spc píše:
z coho? napr.
http://www.3si.org (skusenosti desattisicok uzivatelov GTciek)
este raz opakujem, ze tieto sviecky su vyborne, kvalitne, trvanlive -> no zavadzat nestastneho majitela vozu, ktory viac nejde ako ide, ze je to sposobene tym ze nema v aute `tu jedinu spravnu znacku` sviecok je v pripade ak tam ma sviecky rovnakej specifikacie od ineho schopneho vyrobcu napr. Bosch v dobrom stave dost NESERIOZNE
hodnotit subjektivne nejaku zmenu je velmi zakerna vec - ak vies ze nieco je zmenene a nieco ocakavas - preto sa napr. pri medicinskych testoch pouziva placebo... takisto ak menis staru vec za novu, zmena nemusi znamenat ze by tam bola aj pri vymene nove za nove
`Na materiálu elektrod samozřejmě záleží! Jde o to, aby právě ony měly co nejmenší elektrický odpor, který je navíc co nejméně závislý na teplotě. Především se však od použitého materiálu odvíjí životnost.` -> podavas to akoby tie odporucane sviecky bol ten ideal - lenze je to prave kompromis o nieco horsich elektrickych vlastnosti ALE oproti vyrazne vyssej zivotnosti (co je vhodne pre 99%)
rec bola o svieckach bezne dostupnych - medene su netrvanlive ale aspon velmi lacne, preto je to zaujimava alternativa ak niekomu nevadi menit ich kazdu chvilu
I na tomto fóru se opakovaně vyskytli uživatelé, jejichž problémy s motorem se podařilo vyřešit prostě jen tím, že tam místo svíček do BOSCHe dali naprosto obyčejné svíčky od Denso či NGK. Možná neuvěřitelné, ale účinné! v čem potom spočívá NESERIÓZNOST toho, že jsem na to upozornil? Podle mého názoru je třeba každý problém řešit počínaje vždy tím úplně nejjednodušším. A že speciálně BOSCHky dělají v motorech Mitsubishi neplechu, to je dostatečně známý fakt - byť opakuji, že pro to nemám vysvětlení, snad kromě toho, že dnes BOSCH=shit. Ostatně ne nadarmo tuto značku svíček opustili v prvomontáži dokonce i němečtí výrobci aut. Tím samozřejmě netvrdím, že příčinou problémů tazatele jsou právě a jen ty svíčky. V každém případě bych tam ale nejprve dal ty základní předepsané od Denso a až poté se zabýval dalšími věcmi.
Jinak subjektivní vjem je pochopitelně velmi ošemetná záležitost. Měření spotřeby a jízdní projevy motoru na maximu, o křivkách na protokolu z brzdy (to vzhledem k ceně měření samozřejmě spíše výjimečně) ani nemluvě, to už je samozřejmě něco úplně jiného. A mohu Tě ujistit, že většina těch výměn byla na zánovních vozech po záběhu (tím nemyslím zrovna prvních 1500 km, ale skutečně již proběhnuvší záběh, kdy se ustálily hodnoty spotřeby paliva i oleje a motor si "výkonově" sedl), takže pozitivní vliv "nového" po nahrazení "starého" lze klidně vyloučit.
A ještě k tomu materiálu (elektrické vlastnosti vs. životnost): nejvyšší zapalovací výkon mají jednoznačně svíčky o co "nejostřejších hrotech" proti sobě postavených elektrod. A jestliže tyto hroty nedokážeš vyrobit z dostatečně odolného materiálu, je jakákoli úvaha o tom, ve které že to slitině je více volných elektronů, naprosto bezpředmětná!
No a závěrem si neodpustím poznámku k Tebou tolik vychvalovaným "měděným" svíčkám: Jendá se o naprosto obyčejné svíčky s naprosto obyčejnými elektrodami (nejsou měděné!), pouze jádro středové elektrody je mezi vestavěným odrušovacím odporem a činnou stropkou středové elektrody měděné. Nic víc, nic míň...