mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Minisraz Buchlov 7.6.?
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2558
Stránka 2 z 7

Autor:  David [ 03 červen 2013 14:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minisraz Buchlov 7.6.?

Na návěsu je to levnější, protože druhým autem jedu tak jako tak. Na spotřebu to má vliv překvapivě pozitivní, protože jedu místo 130 jen 100, takže ve finále jsem měl spotřebu nižší, než bez návěsu! Za půjčovné návěsu dám v lepším případě 600, v horším případě 1200 korun. Cesta je minimálně 400 km, což pokud počítám 12 litrů na 100 a ceně 45 korun na litr, tak po vlastní ose to je dejme tomu 1600. Ale to je fakt počítaný jenom benzín. Nicméně já jsem ten sraz chtěl udělat, ale jestli by tam byl jen Kuno, tak to se s ním potkám kdykoliv jindy, když pojedu do Zlína - prostě pojedu jen jedním autem a hotovo. Navíc je hnusně atd. Čili - není sraz - nemá smysl dávat víc peněz a mrvit si auto. Hm?

Autor:  Kuno [ 03 červen 2013 15:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minisraz Buchlov 7.6.?

1.L benzinu..45? tady ve Zlíně je za cca 34...

Autor:  David [ 03 červen 2013 16:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minisraz Buchlov 7.6.?

V Praze je draho a prodáváme tady benzín a aditivem Vltava :-) Anebo jsem se upsal a napsal místo trojky čtyřku. Kdo ví ...

Autor:  Mitsi [ 03 červen 2013 16:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minisraz Buchlov 7.6.?

Kuno píše:
...jízda ustálenou rychlostí ...

Z hlediska záběhu motoru se jedná o špatné provozní podmínky!

Autor:  Mitsi [ 03 červen 2013 16:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minisraz Buchlov 7.6.?

3000LS píše:
kazdopadne si myslim ze se da jet po stare silnici ...

Zato tohle je ideál!

Autor:  Kuno [ 03 červen 2013 16:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minisraz Buchlov 7.6.?

A jak by se tedy měl první kilometry zabíhat tzv."surový" motor těsně po GO? nechám se poučit, na GO motorů jsem dělal 5 let hned po vyučení.

Autor:  Mitsi [ 03 červen 2013 16:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minisraz Buchlov 7.6.?

Kuno píše:
A jak by se tedy měl první kilometry zabíhat tzv."surový" motor těsně po GO? ...

Hlavně měnit otáčky a střídat zatížení, pokud možno netočit nad úroveň 3/4 otáček max. výkonu (krátkodobé vytočení samozřejmě nevadí). Pominu-li záběh přískoky po městě s věčně studeným motorem a kruté podtáčení, tak jízda ustáleným tempem beze změn otáček a zatížení motoru je tím třetím nejhorším, co lze motoru v rámci záběhu provést: na plochách válců se totiž vytvářejí místa vyhlazená do zrcadlového lesku, na kterých se pak už neudrží olej a která se permanentně přidírají.

Autor:  Kuno [ 03 červen 2013 16:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minisraz Buchlov 7.6.?

Tak s tímto nemohu absolutně souhlasit. To co popisuješ je sice doporučené zajíždění motoru ale až po proběhu prvních 500-800km nebo odpovídající doby zatížení naprázdno.
To poslední popisované mají za sebou všechna nová auta která si odvážíme domů.
Motor po GO logicky ne,takže platí to co jsem napsal v závěru své druhé věty.

Autor:  Mitsi [ 03 červen 2013 17:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minisraz Buchlov 7.6.?

Kuno píše:
... To co popisuješ je sice doporučené zajíždění motoru ale až po proběhu prvních 500-800km nebo odpovídající doby zatížení naprázdno.
To poslední popisované mají za sebou všechna nová auta která si odvážíme domů...

A kde by k tomu ty motory přišly? Snad si nemyslíš, že je po sestavení ve fabrice někdo zabíhá na brzdě či zajíždí už namontované ve voze?

Autor:  Kuno [ 03 červen 2013 17:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minisraz Buchlov 7.6.?

A to tam ty auta dělníci tlačí? Na vagony,lodě,návěsy je tlačí?
Já přece nic nepsal že se běžné auta zabíhají po sjetí s výr. pásu.
Já popsal pouze praxi po G.O motorů tak jak probíhala když jsem na G.O dělal.
Taková byla praxe a věřím,že se i od té dnešní neliší. Prostě-ustálená jízda v optimálních podmínkách a otáčkách a teprve pak začít auto pozvolna zatěžovat. A...žádné vyleštěné plochy nikde za těch pár stovek km nevzniknou.

Prostě-nechci o tom už dál polemizovat nebo být chytán za slovíčka.
Jak jsem už psal,když si něčím nejsem jist,zeptám se,zastávám názor,že není hanba být nevědomý ale je hanba v nevědomosti setrvávat....... ale v tomto případě si jist jsem.

Autor:  Mitsi [ 03 červen 2013 17:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minisraz Buchlov 7.6.?

Kuno píše:
A to tam ty auta dělníci tlačí? Na vagony,lodě,návěsy je tlačí?
Já přece nic nepsal že se běžné auta zabíhají po sjetí s výr. pásu.

Kuno píše:
... po proběhu prvních 500-800km nebo odpovídající doby zatížení naprázdno.
To poslední popisované mají za sebou všechna nová auta která si odvážíme domů...

Opravdu se domníváš, že km proběh těch fungl nových motorů, než se dostanou k zákazníkovi, představuje zmíněných 500-800 km? Já si dovolím oponovat a nabídnout cifru 15-20 km, což odpovídá naprosto syrovému motoru, který byl odzkoušen prakticky pouze na funkčnost! Samozřejmě s výjimkou těch motorů, které prošly brzdou v rámci statistického "samplingu" pro účely kontroly kvality výroby.

Kuno píše:
Já popsal pouze praxi po G.O motorů tak jak probíhala když jsem na G.O dělal.
Taková byla praxe a věřím,že se i od té dnešní neliší. Prostě-ustálená jízda v optimálních podmínkách a otáčkách a teprve pak začít auto pozvolna zatěžovat. A...žádné vyleštěné plochy nikde za těch pár stovek km nevzniknou....

A já pro změnu tvrdím, že tohle patří mezi to nejhorší, co lze novému motoru, resp. motoru po GO provést! Navíc netuším, jaké že jsou ty "optimální otáčky".

Kuno píše:
Prostě-nechci o tom už dál polemizovat nebo být chytán za slovíčka.
Jak jsem už psal,když si něčím nejsem jist,zeptám se,zastávám názor,že není hanba být nevědomý ale je hanba v nevědomosti setrvávat....... ale v tomto případě si jist jsem.

OK, tak ať si z těchto svou naprosto protichůdných přístupů k věci každý sám vybere podle vlastního uvážení.

Autor:  Kuno [ 03 červen 2013 19:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minisraz Buchlov 7.6.?

Ony ty oba protichůdné názory nejsou až tak protichůdné.
No-já vždy mylel,že když se mluví o optimálních otáčkách jsou to ty kdy motor není podtáčen ani vytáčen na max. Nazvěme je tedy ...středními. :grin:

Ne,nedomnívám se,že nová auta mají při předání novému majiteli ty km opravdu natočeny.
Nicméně záběh probíhá jak jsem popsal.

Ad ty vyleštěné místa na plochách válců-jejich vznik ukazuje vždy na deformaci válce at už z výroby,G.O,nebo vlivem nesprávného ustavení pístů vůči ojnicícím (např.tzv.vyúhlování)
Podotýkám znovu,že tyto info nemám ze zdroje JBP(jedna baba povídala :grin: ) ale ze své praxe.

Autor:  Mitsi [ 03 červen 2013 20:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minisraz Buchlov 7.6.?

Kuno píše:
Ony ty oba protichůdné názory nejsou až tak protichůdné.
No-já vždy mylel,že když se mluví o optimálních otáčkách jsou to ty kdy motor není podtáčen ani vytáčen na max. Nazvěme je tedy ...středními. :grin:

Středními ve vztahu k maximálním otáčkám nebo otáčkám maximálního výkonu? A kde budou v případě motoru, který má maximum točáku otáčkově položené velmi blízko otáčkám max. výkonu? Snad se shodneme na tom, že to bude úplně jinde, když budeme srovnávat např. dva benzínové atmosférické čtyřválce shodného objemu (to abych srovnával srovnatelné), z nichž jeden bude mít max. točáku ve 4700 ot./min. a maximum výkonu v 6300 ot./min. při max. otáčkách 7000/min., a druhý bude mít odpovídající hodnoty 2800/4600/5000. Proto jsem napsal, že nevím, co to znamená - optimální otáčky.

Kuno píše:
Ne,nedomnívám se,že nová auta mají při předání novému majiteli ty km opravdu natočeny.
Nicméně záběh probíhá jak jsem popsal.

Záběh probíhá tak, že zákazník dostane syrové auto se syrovým motorem a je jen na něm, jak s tím naloží.

Kuno píše:
Ad ty vyleštěné místa na plochách válců-jejich vznik ukazuje vždy na deformaci válce at už z výroby,G.O,nebo vlivem nesprávného ustavení pístů vůči ojnicícím (např.tzv.vyúhlování)
Podotýkám znovu,že tyto info nemám ze zdroje JBP(jedna baba povídala :grin: ) ale ze své praxe.

Vyjmenové příčiny ukazují na technologický či technický problém ve výrobě, resp. při realizaci GO, zatímco já hovořím o tom, že lokální "vyleštění" vnitřního povrchu válců až do zrcadlového lesku nastává v rámci záběhu právě kvůli dlouhému provozu ve stejných otáčkách a neměnícím se zatížení, typicky při dlouhé opatrné jízdě po výškově málo členité dálnici. To je zase moje praxe, přesněji příběhy těch, kdož si zajeli koupit nový vůz do zahraničí a zpět si ho vezli po vlastní ose.

Autor:  enemdym [ 03 červen 2013 20:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minisraz Buchlov 7.6.?

Kuno, chlapáku, co ty a chuť něco o víkendu spáchat? Máš znalost okolí a kde by se dalo složit tělo z pá na so případně ze so na ne?
To all - přesuňme zákulisní diskuze do éteru, ať o sobě víme. Já sám váhám, nicméně pokud se potvrdí zájem, sem ochotný si pozměnit víkendové priority a Buchláky srazit.

Autor:  Kuno [ 03 červen 2013 21:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Minisraz Buchlov 7.6.?

takže naposledy k těm lesklým plochám:
Ty vzniknou z důvodů co jsem popsal výše a pak ještě při ztrátě ol.filmu ve válcích. Nedokážu si představit jak se ten film ztratí jinak než smytím špatně spáleným palivem anebo když dotčený válec nepálí vůbec a ještě při vniknutí brusného materialu a možná ještě jeden důvod- a to se při ustálené jízdě (s motorem novým nebo po G.O-kterou jsem pro počátek záběhu doporučoval) v žádném případě nestane.
Nechci aby to vyznělo nějak špatně..ale měl jsi někdy komplet rozdělaný motor dělal jsi G.O nebo střední opravu?
Dovážel jsem po vlastní ose-s najatými řidiči z celního skladu v Košicích několik stovek aut a s žádnými problémy nebyly.

Stránka 2 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/