enemdym píše:
...Pozoruju na rozvodaku totiz to, ze mezi saci vac.hrideli - vodni pumpou - saci vac.hrideli zadna vule neni, ale da se najit misto (pootacenim kliky), kdy se vule objevi. Ocividne pri tom nepreskocil remen, vule tam proste je a pri dalsim pootoceni kliky opet mizi. "Navine" jsou podle me samotne vacky, ktere v momentu vzniku vule jakoby tlaci obe k sobe (moment otaceni obou k vodni pumpe) pusobenim pruzin ventilu na vacky.
Pripoustim uvahu, ze pokud bude nap.kladka spravne nastavena a hydr.napinak 100%-ni, tak by se mel tento efekt minimalizovat, otazka zustava stale stejna, tj. jestli zcela vymizi
Ano, takhle tomu je, vždy a za všech okolností, a to na každém motoru! Zároveň se jedná o hlavní příčinu "vytahování" rozvodových řetězů: prostě těch sil, které vstupují do hry v rozvodech, je mnohem více, než je na první pohled vidět. Už proto nelze tvrdit, jak je dnes obvyklé, že "řetěz je lepší než řemen". Řemenu je totiž tento tento jev úplně putna, resp. ho svou pružností - na rozdíl od řetězu - hravě vykompenzuje.
enemdym píše:
Dotaz mam take k pripravku, ktery pouzivate pro nastaveni spravneho predpeti extr.kladky (tj. 10 Nm).
Na 3SX maj
tohle na malou racnu nebo spise maly momentak, pokud to chci mit opravdu podle specifikace na 10Nm.
Nebo pak
tohle, coz ale je opet by voko a vyrovna se to zahnutym seger.klestim... a opet to vede k nejistote spravneho napnuti remene.
Tohle ale není vůbec důležité! Jedná se pouze o jakousi pomůcku, která umožní "strefit se" do předepsané vůle na dříku hydraulického napínáku napoprvé. Důležité je výhradně tohle:
Mitsi píše:
...rozpětí hodnot 3,8-4,5mm platí pro "vůli" při vyrovnaných tazích/tlacích v rozvodech, tj. při ustálených otáčkách motoru, resp. na stojícím motoru po vyrovnání sil na obou stranách rozvodu. S tím, v jaké poloze se dřík při montáži odjistí, to má málo co společného.
Sám používám pouze zahnuté kleště na ségrovky (ten druhý přípravek dle odkazu je ovšem určitě vhodnější), přestože mám i "budíkový" momentový klíč.