Mitsi píše:
Pokud tam je pouze jedna lambda (před katem), ECU přes ní pozná, že něco není v pořádku s přípravou směsi, což je o palivu, svíčkách (přesněji o funkci zapalováni), vstřicích (přesněji o funkci vstřikování, resp. regulaci bohatosti směsi - i ve vazbě na funkčnost váhy vzduchu) a tlaku podávacího čerpadla (i kdyby tam nebyl snímač tlaku, tak se ho nebude dostávat vstřikům a systém se dostane mimo meze regulace), to vše samozřejmě v případě, že sama lambda je OK. Pokud tam jsou už dvě lambdy (druhá za katem), ECU odhalí i to, že kat nepracuje správně.
Vzhledem k tomu, že výfukový trakt je laděný na použití katu, nelze ho jen tak vyhodit, a to ani v případě, že systém má pouze jednu lambdu, ale je třeba ho nahradit rezonátorem patřičných parametrů. V případě "těžkého" tuningu (bez katu) je nutno použít emulátor lambdy/lambd.
vyfukovy system byva ladeny z mnohych aspektov, ktore mozu byt bezvyznamne pre konkretneho uzivatela:
hlucnost - niekomu nevadi vyssia, dokonca ju preferuje a naopak niekto vyzaduje tiche auto + zakonne regulacie, znizuje ju hlavne posledny hlavny tlmic
zvuk - najcastejsie rezonatormi a pod. byva ladeny `prijemny zvuk`, preto by som neodporucal rezonatory odstranovat (aj ja mam vsetky na aute)
spetny protitlak/restriktivnost - urcuju ju vsetky komponenty, dokonca aj priemer potrubia, obidva extremy su zle. V origo stave je praveze dost vysoka, neprospeje vykonu vo vyssich otackach. Uplnym nahradenim vyfuku iba rurou naopak auto velmi zle funguje v beznych otackach a stupne mu aj spotreba + dochadza k spetnemu nasavaniu vyfukovych plynov
ekologia - vecsine ludi je uplne jedno co im z vyfuku vychadza ak si kupia STK
