mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Problem s Galantem 2.0i
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=49&t=437
Stránka 1 z 2

Autor:  lukacpe [ 07 duben 2007 13:02 ]
Předmět příspěvku:  Problem s Galantem 2.0i

Zdravim,

Na volnobehu mi kolisu otacky v rozmedzi od cca 300 - 1200.
Myslel som ze je zanesena klapka ale zistil som ze pri vypnutom motore
a zapnutom zapalovani pocut nepravidelne cvakanie asi volnobeznej klapky.
Pri odpojeni konektora cvakanie prestane, ale ked som meral napetie na konektore takisto kolise v rozmedzi 1 - 4 V nepravidelne hore dole.
Preco dava RJ take impulzy? Nevie mi niekto poradit? Vdaka za pomoc.

Autor:  Mitsi [ 08 duben 2007 10:59 ]
Předmět příspěvku: 

Vždyť je to pořád o tomtéž: Rozhašené nastavení šroubků kolem špinavé klapky, což se projeví po odpojení akumulátoru! Stačí pročíst několik diskusí v různých vláknech k danému problému. Já už opravdu nemám sílu psát znovu a znovu pořád to samé.
P.S.: A hlavně laskavě poučte všechny rádoby odborníky (např. na cafe.auto.cz), že po odpojení akumulátoru se přece NEMŮŽE NIC STÁT!!!

Autor:  xor [ 09 duben 2007 00:43 ]
Předmět příspěvku: 

Hybat s volnobeznym ventilem by to pri zaplym zapalovani nemelo. Jaky je to rok a co za motor?

Autor:  lukacpe [ 09 duben 2007 21:16 ]
Předmět příspěvku: 

No Mitsi v ziadnom prispevku som nenasiel ze volnomezna klapka cvaka v nepravidelnych intervaloch (otvara ju a zatvara) a dokonca aj pri jej odpojeni kolise napätie v nepravidelnych intervaloch ked ho meriam na privodnom konektore. Podla mna je to neco s elektronikou. Este raz podotykam skace to v nepravidelnych intervaloch aj bez klapky.
Motor je 2.0i/80kw r.v. 1989

Autor:  Mitsi [ 10 duben 2007 08:39 ]
Předmět příspěvku: 

Díky za upřesnění typu a roku výroby motoru. Na základě těchto údajů Tě mohu na 100% ujistit, že se tak děje zcela správně, a to právě pro úplně špatné nastavení obou šroubků (pro xor-a: jedná se o jiný systém, než máš Ty). Řídící elektonika je samozřejmě (a u výrobků MMC jsem se ani nesetkal s jiným stavem) naprosto v pořádku!

Pokud sundaváš pouze jeden štekr, tak by mě zajímalo, který vlastně: ten od snímače polohy škrt. klapky, od servomotorku jejího ovládání nebo od snímače polohy servomotorku (někde jsou ty poslední dva integrovány do jednoho kompletu)?

Autor:  lukacpe [ 10 duben 2007 12:09 ]
Předmět příspěvku: 

Ked ho davam dole je to spolocny konektor od servomotorku jejího ovládání a polohy. Vid obrazek. Obrázek

A ktore sruby su zle nastavene? Totoz ja som auto len nedavno kupil a neviem zatial ze co a ako.

Autor:  Mitsi [ 10 duben 2007 16:39 ]
Předmět příspěvku: 

Odpojený štekr je tuším pouze štekrem snímače polohy servomotorku, jelikož (tedy pokud si to ještě pamatuji), štekry snímače polohy škr. klapky (na obrázku vpředu dole - ale samotný štekr tam vidět není) i štekr výkonové/ovládací větve serva (vzadu za klapkou - ani ten není vidět) jsou chráněny proti vypadnutí "drátěnou" pojistkou.

Jinak ty šroubky jsou vzadu za klapkou na jakési "páčce", kterou je nepříliš zřetelně vidět šikmo vpravo dole pod odhaleným zeleným vodičem. Jeden šroubek (s vinutým perkem pod hlavou) se tváří jako "doraz" (ale není jím!) škrticí klapky, druhý (bez perka, jakoby zašroubovaný "až po samou hlavu" do oné páčky) je šroubkem nastavení kompenzace, tj. míry zvyšování volnoběhu povely z ŘJ. Výstupní čep servomotorku pak tlačí přímo na onu "páčku", o níž se tu bavíme.

Mimochodem, podle stavu vodičů "vzadu" za klapkou, zejména pokud jde o tloušťku (příliš tlustý) a svěžest barvy toho zeleného (je to krásně vidět na fotce) předpokládám, že se v tom už někdo hrabal, a to důkladně - dokonce to snad předrátovával...!!!

Autor:  lukacpe [ 10 duben 2007 20:42 ]
Předmět příspěvku: 

No cele som to rozobral dnes a prisiel som na to ze ten servomechanizmus len cuka hore dole a vobec sa nedotyka a neposuva skrtiacu klapku. Niekto to fakt dobre rozhodil. Myslim ze zapojenie je ok. (snimac polohy klapky sa tiez nejako nastavuje?) Tie draty v zadu su jeden hnedy a dva zelene z dvomi roznymi farebnymi pruzkami a jedna sa o draty od snimace polohy klapky. Ten stekel na prvej fotke, ktoru som dnes pridal je napajanie elektromotorceka v servomechanizme ktory som mal rozobraty. Stekle pre snimace polohy a ovladani je zezadu. Mal som vonku klapku a ta je cista jak slovo bozi.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
:) Dakujem

PS: Skusal som rucne menit polohu klapky a nic sa neudialo. Stale to cuka hore dole.

Autor:  lukacpe [ 10 duben 2007 21:28 ]
Předmět příspěvku: 

To Mitsi: Nemas nahodou SKYPE, ICQ alebo MSN?

Autor:  xor [ 10 duben 2007 22:52 ]
Předmět příspěvku: 

lukacpe píše:
To Mitsi: Nemas nahodou SKYPE, ICQ alebo MSN?

Zkus kdyztak kontaktovat Integera, ten ma podobny system jako ty a dost si s nim vyhral, obcas se sem podiva, ale jinak je na mitsubishiclub.cz.

Autor:  Mitsi [ 11 duben 2007 09:06 ]
Předmět příspěvku: 

lukacpe píše:
To Mitsi: Nemas nahodou SKYPE, ICQ alebo MSN?


Nemálo tomu, že nemám, ale dokonce jen mlhavě tuším, o co jde... S počítači holt nejsem kamarád. Ale ty od MMC rozhodně fungují!

Jinak znovu opakuji: Hledáš chybu tam, kde není! Celý ten systém má určitou logiku fungování a když cokoli nesedí, přepne se do nouzového režimu.

V zásadě to probíhá následovně:
- klapka se v provozu sice postupně špiní, ale systému to nevadí, jelikož má v paměti její základní polohu a zbytek si prostě naadaptuje do datových map tak, aby vliv jejího zašpinění na chod motoru (zejména ve volnoběhu) eliminoval;
- pak někdo odpojí akumulátor, systém zapomene všechny naadaptované údaje a jelikož je klapka už dost špinavá a nedojíždí až "do sedla", ŘJ nedokáže správně určit její základní polohu, což se projeví právě "spadnutím volnoběhu", resp. jeho výrazným kolísáním;
- následně k tomu přijde blbec, který namísto vyčištění klapky a zresetování ŘJ vezme šroubovák a v domnění, že ten šroubek s perkem pod hlavou je dorazem klapky, "trochu přidá";
- poněvadž to obvykle nepomůže a chod motoru ve volnoběhu se ještě zhorší, začne štelovat ještě i ten druhý, "kompenzační" šroubek;
- a v důsledku své nekompetentnosti nakonec prohlásí, že "odešla ŘJ" (její výměna kupodivu alespoň zpočátku pomůže, ale brzy je vše při starém), že "odešel servomotorek", že atd. atd.;
- pokud se jedná o značkový servis (ano, i tam se tak děje), přijde to zákazníka na balík peněz, aniž by se však dobral kýženého výsledku;
- a nakonec to auto raději prodá, protože je "nějaké divné".
(konec smutného příběhu)

A na Tvou otázku, zda se nějak seřizuje i snímač polohy škrt. klapky, odpovídám: Ano, seřizuje. Ale pokud ho až dosud nikdo před Tebou "neseřizoval" (což se pozná podle neporušenosti bílé "pojišťovací" barvy na fixačních šroubcích), tak se ho raději vůbec nedotýkej, neboť jinak to už opravdu nesešteluje vůbec nikdo!!!

Autor:  Begy [ 11 duben 2007 12:48 ]
Předmět příspěvku: 

pokud víš jak na to, není s TPS problém. Taky jsem nakonec celé své sání a ISC rozebral do šroubku, vyčistil a složil. Klapku jsem ještě lehce víc přivřel, nastavil TPS a pak už oprvdu JEMNĚ doladil "dorazem". Sresetoval jsem ECU a pomocí BISS nastavil volnoběh.


Funguje to jakžtak jak má, rozhodně líp než předtím.
neustále mě zlobí volnoběh při klimatizaci (otáčky vyskočí nahoru ale po pár vteřinách spadnou a dusí motor) a na zátěž také nereaguje. Jediný co šlape je zvýšený volnoběh při jízdě a reakce na otočení volantem.
To proč mě to stále zlobí nemůžeme s Drakem ani Xorem přijít. Zrada je asi ještě jinde.... :evil:

Autor:  Mitsi [ 11 duben 2007 13:46 ]
Předmět příspěvku: 

Begy: A automatické zvýšení volnoběhu po samovolném rozjezdu vozu (např. s kopce) Ti funguje?

Autor:  xor [ 11 duben 2007 14:06 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi píše:
Begy: A automatické zvýšení volnoběhu po samovolném rozjezdu vozu (např. s kopce) Ti funguje?

Tak to se obavam nefunguje ani u me. Jeste to zkusim az dorazim domu.

Autor:  Begy [ 11 duben 2007 14:14 ]
Předmět příspěvku: 

nejsem si jistý, ale myslím že jo. Večer to skusím

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/