mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 09:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 163 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 12:56 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Ahoj Brumlo, fakt to jezdi lepe... je lepsi odezva na plyn a motor se rychleji vytaci a cele to lepe akceleruje na kazdem ze stupnu .Ten pocit je jiz v zmineme rozsahu otacek.Jezdim s autem denne a jsem s tim autem dost szity ,takze jsem si toho nemohl nevsimnout.Slo citit ,ze zatim stoji ECU,ktera ma spravne rozpoznam vlastnosti smesi a podle toho upravit treba delku vstriku atd nebo ni.... (projevilo az po cca 10milich po natankovani).Muj odhad 15-25Hp je muj subjektivni a nepodlozeny zadnym nemerim.Mozna je peak porad 220HP pri 6500ot ale urcite v tom strednim pasmu porostl tak ,ze jsem to citil na plynu.Dale jsem si vsiml ,ze kdyz je motor podtoceny tj ,ze to treba taham na 4,5tku z 1500 otacek sila trosku poklesla a zvuk je vice dunivy a je i troche jiny.Jde tam slyset vice takove to "bublani" nez predtim.Radsi se tomu vyhybam...Jo a taky se zlepsilo startovani... naskoci mnohem rychleji a zase muj odhad....skoro o 75% mene pripadu ,kdy musim otocit klickem podruhe kdyz na prvni pokus po 3 sekundach nenaskoci.A jeste jeden maly postrech..valim to uz na jedny svicky platinove 16 tis km...kdyz byl motor studeny a chtel clovek pridat nechtelo se tomu.Misto zatlaceni do sedadla jako by vas to tlacilo na volant :D Zna te to ne? Zazil jsem to i na felicii... delka tohoto jevu se zkratila.Jakoby se motor rychleji zahral i kdyz na ukazatel teploty stoupa stejne stejne rychle jako predtim.Asi to ty svicky ocistilo..... muj nazor....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 13:08 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Jeste k nejakemu tomu pocitani oktanu te smesi...nejsem blbec a vim ,ze oktanove cislo ma hranici 100 a pak dale se to uvadi v nejakem tusim performacnim cislu.Pro E85 vychazi mezi 104-109.... Budu pocitat ze 105 at je to jednodussi...pri smesi z 95okt naturalem 1:1 se je vysledne prumerne "oktanove cislo"... 100 .... pri 26% smesi potom asi bude na urovni 98..tedy Naturalu 98... to je mozna odpoved na ten narust vykonu ,ktery sleduju... jezim vlastne na N98 :) A jestli ma E85 109 oktanu ... jezdim na N100...tedy na Shell V-Power Racing 100 :D Co myslite je to spravny usudek?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 13:27 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Jinak narazil jsem tady na clanek na wiki ohledne E85 v normalnich motorech:

http://en.wikipedia.org/wiki/E85_in_standard_engines

Zajimavy vytah k preplnovanym motorum:

E85 gives particularly good results in turbocharged cars due to its high octane. It allows the ECU to run more favorable ignition timing and leaner fuel mixtures than are possible on normal premium gasoline. Users who have experimented with converting OBDII (i.e., On-Board Diagnostic System 2, that is for 1996 model year and later) turbocharged cars to run on E85 have had very good results. Experiments indicate that most OBDII-specification turbocharged cars can run up to approximately 39% E85 (33% ethanol) with no MILs or other problems.

It appears that due to the better ignition timing and better engine performance on a fuel of 100 octane, the driver spends less time at high throttle openings, and can cruise in a higher gear and at lower throttle openings than is possible on 100% premium gasoline. In daily commute driving, mostly highway, 100% E85 in a turbocharged car can hit fuel mileages of over 90% of the normal gasoline fuel economy. Tests indicate approximately a 5%-20%increase in engine performance is possible by switching to E85 fuel in high performance cars

Posledni veta.Test ukazuji priblizny 5-20% narust ve vykonu motoru moznym prepnutim na e85 ve vice vykonnych vozech.Tady se ,ale asi mluvi vice o vysledcich liti cisteho E85 do neupraveneho motoru.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 13:59 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Hodnota narustu vykonu je jiste subjektivni, je totiz moc vlivu, ktere se muzou projevit jako narust vykonu, kor ted v zime kdy je vzduch o poznani chladnejsi, atd.
K podlozenym cislum by clovek musel jit pokazde pred/po zmene na brzdu (pro me osobne je problem se na brzdu vubec dostat - 4x4 ani tak problem neni, ale spis stav auta, ktery jeste neni podle planu na urovni hodne testu zjistovani vykonu).

Abych si udelal obrazek, co se v motoru vlastne deje a za jakych podminek, sel sem do diagnostickeho software od HandHeldHallo (handheldhalo-datalogging.co.uk). Necekam od nej zazraky, ale posune to teoretizovani a domnenky zas o kousek dal k fakticky podlozenym udajum.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 14:46 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
V kazdem pripade me subjektivni pocity s jizdy nejsou stejne,ale ba dokonce lepsi...nejsem zadny fanatik nebo lobbista.Proste kdyz prijdu na neco dobreho mam chut se ze svymi zkusenostmi podelit.Btw privedl me na to vlastne kolega v praci pri diskuzi ohledne cen paliv.Rekl mi ,ze tak usetri a auto jezdi jeste lepe.Tohle jsem slysel ze dvou na sobe nezavislych zdroju a ne jenom z internetu.Ja budu pro mix N95 a E85 v neupravenych vozech...teda urcite do te doby nez auto shori a jasny vinik bude prave lih :DDD To se snad nestane....

Ale potom co jsem cetl ten clanek z wiki asi nebudu jezdit na smes ,ve ktere bude podil cisteho lihu vyssi nez 40%.Sice tam pisou.Kdyz se rozsviti v nasem pripade Check Engine (problemy z pripravou smesi) tak jenom dolijte normalni benzin a vse se srovna.To spis ,ale hrozi v horsich autech a pri smesich asi 1:2 (N95:E85).3000GT neni snad nejaky smejd s levnou poddimenzovanou elektronikou pro takove pripady.Teda doufam :)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 15:28 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jen pro pořádek: Wikipedia je asi tak stejně věrohodná, jako naše zdejší diskuse - prostě si každý napíše, co uzná za vhodné...

Turbomotor mívá dvě zásadní výhody oproti atomosférickému: jednak si regulací kolem turba může regulovat tlak přeplňování a tím vlastně jakoby i stupeň komprese, jednak jeho ŘJ mívá podstatně větší rozsah regulace předstihu zážehu - to kvůli právě oněm zvýšeným nárokům na jeho regulaci v důsledku většího rozptylu hodnot teoretické hodnoty stupně komprese. To se zároveň kladně projeví (na projevu motoru, resp. na jeho vnějších charakteristikách) při spalování paliva o vyšším OČ. Nic to však nemění na menší výhřevnosti E85, což se nutně musí negativně promítnout do spotřeby. Zároveň se jedná o důvod, proč při zvyšování OČ prémiových benzínů nelze jít cestou přidávání obyčejného lihu. Kromě toho nelze výslednou hodnotu OČ počítat při míchání různých paliv v učitém poměru pouhou trojčlenkou: takhle to totiž v praxi rozhodně nefunguje!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 15:54 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Ty Mitsi , to jasne ,ze trojclenkou nespocitam oktanove cislo te smesi ...spis ke to cislo je jakoby ekvivalent k oktanovemu cislo...tim jsem chtel rict ,ze kdyz mi vyjde 100 pro moji smes ma to na vykon motoru podobny jev jako opravdu plnohodnotny 100 oktanovy benzin.V tom ,ze v lepsich benzinech ala shell v-power je urcite vetsi procentu lihu + additiva si myslim,ze je pravda.Kamarad si raz koupil nejake ingredience aby si vytvoril neco co ma grady jak 110 a vice oktanu.Ta smes obsahovala lih,additiva a rycinovy olej dle jeho tvrzeni.Zkousel to na plecce Favoritu a rikal ,ze to tahalo jako nikdy predim.Nedelam do motosportu ,ale myslim si ,ze smesi sportovnich benzinu kalkuluji s nejakym vetsim podilem lihu a dalsich uhlovodiku,ktere v normalnim benzinu clovek nenajde.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 16:08 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Jeste jedna vec, vyssi komprese u turba?? Kompresni pomer pro non turbo je 10:1, turbo 8:1 konkretne u nasich GTcek... jasne u turba tam bude tlak stlacene smesi vyssi kdyz tam turbo nacpe vice vzduchu a vstrikovac vice benzinu nez u atmosfery.... myslim ,ze elektronika na non turbo si taky hrave poradi a dokaze efektivne spalovat smes z ethanolem..tedy chci rict, spotreba nenaroste do neekonimickeho rozmeru.Viz moje prumerna spotreba.Podle vsech tech kecu by mi mela spotreba narust az o 30%.... to by u me bylo misto 10,5 na nejakych circa 14.... pri normalni jizde!!! Ja tento mesic jezdil sem tam jako prase a v te nejhorsi kalkulovane variante viz moje predesle prispevky jsem na 13,5l/100km... nevidim tam zadny extremni narust.I na normalni N95 ,pokud si uzivam, dokazu jezdit prumerne za 15l/100km...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 16:15 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Jeste se musim vyjadrit k duveryhodnosti wikipedie...ano muze to napsat kazdy ,ale taky kazdy muze nejaky blabol opravit.V nejakych kontroverznich tematech tam muze dochazet k nepresnostem a zavadejicim udaju.Ja mam wiki rad...napr. z meho oboru jsem tam nikdy nenasel nejaky blabol ,ktery by se dal okamzite spolehlive vyvratit...spis nez lzi se tam vyskytuji neuplne nebo prilis strucne informace.A v clancich ,ktere jsou v ceskem jazyce spise neohrabane preklady...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 16:29 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Tady je mensi ukazka mych oblibencu u 3SX performance ze severni karoliny.Sem tam jsem od nich kupoval nejake extra dily jako treba nove svetla.Zabyvaji se jenom Stealth a 3000GT a jejich race tunningem.

Tady bezi 3000GT turbo na 745 koni na E85... dale je pak jeste videjko 770 koni na E90
http://www.youtube.com/watch?v=-Ko_xCUJbI0

Na motoru ,ale asi neni krome bloku a head/cams jak pisou nic puvodniho z vyroby :DDD


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 19:13 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
V-Power 100 neobsahuje ani "ň" biosložky, poněvadž by utrpěl parametr výhřevnosti! Žádoucích vlastností je totiž dosahováno vysokým podílem čehosi (nevím, o co se chemicky jedná), co se dováží z rafinérie Shellu až v Malajsii. Oktany sice ovlivní projev motoru/vnější charakteristiky/průběh křivek, a to zejména u turbomotoru (ostatně hlavně proto jsem se nyní znovu zapojil do diskuse), ovšem to, od čeho se odvíjí motorem odevzdaná práce, je právě ona výhřevnost, totiž množství energie "schované" v palivu. A pokud tvrdíš (nyní volně interpretuji obsah Tvých předchozích příspěvků), že Ti to jezdí na oktany a ne na výhřevnost, pak máš nejspíše perpetum mobile!

Pokud jde o kompresní poměr u turbomotorů, už jsem přece psal, že jeho teoretická hodnota je dána stupňem přeplňování, standardní hodnota je pak samozřejmě fixní - a právě kvůli tomu přeplňování je povětšinou výrazně nižší, než u téhož motoru v atmosférickém provedení.

No a konečně k otevřené encyklopedii: otevřená je právě proto, že se tam může každý vyslintat, jak se mu zlíbí. Osobně nic proti wiki nemám, ale rozhodně se na ni nelze odvolávat. Jelikož mám okrajově co do činění s fyzikou elementárních částic, občas tam juknu, co tam zase kdo nablábolil nového: není to sice úplně špatně, ale rozhodně to není dobře. Odborníky to však netrápí, jelikož těm je wiki ukradená, a laikům to pro určitou základní orientaci plně postačuje. Kdo se chce dozvědět více a získat věrohodnější informace, ten holt musí hledat jiné zdroje.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 19:25 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, nemám k těm experimentům v podstatě co říct, nechci to zatracovat, jen volám po jakési objektivnosti :smile: Teoretických statí jsem četl několik a někdy si docela odporují. Jen malou poznámku k: 'valim to uz na jedny svicky platinove 16 tis km...kdyz byl motor studeny a chtel clovek pridat nechtelo se tomu.Misto zatlaceni do sedadla jako by vas to tlacilo na volant Zna te to ne?'

No 16 tisíc na platinové svíčky je nic, jsou dlouhoživotnostní měly by vydržet tak 80 tisíc... Dusení studeného motoru spíše napovídá na chybu v senzorice, nejspíše váha vzduchu (možná pouze zaprasené čidlo), nebo hodně zanesený nebo nevhodný filtr vzduchu, nefunkční krokový motor obtokové tryky klapky (bývá to dost částá závada na GT a napovídá tomu i špatné startování, není to nijak indikováno nějakou kontrolkou!) Jinak startuji vždy na poprvé i když auto třeba 2 týdny stojí, dusení i při studeném motoru neznám a to jezdím občas i v zimě (mám zimáky). Motor více méně bez úprav (nebyl čas :smile:) jen čiptuning, výkon zapsaný v TP 380Hp...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 19:42 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Brumla píše:
No 16 tisíc na platinové svíčky je nic, jsou dlouhoživotnostní měly by vydržet tak 80 tisíc... Dusení studeného motoru spíše napovídá na chybu v senzorice, nejspíše váha vzduchu (možná pouze zaprasené čidlo), nebo hodně zanesený nebo nevhodný filtr vzduchu, nefunkční krokový motor obtokové tryky klapky (bývá to dost částá závada na GT a napovídá tomu i špatné startování, není to nijak indikováno nějakou kontrolkou!) Jinak startuji vždy na poprvé i když auto třeba 2 týdny stojí, dusení i při studeném motoru neznám a to jezdím občas i v zimě (mám zimáky). Motor více méně bez úprav (nebyl čas :smile:) jen čiptuning, výkon zapsaný v TP 380Hp...



Brumlo, ono se to primo nedusi.To je jen muj spatne zvoleny obrat.Jen proste klesne tah... je to tak 1000 taha,1500 taha tlaci do sedacky a kdyz se to prehoupne pres tech 2500 co to drzi prvni 1,5-2,5min na volnobech ,kdyz je to sakra studene,vymrzle,tak to proste prestane tahat tak jak normalne ,kdyz je zahraty.Kdysi davno u felicie to po novych svickach prestalo ,aby se to zase po 10tis km objevilo.Platinove NGK-PRJ11 vydrzi 80tis? Ja nekde cetl, nevim uz kde asi 3si.org nebo tak neco,ze "spark plugs" se maji menit co 10tis mil... Jinak me to taky defakto startuje na prvni pokus... ja jenom nemam ve zvyku dlouho to tocit... po 3sek pokud to vylozene neslysim ,ze to naskoci prestanu a pak startuju zase a uz to skoci po prvni otocce tj do T<1sek...:) Jenom detaily, nema se tim cenu zabyvat....

380HP z 330HP jenom chiptuningem? Hmm, zajimave.Pri kolika otackach to presne je proti normalu? Tak se zvedavost, kolik by slo jeste vymacknout z non-turba 220HP? A to se meni cela jednotka nebo nejaky chip anebo se to nejak programuje?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 19:46 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Mitsi píše:
No a konečně k otevřené encyklopedii: otevřená je právě proto, že se tam může každý vyslintat, jak se mu zlíbí. Osobně nic proti wiki nemám, ale rozhodně se na ni nelze odvolávat. Jelikož mám okrajově co do činění s fyzikou elementárních částic, občas tam juknu, co tam zase kdo nablábolil nového: není to sice úplně špatně, ale rozhodně to není dobře. Odborníky to však netrápí, jelikož těm je wiki ukradená, a laikům to pro určitou základní orientaci plně postačuje. Kdo se chce dozvědět více a získat věrohodnější informace, ten holt musí hledat jiné zdroje.


Zajimam se o elementarni castice jen tak okrajove ciste se zvedavost...kdysi jsem to hltal potom ,co mi jako dite nasi koupili knizku "Zahada hmoty" a vsiml jsem si ,ze nektere detaily a teorie s tim souvisejici se meni stejnou frekvenci a opravuji se stejnou rychlosti s jakou se uvadeji do provozu vykonejsi a vykonejsi urychlovace castic ;-) Nedivim se ,ze wiki tak rychle nemuze reagovat :)))


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 20:13 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Wiki právě zde reaguje až překvapivě rychle, problém je pouze v tom, že není nezávislá/je zaujatá, a tím pádem není objektivní. To je dáno především tím, kdo tam píše a za jakým účelem cítí nutkání to tam hned napsat...

Jinak čipovat atmosférický motor = marně se snažit!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 163 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz