mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 10 květen 2024 16:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Sviti Check-Engine...
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2011 01:51 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Tak , mam problem....

rozsvitil se mi check engine, auto bez problemu nastartuje a na pedal reaguje,na prazdno vytaci zcela normalne,ale pokud se snazim rozjet zacina to cukat a pokud dam plynu moc dokonce se to dusi a auto zpomaluje..poskakuje.Mam pocit ,ze slysim takove probublavani v motoru.....

Pote co se zahriva problem pomalu mizi a az se zahreje motor na provozni teplotu problem zcela zmizi.Auto akceleruje normalne (subjektivni pocit)....

btw naposledy jsem to zazil na ethanolu v zime ,pote co jsem zacal zase jezdit na normalni benzin problem zmizel.Tedka tam mam cisty benzin a mam podezreni na nejaky spatny benzin.Udelalo to potom co jsem tankoval u OMV...

Co to asi je ,kdyz ne benzin? Postraste me...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sviti Check-Engine...
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2011 09:39 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Katalyzátor, lambda, svíčky, vstřiky, čerpadlo... A to v uvedeném pořadí.

P.S.: Jízda na E85 bez dalších úprav motoru znamená prudké zvýšení teploty spalování kvůli chudé směsi, což škodí nejen motoru, ale i katalyzátoru.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sviti Check-Engine...
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2011 10:54 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
Katalyzátor, lambda, svíčky, vstřiky, čerpadlo... A to v uvedeném pořadí.

P.S.: Jízda na E85 bez dalších úprav motoru znamená prudké zvýšení teploty spalování kvůli chudé směsi, což škodí nejen motoru, ale i katalyzátoru.


vlastni rocnik 91, takze:

katalizator -> ECU nijako nekontroluje jeho funkcnost, a v pripade ze ho uplne vyhodis tak jazdne vlastnosti sa praveze zlepsia

lambda -> vyhodi chybu ked nedokaze kompenzovat zmes, t.j. fuel trim su na hranici (hrozi aj pri primiesani prilis vela e85, samozrejme aj pri vadnej sonde)

sviecky -> ECU nijako nekontroluje ich funkcnost

injektory -> ECU kontroluje iba ci su zapojene, nie si su zapchane, zaseknute atd.

cerpadlo -> ECU nekontroluje jeho cinnost, ani tlak paliva


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sviti Check-Engine...
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2011 11:16 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
expresion píše:
Tak , mam problem....

rozsvitil se mi check engine, auto bez problemu nastartuje a na pedal reaguje,na prazdno vytaci zcela normalne,ale pokud se snazim rozjet zacina to cukat a pokud dam plynu moc dokonce se to dusi a auto zpomaluje..poskakuje.Mam pocit ,ze slysim takove probublavani v motoru.....

Pote co se zahriva problem pomalu mizi a az se zahreje motor na provozni teplotu problem zcela zmizi.Auto akceleruje normalne (subjektivni pocit)....

btw naposledy jsem to zazil na ethanolu v zime ,pote co jsem zacal zase jezdit na normalni benzin problem zmizel.Tedka tam mam cisty benzin a mam podezreni na nejaky spatny benzin.Udelalo to potom co jsem tankoval u OMV...

Co to asi je ,kdyz ne benzin? Postraste me...


Pricinu rozsviceni check engine by mela prozradit rychla diagnostika. Vis jak na to?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sviti Check-Engine...
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2011 11:21 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud tam je pouze jedna lambda (před katem), ECU přes ní pozná, že něco není v pořádku s přípravou směsi, což je o palivu, svíčkách (přesněji o funkci zapalováni), vstřicích (přesněji o funkci vstřikování, resp. regulaci bohatosti směsi - i ve vazbě na funkčnost váhy vzduchu) a tlaku podávacího čerpadla (i kdyby tam nebyl snímač tlaku, tak se ho nebude dostávat vstřikům a systém se dostane mimo meze regulace), to vše samozřejmě v případě, že sama lambda je OK. Pokud tam jsou už dvě lambdy (druhá za katem), ECU odhalí i to, že kat nepracuje správně.

Vzhledem k tomu, že výfukový trakt je laděný na použití katu, nelze ho jen tak vyhodit, a to ani v případě, že systém má pouze jednu lambdu, ale je třeba ho nahradit rezonátorem patřičných parametrů. V případě "těžkého" tuningu (bez katu) je nutno použít emulátor lambdy/lambd.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sviti Check-Engine...
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2011 13:32 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
Pokud tam je pouze jedna lambda (před katem), ECU přes ní pozná, že něco není v pořádku s přípravou směsi, což je o palivu, svíčkách (přesněji o funkci zapalováni), vstřicích (přesněji o funkci vstřikování, resp. regulaci bohatosti směsi - i ve vazbě na funkčnost váhy vzduchu) a tlaku podávacího čerpadla (i kdyby tam nebyl snímač tlaku, tak se ho nebude dostávat vstřikům a systém se dostane mimo meze regulace), to vše samozřejmě v případě, že sama lambda je OK. Pokud tam jsou už dvě lambdy (druhá za katem), ECU odhalí i to, že kat nepracuje správně.

Vzhledem k tomu, že výfukový trakt je laděný na použití katu, nelze ho jen tak vyhodit, a to ani v případě, že systém má pouze jednu lambdu, ale je třeba ho nahradit rezonátorem patřičných parametrů. V případě "těžkého" tuningu (bez katu) je nutno použít emulátor lambdy/lambd.



vyfukovy system byva ladeny z mnohych aspektov, ktore mozu byt bezvyznamne pre konkretneho uzivatela:
hlucnost - niekomu nevadi vyssia, dokonca ju preferuje a naopak niekto vyzaduje tiche auto + zakonne regulacie, znizuje ju hlavne posledny hlavny tlmic
zvuk - najcastejsie rezonatormi a pod. byva ladeny `prijemny zvuk`, preto by som neodporucal rezonatory odstranovat (aj ja mam vsetky na aute)
spetny protitlak/restriktivnost - urcuju ju vsetky komponenty, dokonca aj priemer potrubia, obidva extremy su zle. V origo stave je praveze dost vysoka, neprospeje vykonu vo vyssich otackach. Uplnym nahradenim vyfuku iba rurou naopak auto velmi zle funguje v beznych otackach a stupne mu aj spotreba + dochadza k spetnemu nasavaniu vyfukovych plynov
ekologia - vecsine ludi je uplne jedno co im z vyfuku vychadza ak si kupia STK :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sviti Check-Engine...
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2011 13:47 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
netreba zabudat ze pri turbo verzii auta tvoria znacnu restrikciu aj samotne turba (specialne plati pre malicke TD04 9b)

samotny kat zvysuje restrikciu systemu, jeho odstranenie (minimalne u 3kgt) len a len pomoze vykonu aj zvuku - kedze v originale je auto praveze prilis restriktivne a tiche

verzia '91 ma iba jednu lambdu pre atmosferu a dve pre turbo (pre 3 a 3 valce zvlast), vsetko pred katom - preto netreba nic `odrbavat` :smile:

ano, ECU pozna ze nieco `je inak` a snazi sa to kompenzovat, no chybu vypise az ked dojde na hranicu priblizne +-10%...
je to ale velmi nespolahlivy system, pretoze staci mat `exhaust leak` ci nedobre fungujucu lambdu a praveze bezdovodne dodrbe cely fuel manazment resp. napr pri zhode protichodnych problemov (tj napr. pouzitie e85/vadny injektor zvysuje dojem chudobneho spalovania a zaroven vadna sviecka/kabel/cievka zvysuje dojem bohateho spalovania) si ECU mysli ze vsetko je OK aj ked je system uplne rozladeny


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sviti Check-Engine...
PříspěvekNapsal: 25 červenec 2011 05:23 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Mozna to bude vyfukem, jednu cast kousek od motoru (misto zhruba nad urovni pod ridici pakou) je v dezolatnim stavu a mam pocit ,ze tam unikaji vyfukove plyny...je mozne ,ze se kdyby se tudy dostaval kyslik ovlivnovalo by to lamba sondu? Jinak chystam se na GO motoru, rad bych vymenil snad vsechno...svicky,vstrikovace,civky,ventily,lamba sondu a i ten vyfuk.

Nevite ,kde koupim dily vyfuku?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sviti Check-Engine...
PříspěvekNapsal: 25 červenec 2011 05:24 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
enemdym píše:
expresion píše:
Tak , mam problem....

rozsvitil se mi check engine, auto bez problemu nastartuje a na pedal reaguje,na prazdno vytaci zcela normalne,ale pokud se snazim rozjet zacina to cukat a pokud dam plynu moc dokonce se to dusi a auto zpomaluje..poskakuje.Mam pocit ,ze slysim takove probublavani v motoru.....

Pote co se zahriva problem pomalu mizi a az se zahreje motor na provozni teplotu problem zcela zmizi.Auto akceleruje normalne (subjektivni pocit)....

btw naposledy jsem to zazil na ethanolu v zime ,pote co jsem zacal zase jezdit na normalni benzin problem zmizel.Tedka tam mam cisty benzin a mam podezreni na nejaky spatny benzin.Udelalo to potom co jsem tankoval u OMV...

Co to asi je ,kdyz ne benzin? Postraste me...


Pricinu rozsviceni check engine by mela prozradit rychla diagnostika. Vis jak na to?


jo znam ty kody,vim kde pripojit voltmetr...akorat nemam zadny voltmetr.Co kdyz tam pripojim diodu? Vyblika mi chybu?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sviti Check-Engine...
PříspěvekNapsal: 25 červenec 2011 07:50 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, diodou to vyblikáš, pozor na zprávnou polaritu a k LED diodě je třeba do série zapojit odpor cca 1kOhm.... Tipnul bych to vadnou lamdu, jestli máš najeto přes 100 tis. má nárok nebo blbne váha vzuchu - již jsem zde psal, že praskají její kryty a pak se dovnitř dostane voda....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sviti Check-Engine...
PříspěvekNapsal: 25 červenec 2011 11:54 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
No, mam najeto 110tis mil a lambda se asi urcite nemenila za prechozich majitelu..... checknu tu vahu vzduch jestli uvidim nejakou prasklinu... v kazdem pripade dneska zajedu pro diodu, ten odpor a nejake "krokodilky" abych to mohl napichnout....

Zajimave je ,ze po zahrati to nehapruje......


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sviti Check-Engine...
PříspěvekNapsal: 25 červenec 2011 17:49 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Tak jsem udelal diagnostiku, pres diodu to slo docela dobre.... pekne blikala.Nameril jsem nasledujici impulzy


1. mereni kllllklkllllklkllllk

2.mereni kllllklkllllklkllllkllllllklkllllklklllklkllllklk

3.mereni kllllklkllllklkllllklkllllklkllll

k= kratky
l= long

Jestli to chapu spravne, pokud je vice chyb ukazuji se po sobe.
kllll je code 14. Injector
kl je code 2 Oxygen sensor

http://www.stealth316.com/2-diagcodes91-93.htm

Tu prvni chybu code 14 ,o ni vim uz delsi dobu.Rikal mi to i predchozi majitel ,ze nekdy zahapruje rezistor na jednom ze vstriku a rozsviti se na kratkou dobu check engine.Pry mu tenkrat v servise rikali ,ze to neni velky problem :)...no ja s tim ziju uz 2,3roku...a tuhle chybu jsme uz detekovali osciloskopem asi pred 1,25rokem...

Code 2 je ale neco noveho.Hmm takze muzu mit v riti lambda sondu,neco na sani,neco ze vstrikovaci ,tlak paliva anebo konektory....

Dneska jsem natankoval u Shellu, check engine zhasl asi po 15-20mil i auto mam pocit ,ze krapet ozivlo....jeste zkusim jak se to zachova za studena az to vystydne.....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sviti Check-Engine...
PříspěvekNapsal: 26 červenec 2011 07:17 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

tak tu lambdu vyměň, zde ji mají docela za dobré peníze:

http://www.autodily-subrt.cz/autodily-s ... onda-BOSCH


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sviti Check-Engine...
PříspěvekNapsal: 26 červenec 2011 09:26 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Tak auto uz je ok i za studena... check engine nesviti a auto jezdi normalne...asi to fakt bylo vadnym benzinem.

Kdyz provedu reset ridici jednotky (vytahnu tam tu jednu pojistku) ,tak se ty error cody smazou a motor nebude v ochranem rezimu?

btw ta cena za sondu je dobra.. i kdyz je universalni pasuje bez problemu do GTcka?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sviti Check-Engine...
PříspěvekNapsal: 26 červenec 2011 09:57 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

rozměrově bez problémů a dráty se připojí dle přiložené tabulky pomocí adaptéru co je v příbalu - je to trochu piplačka ale jde to - měnil jsem dvě (turbo verze) na svém stroji :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz