mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

prvni problem s Evem VIII
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=49&t=233
Stránka 1 z 1

Autor:  EvoMan [ 21 květen 2006 20:41 ]
Předmět příspěvku:  prvni problem s Evem VIII

Nazdarek,

mam na Evu k dnesnimu dni nalitano za 5 mesicu 35.000km, prave jsem se vratil z tritydenni cestry po Balkanu (Bulharsko, Rumunsko, Turecko, Recko, Srbsko...à, nekde v Bulharsku jsem byl nucen dotankovat benzin jen 95 oktanu a auto zacalo kuckat, netahlo, benzin jsem opatrne vyjel a asi za dva dny se rozsvitila a az dotedka mi sviti kontrolka OBD, nejde uz vynulovat ani po 12-cti hodinovem odpojeni baterky, motor samozrejme nema vykon, jen asi tak max.140 koni, turbo nemam tlak, jen tak max.0.2baru, motor jede v rezimu security. Rachoti ve vyfuku v motoru a asi i pod vozem, asi jsou oba katalyzatory out...jedine pozitivum je, ze zere jen do 10 litru/100km...
Ja je ale stejne chtel vyhodit, jak to ale udelat, aby se nerozsvitilo OBD? U Subarka jsem tam k lamde zaradil odpor 10kOhmu, ktery jakoby oblbnul ECU a rekl ji, ze tam ten katak je. Jenze Subaru bylo EURo2, Lancer je Euro 3 a ma kataky dva a lambdy taky dve...nema nekdo zapojeni? Je to urgentni, budu na tom delat zitra, auto potrebuju a na dalnici mi ujel i Opel Astra... :roll:

Autor:  Mitsi [ 21 květen 2006 22:11 ]
Předmět příspěvku: 

Jediné řešení zřejmě bude pořídit si tzv. emulátor té zadní (za katem) lambda sondy. Ale je to příšerně drahé a výsledek nejistý. Ty linky už nemám, ale uvažoval jsem o tom někdy před 5 lety a nakonec jsem to z řady důvodů vzdal.

Autor:  EvoMan [ 22 květen 2006 23:23 ]
Předmět příspěvku:  katak

Mitsi píše:
Jediné řešení zřejmě bude pořídit si tzv. emulátor té zadní (za katem) lambda sondy. Ale je to příšerně drahé a výsledek nejistý. Ty linky už nemám, ale uvažoval jsem o tom někdy před 5 lety a nakonec jsem to z řady důvodů vzdal.



Ahojky,

dneska jsem se nastval a v mem servise vytloukl prvni katak kladivem ven. Vypadla z toho tahle hnusna plastev. Vygumoval jsem pamet zavad na OBDII, vyfuk je v pohode, ale se jina zavada: problemy s volnobehem. Na benzin obcas bezi spatne, nevim, co si o tom myslet...svicka? kabel? voda v benzinu? Ale auto jede bez kataku jak urvane z retezu, nikdy takhle nejelo, ani za nova...je explozivni, brutalni akcelerace vas po 3500ot/min tlaci do sedadla, a to na jednicku, dvojku, trojky, brutalni je i ctverka a dokonce i petka...asi to pujdu zmerit, urcite ma ted pres 300 koni... :lol:

Pak az budu mit cas, tak vytlucu i ten zadni katalyzator, ale asi to pak moje pater uz nevydrzi...chi

Přílohy:
8829605ab2d593dcec02f27bf75ac25d.jpg
8829605ab2d593dcec02f27bf75ac25d.jpg [ 0 bajtů | Zobrazeno 11736 krát ]

Autor:  carisma [ 23 květen 2006 08:35 ]
Předmět příspěvku: 

To ma vazne katalizator takovej vliv na vykon? To sem teda netusil. No a jak to udelas pred technickou? To ho tam asi zase budes muset soupnout, zejo.

Autor:  Mitsi [ 23 květen 2006 13:31 ]
Předmět příspěvku: 

Katalyzátor žere min. 10% výkonu a vyžaduje si o 15% vyšší spotřebu paliva (ve srovnání se stavem, kdy by tentýž motor nemusel být stavěn na provoz s katalyzátorem). U motoru s katem jde totiž primárně nikoli o produkci "síly", ale o produkci výfukových plynů optimalizovaného složení - tedy právě z hlediska potřeb onoho katalyzátoru.
Jinak "demontáž" katu má speciálně u Mitsubishi na výkonové parametry obrovský vliv, ovšem s jednu podmínkou: musí se jednat o "vymlácení" jeho obsahu při zachování baňky, tj. nelze kat. jednoduše nahradit např. rovnou trubkou (resp. lze, ale pak se kýžený efekt nedostaví). Ta baňka totiž plní současně roli "rezonátoru" nezbytného pro zachování parametrů "naladění" celého výfukového traktu.
Ovšem zásadní problém je v té "zadní" lambdě, jelikož platí: není kat. a je zadní lambda, není výkon a svítí kontrolka řídící elektroniky.

Autor:  Placenta [ 23 květen 2006 21:10 ]
Předmět příspěvku: 

pekne roztekly kat, to se dobre dusilo co. VR 4 ma katy tri, vsechny jsou venku, byla to prvni vec co jsem delal, klidne tam muzes dat jenom trubku, bezne se to pouziva u aut co jezdi sprinty, rezonator ma vliv na vyreni plynu u atmosfer, jinak at ti eletrikar udela emulator co dava RJ stejny napeti jako lambda pri spravnem slozeni smesi. nebo si ho kup, stoji okolo 1000 Kc

Autor:  Mitsi [ 23 květen 2006 22:17 ]
Předmět příspěvku: 

Jenže blbý je, že algoritmus té "zadní" lambdy musí nějakým způsobem ladit s algoritmem té "přední" a tohle sladit není prdel, resp. to nepořídíš za tisícovku...

Autor:  Placenta [ 23 květen 2006 23:16 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi píše:
Jenže blbý je, že algoritmus té "zadní" lambdy musí nějakým způsobem ladit s algoritmem té "přední" a tohle sladit není prdel, resp. to nepořídíš za tisícovku...


http://www.wrxevolution.com/exhaust.asp

Autor:  Begy [ 24 květen 2006 00:52 ]
Předmět příspěvku: 

jó taky prodávaj kouzelnou krabičku za 50 babek s blbým odporem k lambda sondě. Tohle bude podobný........
myslím že by stčilo napojit přes odpor signál od poslední lambdy. A vyjde to na korunu 8)

Autor:  Návštěvník [ 24 květen 2006 10:38 ]
Předmět příspěvku: 

Begy píše:
jó taky prodávaj kouzelnou krabičku za 50 babek s blbým odporem k lambda sondě. Tohle bude podobný........
myslím že by stčilo napojit přes odpor signál od poslední lambdy. A vyjde to na korunu 8)


jo udela to kazdej eletrikar, sem to psal :D

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/