mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 08 květen 2024 19:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: motor ide slabo
PříspěvekNapsal: 07 červen 2010 08:05 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, koukám, že Mitsi dostal za mě přes hubu :-) sorry Mitsi.... Jen stručně, tazatel se ptal zda tam nechat svíčky od Bosche - odpověděl jsem mu jaké tam patří včetně objenacího kódu od mišáků, nemusí je tam dávat je svobodné rozhodnutí každého uživatele, ke kabelu oficiální kabel neexistuje, různé udělátory a bastly ano, ale tomu jako laikovi bude málo platné, to je spíše pro hobbysty se znalostí elektroniky, ne pro všechny. I když mu ho dáš nebude vědět co s tím - nemyslím to zle prostě je to tak


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: motor ide slabo
PříspěvekNapsal: 07 červen 2010 10:21 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Brumla píše:
Ahoj, koukám, že Mitsi dostal za mě přes hubu :-) sorry Mitsi.... Jen stručně, tazatel se ptal zda tam nechat svíčky od Bosche - odpověděl jsem mu jaké tam patří včetně objenacího kódu od mišáků, nemusí je tam dávat je svobodné rozhodnutí každého uživatele, ke kabelu oficiální kabel neexistuje, různé udělátory a bastly ano, ale tomu jako laikovi bude málo platné, to je spíše pro hobbysty se znalostí elektroniky, ne pro všechny. I když mu ho dáš nebude vědět co s tím - nemyslím to zle prostě je to tak


To nic, jsem na to zvyklý... :wink: K řešení problému počínaje především vyhozením těch svíček od Bosche jsem se už vyjádřil. No a pokud jde o ten konec (kabel a co s ním), tak uvedu pouze tolik, že pokud už jsem kdy měl nějaký problém s motorem, tak ho ani použití originálního MUT-u neodhalilo, natož aby ho dokázalo vyřešit.
Kromě toho jsem měl u jednoho myšáka nejspíš už z výroby špatně nastavenou polohu snímače ABS na jednom za zadních kol, což značkový servis na vozu v záruce "vyřešil" tím, že přes MUT změnil nastavení jeho citlivosti, namísto toho, aby hejbli zadkem, sundali kolo a "kotoučo-buben" a upravili polohu toho čidla vůči "sluníčku"... :mad:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: motor ide slabo
PříspěvekNapsal: 07 červen 2010 10:50 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
spc píše:
No neviem, pod `obecnou platnostou` by som si predstavil nieco ine... :wink:
Z nejakych skusenosti rozsirovat platnost na velku skupinu, hoc aj zalozenu na `made in japan` (co v globalizovanej dobe je iluzia - vsetko sa robi vsade a vyrobcovia kupuju polotovary od dodavatelov co ich robia pre X automobiliek)

Auto je stavane na nejake sviecky, znamena to ze kupou odporucanych nemozem prehlupit, no neznamena to ze ziadne ine nemusia dobre chodit -> len je to riziko a treba si viac overovat

zdvihatka blbost? no vidis - ja som svoje dal aj komplet precistit profesionalovi (robil to pred mojimi ocami) a vysledok nejaky, no nic moc extra... Po vymene za 3G uz vobec neviem co je to klepot zdvihatiek :smile:
Aj preto by som nezovseobecnoval tolko - ved aj tie preklinane 4kontaktne boschky v niektorych autach slapu paradne

Jasne ze z tych kopec ludi je plno onicom, no skumanim viacerych nazorov a hlavne argumentacie po case uz viem `kto ma v hlave` a kto len trieska.


"Obecnou platnost" to má jednoduše z fyzikálních důvodů: K přeskoku jiskry totiž musí dojít přesně v momentě, kdy to vyžaduje ŘJ motoru z hlediska předprogamovaného algoritmu a přesně v místě, s nímž počítal konstruktér při návrhu tvaru spalovacího prostoru z hlediska šíření plamene ve válci. Proto je na závadu, když si jiskra přeskočí "trochu jindy" a "trochu jinde", event. dokonce na různých jiskřištích v mírném časovém posunu, podle toho, kde momentálně nastanou lepší podmínky pro její přeskok z hlediska ionizace prostředí kolem zmnožených či příliš velkých elektrod bez přesně definovaných či už příliš "ohlazených" hran.

Opakovaně jsem uvedl, že neumím vysvětlit, proč "originální" (to jsem zdůraznil a znovu to zdůrazňuji právě proto, abych eliminoval vliv "globalizované výroby") japonské motory "netráví" jiné svíčky, než značek Denso a NGK (ty poslední mohou být klidně vyrobeny i v Evropě). Jeden příklad za všechny: původní čtyřválec 1,0 v Toyotě Yaris "made in Japan" používal z výroby svíčky NGK (což je poněkud zvláštní, když Toyota dnes vlastní Denso) a na jiné, než od NGK a Denso, odmítá jezdit. Když se v Evropě začal prodávat Yaris s tímtéž čtyřválcem 1,0, ale už "made in France", měl z prvomontáže rovněž svíčky NGK (ale jiného typu!), rovněž "made in France", přičemž při aplikaci adekvátní náhrady od jiného výrobce jezdí v pohodě. Proč, to nevím. V každém případě je s podivem už samotný rozdíl v předpisu výrobce co do konkrétního typu a provedení svíček podle toho, kde byl ten rádoby "stejný" motor vyroben.

Ty hydroštely "s větší dírkou" jsou pouze chytákem na tunery, jelikož průměr vývrtu mazacího kanálku přivádějícího olej do dutiny hydroštelu samozřejmě zůstává neměnný a navíc +- odpovídá průměru díry originálního hydroštelu. Ledaže by ten "tuning" v daném případě spočíval v tom, že ty "speciální" hydroštely jsou na rozdíl od "naplněného" originálu dodávány "už prázdné" (to aby je tuner nemusel kvůli riziku ohnutí ventilu vyprazňovat :razz: ) a že ten element "s větší dírkou" (hned první pod pertlovacím kroužkem) má nadměrnou vůli...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: motor ide slabo
PříspěvekNapsal: 07 červen 2010 13:24 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Tak to poviem inak - kazdy system ak ma byt univerzalny, musi byt schopny sa vysporiadat s urcitymi zmenami -> v pripade zapalovania vyrazne variabilna zmena teploty okolia, u GT je zapalovaci kabel na kazdy valec znacne rozlicnej dlzky, cievky maju toleranciu, kable starnu sviecky starnu cievky starnu spinacie tranzistory, kontakty... a menia sa im elektricke vlastnosti...
a ECU zaroven nema ani u naj vozov moznost spetnej vezby zo zapalovania, ako je to u inych zalezitosti

Takze motor fungujuci iba na nejakom presnom nastaveni je vlastne v realite nepouzitelny, musi byt schopny vysporiadat sa s vecsimi zmenami ako je dobra nahrada originalnej sviecky...zdoraznujem slovo DOBRA
Toto by som nazval `zovseobecnenie` :grin:
Inak opet nic proti tomu nahovarat ludi na kupu original sviecok, minimalne v pripade GT neprehlupia

AD zdvihatka - tvoja teoria ma trhliny -> napr. u GTciek su tieto `tuning` zdvihatka zhodne zo zdvihatkami pouzivanymi rv '99 (3gen), pricom v hlavach valcov neprislo z ziadnej evolucii... Napriek tomu je zmena obrovska (skusenosti tisicov a aj moje), povodne funguju kvalitne iba par rokov a ciastocne im pomoze iba vycistenie (no zas len docasne)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: motor ide slabo
PříspěvekNapsal: 07 červen 2010 15:40 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Brumla píše:
Ahoj, koukám, že Mitsi dostal za mě přes hubu :-) sorry Mitsi.... Jen stručně, tazatel se ptal zda tam nechat svíčky od Bosche - odpověděl jsem mu jaké tam patří včetně objenacího kódu od mišáků, nemusí je tam dávat je svobodné rozhodnutí každého uživatele, ke kabelu oficiální kabel neexistuje, různé udělátory a bastly ano, ale tomu jako laikovi bude málo platné, to je spíše pro hobbysty se znalostí elektroniky, ne pro všechny. I když mu ho dáš nebude vědět co s tím - nemyslím to zle prostě je to tak


Urcite mi nejde o to `davat cez hubu` :wink:

Odporucanie sviecok je pozitivne, akurat je nekorektny ten podton `ak mas inu znacku tak ti to nemoze chodit v poriadku`

Tiezvyraz `udelator` a `bastl` je apriori hanlivy -> pouzivat ho na nieco co `nie je posvetene vyrobcom` ale zato funguje na 99% je tiez nekorektne
(a prakticke pouzitie je mnohonasobne - napr. odhalovat nespravnu funkciu senzorov bez datalogingu je inak tazke, ci nastavovat volnobeh atd..)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: motor ide slabo
PříspěvekNapsal: 07 červen 2010 16:11 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, hledáš v mojich slovech něco co tam není :-) nic hanlivého ani žádné podtóny nehledej, času je málo a mé příspěvky jsou vždy primárně vedeny snahou pomoci alespoň trochu.... Můj sloh není dokonalý a na příspěvky mám při práci pouze minuty a ne hodiny, údaje tahám z hlavy, protože do své databáze mohu nahlédnou v klidu až večer. Pokud Ti někdo ublížil a všude citíš nějaký podraz je mi to líto ale s tím nemůžeme nic dělat :-)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: motor ide slabo
PříspěvekNapsal: 07 červen 2010 16:47 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Brumla píše:
Ahoj, hledáš v mojich slovech něco co tam není :-) nic hanlivého ani žádné podtóny nehledej, času je málo a mé příspěvky jsou vždy primárně vedeny snahou pomoci alespoň trochu.... Můj sloh není dokonalý a na příspěvky mám při práci pouze minuty a ne hodiny, údaje tahám z hlavy, protože do své databáze mohu nahlédnou v klidu až večer. Pokud Ti někdo ublížil a všude citíš nějaký podraz je mi to líto ale s tím nemůžeme nic dělat :-)


Nooo tazko tu budem hladat nejaky podraz kedze tu nehladam rady... :wink:
Radu hlada Tibor, vyjadril som svoj nazor ze to nemusia byt sviecky len zato ze su `zly bosch`
Len tu skusam `marnit` cas, ktoreho mam nastastie akotak dost - aj ked je to dost tazke kedze vecsinou je to tu mrtve

ohladom toho podtonu si to mozno tak nemyslel, jednoducho mi vadilo spojenie tych slov a skveleho zariadenia - tak ako by mi vadilo aj krivdenie nejakej osobe ktoru poznam :wink:

p.s.
poznam plno ludi, co pod tlakom okolnosti sa GTcka zbavili, preto je rozumne pre tibora najprv najst co vlastne autu je - a az potom ked si bude isty ze si ho chce nechat don vrazat a kupovat nove kvalitne trvanlive suciastky (inak je to cista strata)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz