mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 10 květen 2024 08:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 163 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 18 listopad 2010 20:34 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
spc píše:
preto som aj napisal, ze `slepi nadsenci` bohuzial skodia (v zmysle ciela znizovania entropie a zvysovania efektivnosti vynakladania usilia)


To je ostatně také hlavní a vlastně jediný důvod, proč jsem se do této debaty vůbec zapojil: Šíření bludů je totiž dle mého přesvědčení třeba čelit už v samotném zárodku, než se cestou "následování vzoru", napodobování, opisování či nějakého jiného druhu recyklace rozrostou do nezvladatelných rozměrů.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 18 listopad 2010 20:37 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
spc píše:
Ale `fuel` je naozaj len hrubo orientacny, aj ked casom sa s nim sofer skamarati a uz ma odhad, ktora poloha co realne znamena... no nie je snaca nieco podla neho `pocitat na dieliky` -> nepresnosti tupy `auto je bokom`, alebo `z kopca` resp. zaujimavy pokles hodnoty po case stania su iba drobnosti


Ten palivoměr u Mitsubishi - a předpokládám, že to platí i pro 3000 GT - má ručičku s indukční brzdou. To proto, aby v zatáčkách nelétala v rámci rozsahu pole jenom podle toho, jak se zrovna přelévá palivo v nádrži. Výsledkem je velmi pomalá reakce té ručičky na změny hladiny paliva v nádrži. A vcelku nic na tom nedokáže vylepšit ani dvojitý plovákový snímač - pro každou polovinu nádrže zvlášť, jako tomu je např. u Space Wagon-u N50.


ale ved to je prave chytre - v nadrzi nema preco prichadzat k nahlym zmenam objemu, takze takto sa len ciastocne vyrovnava kolisanie hladiny pocas jazdy...
(osobne by som preferoval aj vyssiu zotrvacnost)

mal som na mysli stav, ked jeden den zastavim s `troma dielikmi` - na druhy den startujem uz len s dvoma.... a po chvilke jazdy to zas stupne...

mozno to ma suvis prave s prelievanim paliva v nadrzi pocas jazdy , ked popisovany system funguje zhruba ako kondenzator v elektronike (nielen stabilizuje uroven voltaze, ale ma aj oneskorenie pri jej trvalejsom poklese)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 18 listopad 2010 20:51 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
spc píše:
preto som aj napisal, ze `slepi nadsenci` bohuzial skodia (v zmysle ciela znizovania entropie a zvysovania efektivnosti vynakladania usilia)


To je ostatně také hlavní a vlastně jediný důvod, proč jsem se do této debaty vůbec zapojil: Šíření bludů je totiž dle mého přesvědčení třeba čelit už v samotném zárodku, než se cestou "následování vzoru", napodobování, opisování či nějakého jiného druhu recyklace rozrostou do nezvladatelných rozměrů.


a v extreme, ked uz velka skupina akceptuje dezinformaciu - tak byva ju velmi tazke vykorenovat, goebelsovske `sto krat opakovana loz sa stava pravdou` :sad:

potom su wikipedie a fora plne `zarucenej informacie`, ktora si exponencianym radom ziskava dalsich fanusikov, pretoze `ved kazdy to vravi`

smutne byva aj nechapanie suvislosti - napr. v tomto pripade ak lieh je dobry zaklad pre moznost dosiahnutia vysokeho vykonu v specialoch, tak to neznamena ze ked ho nalejem do bezneho auta - tak dosiahnem vyssi vykon (ani do preplnovaneho, pretoze aj u toho byva standardne plniaci tlak limitovany na dostatocne nizku uroven)

v pripade energetickej hustoty, ak nezlepsim efektivitu, tak pouzitie menej `vydatneho` paliva musi viest zarucene k vyssej spotrebe na vykonanie rovnakej prace na vystupe... pomoze mi nejak, ak budem verit `v zazraky`?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 18 listopad 2010 20:57 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
spc píše:
pomoze mi nejak, ak budem verit `v zazraky`?


Já Ti rád pomohu: Banda špatně placených fyziků a techniků hledá na extrémně drahém zařízení pořízeném za peníze daňových poplatníků Higgsův boson a někdo ho už má schovaný doma... :lol:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 18 listopad 2010 22:22 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
spc píše:
pomoze mi nejak, ak budem verit `v zazraky`?


Já Ti rád pomohu: Banda špatně placených fyziků a techniků hledá na extrémně drahém zařízení pořízeném za peníze daňových poplatníků Higgsův boson a někdo ho už má schovaný doma... :lol:


netrufam si vyjadrovat sa - kedze sa nevyznam v tejto oblasti fyziky


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 18 listopad 2010 22:32 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
bla bla bla bla bla.... dost bylo teorie....

ted neco z praxe : Spotreba mi nestoupa at se vam to libi nebo ne, auto je vykonejsi a rychleji akceleruje.Ujel jsem na smes ,ve ktere bylo 5x-7x vice lihu nez se bezne pridava celkem presne 1050km bez nejmensiho problemu....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 18 listopad 2010 23:03 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
No a zanedlouho - navzdory všem teoriím - se ten chlast v nádrži začne samovolně množit. :lol: Mám k tomu krásnou historku ze života, ale je delší a já teď nemám náladu si dále kazit oči čuměním na panel. Tak snad jen okřídlený výrok našeho gymnaziálního fyzikáře (vyhodili ho z matfyzu, kde původně učil, právě za chlast...): "Podle všech fyzikálních zákonů čmelák nemůže létat. Ale on létá, poněvadž o nich neví!" O:-)

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 18 listopad 2010 23:10 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
spc píše:
... sa nevyznam v tejto oblasti fyziky


O to nejde. Jednalo se o metaforickou nadsázku přirovnávající nezměrné úsilí skutečných vědců při vynaložení obrovských finančních a materiálních prostředků na objevování něčeho, což už prý někdo objevil prostým vnuknutím shora (nebo snad zdola?)... :cool:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 19 listopad 2010 18:32 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Inak este ma napadla jedna moznost, kedy by nemusela spotreba pri pouziti e85 stupnut resp. nemusela by stupnut adekvatne mensej energetickej hodnote...

Ako som uz pisal, musela by stupnut ucinnost -> ECU nerozozna benzin od bio, MOZNO vznika chudobnejsia zmes - ktora je spalovana s vecsou ucinostou, a kedze je bio odolnejsie voci samozapalu tak nevznikaju problemy inak spojene s prilis chudobnou zmesou

Je to len SPEKULACIA z mojej strany - nedokazem to zhodnotit


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 19 listopad 2010 22:39 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Chudší směs je sice méně odolná vůči samozápalům a detonačnímu spalování, ale vyšší OČ E85 by tento nedostatek mohlo kompenzovat. Jenže pokud je mi známo, tak ŘJ MPI motorů od MMC optimalizuje účinnost práce motoru (tj. výkon vs. spotřeba vs. exhalace) cestou maximalizace předstihu zážehu, nikoli ochuzováním směsi, které jde přímo proti zájmu dosáhnout co nejvyššího předstihu a současně posílá exhalace do kytiček. Ostatně právě proto motory MMC vždy vynikaly výkonovými parametry a naopak nepatřily mezi rekordmany nízké spotřeby. Proto sázím na to, co jsem už napsal o tepelné hodnotě svíček vs. kompresní tlaky.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 19 listopad 2010 22:56 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
Chudší směs je sice méně odolná vůči samozápalům a detonačnímu spalování, ale vyšší OČ E85 by tento nedostatek mohlo kompenzovat. Jenže pokud je mi známo, tak ŘJ MPI motorů od MMC optimalizuje účinnost práce motoru (tj. výkon vs. spotřeba vs. exhalace) cestou maximalizace předstihu zážehu, nikoli ochuzováním směsi, které jde přímo proti zájmu dosáhnout co nejvyššího předstihu a současně posílá exhalace do kytiček. Ostatně právě proto motory MMC vždy vynikaly výkonovými parametry a naopak nepatřily mezi rekordmany nízké spotřeby. Proto sázím na to, co jsem už napsal o tepelné hodnotě svíček vs. kompresní tlaky.


ano, ECU k 6g72 ma skor sklon k mierne bohatej zmesi, ale takisto je projektovana cisto na benzin (skor priemernej kvality) -> ani ma nenapadlo, ze by `sama od seba` ochudobnovala zmes - skor len ze samotne E85 sposobuje ochudobnenie a ECU ho nekompenzuje
(jedina spetna vezba je o2 senzor, ktory moze byt vadny resp. nefungujuci spravne s E85 - a beztak je vyuzivany iba pri jemnom plyne, inak sa k slovu dostavaju predpocitane tabulky)
a kedze nedojde k detonacii, tak nema dovod znizovat predzapal...

nenapada ma ina moznost ako by mohlo nedojst k objektivnemu zvyseniu spotreby - ale je fer ju spomenut, ked uz ma napadla :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 19 listopad 2010 23:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
spc píše:
-> ani ma nenapadlo, ze by `sama od seba` ochudobnovala zmes - skor len ze samotne E85 sposobuje ochudobnenie a ECU ho nekompenzuje
(jedina spetna vezba je o2 senzor, ktory moze byt vadny resp. nefungujuci spravne s E85


Aha, teď už chápu, jak jsi to myslel. :idea: V tom případě by ovšem bylo dobře znát viskozity E85 a motorového benzínu, protože pak bychom mohli usoudit, zda vstřikovačem při neměnné délce času jeho otevření proteče více či naopak méně E85 ve srovnání s benzínem. Sice tu nemám tabulky (a jsem líný to hledat na netu), ale odhaduji, že E85 má viskozitu menší, než benzín, pročež by ho tam naopak proteklo více, a tím pádem by směs byla naopak bohatší...

Jinak je samozřejmě fér zmínit každé, tedy i to nejméně pravděpodobné vysvětlení, které přichází v úvahu. Potíž je pouze v tom, že se tu nejspíše snažíme přijít na kloub něčemu, co vůbec neodpovídá reálnému stavu věcí. Ostatně právě proto jsem vyzýval k provedení metodologicky korektních srovnávacích měření.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 20 listopad 2010 00:27 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Myslim,ze mam vyslednou spotrebu (tedy nezvysenou) kvuli toho ,ze mene drzim plyn a to diky vyssimu Oktanovemu cislu Ethanolu... ono to vice taha,takze nemusim tolik casu drzet nohu na plynu,abych to dostal tam kde chci..jenom chvilku a pak uz tgreba klouzu na neutral jak jsem zvykly (pokud nepotrebuju brzdit motorem)... vono je to popsano taky na wiki... ja tuhle frazi mohu jen potvrdit...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 20 listopad 2010 10:27 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To je omyl, na který jsem už reagoval, takže to pro pořádek zopakuji a rozvinu:

- Jakýkoli motor s vnitřním spalováním nejezdí na oktanové číslo, ale na tepelnou energii, kterou lze z daného paliva uvolnit a efektivně přeměnit na mechanickou práci, tj. na jeho výhřevnost :!:

- Oktanové číslo je důležité pouze ve vztahu k pístovému motoru (na rozdíl např. od turbínového), kde je třeba zabránit detonačnímu spalování, jinými slovy prodloužit dobu hoření a tím rozložit expanzi v čase, aby - obrazně řečeno - píst neschytal detonační kopanec, který prakticky žádnou přeměnu onoho výbuchu na efektivní práci nepřináší, ale aby měl příležitost (tedy především dostatek času) v rámci expanze plynů "uhnout" a tím přenést expanzní tlak působící na jeho dno v rámci části jeho zdvihu na klikovku, a tím zároveň prostřednictvím ojnice přeměnit posuvný/axiální pohyb na otočný/radiální.

- Jestliže budu ve stejném motoru při nezměněných hodnotách kompresního poměru a rozsahu regulace předstihu zážehu spalovat palivo s menší výhřevností, ale s vysokým OČ, získám tím sice více času na přeměnu tepelné energie "schované" v daném palivu na mechanickou práci, ovšem pokud ten motor byl konstrukčně optimalizován na spalování paliva s vyšší výhřevností (a u motoru v 3000 GT to automaticky předpokládám), bude onen "získaný čas pro hoření jaksi navíc" úplně zbytečný, jelikož nemohu přeměnit na práci více energie, než kolik jí obsahuje dávka paliva dodaná v rámci jednoho spalovacího cyklu, a ta, která v něm (resp. v ní) je, se mi už dávno přeměnila v počáteční fázi onoho časového intervalu, tedy motor nejenže nezíská na výkonu, ale dokonce ho ztratí.

No a z toho vyplývají všechny ostatní vztahy určené spalováním paliva o vyšším OČ, ale s menší výhřevností, v pístovém motoru:
- Abych alespoň částečně dohnal výkonovou ztrátu u motoru s nezměněným stupněm komprese a rozsahem regulace předstihu zážehu (jedno bez druhého nemá smysl), musím zvýšit dávku paliva na jeden cyklus, čímž mi roste spotřeba.
- Pokud zvýším kompresní poměr/stupeň přeplňování, zvýším tak účinnost práce motoru a současně vylepším měrnou spotřebu, čímž poněkud kompenzuji negativní dopad provozu na palivo s nižší výhřevností, bohužel to však platí pouze v optimálních otáčkách motoru - ve všech ostatních režimech půjde účinnost naopak do kytek, tedy jsem opět tam, kde být nechci - mám malý výkon při vysoké spotřebě.
- Trochu jinou cestou je výrazné zvýšení úrovně využitelných otáček motoru v absolutním vyjádření, tj. posunutí maxima točivého momentu co nejblíže k maximu průběhu výkonové křivky (nebudu teď popisovat, jak toho dosáhnout - ladiči motorů do dobře vědí). Tím sice zkrátím expanzní dobu, tedy i čas k dispozici pro hoření, ale poněvadž díky vysokému OČ mohu jít výše s předstihem, vykompenzuji to a zároveň mi nezbyde "prázdný čas", v němž už u paliva s nižší výhřevností nedochází k přeměně tepelné energie na mechanickou. Jenže takový motor bude mít opět problémy s měrnou spotřebou (příliš mnoho cyklů v daném časovém úseku) a kvůli velmi úzkému rozsahu využitelných otáček položenému navíc "hodně nahoře" nejspíše nebude použitelný v běžném provozu.

Pozn.: Výčet shora není zdaleka úplný a záměrně jsem v něm abstrahoval od parametru "emise", jelikož pak by to vše bylo ještě o mnoho složitější, a to v neprospěch E85!

Závěr:
To, co se píše na wiki a co Ty na základě metodicky "znásilněných" postupů "potvrzuješ", není nic jiného, než udička na laiky, kteří to ve své slepé chuti na palivo s "většími grády" sežrali i s navijákem. :razz:

Ještě jeden odkaz na test, při němž se skutečně měřilo:
http://www.tuning.as/cz/benzin-vyssi-ok ... islo-test/

Pro pořádek podotýkám, že tam šlo samozřejmě o spalování paliva se stejnou, nikoli nižší výhřevností.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Ethanol 85
PříspěvekNapsal: 20 listopad 2010 18:17 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Rikej si ,co chces jezdi mi to lepe a nezere to vice...fakt to jezdi lepe ,ale jenom ve strednim pasmu otacek mezi 2200-5700 to ma vyssi kroutici moment nebo vykon,ktery je proste o tech 10-15Kw nebo o 20-35Nm vetsi a citim ho ... je to ,ale o neco slabsi pri nizkych otackach (tahani na 4ku treba z 1200ot) a pri velmi vysokych.. od asi 5700 do 7200tis otacek uz to nema takovou silu jako na benal ...asi jsem uz na maximu toho co dokaze vstrikovac dostat te smesi do valcu a tady se dle meho nazoru projevuje nizsi vyhrevnost... max. rychlost klesla z papirovych 235km/h na asi 220km/h...(btw na 100oktanovy shell jsem raz jel 244km/h podle GPS - na tachometru rovnych 240km/h ).....

dale, pomalu jsem vyjezdil dalsi ctvrtinu nadrze a spotreba stoupla, byly to ted kratsi jizdy (10-15km) ,vice pres mesto,je chladnejsi pocasi,takze si i auto vice cuclo na zahrati.Mensi rekapitulace.

(stav nadrze , ujeto mil , spotreba L/100km)
1.nadrz - 26% lihu
100%->0% , 420mil , 10,5l/100km

2.nadrz - 35% lihu
100%->50% , 220mil , 10,7l/100km
50%->25% , 80mil , 14,4l/100km

Nepocitam to uplne na desetinky takze tolerance je tam circa +/- 0,5l/100km

Do 3.nadrze namicham smes ,ve ktere bude 45% lihu.

Jinak pocit tankovat litr za 23,50 je k nezaplaceni :D

Tady ukazka ja predelat Volvo S60 na ethanol za par sekund, je to tak jednoduche ,ze to zvladne i zenska :) Proste se tam da jenom baypass na vstrikovace a muzese tankovat 100% E85.....takhle vrtat do auta v planu nemam.Bohate mi staci michat smes :) Tak usetrim vice nez kupovat tu jednotu za asi 8-9tis na sestivalec....

http://www.youtube.com/watch?v=B11fXI67-Q8


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 163 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz