mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 18:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zvuky z nápravy
PříspěvekNapsal: 10 březen 2005 10:28 
Po ujetí asi 5-ti kilometru( od studeného motoru) se začne z přední nápravy ozývat zvuk v intervalu otáčení kol, který budí dojem jako by některá rotující část nápravy o něco pravidelně přidírala. Nikde není nic vidět. V servise mi řekli, že je to ploškou na některé pneumatice. Jelikož se závada objevila asi při najetí 6-ti tisíc kilometru nechtěl jsem pneumatiky z finančních dúvodu měnit. Přesto všechno jsem měl velice silné pochybnosti o diagnostice závady v servisu. Snažil jsem se je přesvědčit že chyba musí být v něčem jiném, když při průjezdu ostřejší zatáčkou výchází zvuky jako by se něco přidíralo a intenzita zvuku se nepravidelně mění. Vyměnili sice ložiska na obou předních kolech, ale výsledek zůstal stejný. Tvrdošíjně trvali na pneumatikách. Celá záruční doba padla jen na takovéto přetahování. Když jsem nakonec pneumatiky vyměnil potvrdilo se mé tvrzení, že pneumatiky to opravdu nebyly. To mi však již nic nebylo platné, protože se servis ke mně obrátil zády s tím, že mi skončila záruka a tím pádem by sice v hledání závady sice mohli pokračovat, ale musím si to uhradit. Snad jste někdo měli podobný problém a možná mi poradíte kde hledat závadu. Do servisu po těchto zkušenostech pojedu jedině pro náhradní díly.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 červen 2005 06:45 
Offline

Registrován: 16 červen 2005 13:57
Příspěvky: 48
Bydliště: Osek
Automobil: Carisma sedan
Typ motoru: 1.8 GDI 92kW
Rok výroby: 1998
Neškrtá ti náhodou zadní pneu o lem blatníku? Jaké máš auto, kola a pneu?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 listopad 2005 17:24 
Zdravím.
Tak tohle by mě fakt taky zajímalo, co to je. U mě se to taky objevuje, ale jen v případě, když jedu s kopce bez plynu a jen v levotočivé zatáčce, téměř ve vracečce v pravé přední nápravě. Mám pocit, že s letními koly byl zvuk slabší a hlavně - při vyšlápnutí spojky přestane, při neutrálu taky. Uvažoval jsem, jestli třeba harďák o kola nějak nezlobí, protože vlastně auto jede s kopce, je brzděno motorem, tak je harďák namáhaný obráceně, ale nejsem automechanik, tak se jen domnívám. Zvuk se za celou dobu nějak nemění, mám najeto cca 61000 km Carismu 1,6, rok výroby 2002 a jsem první majtel. V servisu nevědí nic.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 listopad 2005 21:37 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
A co třeba křivý brzdový kotouč?

Mně se u Carismy po prudkém brzdění za situace, kdy jsem nemohl pokračovat v jízdě, přední kotouče nepravidelně "překalily": brzdové desky lokálně odvedly teplo a v těch místech se pak kotouč začal intenzivněji vydírat, takže výsledkem byla vždy nutnost přebroušení, přičemž v onom místě byly kotouče tenší. Postihovalo mne to vcelku pravidelně, takže max. každých 15 tis. bylo třeba kotouče přebrousit nebo vyměnit. Pokoj nastal až po přechodu z originálních na neoriginální komplet kotouče/desky zn. Brembo.

Projevovalo se to zjevně nerovnoměrným brzdným účinkem při plynulém dobržďování v přímém směru jízdy, a pak zde popisovanými zvukovými projevy při průjezdu určitými zatáčkami (ovšem ne vždy - záleželo na "vhodné" kombinaci rychlosti vozu a poloměru zatáčky).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 listopad 2005 17:25 
No, to nevím. To by snad musela být dost velká vůle v ložisku - což není, nebo by snad destičky musely škrtat o nerovný kotouč, ale při mírném plynulém dobržďování necítím žádnou nerovnoměrnost, o které píšete. Stále si ale víc myslím, že ložiska i hrďák budou normální, že ten hluk budou asi dělat brzdy. Zítra jdu přehodit na zimní gumy a znova podrobně mrknu na kotouče a brzdy.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 listopad 2005 18:22 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jen upozorňuji, že "vidět" na tom není zhola nic. Chce to úchylkoměr ke změření axiální házivosti kotouče a měřit ho navíc z obou stran s označením si výchylek!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 listopad 2005 21:10 
Zdravím.
Aha, tak to teda nemám šanci! Hlavně, že se to aspoň nezhoršuje. Jinak dík za typ.
Ještě na okraj tématu: Nevíte náhodou, Mitsi, jaké mají být volnoběžné otáčky u studeného právě nastartovaného motoru 4G92 (1,6 beznín, ročník 2002) v létě a v zimě? V létě mívám po startu cca 1500 a při zahřívání (asi do 2 minut) klesají na konečnou hodnotu cca 700-800. Teď v zimě si nastavuje ŘJ skoro mírně nad 2000, což se mi na studený motor zdá hodně. Po zahřátí zase (cca 3-4 minuty) 750-800 normálně. Je to tak správně? Jinak jsem skoušel reakce otáček při otáčení volantem a je tak, jak píšete - při otáčení si zvedne otáčky o cca 500-800, které zase hned klesají na výchozí. Platí to ale v zahřátém stavu. Dále bych se rád ještě chtěl zeptat, jakou má hlavu tenhle motor 4G92. V TP nic není, na www píšou, že je 16 ventilová, v servisu říkají, že je ještě 8 ventilová s 1 horní vačkou, ale tvrdili, že hydroštily nemá, na www zase ano. Motor jede hodně tiše a o seřizování ventilů v servisní knížce ani nikde jinde není ani zmínka. Dík za odpověď.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 listopad 2005 22:38 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ad volnoběh: "Kompenzace" (schopnost ŘJ přidat plyn) je sice poněkud přemrštěná, ale jestli to těch 2000 ot./min. po nastartování za studena drží opravdu jen chvilku (do cca 1 minuty), pak bych se tím vůbec nezabýval.

Ad hlava motoru: Z označení motoru 4G92 bohužel nepoznám, jakou má hlavu. Ale předpokládám, že se jedná o verzi 16V SOHC, tedy 16 ventilů na jedné vačce. Ohledně hydroštelů rovněž nevím přesně, ale odhaduji, že tam na 99% jsou.

PS: S tichostí rozvodu, resp. celého motoru, přítomnost hydroštelů nemá nic společného. Mitsubishi totiž není Škodovka!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 září 2006 21:26 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
Stejné problémy jako popisuje v úvodu Jarek mám taky. Šmechtavé zvuky někde od nápravy, nebo odkud se to ozývá ve frekvenci otáčení kol(při kmitáni volantem do obou stran zvuk zesílí, ale jeho intenzita není vždy stejná).V servisu si nevěděli rady, tak to specifikovali na vadu pneumatik. Nezměnili názor ani po přezutí nových pneumatik. Prý to mohou dělat i ty nové. No napíšu co všechno bylo vyměněno nebo odzkoušeno. Výměna ložisek v diferáku a v předních kolech. Po skončení záruky jsem vyndal obě poloosy, ložiska ztáhl vyrobeným přípravkem a takto táhl vozidlo na laně- zvuky se ozývaly, ale zdálo se, že ne tak silně. Po vyloučení závady z diferáku a kin. kloubu se zdálo, že je vyhráno, ale opak je pravdou. Smontoval jsem všechno zpět, zvedl přední nápravu a roztáčel kola pomocí motoru, prvně dohromady, pak každé samostatně- zvuky nikde. Pak jsem zvedl zadní nápravu a pomocí přípravku a vračky roztáčel kola- opět žádný problém. Poslední pokus- přetočení kotouču - házivost asi3 stovky na obvodu. Všechny tyto pokusy -nula. Při staženém okínku je šmechtáni slyšet i zvenku, ale určit odkud to jde se nedá. Zkošuel jsem odklopit i zadní sedadla, ale zdá se, že zvuk jde vždy z opačného konce vozidla, než kde zrovna jste. Jestli vás napadá co bych ještě mohl vyzkoušet, tak budu rád. Snad by pomohl Mitsi, jeho příspěvky jsou doloženy jak dobrou zkušeností, tak i snahou neřešit věci jen povrchně


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 září 2006 22:00 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
Já jsem pozoroval u svého Galanta smejkavý zvuk na zadních kolech. Byl způsobený orezlým krytem bubnů, při jízdě se kryt dotýkal bubnu. To tvoje závada asi nebude, ale třeba se bude ta informace někomu hodit.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 září 2006 22:14 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
Prohlížel jsem všechno co mě vůbec jenom mohlo napadnout, ale vypadá to, že je všechno v pořádku. Dokonce jsem demontoval všechny ložiska v kolech, vymyl je a důkladně prohlídnul. Nikde ani sebemenší náznak zašedlé stopy na styčných plochách ( vím, že to vždy nemusí být na sto procent). Kontrolu jsem provedl i u čidel ABS. Nikde ani stopa po oděru. Stálo by za to možná ještě vyměnit ložiska v zadních kolech, ale kupovat všechno jen na zkoušku není taky asi nejlepší nápad.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říjen 2006 12:30 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Napadla mne ta cidla ABS (pote, co zadni loziska uz byla volnejsi, jsem s tim mel problem v zatackach, stacilo upravit vzdalenost), ale pokud tam nejsou znamky vzajemneho kontaktu, tak to tim nebude. Tedy opravdu netusim. :cry:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říjen 2006 12:32 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Napadla mne ta cidla ABS (pote, co zadni loziska uz byla volnejsi, jsem s tim mel problem v zatackach, stacilo upravit vzdalenost), ale pokud tam nejsou znamky vzajemneho kontaktu, tak to tim nebude. Tedy opravdu netusim. :cry:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říjen 2006 14:25 
Offline

Registrován: 29 září 2006 07:36
Příspěvky: 56
Bydliště: Frýdlant n.O
I tak díky za snahu. Myslím, že poslední možnost bude namontovat střídavě ke všem kolum mikrofon a pokusit se nahrát odkud zvuky vycházejí . Zatím se mi do toho moc nechce, na to je potřeba mít spávnou adrenalinovou náladu. Jak jsem psal, za jízdy při staženém okínku je šmechtáni slyšet, ale při přiblížení hlavy k oknu jsou zvuky přehlušeny prouděním vzduchu. Napadlo mě taky, že když jsou problémy jen při zatížených nápravách, jestli nemůže dojít k posunu půlených ložisekv nábojích. Proměřil jsem tedy náboje, ale na každé nápravě jsou otvory naprosto stejné. Nemám sice výkresy, ale domnívám se, že uložení bude asi nějaké H.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: kolesá
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2008 09:11 
Offline

Registrován: 14 červenec 2008 08:42
Příspěvky: 4
Automobil: mitsubishi carisma
Typ motoru: 1,6l 16V 66kW benzin
Rok výroby: 1999
mal som taký istý problém.pri zaťaženom aute boli zvuky sysnejšie.
riešenie:skúsil som odmontovať ozdobné kryty kolies (puklice) a jazdiť bez nich.problém bol vyriešený. puklice sa dreli o gumu, dokonca na prednej náprave aj o disk.
z obvodu puklic som zbrúsil karboškou cca 3mm a už jazdim bez problémov


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz