norad píše:
Koukám že jedinou šancí která mi zůstala, pokud chci mít opravdu papíry v tomto směru v pořádku, je obrátit se na nějakou zkušebnu.
Ano, to je dnes už nejspíše jediná cesta, která zbývá. Otázkou je, kolik to bude stát.
norad píše:
A montáž větších kol která se stejně o pár let na tentýž model montovala legálně by snad mohli posvětit.
Není to tak jednoduché, jak to na první pohled možná vypadá. Je totiž dost pravděpodobné, že výrobce v souvislosti s aplikací ráfků o větším průměru použil i jiné pružiny a tlumiče, aby se vyrovnal s touto změnou v soustavě zavěšení. Nejde tedy v pravém slova smyslu o konstrukční změnu, "jen" o přizpůsobení charakteristik jiným kolům. Krásně je to vidět např. na volbě kol pro Octavii II: sériový podvozek je naladěn na patnáctky, pokud si člověk objedná vůz na šestnáctkách, dostane ho beze změn na podvozku, přičemž výsledkem je vcelku citelné zhoršení jízdních vlastností a brzdné dráhy na nekvalitních vozovkách. Pokud si ho ovšem objedná na sedmnáctkách, dostane podvozek s jinými (měkčími) pružinami a jinými (tužšími) tlumiči, což jízdní vlastnosti, včetně pohodlí, nejen nezhorší, ale dokonce vylepší. Pokud si však na sériový podvozek naladěný na ty patnáctky sám šoupne sedmnáctky, navíc o neodpovídajícím ET, zcela tím z.urví jízdní vlastnosti. Tohle je samozřejmě jen příklad, který však má dostatečně obecnou platnost.