mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Sviti Check-Engine...
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=1939
Stránka 1 z 2

Autor:  expresion [ 24 červenec 2011 01:51 ]
Předmět příspěvku:  Sviti Check-Engine...

Tak , mam problem....

rozsvitil se mi check engine, auto bez problemu nastartuje a na pedal reaguje,na prazdno vytaci zcela normalne,ale pokud se snazim rozjet zacina to cukat a pokud dam plynu moc dokonce se to dusi a auto zpomaluje..poskakuje.Mam pocit ,ze slysim takove probublavani v motoru.....

Pote co se zahriva problem pomalu mizi a az se zahreje motor na provozni teplotu problem zcela zmizi.Auto akceleruje normalne (subjektivni pocit)....

btw naposledy jsem to zazil na ethanolu v zime ,pote co jsem zacal zase jezdit na normalni benzin problem zmizel.Tedka tam mam cisty benzin a mam podezreni na nejaky spatny benzin.Udelalo to potom co jsem tankoval u OMV...

Co to asi je ,kdyz ne benzin? Postraste me...

Autor:  Mitsi [ 24 červenec 2011 09:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sviti Check-Engine...

Katalyzátor, lambda, svíčky, vstřiky, čerpadlo... A to v uvedeném pořadí.

P.S.: Jízda na E85 bez dalších úprav motoru znamená prudké zvýšení teploty spalování kvůli chudé směsi, což škodí nejen motoru, ale i katalyzátoru.

Autor:  spc [ 24 červenec 2011 10:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sviti Check-Engine...

Mitsi píše:
Katalyzátor, lambda, svíčky, vstřiky, čerpadlo... A to v uvedeném pořadí.

P.S.: Jízda na E85 bez dalších úprav motoru znamená prudké zvýšení teploty spalování kvůli chudé směsi, což škodí nejen motoru, ale i katalyzátoru.


vlastni rocnik 91, takze:

katalizator -> ECU nijako nekontroluje jeho funkcnost, a v pripade ze ho uplne vyhodis tak jazdne vlastnosti sa praveze zlepsia

lambda -> vyhodi chybu ked nedokaze kompenzovat zmes, t.j. fuel trim su na hranici (hrozi aj pri primiesani prilis vela e85, samozrejme aj pri vadnej sonde)

sviecky -> ECU nijako nekontroluje ich funkcnost

injektory -> ECU kontroluje iba ci su zapojene, nie si su zapchane, zaseknute atd.

cerpadlo -> ECU nekontroluje jeho cinnost, ani tlak paliva

Autor:  enemdym [ 24 červenec 2011 11:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sviti Check-Engine...

expresion píše:
Tak , mam problem....

rozsvitil se mi check engine, auto bez problemu nastartuje a na pedal reaguje,na prazdno vytaci zcela normalne,ale pokud se snazim rozjet zacina to cukat a pokud dam plynu moc dokonce se to dusi a auto zpomaluje..poskakuje.Mam pocit ,ze slysim takove probublavani v motoru.....

Pote co se zahriva problem pomalu mizi a az se zahreje motor na provozni teplotu problem zcela zmizi.Auto akceleruje normalne (subjektivni pocit)....

btw naposledy jsem to zazil na ethanolu v zime ,pote co jsem zacal zase jezdit na normalni benzin problem zmizel.Tedka tam mam cisty benzin a mam podezreni na nejaky spatny benzin.Udelalo to potom co jsem tankoval u OMV...

Co to asi je ,kdyz ne benzin? Postraste me...


Pricinu rozsviceni check engine by mela prozradit rychla diagnostika. Vis jak na to?

Autor:  Mitsi [ 24 červenec 2011 11:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sviti Check-Engine...

Pokud tam je pouze jedna lambda (před katem), ECU přes ní pozná, že něco není v pořádku s přípravou směsi, což je o palivu, svíčkách (přesněji o funkci zapalováni), vstřicích (přesněji o funkci vstřikování, resp. regulaci bohatosti směsi - i ve vazbě na funkčnost váhy vzduchu) a tlaku podávacího čerpadla (i kdyby tam nebyl snímač tlaku, tak se ho nebude dostávat vstřikům a systém se dostane mimo meze regulace), to vše samozřejmě v případě, že sama lambda je OK. Pokud tam jsou už dvě lambdy (druhá za katem), ECU odhalí i to, že kat nepracuje správně.

Vzhledem k tomu, že výfukový trakt je laděný na použití katu, nelze ho jen tak vyhodit, a to ani v případě, že systém má pouze jednu lambdu, ale je třeba ho nahradit rezonátorem patřičných parametrů. V případě "těžkého" tuningu (bez katu) je nutno použít emulátor lambdy/lambd.

Autor:  spc [ 24 červenec 2011 13:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sviti Check-Engine...

Mitsi píše:
Pokud tam je pouze jedna lambda (před katem), ECU přes ní pozná, že něco není v pořádku s přípravou směsi, což je o palivu, svíčkách (přesněji o funkci zapalováni), vstřicích (přesněji o funkci vstřikování, resp. regulaci bohatosti směsi - i ve vazbě na funkčnost váhy vzduchu) a tlaku podávacího čerpadla (i kdyby tam nebyl snímač tlaku, tak se ho nebude dostávat vstřikům a systém se dostane mimo meze regulace), to vše samozřejmě v případě, že sama lambda je OK. Pokud tam jsou už dvě lambdy (druhá za katem), ECU odhalí i to, že kat nepracuje správně.

Vzhledem k tomu, že výfukový trakt je laděný na použití katu, nelze ho jen tak vyhodit, a to ani v případě, že systém má pouze jednu lambdu, ale je třeba ho nahradit rezonátorem patřičných parametrů. V případě "těžkého" tuningu (bez katu) je nutno použít emulátor lambdy/lambd.



vyfukovy system byva ladeny z mnohych aspektov, ktore mozu byt bezvyznamne pre konkretneho uzivatela:
hlucnost - niekomu nevadi vyssia, dokonca ju preferuje a naopak niekto vyzaduje tiche auto + zakonne regulacie, znizuje ju hlavne posledny hlavny tlmic
zvuk - najcastejsie rezonatormi a pod. byva ladeny `prijemny zvuk`, preto by som neodporucal rezonatory odstranovat (aj ja mam vsetky na aute)
spetny protitlak/restriktivnost - urcuju ju vsetky komponenty, dokonca aj priemer potrubia, obidva extremy su zle. V origo stave je praveze dost vysoka, neprospeje vykonu vo vyssich otackach. Uplnym nahradenim vyfuku iba rurou naopak auto velmi zle funguje v beznych otackach a stupne mu aj spotreba + dochadza k spetnemu nasavaniu vyfukovych plynov
ekologia - vecsine ludi je uplne jedno co im z vyfuku vychadza ak si kupia STK :lol:

Autor:  spc [ 24 červenec 2011 13:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sviti Check-Engine...

netreba zabudat ze pri turbo verzii auta tvoria znacnu restrikciu aj samotne turba (specialne plati pre malicke TD04 9b)

samotny kat zvysuje restrikciu systemu, jeho odstranenie (minimalne u 3kgt) len a len pomoze vykonu aj zvuku - kedze v originale je auto praveze prilis restriktivne a tiche

verzia '91 ma iba jednu lambdu pre atmosferu a dve pre turbo (pre 3 a 3 valce zvlast), vsetko pred katom - preto netreba nic `odrbavat` :smile:

ano, ECU pozna ze nieco `je inak` a snazi sa to kompenzovat, no chybu vypise az ked dojde na hranicu priblizne +-10%...
je to ale velmi nespolahlivy system, pretoze staci mat `exhaust leak` ci nedobre fungujucu lambdu a praveze bezdovodne dodrbe cely fuel manazment resp. napr pri zhode protichodnych problemov (tj napr. pouzitie e85/vadny injektor zvysuje dojem chudobneho spalovania a zaroven vadna sviecka/kabel/cievka zvysuje dojem bohateho spalovania) si ECU mysli ze vsetko je OK aj ked je system uplne rozladeny

Autor:  expresion [ 25 červenec 2011 05:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sviti Check-Engine...

Mozna to bude vyfukem, jednu cast kousek od motoru (misto zhruba nad urovni pod ridici pakou) je v dezolatnim stavu a mam pocit ,ze tam unikaji vyfukove plyny...je mozne ,ze se kdyby se tudy dostaval kyslik ovlivnovalo by to lamba sondu? Jinak chystam se na GO motoru, rad bych vymenil snad vsechno...svicky,vstrikovace,civky,ventily,lamba sondu a i ten vyfuk.

Nevite ,kde koupim dily vyfuku?

Autor:  expresion [ 25 červenec 2011 05:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sviti Check-Engine...

enemdym píše:
expresion píše:
Tak , mam problem....

rozsvitil se mi check engine, auto bez problemu nastartuje a na pedal reaguje,na prazdno vytaci zcela normalne,ale pokud se snazim rozjet zacina to cukat a pokud dam plynu moc dokonce se to dusi a auto zpomaluje..poskakuje.Mam pocit ,ze slysim takove probublavani v motoru.....

Pote co se zahriva problem pomalu mizi a az se zahreje motor na provozni teplotu problem zcela zmizi.Auto akceleruje normalne (subjektivni pocit)....

btw naposledy jsem to zazil na ethanolu v zime ,pote co jsem zacal zase jezdit na normalni benzin problem zmizel.Tedka tam mam cisty benzin a mam podezreni na nejaky spatny benzin.Udelalo to potom co jsem tankoval u OMV...

Co to asi je ,kdyz ne benzin? Postraste me...


Pricinu rozsviceni check engine by mela prozradit rychla diagnostika. Vis jak na to?


jo znam ty kody,vim kde pripojit voltmetr...akorat nemam zadny voltmetr.Co kdyz tam pripojim diodu? Vyblika mi chybu?

Autor:  Brumla [ 25 červenec 2011 07:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sviti Check-Engine...

Ahoj, diodou to vyblikáš, pozor na zprávnou polaritu a k LED diodě je třeba do série zapojit odpor cca 1kOhm.... Tipnul bych to vadnou lamdu, jestli máš najeto přes 100 tis. má nárok nebo blbne váha vzuchu - již jsem zde psal, že praskají její kryty a pak se dovnitř dostane voda....

Autor:  expresion [ 25 červenec 2011 11:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sviti Check-Engine...

No, mam najeto 110tis mil a lambda se asi urcite nemenila za prechozich majitelu..... checknu tu vahu vzduch jestli uvidim nejakou prasklinu... v kazdem pripade dneska zajedu pro diodu, ten odpor a nejake "krokodilky" abych to mohl napichnout....

Zajimave je ,ze po zahrati to nehapruje......

Autor:  expresion [ 25 červenec 2011 17:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sviti Check-Engine...

Tak jsem udelal diagnostiku, pres diodu to slo docela dobre.... pekne blikala.Nameril jsem nasledujici impulzy


1. mereni kllllklkllllklkllllk

2.mereni kllllklkllllklkllllkllllllklkllllklklllklkllllklk

3.mereni kllllklkllllklkllllklkllllklkllll

k= kratky
l= long

Jestli to chapu spravne, pokud je vice chyb ukazuji se po sobe.
kllll je code 14. Injector
kl je code 2 Oxygen sensor

http://www.stealth316.com/2-diagcodes91-93.htm

Tu prvni chybu code 14 ,o ni vim uz delsi dobu.Rikal mi to i predchozi majitel ,ze nekdy zahapruje rezistor na jednom ze vstriku a rozsviti se na kratkou dobu check engine.Pry mu tenkrat v servise rikali ,ze to neni velky problem :)...no ja s tim ziju uz 2,3roku...a tuhle chybu jsme uz detekovali osciloskopem asi pred 1,25rokem...

Code 2 je ale neco noveho.Hmm takze muzu mit v riti lambda sondu,neco na sani,neco ze vstrikovaci ,tlak paliva anebo konektory....

Dneska jsem natankoval u Shellu, check engine zhasl asi po 15-20mil i auto mam pocit ,ze krapet ozivlo....jeste zkusim jak se to zachova za studena az to vystydne.....

Autor:  Brumla [ 26 červenec 2011 07:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sviti Check-Engine...

Ahoj,

tak tu lambdu vyměň, zde ji mají docela za dobré peníze:

http://www.autodily-subrt.cz/autodily-s ... onda-BOSCH

Autor:  expresion [ 26 červenec 2011 09:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sviti Check-Engine...

Tak auto uz je ok i za studena... check engine nesviti a auto jezdi normalne...asi to fakt bylo vadnym benzinem.

Kdyz provedu reset ridici jednotky (vytahnu tam tu jednu pojistku) ,tak se ty error cody smazou a motor nebude v ochranem rezimu?

btw ta cena za sondu je dobra.. i kdyz je universalni pasuje bez problemu do GTcka?

Autor:  Brumla [ 26 červenec 2011 09:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sviti Check-Engine...

Ahoj,

rozměrově bez problémů a dráty se připojí dle přiložené tabulky pomocí adaptéru co je v příbalu - je to trochu piplačka ale jde to - měnil jsem dvě (turbo verze) na svém stroji :lol:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/