spc píše:
No neviem, pod `obecnou platnostou` by som si predstavil nieco ine...
Z nejakych skusenosti rozsirovat platnost na velku skupinu, hoc aj zalozenu na `made in japan` (co v globalizovanej dobe je iluzia - vsetko sa robi vsade a vyrobcovia kupuju polotovary od dodavatelov co ich robia pre X automobiliek)
Auto je stavane na nejake sviecky, znamena to ze kupou odporucanych nemozem prehlupit, no neznamena to ze ziadne ine nemusia dobre chodit -> len je to riziko a treba si viac overovat
zdvihatka blbost? no vidis - ja som svoje dal aj komplet precistit profesionalovi (robil to pred mojimi ocami) a vysledok nejaky, no nic moc extra... Po vymene za 3G uz vobec neviem co je to klepot zdvihatiek
Aj preto by som nezovseobecnoval tolko - ved aj tie preklinane 4kontaktne boschky v niektorych autach slapu paradne
Jasne ze z tych kopec ludi je plno onicom, no skumanim viacerych nazorov a hlavne argumentacie po case uz viem `kto ma v hlave` a kto len trieska.
"Obecnou platnost" to má jednoduše z fyzikálních důvodů: K přeskoku jiskry totiž musí dojít přesně v momentě, kdy to vyžaduje ŘJ motoru z hlediska předprogamovaného algoritmu a přesně v místě, s nímž počítal konstruktér při návrhu tvaru spalovacího prostoru z hlediska šíření plamene ve válci. Proto je na závadu, když si jiskra přeskočí "trochu jindy" a "trochu jinde", event. dokonce na různých jiskřištích v mírném časovém posunu, podle toho, kde momentálně nastanou lepší podmínky pro její přeskok z hlediska ionizace prostředí kolem zmnožených či příliš velkých elektrod bez přesně definovaných či už příliš "ohlazených" hran.
Opakovaně jsem uvedl, že neumím vysvětlit, proč "originální" (to jsem zdůraznil a znovu to zdůrazňuji právě proto, abych eliminoval vliv "globalizované výroby") japonské motory "netráví" jiné svíčky, než značek Denso a NGK (ty poslední mohou být klidně vyrobeny i v Evropě). Jeden příklad za všechny: původní čtyřválec 1,0 v Toyotě Yaris "made in Japan" používal z výroby svíčky NGK (což je poněkud zvláštní, když Toyota dnes vlastní Denso) a na jiné, než od NGK a Denso, odmítá jezdit. Když se v Evropě začal prodávat Yaris s tímtéž čtyřválcem 1,0, ale už "made in France", měl z prvomontáže rovněž svíčky NGK (ale jiného typu!), rovněž "made in France", přičemž při aplikaci adekvátní náhrady od jiného výrobce jezdí v pohodě. Proč, to nevím. V každém případě je s podivem už samotný rozdíl v předpisu výrobce co do konkrétního typu a provedení svíček podle toho, kde byl ten rádoby "stejný" motor vyroben.
Ty hydroštely "s větší dírkou" jsou pouze chytákem na tunery, jelikož průměr vývrtu mazacího kanálku přivádějícího olej do dutiny hydroštelu samozřejmě zůstává neměnný a navíc +- odpovídá průměru díry originálního hydroštelu. Ledaže by ten "tuning" v daném případě spočíval v tom, že ty "speciální" hydroštely jsou na rozdíl od "naplněného" originálu dodávány "už prázdné" (to aby je tuner nemusel kvůli riziku ohnutí ventilu vyprazňovat
) a že ten element "s větší dírkou" (hned první pod pertlovacím kroužkem) má nadměrnou vůli...