lamely, čímž se ona uvolní a může se volně protáčet. Toť celé kouzlo...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2006 11:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
mě to začalo taky vydávat nepříjemný pískavo-cosi zvuk. Já jsem měnil celý spojkový set v zimě, čaká mě to rozebrat asi znovu. O to mě to vytáčí víc.... Taky to přestane když vyšlápnu spojku.

_________________
Galant 95´ 2.0
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2006 11:06 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Ja nevedel jak se to spravne jmenuje. Nicmene ten rozdil pred a po je opravdu znat. Problem toho humusu byl v tom, ze jsem netusil ze tam neco takoveho je. Brzdovou kapalinu v brzdovem okruhu menim pravidelne. Kdybych tusil ze je i u spojky, tak jsem se nemusel s tim spojkovym pedalem cela ta leta tolik drit. Ale uz jsem chytrejsi a spojka mi snad vydrzi na dozivoti (toho auta).

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2006 11:17 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
Mitsi prosim te, myslim si to spravne?

Obr 3
je spojkova lamela, ktera je na hrideli vedoucim do prevodovky?

obr 4 a 5
je jedna a ta sama vec z obou stran, jak se to jmenuje? Ten leskly kotouc, to je "hnaci" cast te spojky? Ten "obal" je pry na pevno. Ale ten kotouc by se mel otacet, je to tak? Ja blb jsem si to sice vyfotil, ale uz nevzal s sebou. :roll:

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz