Jo, tohle se bezne musi delat, u Eva je to dokonce napsano na samolepce na dverich, ze se musi motor po tvrde jizde nechat vychladit alespon 1 minutu. Otazka ale je, co je to "hard drive", ze? Obecne se trdi, ze tak od 150km/h na dalnici, ale zalezi na aute, pro Evo je stopadesatka jen lehtani, normalni cestovni rychlost je na dvoustovce a pres...
Ja ale pouzivam turbotimer Apexi, ktery sleduje zatez turbokompresoru prubezne a kdyz prijedu na parkoviste, muzu okamzite vypnout motor (resp.klicek ze zapalovani) a motor zustane bezet na volnobeh podle toho, jak jsem mu nakladal. Je to velmi prekticke, auto ukrast nejde , jde jen na ten volnobeh a nelze pridat plyn a navic to Apexi ukazuje i tlak a jeho historii.
Jinak se tohle dochlazovani se ma delat u vsech preplnovanych aut, i u turbodieslu...vzdycky me dojme, kdyz prijede cipek kravatak s Prasatem TDI na dalnicni pumpu, vypne hned motor a s sirokym usmevem pana cest se jme tankovat...s takovou mu to turbo moc kilometru nevydrzi...ale to ve sve tupohlavosti zjisti az za chvili...
Jinak technicky se samozrejme jedna o dochlazovani olejem (turbo je napojene na mazaci okruh motoru) a pokud se motor vypne hned, kdyz je turbo hodne zahrate (vysokotlake turbo jde u turbo - benzinu az do rentgenove pruhlednosti) tak se olej v loziskach zacne skvarit a turbo se poskodi. Pokud se necha olej recirkulovat na volnobeh, tak se za tu aspon cca 1 minutu trochu zchladi a olej uz nevari.