mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 09 květen 2024 12:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: brzdy - bylo oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 16 srpen 2010 13:43 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Brumla píše:
Ahoj, ještě jsem zapoměl: jednotka ABS má svůj vlastní diagnostický výstup (na svém konektoru), kde se dá zjistit dle kódu více :-) až budu mít chvilku najdu to v archivu........


Moznost "vypipani" kodu primo z ABS ECU mi unikla :???:
Pokud se ti podari najit cisla kodu a jejich vyznam, dej vedet.
Diky.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy - bylo oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 16 srpen 2010 15:17 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, zde to je, promiň musíš to projet, kódy z jednotky jsou někde 35-51 file diagABS


Přílohy:
diag ABS.pdf [1.61 MiB]
246 krát
ABS.pdf [1.13 MiB]
263 krát
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy - bylo oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 21 srpen 2010 09:58 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
Ahoj
tak sem na trave testoval ABS , z toho co se delo jsem usoudil ze funguje a z toho jsem usoudil ze brzdy nemaji ucinnost , kdyz ani na mokre silnici
ABS neseplo ...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy - bylo oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 21 srpen 2010 21:32 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
Ahoj
vymenil jsem kapalinu ,myslim ze to o neco lip brzdi , ale na suchem asfaltu ABS nereagovalo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy - bylo oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 22 srpen 2010 09:50 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Když brzdíš při zkoušce tak si otevři okenko měl by jsi slyšet jak na suchu gumy popískávají.... Z to co říkáš mě napadá zda Ti správně funguje posilovač - poznaš znatelý rozdíl mezi stisknutím brzdy bez motoru a běžícím motorem? nebo to jde stejně ztuha? Pozor zkoušet po delsí odstváce nebo na chvily napřed vytáhnout hadici od posilovače a odpustit podtlak (bude-li tam nějaký) - může být zaseklý podtlakový ventil v hadici posilovače.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy - bylo oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 23 srpen 2010 08:20 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
Ahoj
tak jsem to zkusil , nejaky popiskovani bylo slyset...ale tlacitl jsem na pedal vsi silou, asi ta vymena kapaliny trochu pomohla


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy - bylo oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 26 duben 2012 21:59 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Repasuju zadni plovouci trmeny z dodge a narazil sem na tohle:

V jednom trmenu sou 2 stejne vodici srouby na konci s drazkou a gumkou
Obrázek

Cekal sem, ze jeden vodici sroub bude bez drazky, tj. takovy
Obrázek

Obrázek

Ty 2 stejne srouby v jednom trmenu nejsou originalni sestava. Zajima me, co si o tom myslite :idea:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy - bylo oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 27 duben 2012 03:01 
Offline

Registrován: 18 březen 2012 21:44
Příspěvky: 18
Automobil: Mitsubishi 3000 GT Twin Turbo Európska verzia
Rok výroby: 92
Mne tiež nejde ABS a zatiaľ som to neriešil. Otázka znie či to vôbec mám riešiť - nieje to náhodou lepšie bez toho ABS-ka?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy - bylo oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 27 duben 2012 09:31 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
enemdym píše:
...Ty 2 stejne srouby v jednom trmenu nejsou originalni sestava. Zajima me, co si o tom myslite :idea:

Myslím si o tom asi tolik, co si myslím o práci většiny mechaniků, řemeslníků..., pro které je ona práce pouze zdrojem obživy, aniž by k ní měli jakýkoli hlubší vztah: urazit pazoury! :evil:

Ten o chlup delší šroub s gumičkou na konci patří vždy na "náběžnou" stranu třmenu, zatímco kratší bez gumičky na "úběžnou". Je to třeba vztáhnout ke směru otáčení daného kola, resp. brzd. kotouče, při jízdě, samozřejmě vpřed: "náběh" je ta strana třmenu, na kterou kotouč "najíždí" (jako první).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy - bylo oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 27 duben 2012 09:34 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Američan píše:
... Otázka znie či to vôbec mám riešiť - nieje to náhodou lepšie bez toho ABS-ka?

Pokud jsi dobrý řidič, pak rozhodně ano, zejména u generačně takhle starého systému ABS.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy - bylo oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 27 duben 2012 09:36 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

spíš nechápu proč se v tom někdo vrtal, vždyť na ty dříky v podstatě není třeba nijak sahat...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy - bylo oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 27 duben 2012 10:49 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
to Mitsi:
Diky :wink:. Muzes jeste rozebrat zakladni rozdil ve funkci techto dvou sroubu?

to Brumla:
No, myslim, ze vim, co k tomu mohlo nekoho vest... toto se udalo na druhem trmenu: Sroub s gumickou zarezl, vubec nechodil, desky se sjizdely silne nesymetricky, a tim se druhy sroub (bez gumicky) ohnul. Kdyz sem to rozdelal a zkousel jak trmen chodi, cely trmen se sprajcnul.
Takze si myslim, ze nahradou za ohnuty sroub byl nevhodne zvolen sroub s gumkou, tim padem mam v jednom tremu 2.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy - bylo oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 27 duben 2012 11:20 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
enemdym píše:
to Mitsi:
Diky :wink:. Muzes jeste rozebrat zakladni rozdil ve funkci techto dvou sroubu?

Oba šrouby mají za základní funkci vodit třmen tak, aby na desky byl pokud možno vyvíjen rovnoměrný tlak. Ten s gumovou "vycpávkou" má zabraňovat klepání třmenu při jízdě (bez oné gumičky je tam obvykle malá vůle, která by se ale už akusticky projevovala) a zároveň tlumit axiální pohyb třmenu vůči ose vodítek při stlačení/uvolnění pístku. Ten druhý je prostě jen vodicí, ovšem většina síly vyvolané brzdným účinkem a mírným posunutím desek vůči perkům v jejich držáku za situce, kdy je třmen už sevřený a desky nemohou vůči němu o nějakou tu desetinu mm "sklouznout", spočívá právě na něm, proto bývá opotřebovanější (a proto také není už z výroby "kulatý", ale má nepravidelný průřez). Vodítka třmenu však nejsou záchytem reakce brzdy, tím je držák desek (a třmenu)!
Obě vodítka je třeba pravidelně kontrolovat a v případě potřeby přimazávat, nikoli však běžnou vazelínou a už vůbec ne olejem!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy - bylo oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 29 duben 2012 11:22 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
to Mitsi:
Takze jaky je vysledny efekt pouziti dvou sroubu s gumkou v jednom trmenu, kdyz bys za to lamal pazoury?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: brzdy - bylo oprava spojky klima
PříspěvekNapsal: 29 duben 2012 14:35 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nebude to chodit, jak má. Konstruktér měl jiný záměr, jinak by použil dva stejné šrouby. "Detaily", které dělají jinde (u jiných značek) prostý výrobek zde mistrovským dílem, ponechám raději stranou, stejně by mi tu nikdo nevěřil: zatím jsem se u žádné jiné značky nesetkal s tak dokonalým uvolněním kotoučové brzdy po odbrzdění a už vůbec ne se schopností třmenu bloknout deskami kotouč vůči zpětnému pohybu, tj. mít možnost povolit brzdu při zastavení vozu proti mírnému kopci, aniž by auto začalo couvat. Tohle však samozřejmě funguje pouze v případě použití pravidelně udržovaných originálních elementů, na které nesahaly pracky na uražení! :mrgreen:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz