mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
Legalizace kol na atmosféru https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=1487 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | norad [ 23 prosinec 2010 19:29 ] |
Předmět příspěvku: | Legalizace kol na atmosféru |
Možná hloupá otázka ale jak zapsat do TP jiný rozměr kol když mi odmítá pomoci i oficiální zastoupení Mitsubishi? Mám papírový zádrhel s koly na své 3000 GT SL. Podle techničáku bych měl mít na voze kola 7x16'' a gumy 205/55. Jde o to že už v okamžiku koupě byly na voze disky 7,5x17'' a gumy 234/45, podle mně žádná šílenost ale i tak je to problém. Je ještě dnes nějaká oficiální šance jak tento rozměr dostat do papírů? U Mitsubishi motors mi na můj dotaz odpověděli že k tomuto vozu již nemají "jakousi" dokumentaci potřebnou pro vystavení požadovaného dokladu a že se mám tedy řídit velkým TP. A prodejci kol zase mi shodně tvrdí že jediný kdo mi může pomoci je právě oficiální dovozce, že těchto vozů bylo vyrobeno tak málo že se výrobcům kol nevyplatilo dělat samostatně homologaci. Na tom konkrétním rozměru 7,5x17'' a 234/45 netrvám na jaře chci kupovat nové elektrony i gumy a tak je mi vlastně jedno jaký rozměr ale kola minimálně 17'' a gumy širší než těch původních 205 mm. Jenom mi jde o to mít všechno papírově v pořádku. Ještě mi bylo doporučeno obrátit se na DEKRU (zatím jsem to nezkoušel) ale s tím že to bude hodně drahé a nemusí to projít. norad _____________________________________________________________________ Jestli je tu stejné nebo podobné téma tak se omlouvám za duplicitu, nenašel jsem. |
Autor: | Brumla [ 23 prosinec 2010 22:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Legalizace kol na atmosféru |
Ahoj, legalizovat to v podstatě dnes již nejde (jedině někoho uplatit na úžadě) vyřešil jsem to tak, že mám sadu zimních 18" s rozměrem gum, které mám v TP napsané a na technickou jezdím vždy v zimě... Jinak jezdím na neschválitelných 19" TENZO na které bych nikdy nijaké ABE nesehnal. Je to cesta, nech si staré disky kup na to zimáky a vždy když budeš mít STK tak to tam nazuj, nějak tak proklouzneš a holt na silnici Tě snad na Tvých vysněných kolech nikdo nenachytá ![]() |
Autor: | Návštěvník [ 24 prosinec 2010 14:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Legalizace kol na atmosféru |
S tím si nelámej hlavu.Mně 18" kola prošly,sice strejda na STK něco mlel ,že tam jsou jiný kola ale nic víc.Líbilo se mu v jakým je to porfektním stavu,jak to bezvadně brzdí.Světla u GT moc nesvítěj, s tím se smířil,že jsou koncový nejsou oranžový si ani nevšimnul.Nejlepší je udělat technickou bez auta jenom s papírama,to celkem není problém,nebo tam dát 16" a potom je zase hned sundat,při kontrole na silnici to řešit nebudou.Já jezdím vzadu s podložkama a vepředu s nalepovací značkou,tede ještě mě nekontrolovali.Pokud by si je potřeboval půjčit,originály někde mám. |
Autor: | enemdym [ 25 prosinec 2010 15:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Legalizace kol na atmosféru |
K tematu snad pomuze (prevzato z casopisu Autoexpert): ![]() ![]() ![]() a take viz v clanku uvedeny odkaz na mdcr: http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/ ... ozidla.htm |
Autor: | Mitsi [ 25 prosinec 2010 18:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Legalizace kol na atmosféru |
Všechno je rádoby OK, dokud se nic nestane. A když už se stane, policie hledá, na koho co nejjednodušeji svalit vinu pro "porušení důležité povinnosti", pojišťovna pak pro změnu hledá, proč neplnit, přičemž nevýplata vlastní škody je ještě to nejmenší, co v takovém případě člověka zajímá, resp. co by ho nejvíce trápilo. Proto bych při udělování rad typu, že je vlastně úplně fuk, jak bylo auto kdysi homologováno a jak v reálu vypadá dnes, byl velice opatrný! A jestliže autor takovéto rady zvážil sám pro sebe míru rizika a dospěl k názoru, že ho podstoupí, měl by adresát takové rady přinejmenším vědět, že nastíněné riziko/nastíněná rizika existuje/existují: v plurálu proto, že nejde jenom o ty ráfky/gumy, ale např. o již zmíněné xenonové přestavbové sady ve světlometech atd. atd. ![]() Tohle píšu na základě praktických zkušeností s vyšetřováním a řešením totálky způsobené mou ženou. Přitom kromě materiálních škod na vlastním, veřejném a cizím soukromém majetku vlastně jakoby "o nic" nešlo... |
Autor: | Brumla [ 25 prosinec 2010 23:06 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Legalizace kol na atmosféru | ||
Ahoj, to co píšeš je pravda a v případě nehody se opravdu může stát, že toho některá ze zúčastněných stran využije... Je jen trochu proti rozumu, že 3000GT dle roku výroby jsou schválená jiná kola ačkoliv na autě v podvozkové části nedošlo skutečně k téměř žádným změnám, prostě výrobce sledoval 'módní' trend a průměr kol postupně zvětšoval až na 18"... Viz. přehled modelů v příloze. Tedy zde nejde o technické důvody ale prostě o to, že v roce 1992 nikoho ani nenapadlo dávat na auto 18" kola a 5 let později to bylo běžné ![]()
|
Autor: | Mitsi [ 26 prosinec 2010 06:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Legalizace kol na atmosféru |
Česká legislativa stojí na stejném principu, jako německá či kterákoli jiná evropská, totiž na principu typové homologace vycházející z příslušných smluvních instrumentů a technických norem EHK OSN: výrobce si musí zajistit homologaci typu, a pak ručí za to, že výrobky jím uváděné na trh odpovídají schválenému typu. Naopak pokud tuto podmínku splní, už neodpovídá za to, že jeho výrobek je v něčem mimo legislativní či oprávněné technické požadavky, jelikož to si měla státem pověřená zkušebna ohlídat v procesu homologace. Tohle má zcela zásadní dopad do sféry odpovědnosti v případě soudního řízení a z toho také vyplývá ochota či naopak neochota zkušeben přebírat větší odpovědnost, než je nutné. Opakem evropské typové homologace je např. americký systém autocertifikace, kde výrobce prohlašuje, že jeho výrobek vykazuje určité vlastnosti v rámci platných požadavků, ale nikdo už nemá právo to kontrolovat, resp. event. zjištěné neplnění sankcionovat. Na druhé straně v případě soudního sporu se zákazník může dovolávat toho, že se naboural proto, že výrobek deklarované vlastnosti ve skutečnosti neměl, a pokud to u soudu prokáže, může výrobce v extrémním případě i ekonomicky položit, jelikož ten se neschová za nějakou státem pověřenou zkušebnu, ale nese přímou a ničím neomezenou odpovědnost. Otázkou samozřejmě zůstává, nakolik může jedinec uspět proti bandě špičkových právníků pracujících pro výrobce... |
Autor: | norad [ 26 prosinec 2010 12:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Legalizace kol na atmosféru |
Zdravím Tedy pánové (případně dámy) nepotěšili jste mně. Pokud se ale podívám na tu tabulku od Brumly a vezmu do úvahy konkrétně verzi SL, byl nějaký větší konstrukční rozdíl v podvozku mezi ročníky 1993 a 1997? Nebo se jen automobilka rozhodla že 17'' frčí tak je na SL budeme montovat už při výrobě? A mimochodem, pokud má někdo tyhle originální sedmnáctky ještě doma mohli byste se mrknout jaká byla hodnota ET? Koukám že jedinou šancí která mi zůstala, pokud chci mít opravdu papíry v tomto směru v pořádku, je obrátit se na nějakou zkušebnu. Co jsem četl na stránkách DEKRY tak by měli být schopni dodatečně legalizovat i některé přestavby nebo tuningové úpravy. A montáž větších kol která se stejně o pár let na tentýž model montovala legálně by snad mohli posvětit. Nejde mi o to s někým vydrbat, potřebuji jen papír se kterým bych zamával těm jantarům na úřadě před rypákem a požadovat doplnění údajů v techničáku. norad |
Autor: | Mitsi [ 26 prosinec 2010 13:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Legalizace kol na atmosféru |
norad píše: Koukám že jedinou šancí která mi zůstala, pokud chci mít opravdu papíry v tomto směru v pořádku, je obrátit se na nějakou zkušebnu. Ano, to je dnes už nejspíše jediná cesta, která zbývá. Otázkou je, kolik to bude stát. norad píše: A montáž větších kol která se stejně o pár let na tentýž model montovala legálně by snad mohli posvětit. Není to tak jednoduché, jak to na první pohled možná vypadá. Je totiž dost pravděpodobné, že výrobce v souvislosti s aplikací ráfků o větším průměru použil i jiné pružiny a tlumiče, aby se vyrovnal s touto změnou v soustavě zavěšení. Nejde tedy v pravém slova smyslu o konstrukční změnu, "jen" o přizpůsobení charakteristik jiným kolům. Krásně je to vidět např. na volbě kol pro Octavii II: sériový podvozek je naladěn na patnáctky, pokud si člověk objedná vůz na šestnáctkách, dostane ho beze změn na podvozku, přičemž výsledkem je vcelku citelné zhoršení jízdních vlastností a brzdné dráhy na nekvalitních vozovkách. Pokud si ho ovšem objedná na sedmnáctkách, dostane podvozek s jinými (měkčími) pružinami a jinými (tužšími) tlumiči, což jízdní vlastnosti, včetně pohodlí, nejen nezhorší, ale dokonce vylepší. Pokud si však na sériový podvozek naladěný na ty patnáctky sám šoupne sedmnáctky, navíc o neodpovídajícím ET, zcela tím z.urví jízdní vlastnosti. Tohle je samozřejmě jen příklad, který však má dostatečně obecnou platnost. |
Autor: | Brumla [ 26 prosinec 2010 18:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Legalizace kol na atmosféru |
Ahoj, tlumiče bez ESP jsou na všechny modely od 91- 99 stejné MB892368, pružiny jsou pro 91-94 MB633367 a pro 95-99 je to MB949442.... Přiznám, že netuším jaký je mezi pružinami rozdíl, nikdy jsem to nijak nestudoval. Já mám pružiny od TEIN se snížením, původní byly nestejnoměrně vytlačené, skoro o 10mm ![]() |
Autor: | Mitsi [ 26 prosinec 2010 20:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Legalizace kol na atmosféru |
Brumla píše: Ahoj, tlumiče bez SPS jsou na všechny modely od 91- 99 stejné MB892368, pružiny jsou pro 91-94 MB633367 a pro 95-99 je to MB949442.... Tohle by samozřejmě byly ty správné argumenty pro zkušebnu - ve prospěch schválení! |
Autor: | norad [ 28 duben 2012 19:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Legalizace kol na atmosféru |
Sice o rok později než jsem plánoval ale sehnal jsem kola 8*18'' s typovým listem vystaveným na Myšáka. Jsou to "jen" Ronaly R-42 ale něco podobného bych si vybral stejně, líbí se mi jednoduché a hodně otevřené disky. Teď ještě obout, pak na kontrolu na STK a pak si to nechat zapsat na dopravce. Mám ale drobný dotaz, v typovém listu je vůz označený jako 3000 GT (Z-10). Co je přesně to Z-10? Někdo tvrdí že se jedná o označení typu šasi, jiný zase že je to interní označení automobilky pro model GT. V techničáku to nemám tak bych chtěl být v obraze kdybych to náhodou musel okecávat na úřadě. |
Autor: | Brumla [ 28 duben 2012 19:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Legalizace kol na atmosféru |
Našel jsem toto: VR4-Z16 320HP (SAE) USA model TD04-9B turbo, VR4-Z10 286PS (DIN) German model TD04 13B turbo Our european models are Z16 (look at your VIN). Z10 is only a stupid version number that only the germans had. Tak nevím.... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |