mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 10 květen 2024 14:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 09 srpen 2010 11:36 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, tak jsem přes výkend konečně opravil rachtající spojku klimačky.... Problém byl nakonec docela banální a to opotřebovaný kolíček proti otáčení na cívce elmag. spojky. Cívka se pak mírně pootočila zbytek kolíčku cívku vychýlil a ta nebyla souosá s tělesem spojky a to pak drhlo a naříkalo. Kolíček jsem vyrobil nový, vyčistil a sesadil spojku zpět - oprava hotova. Vlastní oprava 1hod. demontáž a montáž 8 hodin - brrrrrrrrr


Přílohy:
po opravě.jpg
po opravě.jpg [ 47.22 KiB | Zobrazeno 5024 krát ]
konečne je venku.jpg
konečne je venku.jpg [ 59.14 KiB | Zobrazeno 5021 krát ]
otvor pro kolík.jpg
otvor pro kolík.jpg [ 37.04 KiB | Zobrazeno 5022 krát ]
nový kolík.jpg
nový kolík.jpg [ 44.28 KiB | Zobrazeno 5020 krát ]
vadný kolík.jpg
vadný kolík.jpg [ 54.31 KiB | Zobrazeno 5021 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 11 srpen 2010 20:05 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
Ahoj
ty ses ale sikulka...
nevis nahodou jak poznam ze spravne funguje ABS ? Mam pocit , ze to nejak moc nebrzdi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 12 srpen 2010 08:07 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

ony GT na své výkony moc nebrzdí již z výroby :-) ABS má své varovné světlo. (anti-look) a to by se mělo při zasunutí klíčku a pootočení do polohy pod napětím rozblikat a pak zhasnout, pokud nebliká tak buď vadná žárovka nebo ji někdo vyndal schválně aby se chyba ABS neidikovala. Pokud nezhasně tak řídící jednotka ABS detekuje chybu (jednotka je umístěna v bočním sloupku, na staně spolujezce cca ve výši ramen). Pokud testy jsou OK tak prostě to ABS vyzkoušej, najdi rovný úsek koukni do zcrátka zda za Tebou nikdo není a ze 100 na to opradu pořádně šlápni (brzdi, pedál drž pevně stisknutý), ABS by se Ti mělo ozvat svým charakteristickým zvukem jak cvakají elektroventily.... Pokud se zablokují kola a budou pískat nepřerušovaně pneumatiky tak ABS nepracuje.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 12 srpen 2010 08:52 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
3000LS píše:
nevis nahodou jak poznam ze spravne funguje ABS ? Mam pocit , ze to nejak moc nebrzdi...


Takto položený dotaz vyvěrá nejspíše z mediálním tlakem spotřebitelům implantovaného názoru, že ABS "vylepšuje brzdění". Pokud je ovšem řeč o brzdných schopnostech vozu z čistě fyzikálního hlediska, tj. dosažitelné hodnoty zpomalení v m.s-1 (v horním indexu), pak vždy platí, že vůz vybavený ABS brzdí hůře než tentýž vůz osazený shodným brzdovým ústrojím bez ABS. A čím je koeficient tření mezi pneu a vozovkou menší, tím je ten rozdíl větší - v neprospěch vozu s ABS!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 12 srpen 2010 11:11 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
to Mitsi: přesně tak, ABS obecně prodlužuje brzdnou dráhu, cílem je zajistit ovladadelnost auta a zabránit efektu saní... u 4x4 se sportovním podvozkem a širokých gumách za sucha je otázka zda není ABS spíše ku škodě - BMW dělalo svého času ABS vypínatelné i to o něčem vypovídá. Konkrétně u GT je nastaven práh počátku činnosti ABS zbytečně brzo, někdy to zakrvnká i za sucha na asflatu při trochu ostřejší jízdě. Jinak upozorňuji na to, že když brzdím v kritické situaci a aktivuje se ABS rozhodně nesnížit brzdný tlak naopak pokud to jde ještě přitlačit, již samotnou aktivací ABS brzdný účinek klesne a pokud se řidič lekne a ještě pustí pedál může to být právě těch pár metrů, o které nedobrzdí. U GT dokonce při intenzívním brzdění , vyšláplé spojce a aktivací ABS řídící jednotka pomocí krokového motoru na klapce zvýší otáčky motoru aby narostl podtlak v sání a posilovač pomáhal brzdit...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 12 srpen 2010 11:40 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Vypínatelné byly prapůvodně (v začátcích) všechny ABS, ale důvodem byla tehdy spíše jejich značná nespolehlivost, než rozumné logické důvody. No a důsledkem pozdějšího rozhodnutí expertů na půdě EHK, že "teď už je spolehlivost ABS dostatečná, tak zakážeme jejich vypínatelnost", je bohužel to, že když to fakt děsně klouže a člověk má tu smůlu, že stojí na šikmé ploše, pak se jeho vůz stává právě kvůli ABS naprosto nezastavitelným!

A ještě později se objevil další "třípísmenkový systém", BAS, jenž je pouze pokračováním seriálu totálních oblbováků na průměrného (tedy povětšinou tupého) řidiče, který navíc neumí brzdit: namísto toho, aby výrobci konečně přiznali, že vůz s ABS brzdí vždy hůře a jediným způsobem, jak to alespoň trochu kompenzovat, je došlápnou pedál brzdy naplno (což je jinak reakce jdoucí proti všem přirozeným řidičským instinktům), tak tam narvali jakoby další posilovač, který - řízen samostatně elektronikou - ten pedál došlápne sám, za řidiče. Jaký prů.er tenhle systém v určitých situacích představuje, to snad ani nemusím popisovat...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 12 srpen 2010 19:42 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
Ahoj , dik za rady
na tu kontrolku mrknu , ale mam pocit ze se rozsviti a zhasne.Zkousel jsem zabrzdit na mokru, brzdovy pedal byl docela mekky a mel jsem pocit , ze se propada az k podlaze , zadny cvakani jsem nezaregistroval. Mela by to byt evropska verze , vpredu jsou vetsi kotouce (32 nebo 33 cm), presto to brzdi mizerne
3000LS


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 12 srpen 2010 21:35 
přejdeme na nové vlákno "brzdy"


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2010 07:42 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
Ahoj , jeste k te klimatizaci ,
je nejaky zpusob jak vetrat aniz bych zapnul klimu , ci otevrel okna , kdyz je venku koilem 20°C a sviti slunko ? Uvnitr je hrozne , a kdyz jedes svizneji , tak vitr dela velky hluk a klima zrovna nemusim ?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2010 09:26 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Klimu ničím nenahradíš, a pokud ji tzv. nemusíš, tak Ti nezbyde, než se smažit ... anebo se ji naučit používat. :wink:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2010 10:20 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, nevím zda máš klimu digitální či manuální.... U manuální je to jasné pustíš větrák a tlačítko AC necháš vypnuté, přísun vzduchu bude ale klima nepoběží - u digi je vpravo nahoře tlačítko ECON poprvé zmáčneš sníží se výkon klimy, podruhé zmáčneš klima se vypne ale ventilátory a možnost nastavení množství vzduchu je ve funkci. Pokud chceš opět začít klimatizovat, stiskneš tlačítko AC nebo AUTO.... Občas ale klima musí běžet jinak není promazáván kompresor....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 01 říjen 2010 19:34 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
Tak to vypada ze spojka klimy zacla u te me pokladnicky poruch taky vydavat pazvuky, pri 3000ot a vyse uz se to neda poslouchat
Navic se mi pri jizde rozsvitila kontrolka SRS , tak to je opravdu zasobarna problemu ten japonsky exot


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 03 říjen 2010 21:35 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, klimačku asi zvládneš sám, kontrolka od SRS za jízdy ukazuje buď na na G senzor (pod sedadlem řidiče) nebo na senzrory v blatnících... ale nejčastěji bývá pouze uvolněný konektor buď na řídící jednotce, nebo na G senzoru, nebo někde pod palubkou. Rozvody SRS poznáš snadno jsou v červených ochranných hadicích (takových těch husích krcích), těmi konektory bych začal, pokud budeš potřebovat manuál k SRS ozvi se...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 05 říjen 2010 13:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 11 listopad 2005 17:48
Příspěvky: 123
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi 3000GT SL
Rok výroby: 1991
Taky mi rachtá komp. klimatizace,měl jsem ho u Autoklimana.cz,prý repasují všechny značky ale tento atyp s šnekovým kompresorem neumí.Mám objednaný nový z druhovýroby už měsíc a nějak to nevypadá.Teď jsme ho rozebrali sami,kolíček ve spojce je v pořádku,jenom u prvního ložiska je vyběhaná osa a je tam vůle.Jinak vypadá vše v pořádku,tak nevim co dělá ten rachot.Ložisko koupím nový na ose ho zalepíme ale nezdá se mi že vůle na ose je příčina hluku.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 05 říjen 2010 14:45 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, často bývá vydřená hliníková nába na čelním víku konpresoru, na které je takové to velké ložísko s řemenicí, řemenice se potom tahem řemenu nakloní a škrtá o cívku nebo o unášecí desku.... Tam lze aplikovat pouze nejaký ten Loctite.... Ale nesmí se to zalepit křivě, nebo vymontovat kompresor a sundat víko, osoustružit a udělat vložku, která se nalisuje, ale je to velká pakárna :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 64 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz