mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 20:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 163 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 20:39 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Mitsi píše:
Wiki právě zde reaguje až překvapivě rychle, problém je pouze v tom, že není nezávislá/je zaujatá, a tím pádem není objektivní. To je dáno především tím, kdo tam píše a za jakým účelem cítí nutkání to tam hned napsat...

Jinak čipovat atmosférický motor = marně se snažit!


Vratme se k tomu clanku na wiki o Ethanolu.Nemyslim se ze je neobjektivni.Myslim ,ze prave naopak.Od vsech vyplodu ne-eurodovanych odborniku,laiku a lobbistu pro biolih obsahuje vsechny aspekty seriozni objektivniho odborneho clanku.Nevim jak jste na tom z anglictinou ,ale je tam sekce problemy,pouziti v motorech ze vstrikovanim,preplnovanych,srovnavaci tabulka vlastnosti smesi techto paliv v porovnani z normalnimi atd.Zkusim to hodit do Googlu a prelozit.Sice to bude trosku prasacky prelozeno,ale myslim,ze to obohati nasi diskuzi.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 20:41 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Preklad clanku z wiki tykajici se uziti Ethanolu v non-FFV (neupravenych vozech)

E85 v běžných motorech
Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Přejít na: navigace, hledání
Pro více specifických informací paliva E85 a jiné směsi etanolu, a její slučitelnost s standardní motory, viz Společná směsi etanolu paliva a E85.
Tento článek potřebuje další citací pro ověření.
Prosím pomozte zlepšit tento článek nedokonalý. Unsourced materiál může být zpochybněno a odstraněno. (Červen 2009)

Používání E85 ve standardních benzínových motorech může vyžadovat drobné úpravy motoru a palivového systému, jako je používání směsí s ethanolem v konvenčních benzínovým motorem vyžaduje jiný poměr vzduch / palivo než konvenční benzin a mohou být žíravé, ponižující některé materiály v motor a palivový systém v pre-1980 vozidel. Ladění AFR spolu s úpravou časování a kompresní poměr ve srovnání s benzínovým motorem je rovněž žádoucí, aby se využít etanolu je vyšší oktanové číslo, což umožní zlepšení výkonu a snížení spotřeby a snížení emisí z výfuku [1]. ohebné palivové vozidla (FFV) v Severní Americe a Evropě jsou navrženy pro provoz na E85. Většina standardních motory mohou být přizpůsobeny pro provoz na E85 bez problémů.

Obsah [skrýt]
1 Experimentální
1,1 Výhody E85
1,2-vstřikem paliva
1,3 Problémy
1,4 přeplňované turbodmychadlem
1,5 Studený start
1,6 Časování zážehu
2 Rizika
2,1 koroze
2,2 znečištění vody
2,3 vzduch / palivo směs problémy
3 Po-konverze na trhu
3,1 karburátoru motory
3,2 Non-karburátor motory
3,3 Palivový filtr
4 Air poměru paliva srovnání
4,1 Tabulka
4,2 Výpočty
4,3 Diskuze
5 Odkazy


[Editovat] Experimentální
E85 má oktanové číslo o 105 AKI, která je vyšší než běžné komerční benzínu směsi (oktanová čísla 85 až 98 AKI), protože jeho vyšší oktanové to hoří efektivněji a čistěji (vzhledem k jeho obsahu kyslíku), výrazně snižuje částic a emisí NOx. E85 obsahuje méně energie na jednotku objemu ve srovnání s benzínem. Přestože E85 obsahuje pouze 72% energie na galon-pro-galon základě porovnání s benzínem, experimentátoři viděli něco lepší [2], než je 28% tohoto rozdílu v obsahu energie znamená. Například nedávné testy Národní laboratoř pro obnovitelné zdroje energie na vozový park vozidly ve vlastnictví státu Ohio ukázal asi 25% snížení mpg [3] (viz tabulka na str. 5) E85 porovnání operace přeformulována benzínu ve stejném ohebné palivové vozidla (FFV). Výsledky srovnání proti benzín-pouze vozidlo bylo v podstatě stejné, asi 25% snížení objemu paliva s E85.

[Editovat] Výhody E85
Mezi hlavní lákadla spalování E85, samozřejmě, jsou běžné výhody obnovitelných zdrojů energie, jako je zvýšený ekonomický přínos pro venkovské obyvatelstvo, menší závislost na dovážené energii, která drží více paliva dolarů v domácí ekonomice, se další výzkum zvyšování efektivnosti výroby , jako méně emisí oxidu uhličitého na jednotku v porovnání s tradiční fosilní paliva.

[Editovat] Palivo-vstřikem
Moderní automobily (tj., většina vozů vyrobených po roce 1985) se palivo-injekce motory s kyslíkových čidel (lambda snímač), který se pokusí upravit vzduch-palivová směs na lambda = 1. Přesto se motor nemusí dostat dost E85 do jeho válců kvůli špatně navržené softwaru řízení motoru, příliš malé nebo injektory podměrečné palivové čerpadlo.

[Editovat] Problémy
Tato sekce necituje žádné odkazy nebo zdroje.
Prosím pomozte zlepšit tento článek tím, že přidá citací spolehlivých zdrojů. Unsourced materiál může být zpochybněno a odstraněno. (Červenec 2010)

Provozní palivo-napíchl non-vozů FFV o více než 50% etanolu bude obecně způsobí, že závada kontrolka (MIL) k osvětlení, což naznačuje, že elektronické řídicí jednotky (ECU) se domnívá, že již nemůže udržet "closed-loop kontrolu spalovacích postup, který není v důsledku přítomnosti více kyslíku do E85, ale spíše fakt, že E85 má méně uhlíku na jednotku objemu, což bude vyžadovat více než vstřikovače mohou přinést, než benzín. Jakmile se rozsvítí MIL, přidávat více etanolu do palivové nádrže se stává poněkud neefektivní. Například, běh 90% ethanolu v non-FFV (Fuel Flexibilní Vehicle) sníží spotřebu paliva o 33% nebo více, vůči tomu, co by mělo být dosaženo systémem 100% benzínu. Ještě důležitější, i nadále provozovat non-FFV s Porucha kontrolka (MIL) osvětlené může také dojít k poškození katalyzátoru, jakož i na motor písty pokud je to dovoleno přetrvávat. Chcete-li spustit non-FFV s množstvím ethanolu vysoce dost způsobit MIL k osvětlení nebezpečí závažné škody na vozidle, které mohou převážit nad jakýkoli ekonomický přínos E85.

Podle stechiometrické spalování podmínky, ideální spalování dochází ke spalování čistého benzínu, stejně jako pro různé směsi benzínu a ethanolu (alespoň dokud MIL rozsvítí v non-FFV) takový, že není tam žádné významné množství kyslíku nebo elementární nespálené palivo, které vyzařovaného ve výfukových plynech. To znamená, že k žádné změně ve výfukovém potrubí čidlo kyslíku je nutné pro jeden vozů FFV nebo non-vozů FFV při vypalování vyšší procento ethanolu. To také znamená, že katalyzátor na non-FFV spalování etanolu ve směsi s benzínem není zdůraznil přítomnost příliš mnoho kyslíku ve výfukových plynech, které by jinak snížit provozní životnost katalyzátoru.

Nicméně, i když MIL nesvítí na non-FFV spalování etanolu-směs benzínu, může být správné katalytické provoz katalyzátoru pro non-FFV spalování etanolu vyšší procento nemůže být dosaženo co nejdříve tak, aby se zabránilo emisím některých výrobků v důsledku znečištění ze spalování benzínu ve směsi obsaženy, a to zejména při prvním startu studeného motoru. Je to proto, že katalyzátor musí vést k vnitřní teplotu přibližně 300 ° C, než bude moci 'oheň off' a zahájit jeho zamýšlené katalytickou funkci provoz. Při hoření velké koncentrace etanolu v non-FFV, chladič vlastnosti hoření ethanolu paliva než benzin může oddálit dosažení 'oheň-off' teploty v non-FFV stejně rychle, jako při spalování benzínu. Jakékoli další znečištění, je však teprve ve chvíli, být emitovány na velmi krátkou vzdálenost při vypalování E85 v non-FFV, jako katalyzátor bude nicméně stále 'vypálit' docela rychle a zahájit provoz katalytické krátce. Není známo, zda je malé množství znečišťující látky vypouštěné před katalyzátorem 'oheň off' může být ve skutečnosti snížen i při studených startech fáze, stejně jako kdysi katalytické zahájí operace, při vypalování E85 v non-FFV. Stejně tak ani jednou katalyzátorem 'požáry off', ve spolupráci s MIL osvětlené bude i nadále mít za následek nadměrné množství oxidů dusíku je uvolněna, vyšší než při provozu motoru na benzín. Řešením je jednoduše přidat benzínu, a uhasit Porucha kontrolka (MIL), ve které době výfukových škodlivin se vrátí do v normálním rozmezí.

Pro non-vozů FFV spalování E85 jednou MIL rozsvítí, je zmenšena množství vstřikování paliva, než to, co je potřeba, který způsobuje vzduch palivové směsi, aby se stala příliš hubený, že je, není dostatek paliva je vstříknut do spalovacího procesu, s za následek, že obsah kyslíku ve výfukových stoupá z limitů, a dokonalé (tj. stechiometrické) spalování je ztracena, pokud podíl etanolu v nádrži příliš vysoká. Je to ztráta blízko-stechiometrické spalování, které způsobuje nadměrné ztrátě paliva v non-vozů FFV spalování příliš vysoké procento ethanolu proti benzínu v palivové směsi.

[Editovat] Motory přeplňované turbodmychadlem
E85 dává dobré výsledky, zejména v přeplňovaných vozů kvůli jeho vysoké oktanové. To umožňuje ECU spustit příznivější zapalování a štíhlejší palivové směsi, než jsou možné na normální pojistné benzínu. Uživatelé, kteří experimentovali s konverzi OBDII (tj. On-palubním diagnostickým systémem 2, která je pro rok 1996 modelového roku a později), přeplňovaný vozů pro provoz na E85 měli velmi dobré výsledky. Experimenty ukazují, že většina OBDII-specifikace přeplňovaný vozy lze spustit až na přibližně 39% E85 (33% etanolu) bez MILS nebo jiné problémy. (V kontrastu, většina OBDII specifikace paliva-napíchl non-přeplňovaných osobních a lehkých nákladních automobilů je více shovívavý a mohou obvykle pracovat i s více než 50% E85 (42% etanolu), před tím, MILS nastat.) Palivo otázky kompatibility systému nebyly byla hlášena pro všechny vozy OBDII nebo lehké nákladní automobily běží na vysoké etanolu směsi E85 a benzínu na dobu delší než dva roky. (To je pravděpodobně výsledkem oprávněně očekává normální konzervativní automobilový inženýr je predispozice není navrhnout palivového systému pouze odolný vůči etanolu E10, nebo 10% procenta, ale místo toho, aby výběr materiálů pro palivové soustavy, které jsou téměř nepropustný pro ethanol .)

Paliva neklesla tolik jako by se dalo očekávat v přeplňovaných motorů na základě konkrétní energetický obsah E85 oproti benzínu, na rozdíl od předem ohlášené snížení o 23,7% snížení v 60:40 směsi benzínu E85 za jeden non -přeplňovaný, palivo-injekce, non-FFV. Důvodem pro tento non-intuitivní rozdílem je, že přeplňovaný motor zdá být obzvláště dobře-vhodný pro provoz na E85, neboť ve skutečnosti má variabilní kompresní poměr schopnosti, což je přesně to, co je potřeba přizpůsobit různým etanolu a benzínu poměry, které se vyskytují v praxe v FFV. Pro lehkou zátěž plavba, přeplňovaný motor funguje jako nízké motoru. Pod vysokým zatížením a vysokou potrubí plnicí tlaky, jako je urychlení předat nebo sloučit na dálnici, je to plně využívá vyšším oktanovým E85. Zdá se, že vzhledem k lepší zapalování a lepší výkon motoru na palivo ve výši 100 oktanů, řidič stráví méně času na vysoké plynu otvorů, a může plavba na vyšší rychlost a na nižší otevření škrticí klapky, než je možné na 100% prémii benzínu . V každodenním dojíždění jízdy, většinou dálnici, může 100% E85 v autě přeplňovaný hit paliva Počet kilometrů z více než 90% běžných hospodářství benzin. Testy ukazují, přibližně 5% -20% zvýšení výkonu motoru je možné při přechodu na palivo E85 ve vysoce výkonných vozů.

[Editovat] Studený start
Experimentátorů, kteří dělali konverze na 100% E85 uvádí, že problémy studeném startu při velmi nízkých teplotách se lze vyhnout tím, že zředí E85 směsi s dalšími benzínu. Odlišný přístup spočívá ve speciální start-up řízení, a sice tlačit pedál akcelerátoru o 1 / 4 před otočením klíče, a nechat motor volnoběhu při zvýšené rychlosti kolem 2000rpms po dobu několika sekund.

[Editovat] Časování zážehu
Žádné změny časování zážehu jsou potřebné pro benzínový motor běží na E85, ale načasování může být výrazně pokročilo, aby se využít vyšší oktanové rychlost E85 a zvýšení výkonu motoru. Motorem na závodní benzín nebude mít moc času, který obvykle z již optimalizován.

[Editovat] Rizika
[Editovat] Koroze
E85 může způsobit škodu, protože dlouhodobé expozici vysokým koncentracím ethanolu může korodovat kovové a pryžové díly ve starších motorech (pre-1985), určené především pro benzín. Hydroxylové skupiny na molekule ethanolu je velmi slabá kyselina, ale to může zvýšit korozi u některých přírodních materiálů. Pro post-1985-vstřikováním paliva motorů, jsou všechny součásti již určených pro E10 (10% etanolu), mísí s odstraněním exponovaných hořčíku a hliníku kovy a přírodní gumy a korku těsněných dílů. Proto, tam je větší volnost v tom, kolik víc etanolu, lze doplnit, aniž by docházelo ethanol-indukované poškození, se měnit podle výrobce automobilů. Bezvodého ethanolu při absenci přímého vystavení alkalických kovů a základy je non-korozi, je to pouze tehdy, když voda se smísí s etanolem, že směs se stane korozivní pro některé kovy. Proto, není tam žádný znatelný rozdíl v korozní vlastnosti mezi E10 a E10 50:50 směs benzínu a E85 (47,5% etanolu), pokud není voda dar, a motor byl navržen tak, aby ubytovat E10. Nicméně, je spolupráce s více než 10% etanolu nikdy doporučené výrobci automobilů v non-vozů FFV. Provoz na až 20% etanolu je obecně považován za bezpečný pro všechny vozy post-1988 a nákladní automobily.

[Editovat] Vodní kontaminace
Přestože voda oddělení fází může být významný problém v etanolu-míchal benzín paliva, jako je E10 [4], kontaminace malým množstvím vody, nevede k oddělení fází paliva E85. Podíl vody potřebné k vyvolání oddělení fází je vyšší než 20% (hmotnostních) [5].

[Editovat] vzduch / palivo směs problémy
Spuštění non-FFV s vysokým podílem etanolu způsobí, že palivová směs vzduch má být štíhlejší, než je obvyklé v carbureted nebo otevřené smyčce, motorech se vstřikováním paliva, a způsobit uzavřené smyčky systémy vstřikování paliva nastavit pro zvýšení obsahu kyslíku v palivové směsi . Chudá směs, když štíhlejší než stechiometrické, může způsobit poškození motoru, horkem, protože teploty spalovací komoře může narůstat s přebytkem vzduchu při spalování akce. Některé sady náhradních dílů E85 konverze pro moderní vstřikování paliva vozidla působí tím, že změní pracovní cykly elektronických vstřikovačů, aby pomohla vyrovnat vzduch / otázky palivové směsi. Se účinky tohoto přebytku kyslíku na katalyzátoru může být nežádoucí, a je-li příliš hubená motor se zobrazí drsnost v provozu. Pokud podíl etanolu používá výsledků v trvalý provoz v rozmezí od stechiometrických a nejlepší výkon směs, problémy mohou vyvíjet. V tomto rozmezí, mezi vrcholem teplota výfukových plynů a asi 50 stupňů bohaté na vrcholu, teploty spalování jsou na nejvyšší možné, a může překročit výpočtová teplota motoru. Detonace se sníží marže, a je-li provoz při zvýšených teplotách je dovoleno přetrvávat delší dobu, tepla související poškození ventilů a pístů může nastat.

Bez in-hluboké znalosti o systému motoru pro řízení směsi a přístrojového vybavení pro monitorování teploty výfukového plynu, teploty hlav válců, tlak válce, a / nebo výfuku obsah kyslíku, je obtížné zjistit, zda motor pracuje v "červené" zóně, nebo přijatelné směs zóny. Uzavřené smyčky systémy vstřikování paliva eliminovat velkou část rizika. To je také důvod, proč kontrola motoru světlo se rozsvítí, pokud je zkombinujete s více než cca 50% až 60% objemu E85 s benzínem v non-FFV. Pokud se to stane, stačí přidat více benzínu co nejdříve k odstranění problému. (Mějte na paměti, že maloobchodní stanice výdeje E85 je pravděpodobné, dispening benzínu s 10% ethanolu.) Tyto směsi paliva a vzduchu problémů spojených se nestane v řádně převeden vozidla.

[Editovat] Po-konverze na trhu
Po soupravy-tržní konverze, pro převod standardních motorů pro provoz na E85, jsou obecně ne legální v amerických státech předmětem kontroly emisí, pokud je vozidlo převést samostatně EPA certifikované. A to navzdory skutečnosti, že emise výfukových plynů z takové převedeny vozy jsou lepší tím, že využije vyšší procento etanolu v benzínu směs. [Pochvalná zmínka potřebovala] Bohužel, EPA nákladů na certifikaci, nad 23.000 dolarů a vyžaduje důkaz, že vozidlo bude udržovat nízké emise nejméně 50.000 mil po přepočtu. [pochvalná zmínka potřebovala] Většina jedinců se nevzdá svých vozidel na požadovanou 50.000 mil zkušebního období. Stejně tak výrobci konverzní kit obecně nemají osvědčili jejich sestavy v důsledku zatěžující a nákladné břemeno těchto zákonů. Sestavy by měly být testovány s každým z těchto modelů vozidel, pro které mají být prodány. Pokud kit je již certifikované podle, EPA Federální Zkušební postup pro jednotlivce náklady na konverzi 750 dolarů. Může požádat o snížení platby až na 1% z vozu přidanou hodnotu maloobchodní kvůli konverzi.

Podobně americký Federální zákon zakáže výrobu mnoha takových konverzní výstroje pro prodej v USA, pokud jsou EPA certifikované. Původ tohoto zákazu se datuje k když konverzní kity pro použití stlačeného zemního plynu byly původně prodán. Zákaz byl přijat, aby se zabránilo prodeji takových konverzní výstroje kvůli starostem o bezpečnost. Tento zákaz na výrobu souprav je v rozporu se skutečností, že tyto sestavy poté, co existují, jsou legální ve všech státech, ale CA, a většina států nabízejí nějaké daňové úlevy pro převod vašeho vozidla [6].

Jeden brazilský trh po-sada je k dispozici legálně v USA státy, které nemají omezující omezování emisí. Souprava umožní přeměnu 4, 6 nebo 8 válcové motory pro provoz z pohonných hmot, od čistého benzínu směs benzínu a etanolu do čistého etanolu, včetně E85. To funguje tak, že mění palivo-injekce pulsy zaslán vstřikovače paliva, když v 'A', nebo ethylalkohol režim namísto 'G', nebo benzín režimu. (V režimu 'G', není úprava na palivo-injekce pulsy provedeny.) Tento přepočet kit modifikace slouží k rozšíření regulačního rozsahu, ve kterém lze nastavit ECU vzduch-palivo poměr k dosažení kyslíku senzoru měří před katalytické konvertor, který spadá do nominální stechiometrické spalování ideální limity. Obecný názor je, že tato konverzní sada pracuje ve svém režimu 'A' jednoduše přes prodloužení jednotlivých puls-šířky palivo-injekce impulsy, čímž se zvyšuje průtok paliva na jeden vstřik a puls zhruba o 30%, zatímco v režimu 'G', jedná prostě jako rovný průchod pro palivo-injekce pulsy. Vzhledem k povaze tohoto kitu, je plně reverzibilní (viz níže pro ostatní přístupy).

Od roku 2009 existuje řada po-kity na trhu k dispozici od různých výrobců, že všechny více či méně pracovat stejným způsobem jako brazilský kit, některé s přidané funkce, jako je studený Asistent rozjezdu za chladnějších klimatických podmínkách na severu USA stavy. Nicméně, to je ještě možné upravit stávající non-FFV motory pro provoz na čistý E85, bez použití tohoto konkrétního po-kit na trhu.

[Editovat] Karburátor motory
Primární metoda slouží k převodu non-palivo-injekce vozů je dvojí. Za prvé, všechny non-kompatibilní gumové části a těsnění a Terne plynové nádrže a Terne palivové vedení se nahrazuje. Pak je i nadále nezbytné zvýšit průtok paliva zhruba o 25% - 30%. To lze provést v jednom z několika různými způsoby, v závislosti na konkrétní detaily palivového systému. V brzy 80 automobilek byli požadováno, aby vozidla etanolu kompatibilní, takže většina nových vozidel, se bude zabývat E85 bez problémů. Je-li vůz je převeden i když bude etanol vyčistit vlevo všivák přes od benzínu a zapojte palivového filtru. Palivový filtr je třeba vyměnit po asi 600 kilometrů.

Pro non-paliva-napíchl motory, toto může být dosaženo prostřednictvím zvýšení průměru karburátoru trysky běží na velikost, která je mírně větší v průměru. V teoretické změna není zvýšit průměru otvoru o 25% až 30%, ale spíše o zvýšení plochy a tím i paliva průtok o 25% -30%. Proto musí být průměr trysek se zvýšily o 11,8% na 14%, při zachování obecných tvarů při otevření trysky tak blízko skoro stejný jak je to možné. (The volnoběhu jet musí být zvýšena v průměru navíc k tryskové běh, a to především k dosažení úspěšné začíná v chladnějším počasí.) Vynikající výchozí bod, pokud jeden nechce experimentovat s několika zkouškami přes 25% až 30 % rozsah, je prostě pro zvýšení průtoku paliva o 27%, což jen vyžaduje zvyšování průměru trysek o 13%.

U starších vozidel, dokonce i jednodušší non-konverze 'konverze' je možné, až nějaký non-kompatibilní hadice gumové plynu a korkové těsnění a takové jsou nahrazeny ethanol-odolné materiály. U starších vozidel s manuální sytič, je možné jednoduše nechat dusit trochu zabývá, i když je motor zahřeje, a dokončení převodu.

[Editovat] Non-karburátor motory
Pro převod později-model-vstřikoval osobních a nákladních automobilů, vstřikování paliva-tlaku posilovače může být nainstalován, ke zvýšení palivového-vstřikovač paliva rychlost průtoku. To může být obtížné, aby si své právo směsi, plus je zde bezpečnostní riziko většího úniku v palivovém systému. Stejně tak, pokud si zvolíte tuto metodu, můžete ztratit některé z vašich kompatibilitu s provozem na čistý benzin, v pohybu vzduchu palivovou směs dál od optimální pro to, co je zapotřebí pro provoz na čistý benzin.

Nevýhodou většiny z výše uvedených konverzí je přeměna je trvalá, aniž by se změnila, nebo odstranit z přidané dílů.

[Editovat] Palivový filtr
Pokud některý z těchto konverzní techniky jsou používány, a to zejména u starších vozidel, u kterých může být rzi nebo jiných přítomných reziduí v palivové nádrži, může být nutné dodatečně vyměnit palivový filtr do 400 do 600 míle, jako ethanol má tendenci propustila všechny chycené rzí nebo benzin žvýkačky nebo zbytky, které mohou způsobit, že palivový filtr k jeho ucpání. Poté, co nahradil, by délka života nového palivového filtru může být normální, kromě výjimečně špinavé nádrže nebo palivového systému.

Běh E85 ve vozidle může skutečně zlepšit palivovou účinnost v případě, že dodávka paliva systém byl především ucpané nahoru. Toto zlepšení ale zůstává, zda je vozidlo se vrátil k provozu na benzín pouze.

[Editovat] Letecká poměru paliva srovnání
Palivo E85 vyžaduje bohatší vzduchu palivové směsi než benzín pro dosažení nejlepších výsledků. Úspěšných konverzí obecně vyžadují až o 60% více paliva, než průtok, když je motor spaluje 100% benzínu. (V kontrastu, methanol konverze vyžadují ještě více zvýšit průtok paliva než ethanol konverzí.) Flexibilní pohon dodatečně vyměřit širší rozsah převodových poměrů leteckého paliva, které je třeba dosáhnout, než to, co je potřeba pro vozidla, které působí pouze na benzín nebo etanol. Je to proto, že širší rozsah ukazatelů leteckého paliva je povinen využít všech různých procenta ethanolu a benzínu efektivně, že mohou být přítomny v palivové nádrži, v daném okamžiku.

Nominální (chemicky správné) leteckého paliva je poměr 14.64:1 hmotnosti (nikoliv objem) pro spalování 100% benzínu, ale v praxi jmenovité leteckého paliva poměr pro většinu paliva 100% benzínu se pohybuje vstřikovacích systémů od asi 14,6 až 14,7 za typického jmenovité hodnoty, v závislosti na výrobci, s poměrem 14,7 být mírně přednostní pro zvýšení spotřeby paliva za světlem zatížení.

[Editovat] Tabulka
Následující tabulka ukazuje rozsah poměrů leteckého paliva obvykle používají pro spalování benzínu, E85, a čistý ethanol (E100), pod sortiment předpokládané provozní podmínky:

Paliva AFRst FARst ekvivalence
Poměr Lambda
Benzín stechiometrické 14,7 0,068 1 1
Benzín max. výkon 12,5 0,08 1,176 bohaté 0.8503
Benzín max. výkon štíhlé 13,23 0,0755 1,111 0,900
E10 stechiometrické 14,0 - 14,1? ?
E85 stechiometrické 9,765 0,10235 1 1
E85 max. výkon bohaté 6,975 0,1434 0,7143 1,40
E85 max. výkon štíhlé 8,4687 0,118 1,153 0,8673
E100 stechiometrické 9,0078 0,111 1 1
E100 max. výkon bohaté 6,429 0,155 0,714 1.4
E100 max. výkon štíhlé 7,8 0,128 1,15 0,870

Termín AFRst odkazuje na poměr vzduchu hmot podle stechiometrické nebo ideálních podmínek poměr vzduchu palivové směsi. (Viz stechiometrie.) FARst odkazuje na poměr paliva vzduchu pod stechiometrických podmínek, a je prostě podobný AFRst.

Rovnocennost je poměr skutečného poměru palivo / vzduch pro stechiometrický poměr palivo / vzduch, poskytuje intuitivní způsob, jak vyjádřit bohatší směsi. Lambda (λ) je poměr skutečného poměru leteckého paliva na stechiometrický poměr leteckého paliva, poskytuje intuitivní způsob, jak vyjádřit štíhlost podmínek (tj. méně paliva, méně bohatý) směsi paliva a vzduchu.

[Editovat] Výpočty
Leteckého paliva poměr je vždy vypočítána na základě poměru hmotnosti (ne objem). Následuje výpočet teoretické E100 (100% etanolu, C2H6O) letecké palivo poměru, na základě stechiometrické (dokonalé spalování) zásady:

C2H6O + 3 O2 = 2 CO 2 + 3 H2O
Sečtením molární hmotnost ethanolu:

(6 x 1,00794) + (2 x 12.0107) + (1 x 15.9994) = 46,0684 g na mol ethanolu
1 mol x 46.0684 g / mol ethanolu: 3 x 2 x mol 15.9994 g / mol kyslíku
46,0684: 95.9964 = 1:2.0838 na palivo: poměr kyslíku pro dokonalé (tj. stechiometrické) spalování.
Nyní, kyslíku je 20,9% z objemu vzduchu, nebo ekvivalentně, 23,1% hmotnosti vzduchu, za předpokladu, že atmosférické plyny se chovají jako ideální plyny. (Viz zemské atmosféry.)

Proto se teoretická leteckého paliva poměr pro E100 (100% etanol) je:

(2.0838/0.23133): 1 = 9,0078: 1
Takže, na E85 (směs léto), lze požadovanou leteckého paliva poměr odhadnout jako:

0,85 x 9,0078 + 0,15 x 14,64 = 9,8526
Stejně tak na E85 (směs zimě), lze požadovanou leteckého paliva poměr odhadnout jako:

0,70 x 9,0078 + 0,30 x 14,64 = 10,6975, který je blíže k palivo benzín poměr vzduchu.
[Editovat] Diskuse
Odhaduje požadované E85 letní směsi leteckého paliva porovnává poměr velmi blízko k hodnotě 9,765 uvedené v tabulce. V praxi, ačkoli, přesné stechiometrický poměr vzduchu palivo pro zážehové se liší v závislosti na přesné směs benzínu, který, podle pořadí, je rozmanitá čas roku v rafineriích ke zvýšení nebo snížení volatility, zabránit par zamykání, atd., pro lepší přizpůsobení sezónních klimatických změn.

Odchylky od stechiometrické hodnoty vypočtené spalování jsou povinni v průběhu non-standard pracovních podmínek, jako je těžký náklad, nebo chladné počasí operaci, v tomto případě poměr směsi může být v rozsahu od 10:1 do 18:1 na spalování 100% benzínu. Poněkud širší rozsah, než i tento na nízkou konci poměru vzduch palivo, klesá pod 8:01, jsou potřebné pro spalování všech možných směsi E85 a benzínu efektivně za všech podmínek zatížení motoru a teploty nasávaného vzduchu.

Na vstupu vzduchu teplotách pod 15 ° C (59 ° F), je to rovněž není možné spustit typické spalovací motor na čistý etanol (E100), za studena motor naskočí, startování motoru na benzín a pak se přesouvá do E100 může být udělal. Podobně, pro spouštění vozidla na letní směs E85 v extrémně chladném počasí, je rovněž nutné přidávat další benzínu během nejméně nastartování motoru, před přepnutím na spalování E85 letní směs. V praxi je jednodušší prostě přidat další čistý benzín do palivové nádrže, kdy se očekává mimořádně chladné počasí, před příchodem chladného počasí, aby se zabránilo obtížím studené startování motoru.

Naštěstí pro ty, konvertovat ne-vozů FFV působit na E85, široký rozsah vlastní řízení letového paliva potřebného pro spalování čistého benzínu je velmi skoro stejný rozsah potřebné pro spalování směsi E85 mnoho do benzínu až do přibližně 60% E85, alespoň pro non-extrémní zatížení motoru a non-extrémní povětrnostní podmínky. Proto, společný úspěch vidět v praxi pro spalování směsi E85 mnoho s benzínem dokonce v non-vozů FFV v směsí více než 50% E85, a to zejména pod světla zatíženích motoru cestovní za vlídné počasí.

Všechny tyto teoretické hodnoty stechiometrické spalování odhadů by měla být přijata pouze jako přiblížení toho, co může skutečně být potřebné pro dosažení dokonalé spalování. Lambda sondy je to, co nakonec potvrzuje, zda stechiometrické spalování probíhá v praxi.

Navíc, ideální stechiometrické směsi obvykle hoří příliš horké pro každou situaci jiné než lehké zatížení plavbu. To je cíl směs, která ECU pokouší se dosáhnout v "closed-loop paliva se dostat co nejlepší emise a palivo najetých kilometrů na světelných podmínkách zatížení plavbu. Tato směs obvykle může dát přibližně 95% z motoru je nejlepší výkon za předpokladu, že palivo má oktanové dostatečné, aby nedošlo k poškození detonaci (tj., ťuk).

"Max. výkon bohatých" Podmínkou je nejbohatší palivová směs vzduchu (více paliva než nejlepší výkon), která dává i dobré jízdní vlastnosti a výkonové úrovně, během přibližně 1% absolutně nejlepší výkon na tyto pohonné hmoty.

"Max. výkon hubený" Podmínkou je leanest vzduchu palivovou směs (méně paliva než nejlepší výkon), která dává dobré jízdní vlastnosti, přijatelné teploty výfukových plynů, aby se zabránilo poškození motoru a výkonové úrovně přibližně do 1% absolutně nejlepší výkon na tyto pohonné hmoty.

Lambda, typicky používané pro odkazem na štíhlé versus bohatí směsi leteckého paliva, je obvykle měřena pomocí lambda sondy] (také známý jako kyslíkový senzor.)

V závislosti na sezónní variace směs E85 bude vážit přibližně 6,5 liber za americký galon, přičemž kapalina hustotu přibližně 0,77 až 0,79 g / ml ve srovnání s benzínem, který má typické hodnoty 6,0 až 6,5 libra za americký galon a hustotou 0,72 až 0,78 g / ml.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 21:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Rozhodně není třeba zaplevelovat toto fórum nesrozumitelnými strojovými překlady, prosím!

Podíval jsem se schválně na originál, a když vezmu hned první větu ("E85 has an octane rating of 105 AKI, which is higher than typical commercial gasoline mixtures (octane ratings of 85 to 98 AKI); because of its higher octane it burns more efficiently and more cleanly (due to its oxygen content), significantly reducing particulates and NOx emission"), musím napsat následující:
- Není zřejmé, zda se tu bavíme o oktanovém čísle stanoveném výzkumnou, nebo naopak motorovou metodou. V tom je dost podstatný rozdíl a mně se nepodařilo vygooglit, jaká metodika byla uplatněna v případě udávaných jednotek.
- Produkce NOx není ani tak závislá na obsahu kyslíku vázaného v palivu (zde jde dokonce o závislost přímo opačnou, než uvádí wiki!), ale především na bohatosti směsi a potažmo na teplotě, za níž probíhá její spalování. Pokud bych vzal v úvahu návazně zmiňovanou úsporu paliva díky používání E85, té by bylo možno dosáhnout pouze díky spalování chudší směsi, čímž však půjdou NOx výrazně nahoru. Stejný výsledek se dostaví, pokud uznám (a s tím problém nemám), že etanol má vyšší oktanové číslo: jenže vyšší oktanové číslo znamená také vyšší teplotu spalování (odtud zlepšení vnějších charakteristik přeplňovaného motoru), a tedy opět nárůst produkce NOx.

Nemám čas ani náladu to rozebírat celé v duchu úsloví: "Není pravda, že..."

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 14 listopad 2010 23:02 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Mitsi píše:
Rozhodně není třeba zaplevelovat toto fórum nesrozumitelnými strojovými překlady, prosím!

- Produkce NOx není ani tak závislá na obsahu kyslíku vázaného v palivu (zde jde dokonce o závislost přímo opačnou, než uvádí wiki!), ale především na bohatosti směsi a potažmo na teplotě, za níž probíhá její spalování. Pokud bych vzal v úvahu návazně zmiňovanou úsporu paliva díky používání E85, té by bylo možno dosáhnout pouze díky spalování chudší směsi, čímž však půjdou NOx výrazně nahoru. Stejný výsledek se dostaví, pokud uznám (a s tím problém nemám), že etanol má vyšší oktanové číslo: jenže vyšší oktanové číslo znamená také vyšší teplotu spalování (odtud zlepšení vnějších charakteristik přeplňovaného motoru), a tedy opět nárůst produkce NOx.

Nemám čas ani náladu to rozebírat celé v duchu úsloví: "Není pravda, že..."


Ach jooo, Mitsi ty jsi normalni "negator".. dokazes znegovat kazdou vetu jen aby jsi dokazal svou "pravdu".Ja temhle vetam verim...,tvemu tvrzeni nikoliv.Ackoli muj nos nema spolehlivy receptor pro detekci oxidu dusiku po pricichnuti k vyfuku mi neuslo bez povsimnuti ,ze typicky benzinovy smrad vystridala vune vodky a pri horeni vodky urcite nevznika tolik NOx :D Je to proste lepsi horeni, kapis?

K tem oktanum... celou dobu se nebavime vlastne presne o oktanovem cislu ,ale spise o RON (Research Octane Number i.e. The most common type of octane rating worldwide is the Research Octane Number (RON). RON is determined by running the fuel in a test engine with a variable compression ratio under controlled conditions, and comparing the results with those for mixtures of iso-octane and n-heptane).Proste ethanol ma vyssi RON ne octanove cislo !! A to znamena ,ze ma vetsi grady ,right?!!!!

Prosim, prestan me tady zasirat diskuzi zpochybnovanim ruznych tvrzeni.Jsme jak Necas ze Sobotkou.Oba o tom celem vime picu a nase znalosti ze zakladaji na pro me serioznich clancich z internetu..teda aspon ty moje.Tvoje teorie a konstrukce brane buh vi odkud ti nebastim.Promin Mitsi, zdas se byt dobry teoretik retorik,ale myslim ,ze tvoje prakticke zkusenosti s problemy ,ktere tu resime jsou nulove.Vsiml jsem ,ze uz tady par tvych prispevku ohledne techto aut rozdrtil svymi argumenty Brumla.Neuznal jsi chybu a za oplatku od tebe dostal prispevek obsahujici vice terminu,argumentu,tvrzeni... Ja bych te na sve auto sahnout nenechal.Uz koncim tady s takovym typem diskuze.Budu tu dal zverejnovat svoje dojmy z jizdy na Ethanol.Verim v to.Zatim mam jen positivni dojmy.Snad to je spravna cesta ,ktera se osvedci pro moji penezenku tak i pro motor meho Stealhu a doufam,ze me tady vedecko-motoristicky "inkvizitor" Mitsi neupali drive nez budu moct zverejnit ,co neobjektiveji sve zkusenosti a dojmy z dlouhodobe jizdy na viz diskutovanou smes.....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 15 listopad 2010 00:26 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
expresion píše:
Ach jooo, Mitsi ty jsi normalni "negator".. dokazes znegovat kazdou vetu jen aby jsi dokazal svou "pravdu".Ja temhle vetam verim...,tvemu tvrzeni nikoliv.Ackoli muj nos nema spolehlivy receptor pro detekci oxidu dusiku po pricichnuti k vyfuku mi neuslo bez povsimnuti ,ze typicky benzinovy smrad vystridala vune vodky a pri horeni vodky urcite nevznika tolik NOx :D Je to proste lepsi horeni, kapis?

K tem oktanum... celou dobu se nebavime vlastne presne o oktanovem cislu ,ale spise o RON (Research Octane Number i.e. The most common type of octane rating worldwide is the Research Octane Number (RON). RON is determined by running the fuel in a test engine with a variable compression ratio under controlled conditions, and comparing the results with those for mixtures of iso-octane and n-heptane).Proste ethanol ma vyssi RON ne octanove cislo !! A to znamena ,ze ma vetsi grady ,right?!!!!

Prosim, prestan me tady zasirat diskuzi zpochybnovanim ruznych tvrzeni.Jsme jak Necas ze Sobotkou.Oba o tom celem vime picu a nase znalosti ze zakladaji na pro me serioznich clancich z internetu..teda aspon ty moje.Tvoje teorie a konstrukce brane buh vi odkud ti nebastim.Promin Mitsi, zdas se byt dobry teoretik retorik,ale myslim ,ze tvoje prakticke zkusenosti s problemy ,ktere tu resime jsou nulove.Vsiml jsem ,ze uz tady par tvych prispevku ohledne techto aut rozdrtil svymi argumenty Brumla.Neuznal jsi chybu a za oplatku od tebe dostal prispevek obsahujici vice terminu,argumentu,tvrzeni... Ja bych te na sve auto sahnout nenechal.Uz koncim tady s takovym typem diskuze.Budu tu dal zverejnovat svoje dojmy z jizdy na Ethanol.Verim v to.Zatim mam jen positivni dojmy.Snad to je spravna cesta ,ktera se osvedci pro moji penezenku tak i pro motor meho Stealhu a doufam,ze me tady vedecko-motoristicky "inkvizitor" Mitsi neupali drive nez budu moct zverejnit ,co neobjektiveji sve zkusenosti a dojmy z dlouhodobe jizdy na viz diskutovanou smes.....


NOx nejsou cítit, ale můžeš si je nechat odměřit. Prosím, učiň tak napřed při provozu ne benzín, a následně na etanol. Jedině tímhle způsobem se dobereš objektivních faktů! Jinak NOx, jak už sám chemický vzorec napovídá, jsou vícemocné sloučeniny (oxidy) dusíku a kyslíku, přičemž ten dusík se bere ze vzduchu, kde je ho v průměru 78%, no a kyslík jak ze vzduchu (pokud si to dobře pamatuji, tak v něm patří kyslíku podíl 14%) a rovněž z paliva. S tím, co ten motor s vnitřním spalováním momentálně spaluje, resp. na jaký druh paliva právě pracuje, to má jen málo společného. :idea: A docela by mne zajímalo, co je to "lepší hoření", čím se to v motoru s vnitřním spalováním vlastně definuje?

Jinak mé znalosti vycházejí z chemie a fyziky, a to ještě z doby, kdy nebyl internet. A pokud už z něj chceš čerpat, nečerpej jen z té wikipedie! Nejde mi o "moji pravdu", ale o reálná fakta, která nejdou účelově okecat. A co se týče Brumly, mám takový dojem, že právě s ním docela ladíme: Není-liž pravda, Brumlo?

To, co jsi odcitoval ohledně oktanového čísla, přesně odpovídá obsahu anglického pojmu "obfuscation", česky "zmatení pojmů": o oktanové číslo jde vždy, jenže jednou je stanoveno výzkumnou metodou (tedy obvykle v chemické laboratoři), jindy motorovou (na testovacím motoru-etalonu). Jde o rozdílné metodiky, přičemž Tvoje citace to dokonale splácala dohromady. Jinak motor nejezdí na oktany, resp. na oktanové číslo, ale na energii obsaženou v palivu, tedy na jeho výhřevnost! OČ primárně říká pouze to, jak rychle směs paliva se vzduchem hoří, od čehož se odvíjí odolnost této směsi vůči detonačnímu spalování při určitém směšovacím a kompresním poměru. Pokud má palivo vyšší OČ, může mít motor při neměnném předstihu zážehu vyšší stupeň komprese, tedy turbomotor vyšší plnicí tlak, a/nebo lze zvýšit předstih zážehu - obojí s příznivým dopadem na výkonové parametry. Jenže pokud má palivo zároveň nižší výhřevnost, žádoucí efekt v podobě současného nárůstu výkonu i měrné spotřeby se nedostaví, jelikož směs sice hoří díky vysokému OČ pomaleji (to je dobře), ale během jednoho cyklu hoření neodevzdá tolik tepla, tj. na efektivní mechanickou práci se přemění méně energie (to už dobře není). To vše se pak projeví právě tím, o čem se všude píše, tj. mírným snížením výkonu (v případě atmosférického motoru) a citelným zvýšením spotřeby (u přeplňovaného motoru to nemusí být díky mnou již dříve zmiňované regulaci plnicího tlaku vs. předstihu zážehu tak markantní).

Nejspíše máš pocit, že jsi učinil zásadní objev, když jsi zjistil, že Tvůj vůz je schopen provozu na E85, k tomu ušetříš při tankování (což je hlavně důsledek pokřivené daňové politiky státu) a ještě prospěješ životnímu prostředí. Akorát Ti poněkud unikly širší souvislosti... Ale klidně si věř, čemu uznáš za vhodné. :mrgreen:

P.S.: Ve víře je síla. Víra hory přenáší. Víra Tvá Tě posílí. Atd.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 15 listopad 2010 01:34 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Mitsi píše:
expresion píše:
P.S.: Ve víře je síla. Víra hory přenáší. Víra Tvá Tě posílí. Atd.


Amen !!!

Uz jdu spat at jsem fresh a mohl zitra rano v garazi objevil svoji cervenou japonskou ameriku napumpovanou lihem.Doufam,ze moje dalsi a to budou uz jen strucne prispevky ohledne spotreby a planovaneho mereni na valcove brzde nedaji prostor Mitsimu k prokracovani v teto hloubkove studie jejiz oponentem bude jen on sam....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 15 listopad 2010 01:44 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
expresion píše:
budou uz jen strucne prispevky ohledne spotreby a planovaneho mereni na valcove brzde


Doufám (ale zatím nevěřím), že půjde o údaje vždy na benzín/na E85, aby to mělo nějakou vypovídací schopnost! Jinak válcovou stolici na 4x4 mají na Jarově, bohužel už si dost dlouho počítají každé měření zvlášť - kdysi to bylo v rámci "jednoho připoutání" i několik měření za jedny peníze. Svého času jsem tam býval pravidelným zákazníkem...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 15 listopad 2010 10:48 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Ne, budu sdelovat s ve dojmy na smes ,ve ktere bude max 40% cisteho lihu.Budu pocitat spotrebu,chovani auta a vice sledovat startovani v zime.
Kvuli nejakemu atomovemu fyzikovi nebudu tahat sve auto na valcovou brzdu....V breznu me ceka STK, takze tu budou i nejake hodnoty emisii...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 15 listopad 2010 11:03 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
expresion píše:
...budu sdelovat s ve dojmy...nebudu tahat sve auto na valcovou brzdu....V breznu ... STK, takze tu budou i nejake hodnoty emisii...


Ano, pouhé dojmy a domněnky, maximálně s ničím neporovnatelná měření: doporučuji začít přispívat na wikipedii, určitě tam najdeš dost podobně zapálených pseudovynálezců teplé vody! :clap:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 15 listopad 2010 11:07 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
expresion píše:
Kvuli nejakemu atomovemu fyzikovi...


Částicový fyzik, tj. fyzik elementárních částic, by označení "atomový fyzik" jistojistě považoval za znevážení či dokonce urážku! V osobním styku s částicovými fyziky proto doporučuji vážit slova. :lol:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 15 listopad 2010 11:23 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
No dobre, presvedcil si nas ,ze mas o "kvark" vice... a nech tady nasi laickou diskuzi laikum....zadneho guru ani deux ex machina tady neni treba...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 15 listopad 2010 11:37 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Přírodní vědy se naštěstí neřídí slepou vírou ani zbožnými přáními. Ale uznávám, že někdy je to k vzteku.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 15 listopad 2010 18:34 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
Přírodní vědy se naštěstí neřídí slepou vírou ani zbožnými přáními. Ale uznávám, že někdy je to k vzteku.


Pekne napisane :o)

adekvatna reakcia na `verim, myslim si, zda sa mi....` :wink:

uz ked citam to ospevovanie oktanoveho cisla (ktore prave ma vyznam u vykonych upravenych motorov, pretoze kazde zvysenie zvysuje aj odolnost proti detonacii a UMOZNUJE POUZIT VYSSI PLNIACI TLAK -> z ktoreho plynie vyssi vykon - viac zmesi na cyklus - a nie zo samotneho oktanoveho cisla!!!)
a nepochopenie vyznamu pojmu `vyhrevnost` resp. energeticka hustota :???:

natlacat aj obycajnu 98-ku do GT atmosfery je vyhadzovanie penazi do luftu - mozno kde tu dokaze o chlpok zvysit predzapal, kedze knock senzor to neskor zatrhne, no citelne zazraky sa cakat nedaju... (a za ten priplatok to jednoznacne nestoji)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 15 listopad 2010 23:34 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, byl jsem na cestách (jak tu někdo uvedl: klienti mě vytěžovali :grin: ) No udělat na turbomotoru 20% nárůst výkonu čiptuningem není zas až takový zázrak, jsou i lepší výsledky... Ten můj nechal udělat předchozí německý majitel někde ve Wendenu tuším a moc dokladů k tomu nemám. Ani mě to teď moc nezajímá, auto jsem koupil v dost špatném stavu a zatím jsem jej stihnul pouze opravit a zajistit bezvadné fungování. Ale stejně jako enemdym mám pocit a ambice a tom ještě hodně udělat, na motor se chystám, ale napřed bych chtěl dokončit repasi podvozku a náhonů.
Co se týká drcení argumenty, to jsem snad nedělal ani to dělat nehodlám :smile: Každý může prezentovat svůj názor a svoje argumeny a každý může oponovat, pokud je to slušné tak i vášnivé dizkuze jsou v poho.... Pokud se podaří občas udělat nějaký ten humor nebo nějaký rýpanec v dobrém je to prima... Tahle konference má být taky zábava. Ale vážně, vážím si všech, kteří přispívají, protože pak konference funguje, věnují tomu čas a někdy i dost úsilý když něco hledají a koumají aby pomohli, jen tak dál!


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 16 listopad 2010 00:04 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Dneska jsem absolvoval jednu jizdu (35% cisteho lihu v nadrzi)... na nizsi stupne 2,3 akceleruje do cerveneho nejlepe...a navic kara neni lina tak jak byla mezi 2000-3000ot.... pres 4000ot to letelo asi nejlepe ,co jsem zazil.I zvuk pripominal .. nelze popsat, znelo to jakoby se v motoru objevil vysavac ,co ma v planu nasat do sebe vsechen vzduch z okoli.Bylo to podobne piskani turba,ale to tam nemam :D Predtim to byl spis jenom klasicky kraval :)...dale mam na 4,5 pocit ubytku koni o 15-25% pri otackach nad 5700-5800....4ka mela co delat dostat se do cerveneho pole....

Pak jsem jeste jel do hor...az do namrodske vysky 950 m.n.m.Lesni cesta,zadne dlouhe sprinty.Pernamentri stoupani na 1,2,3 stupe a rychlost vyssi nez 60 jsem nemohl pro sve bezpeci jet.Pocit z jizdy jsem mel ,ze je auto silnejsi.Asi jakoby dychalo vice vzduchu z okolitych lesu...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 163 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz