mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 02 květen 2024 01:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 163 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 21 listopad 2010 18:33 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
spc píše:
Mas vobec sajnu, v akych situaciach sa rozvieti TVOJ OBD1 `check engine`??? mas aspon servisny manual????
pretoze ta sklamem - ale ziadne GTcko ta nevaruje na prilis chudobnu ci bohatu zmes, ani na prilisnu detonaciu...


Ale on to přece k ničemu nepotřebuje, jemu úplně stačí jeho slepá víra v informace na wiki, youtube atd. Víra nad všechny vědomosti, znalosti, dovednosti...! :twisted:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 21 listopad 2010 18:49 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
konkretna NEZARUCENA informacia je, ze jeho ECU dokaze kompenzovat zmes v rozmedzi -5 az +10%
takze ma aspon teoreticku sancu vysporiadat sa s asi 20% zmesou e85!
(treba skontrolovat datalogerom)

auta z 90-tich rokov by mali zniest e85 mechanicky -pumpa, tesnenia atd. (pretoze vtedy sa zacal pridavat do benzinu)

kvoli uspornosti a nizsej cene treba brat do uvahy jeho mensi e.obsah, takze zisk je minimalny s ohladom na rizika...
ak sa zrusi danove zvyhodnenie (chysta sa na slovensku) tak je z toho skor strata :sad:
vyznam slova `powerful` v tomto pripade som uz vysvetlil snad jasne :smile:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 21 listopad 2010 18:56 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
spc píše:
Mas vobec sajnu, v akych situaciach sa rozvieti TVOJ OBD1 `check engine`??? mas aspon servisny manual????
pretoze ta sklamem - ale ziadne GTcko ta nevaruje na prilis chudobnu ci bohatu zmes, ani na prilisnu detonaciu...


Ale on to přece k ničemu nepotřebuje, jemu úplně stačí jeho slepá víra v informace na wiki, youtube atd. Víra nad všechny vědomosti, znalosti, dovednosti...! :twisted:


informacie na wiki nemusia byt vobec zle, ale treba nad nimi aspon uvazovat, analyzovat + skompletizovat si ich...

napr. ohladne tej kontrolky je tam napisana pravda, no nie je to kompletna pravda (ze to neplati pre kazde vozidlo)
kedze informacie su na nezarucenej baze bez zodpovednosti, tak tam tento dodatok nemusi byt...

ak by boli komercne, tak ich nejaky americky `expresion` potom moze zazalovat, ked si posere motor


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 21 listopad 2010 19:13 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
spc píše:
informacie na wiki nemusia byt vobec zle, ale treba nad nimi aspon uvazovat, analyzovat + skompletizovat si ich...

ak by boli komercne, tak ich nejaky americky `expresion` potom moze zazalovat, ked si posere motor


Ano, tomu se říká "práce s informacemi", a to i z hlediska věrohodnosti jejich zdrojů. Bohužel, vzhledem k otevřenosti wiki a youtube je věrohodnost nulová, což ovšem automaticky nevylučuje správnost. Totéž platí i pro žalovatelnost v případě komerčního ladění: žalovatelné (v amerických podmínkách) je až to, co je psáno v manuálu (třeba k tomu "udělátku" na přestavbu Volva), nikoli co se říká v reklamě anonymně upload-ované třeba na youtube.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 21 listopad 2010 19:16 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
spc píše:
vyznam slova `powerful` v tomto pripade som uz vysvetlil snad jasne :smile:


Doporučuji metylalkohol s min. 30% podílem nitrometanu: To už má skutečně grády! :lol:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 21 listopad 2010 20:22 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
spc píše:
konkretna NEZARUCENA informacia je, ze jeho ECU dokaze kompenzovat zmes v rozmedzi -5 az +10%:


Tu informaci mas odkad? Chtel jsi tim rict ,ze ECU dokaze kompenzovat smes tim,ze snizi/zvysi delku vstriku resp.mnozstvi paliva o -5 az +10%? Ten rozsah potom staci na moji smes ... jestlize tkz conversion kit pro jizdu na cisty E85 zvysi delku vstriku hrubym odhadem o +30% (zdroj wiki) pro E85... tedy moje kalkulace trojclenkou mi vychazi,ze moje ECU by se mela byt schopna vyporadat se smesi s podilem cisteho lihu na 28,3333% (tudiz se budu pohybovat jeste v zelenem-bezpecnem pasmu).... po experimentu na 40-45% smes budu dale pak jezdit jenom na 30% lihu.... v kazdem pripade to bude ted tezke odhadnout v zime pac dostat informaci z pumpare u kasy jestli uz maji zimni smes E85 tedy po pravde E70 (3:7) neni mozne... pro zich budu vzdy pocitat s E85 jako 15%N95/85% E85

spc píše:
auta z 90-tich rokov by mali zniest e85 mechanicky -pumpa, tesnenia atd. (pretoze vtedy sa zacal pridavat do benzinu):


To souhlasim... nemam strach o palivovy system.

spc píše:
jak sa zrusi danove zvyhodnenie (chysta sa na slovensku) tak je z toho skor strata :sad:
vyznam slova `powerful` v tomto pripade som uz vysvetlil snad jasne :smile:


U nas se jeste nebojim , zatim to neni u nas tak rozsirene.Sice popularita tohoto paliva kvuli cene a befitum ve vykonu ve Fuel Flexi Vehicles urcite poroste a troufam si rict ,ze exponencialne.Taky nabidka FFV vozu se rozsiri...
Jedine az by se Kalouskovi ve statistice zacaly dost ztracet penize tak to postavi na uroven normalniho benzinu.....podle toho jak je vlada nepruzny system k tomu u nas nedojde drive nez do 2 let a to nepocitam ze silnou zemedelskou lobby....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 21 listopad 2010 20:28 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Jinak koukal jsem na ebay a z Brazilie ,kde je jizda na E85 velmi rozsirena, jedna firma nabizi ten conversion kit na 6-valec i s postovnym na neclych 5tis... (u nas sikovni cesi ,co chcou rychle zbohatnout ji prodavaji za skoro dvojnasobek)...

Mensi propocty... kdybych pak mohl lit cisty E85 usetrim pri dnesnich cena na nadrzi 600, musel bych tudiz vyjezdit asi 8 nadrzi nez budu jezdit lacino.Kdyz i pripoctu ,ze spotreba stoupne hrube o 25%... tak asi az tak po 11 plne nadrzi.....

Asi do toho na jare pujdu...zatim jenom smes....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 21 listopad 2010 21:14 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Docela me zamysleni na Air Fuel ratio dovedlo k tady tomuhle manualu:Jeste jsem to uplne cele neprostudoval...je videt ,ze nase auta maji hodne sofistikovanou elektroniku... ale vsiml jsem si tam dvou vet,ktere sice nesouvisi s jizdou na neco jineho nez benzin,ale snad by poskytly voditko k tomu pochopit zda ECU je schopna si v nasich autech poradit ze smesi ethanolu resp. ,ze je ECU schopna dostat do valcu vice paliva ,aby kompenzovala nedostatky ethanolu....

Prvni veta:
The fuel injection amount is controlled to achieve a specific air-fuel ratio (A/F) in the cylinders. During normal engine operation, the target A/F is near 14.7 (a stoichiometric mixture that ideally completely combusts all the carbon, hydrogen, and sulfur in the fuel) when the ECM is operating in closed loop (or feedback) mode. When the ECM operates in open loop mode and engine power is more important than fuel economy or emissions, the target A/F is less than 14.7, called "rich", usually in the 11.5 to 13.2 range.

To byste mi mohli vystvetlit jak auto rozlisuje closed loop mode and open loop mode a co to vlastne je.Pac v open loop mode je "target" ridici jednotky nastavit A/F do rozsahu obvykle 11.5 to 13.2 range (rezim ,ve kterem je dulezitejsi vykon nez ekonomicky provoz nebo emise).Nevite jak je to s temito rezimy presne a u nasich modelu od SOHC az po TT?... dale pisou ,ze auto prechazi do open loop rezimu kdyz:

Generally during moderate-load and high-load acceleration
Throttle opening is above a certain value (maybe between 20 and 35 percent, and this value decreases with engine rpm).
Vehicle speed exceeds a certain value (maybe between 60 and 80 mph).
Engine speed exceeds a certain value (~5000 rpm for my '92 TT parked).

A taky pisou,ze v tomhle rezimu ECU ignoruje lambda sondu a ridi se nejakou tabulkou nebo hodnotami ulozenymi v Read Only Pameti (asi nastaveni od vyroby) To ja jezdim v open loop rezimu asi porad :DDD


Druha veta:

Not shown in the chart above is the fact that the ECU will add up to 30% more fuel if it sees that ignition timing advance has been been decreased too much. This is part of the programmed knock control

ECU je schopna vstriknout az o 30% vice paliva jestli ze se zda ,ze casovani zazehu kleslo natolik...tahle fukci se rika knock control.

http://www.stealth316.com/2-fuelinjection.htm


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 21 listopad 2010 21:44 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Jeste jedna vec, narazil jsem na tuhle diskuzi na www.3si.org (server zamereny na nase 3KGT).

Jeden brazilec pise, u nas je v normalnim benzinu 25% lihu a "no problem".Jenom doporucuje nerezove casti pal.systemu ,ktere jsou normalne k dostani

A pak jeste dalsi dva pisou:

E-85 is around 100-105 it depends on the actual ethanol content which much higher.
My car runs quite well on E-85.

My car runs like a bat out of hell on e85.
You can run more boost on that stuff, so its gotta be higher octane whatver that octane maybe > 97 octane.

Je videt ,ze nejsem ve svete jediny GTckar ,ktery si nevsiml ,ze to ma na E85 vetsi grady....

http://www.3si.org/forum/f1/10-ethanol- ... ndex3.html


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 21 listopad 2010 21:57 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
>>>http://www.stealth316.com/2-fuelinjection.htm -> konecne pracujes zo schopnymi zdrojmi :wink:

no aj tieto udaje treba brat s rezervou (jeff to casto aj napise), preto aj udaj o -5 az +10 % treba tak brat (nie je to specifikacia z manualu, ale pozorovania par nadsencov a priblizne by to mohlo sediet)

kazda teoria sa musi opierat o prakticky experiment a jeho vyhodnotenie - mas sice teoriu (nehodnotim), urobis experiment (to chce odvahu), no nevies ho realne vyhodnotit -> to je PROBLEM :sad:

ECU bolo u GT kazdu chvilu ine, mas ich mnoho verzii - preto ak nieco aj pozorujes, na inej to moze byt uplne inak

>>>tkz conversion kit pro jizdu na cisty E85 zvysi delku vstriku hrubym odhadem o +30% (zdroj wiki) pro E85...

to vyzera korektne, plus si pridaj adaptacnu schopnost ECU (ktora tam nie je len kvoli e85!)....
nie si v `zelenom`, pretoze potrebujes mat prave rezervu kvoli zmenam standardnych podmienok (napr. zanasanie a starnutie vstrekovacov) - bez vybavy si nevies overit ze tu rezervu mas

>>>U nas se jeste nebojim , zatim to neni u nas tak rozsirene.

ale je :lol: stat nechce prist o ryzu ani na tych par % bio co sa dnes domiesava do `poctiveho` benalu :sad:

>>> jedna firma nabizi ten conversion kit na 6-valec i s postovnym na neclych 5tis

Lepsie je pouzit asi SAFC - `klame` na vstupe a nie na vystupe


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 21 listopad 2010 22:00 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
expresion píše:
Jeste jedna vec, narazil jsem na tuhle diskuzi na http://www.3si.org (server zamereny na nase 3KGT).

Jeden brazilec pise, u nas je v normalnim benzinu 25% lihu a "no problem".Jenom doporucuje nerezove casti pal.systemu ,ktere jsou normalne k dostani

A pak jeste dalsi dva pisou:

E-85 is around 100-105 it depends on the actual ethanol content which much higher.
My car runs quite well on E-85.

My car runs like a bat out of hell on e85.
You can run more boost on that stuff, so its gotta be higher octane whatver that octane maybe > 97 octane.

Je videt ,ze nejsem ve svete jediny GTckar ,ktery si nevsiml ,ze to ma na E85 vetsi grady....

http://www.3si.org/forum/f1/10-ethanol- ... ndex3.html



a stale dokola.... :sad:
You can run more boost on that stuff
-> z toho plynie vecsi vykon a nie zo samotneho pouzitia e85

uz som to raz rozpisoval pri tom corvete linku


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 21 listopad 2010 22:10 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To spc: Upřímně obdivuji Tvoji trpělivost! :wink:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 28 listopad 2010 03:17 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Tak aktualni rekapitulace spotreby.... natlacil jsem treti nadrz (70l) tudiz rezerva dela nejakych 5l.Proto budu pocitat prumernou spotrebu ze 70L.

1.Nadrz 26% cisteho lihu
420mil - 10,41L/100km

2.Nadrz - 33-35% cisteho lihu
390mil - 11,21L/100km

3.Nadrz - 39-41% cisteho lihu
zrovna na ni ted jezdim

Uspora vzhledem k nejdrazsimu N95 na Shellce (32,10)

1.Nadrz 172Kc
2.Nadrz 223Kc
3.Nadrz 258Kc

- jenomze ja jeste jezdim brat natural do Polska za cenu cca 28Kc/l a na 3.nadrz jsem bral u nas za 29,90.... takze v porovnani nez kdybych bral nadrz cisteho naturalu na Shellce jsem usetril uz asi 1000Kc....

- auto jezdi perfektne, zadne problemy ze nastartovanim v rannim mrazu -4.....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 01 prosinec 2010 14:25 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Auto nastartovalo na prvni pokus i pri -9°C....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 04 prosinec 2010 19:27 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
tak pri teplotach nad -10 uz jsou problemy... auto naskoci,ale nedostane se na otacky a po par pootoceni chcipne.Pri druhem otoceni uz naskoci normalne...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 163 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz