Ahoj, no škoda, že jsi se neozval dřív, zrovna teď pracně a nákladně renovuji kompresor od klimačky, jen těsnění a ložiska stála balík
Já jsem se klimy nezbavil, při vypnuté spojce to motor nezatěžuje prakticky vůbec a úspora na hmotnosti je poměrně nezajímavá cca 7kg. Na váhu májí vliv hlavně jiné položky:
1. Removing all the glass from the car approx 200lbs (91kg) savings
2. Custom carbonfiber doors save approx 100lbs (45kg)
3. Custom carbonfiber rear hatch save approx 60lbs (27kg)
4. Custom billet spindle assemblies save approx 40-50lbs off of the front suspension
5. Custom rear suspension arms save approx 40-50lbs
6. Get small fuel cell instead of factory gas tank save approx 10-14lbs
7. Remove AWS mechanisims and steering rack save approx 60lbs
8. Remove all sound deadening materials inside the car save approx 50-60lbs
9. Carbonfiber hood save 40lbs
10. Jack/spare tire save 30-40lbs
11. Front and rear bumper reinforcements and impact absorbers save 80lbs
12. Remove power seats in favor of manual race seats save 80lbs
13. Remove exhaust system and replace with a light single muffler system save 30-40lbs
14. Light weight wheels save 30-40lbs of rotational mass
15. Unorthodox UD pulley save 4lbs
16. Remove all unnessesary brackets under the hood (there are MANY of them) save 15-20lbs
17. Dyna Batt dry cell battery save 25lbs
18. Light weight flywheel. save 15lbs of rotational mass
19. Light weight lugnuts. save 1lb of rotational mass
něco jsou p....viny ale lze se dle tohoto seznamu orientovat, velké váhy, které lze snadno redukovat: kola, originální sedadla, výztuhy nárazníků, rezerva a příslušenství, skla z Lexanu. Klima se občas hodí, ne vždy potřebuji 'raketu' a pocení skel při jízdě v dešti je peklo a v GT je na delších cestách děsné vedro, protože hodně tepla jde od motoru do interiéru.