mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 20:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Problem s Galantem 2.0i
PříspěvekNapsal: 07 duben 2007 13:02 
Offline

Registrován: 07 duben 2007 12:46
Příspěvky: 7
Bydliště: Košice
Zdravim,

Na volnobehu mi kolisu otacky v rozmedzi od cca 300 - 1200.
Myslel som ze je zanesena klapka ale zistil som ze pri vypnutom motore
a zapnutom zapalovani pocut nepravidelne cvakanie asi volnobeznej klapky.
Pri odpojeni konektora cvakanie prestane, ale ked som meral napetie na konektore takisto kolise v rozmedzi 1 - 4 V nepravidelne hore dole.
Preco dava RJ take impulzy? Nevie mi niekto poradit? Vdaka za pomoc.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 duben 2007 10:59 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Vždyť je to pořád o tomtéž: Rozhašené nastavení šroubků kolem špinavé klapky, což se projeví po odpojení akumulátoru! Stačí pročíst několik diskusí v různých vláknech k danému problému. Já už opravdu nemám sílu psát znovu a znovu pořád to samé.
P.S.: A hlavně laskavě poučte všechny rádoby odborníky (např. na cafe.auto.cz), že po odpojení akumulátoru se přece NEMŮŽE NIC STÁT!!!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 duben 2007 00:43 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
Hybat s volnobeznym ventilem by to pri zaplym zapalovani nemelo. Jaky je to rok a co za motor?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 duben 2007 21:16 
Offline

Registrován: 07 duben 2007 12:46
Příspěvky: 7
Bydliště: Košice
No Mitsi v ziadnom prispevku som nenasiel ze volnomezna klapka cvaka v nepravidelnych intervaloch (otvara ju a zatvara) a dokonca aj pri jej odpojeni kolise napätie v nepravidelnych intervaloch ked ho meriam na privodnom konektore. Podla mna je to neco s elektronikou. Este raz podotykam skace to v nepravidelnych intervaloch aj bez klapky.
Motor je 2.0i/80kw r.v. 1989


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 duben 2007 08:39 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Díky za upřesnění typu a roku výroby motoru. Na základě těchto údajů Tě mohu na 100% ujistit, že se tak děje zcela správně, a to právě pro úplně špatné nastavení obou šroubků (pro xor-a: jedná se o jiný systém, než máš Ty). Řídící elektonika je samozřejmě (a u výrobků MMC jsem se ani nesetkal s jiným stavem) naprosto v pořádku!

Pokud sundaváš pouze jeden štekr, tak by mě zajímalo, který vlastně: ten od snímače polohy škrt. klapky, od servomotorku jejího ovládání nebo od snímače polohy servomotorku (někde jsou ty poslední dva integrovány do jednoho kompletu)?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 duben 2007 12:09 
Offline

Registrován: 07 duben 2007 12:46
Příspěvky: 7
Bydliště: Košice
Ked ho davam dole je to spolocny konektor od servomotorku jejího ovládání a polohy. Vid obrazek. Obrázek

A ktore sruby su zle nastavene? Totoz ja som auto len nedavno kupil a neviem zatial ze co a ako.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 duben 2007 16:39 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Odpojený štekr je tuším pouze štekrem snímače polohy servomotorku, jelikož (tedy pokud si to ještě pamatuji), štekry snímače polohy škr. klapky (na obrázku vpředu dole - ale samotný štekr tam vidět není) i štekr výkonové/ovládací větve serva (vzadu za klapkou - ani ten není vidět) jsou chráněny proti vypadnutí "drátěnou" pojistkou.

Jinak ty šroubky jsou vzadu za klapkou na jakési "páčce", kterou je nepříliš zřetelně vidět šikmo vpravo dole pod odhaleným zeleným vodičem. Jeden šroubek (s vinutým perkem pod hlavou) se tváří jako "doraz" (ale není jím!) škrticí klapky, druhý (bez perka, jakoby zašroubovaný "až po samou hlavu" do oné páčky) je šroubkem nastavení kompenzace, tj. míry zvyšování volnoběhu povely z ŘJ. Výstupní čep servomotorku pak tlačí přímo na onu "páčku", o níž se tu bavíme.

Mimochodem, podle stavu vodičů "vzadu" za klapkou, zejména pokud jde o tloušťku (příliš tlustý) a svěžest barvy toho zeleného (je to krásně vidět na fotce) předpokládám, že se v tom už někdo hrabal, a to důkladně - dokonce to snad předrátovával...!!!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 duben 2007 20:42 
Offline

Registrován: 07 duben 2007 12:46
Příspěvky: 7
Bydliště: Košice
No cele som to rozobral dnes a prisiel som na to ze ten servomechanizmus len cuka hore dole a vobec sa nedotyka a neposuva skrtiacu klapku. Niekto to fakt dobre rozhodil. Myslim ze zapojenie je ok. (snimac polohy klapky sa tiez nejako nastavuje?) Tie draty v zadu su jeden hnedy a dva zelene z dvomi roznymi farebnymi pruzkami a jedna sa o draty od snimace polohy klapky. Ten stekel na prvej fotke, ktoru som dnes pridal je napajanie elektromotorceka v servomechanizme ktory som mal rozobraty. Stekle pre snimace polohy a ovladani je zezadu. Mal som vonku klapku a ta je cista jak slovo bozi.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
:) Dakujem

PS: Skusal som rucne menit polohu klapky a nic sa neudialo. Stale to cuka hore dole.


Naposledy upravil lukacpe dne 10 duben 2007 21:33, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 duben 2007 21:28 
Offline

Registrován: 07 duben 2007 12:46
Příspěvky: 7
Bydliště: Košice
To Mitsi: Nemas nahodou SKYPE, ICQ alebo MSN?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 duben 2007 22:52 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
lukacpe píše:
To Mitsi: Nemas nahodou SKYPE, ICQ alebo MSN?

Zkus kdyztak kontaktovat Integera, ten ma podobny system jako ty a dost si s nim vyhral, obcas se sem podiva, ale jinak je na mitsubishiclub.cz.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 duben 2007 09:06 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
lukacpe píše:
To Mitsi: Nemas nahodou SKYPE, ICQ alebo MSN?


Nemálo tomu, že nemám, ale dokonce jen mlhavě tuším, o co jde... S počítači holt nejsem kamarád. Ale ty od MMC rozhodně fungují!

Jinak znovu opakuji: Hledáš chybu tam, kde není! Celý ten systém má určitou logiku fungování a když cokoli nesedí, přepne se do nouzového režimu.

V zásadě to probíhá následovně:
- klapka se v provozu sice postupně špiní, ale systému to nevadí, jelikož má v paměti její základní polohu a zbytek si prostě naadaptuje do datových map tak, aby vliv jejího zašpinění na chod motoru (zejména ve volnoběhu) eliminoval;
- pak někdo odpojí akumulátor, systém zapomene všechny naadaptované údaje a jelikož je klapka už dost špinavá a nedojíždí až "do sedla", ŘJ nedokáže správně určit její základní polohu, což se projeví právě "spadnutím volnoběhu", resp. jeho výrazným kolísáním;
- následně k tomu přijde blbec, který namísto vyčištění klapky a zresetování ŘJ vezme šroubovák a v domnění, že ten šroubek s perkem pod hlavou je dorazem klapky, "trochu přidá";
- poněvadž to obvykle nepomůže a chod motoru ve volnoběhu se ještě zhorší, začne štelovat ještě i ten druhý, "kompenzační" šroubek;
- a v důsledku své nekompetentnosti nakonec prohlásí, že "odešla ŘJ" (její výměna kupodivu alespoň zpočátku pomůže, ale brzy je vše při starém), že "odešel servomotorek", že atd. atd.;
- pokud se jedná o značkový servis (ano, i tam se tak děje), přijde to zákazníka na balík peněz, aniž by se však dobral kýženého výsledku;
- a nakonec to auto raději prodá, protože je "nějaké divné".
(konec smutného příběhu)

A na Tvou otázku, zda se nějak seřizuje i snímač polohy škrt. klapky, odpovídám: Ano, seřizuje. Ale pokud ho až dosud nikdo před Tebou "neseřizoval" (což se pozná podle neporušenosti bílé "pojišťovací" barvy na fixačních šroubcích), tak se ho raději vůbec nedotýkej, neboť jinak to už opravdu nesešteluje vůbec nikdo!!!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 duben 2007 12:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
pokud víš jak na to, není s TPS problém. Taky jsem nakonec celé své sání a ISC rozebral do šroubku, vyčistil a složil. Klapku jsem ještě lehce víc přivřel, nastavil TPS a pak už oprvdu JEMNĚ doladil "dorazem". Sresetoval jsem ECU a pomocí BISS nastavil volnoběh.


Funguje to jakžtak jak má, rozhodně líp než předtím.
neustále mě zlobí volnoběh při klimatizaci (otáčky vyskočí nahoru ale po pár vteřinách spadnou a dusí motor) a na zátěž také nereaguje. Jediný co šlape je zvýšený volnoběh při jízdě a reakce na otočení volantem.
To proč mě to stále zlobí nemůžeme s Drakem ani Xorem přijít. Zrada je asi ještě jinde.... :evil:

_________________
Galant 95´ 2.0
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 duben 2007 13:46 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Begy: A automatické zvýšení volnoběhu po samovolném rozjezdu vozu (např. s kopce) Ti funguje?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 duben 2007 14:06 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
Mitsi píše:
Begy: A automatické zvýšení volnoběhu po samovolném rozjezdu vozu (např. s kopce) Ti funguje?

Tak to se obavam nefunguje ani u me. Jeste to zkusim az dorazim domu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 duben 2007 14:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
nejsem si jistý, ale myslím že jo. Večer to skusím

_________________
Galant 95´ 2.0
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz