mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 11:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: nespravna funkce ukazatele rychlosti
PříspěvekNapsal: 24 červenec 2011 15:54 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
1991 VR4, elektricky typ rychlomeru
Zavada - rucicka rychlomeru neukazuje pravdive rychlost (pohybuje se nerealne v rozmezi od 0 do max cca 20 mph).
Kdyz vozidlo stoji je 0, kdyz jede tak narust na max zminenych 20mph.

Otackomer, pocitac najetych km, pocitac trasy, active aero - funguji spravne (tim predpokladam by mel byt ok take vehicle speed sensor umisteny na prevodovce). Motor nijak nekolisa, vypada to, ze ECU dostava spravne udaje o rychlosti, ale na budiku zobrazuje nespravne.

Nez to rozdelam nebo dukladne promerim, resili ste nekdo tuto zavadu?
Mam podezreni na problem v budiku rychlomeru, sestava cross coil - magnet - speedometer pointer shaft.

Dik


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 29 srpen 2011 11:30 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Budiky ze zadni strany nesly znamky oxidace a rez je patrna i na strane steny motor.prostoru. To mi neprijde normalni, obzvlast, kdyz sem videl to same misto u o dva roky mladsiho auta bez jedine znamky rzi. Napada me ze mohlo zatect napr. z netesneho okna :idea:

Zavada tedy potvrzena (tykala se budiku rychlomeru a pripisuju to vlhkosti / oxidaci / rzi, az bude cas, penize a chut necham tistak budiku detailneji promerit), opraveno vymennym zpusobem.

U puvodniho budiku sem jezdil v mph, u noveho uz jezdim v kmh :wink:


Přílohy:
Poznámka: tacho
tacho.jpg
tacho.jpg [ 356.2 KiB | Zobrazeno 14302 krát ]
Poznámka: mph x kmh
budiky.jpg
budiky.jpg [ 518.21 KiB | Zobrazeno 14302 krát ]
Poznámka: Rez na stene za budikama
za_budikama.jpg
za_budikama.jpg [ 501.18 KiB | Zobrazeno 14302 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2013 16:54 
Offline

Registrován: 26 březen 2013 23:01
Příspěvky: 143
Bydliště: Vysočina
Automobil: 3000 GT VR4
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1991
Ahoj,
řeším podobný problém: rafičku rychloměru mám na nule a až když jedu cca 100km/h, tak se chytne kmitajícím způsobem a od cca 120km/h už ukazuje naprosto správně. Když je na nule, tak se nepřipočítávají ani ujeté km.

Dnes jsem zkoušel vyměnit komplet přístrojovou desku za jinou (100% funkční) a žádná změna nenastala.
Napadá mě ještě vyměnit na převodovce senzor rychlosti - ne celý, ale jen tu jeho vrchní část kde je elektronika. Nemá to někdo doma navíc na prodej na turbo?

Jinak během projíždky mi tachometr najednou začal fungovat a ukazovat korektní údaj i při nižších rychlostech (kontrolováno ve vesnici na radaru), jak kdyby žádný problém nebyl. Bohužel po pár ujetých km se situace vrátila do nenormálního normálu. :sad:

Napadá někoho čím to je krom výměny toho senzoru? Dikes za případný rady.


Naposledy upravil Titan dne 14 červenec 2013 20:19, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2013 20:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
myslím,že výměna senroru je řešením problemu


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2013 20:50 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Muzes pri rychlostech, kdy ti to neukazuje rychlost (napr. kolem 100kmh) ovladat rychlost packou tempomatu? Zrychlovat / zpomalovat?

Pokud mas zaple active aero, vyjede zadni kridlo automaticky do horni polohy pri spousteci rychlosti cca 80kmh (kontrolou rychlosti napr. pres GPS) a zajede zpatky pri cca 40 kmh?

Promerils ten snimac rychlosti dle postupu v manualu?

Pokud motor nebo napr. tempomat a active aero jedou bez problemu i s popisovanou zavadou zobrazovani rychlosti, myslim si, ze ridici jednotka motoru vi, jakou rychlosti auto opravdu jede.
Pokud vymeneny budik byl ok a blbnulo to i s nim, je mozne, ze by mohla byt zavada mezi ridici jednotkou motoru a budikem rychlosti.
Ale chtelo by to provest mereni, da se to zvladnout s manualem, multimetrem a pokud chces potvrdit funkcnost snimace rychlosti, tak take s paru odpory.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2013 21:30 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
enemdym píše:
Budiky ze zadni strany nesly znamky oxidace a rez je patrna i na strane steny motor.prostoru. To mi neprijde normalni, obzvlast, kdyz sem videl to same misto u o dva roky mladsiho auta bez jedine znamky rzi. Napada me ze mohlo zatect napr. z netesneho okna :idea:

Zavada tedy potvrzena (tykala se budiku rychlomeru a pripisuju to vlhkosti / oxidaci / rzi, az bude cas, penize a chut necham tistak budiku detailneji promerit), opraveno vymennym zpusobem.

U puvodniho budiku sem jezdil v mph, u noveho uz jezdim v kmh :wink:



Uz na tom obrazku hned vidno podla tych hrdzavych srobov na speedometri, ze nieco je s nim velmi zle...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2013 21:35 
Offline

Registrován: 26 březen 2013 23:01
Příspěvky: 143
Bydliště: Vysočina
Automobil: 3000 GT VR4
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1991
Tempomat jsem ještě nezkoušel - sice ho tam mám, ale nikdy mě s ním jezdit nebralo... ale vyzkouším.

Active aero - pořád sháním ty lanovody které tím křídlem hýbou. Takže pohledem do zpětného zrcátka funkčnost zkontrolovat nemohu. A slyšet motorek, jestli chodí alespoň na prázdno, přes ten kravál výfuku není možné. Nicméně při zhasnutém motoru na manuální zapnutí/vypnutí active aero funguje - motorek je slyšet a vlastně jsem i kontroloval proč se to křídlo nezvedá (odrbané lanovody).

Jinak motor jde normálně - neškube, necuká. Snad jen když tachometr za jízdy ukazuje 0 a vyřadím, tak to drží zvýšený volnoběch cca 1500 rpm. Při vyšších rychlostech kdy je tachometr funkční otáčky spadnou víc dolu (ted nevím na kolik...).

Měření jsem neprováděl. Ale můžu se o to pokusit. Návod mám - jestli je to v tom na který zde byl dáván odkaz. Mrknu do něj až budu doma. Ale elektrice moc nehovím...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15 červenec 2013 22:29 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
spc píše:

Uz na tom obrazku hned vidno podla tych hrdzavych srobov na speedometri, ze nieco je s nim velmi zle...


spc, to foto je mé, ne titanovo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15 červenec 2013 22:43 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Titan píše:
Tempomat jsem ještě nezkoušel - sice ho tam mám, ale nikdy mě s ním jezdit nebralo... ale vyzkouším.

Active aero - pořád sháním ty lanovody které tím křídlem hýbou. Takže pohledem do zpětného zrcátka funkčnost zkontrolovat nemohu. A slyšet motorek, jestli chodí alespoň na prázdno, přes ten kravál výfuku není možné. Nicméně při zhasnutém motoru na manuální zapnutí/vypnutí active aero funguje - motorek je slyšet a vlastně jsem i kontroloval proč se to křídlo nezvedá (odrbané lanovody).

Jinak motor jde normálně - neškube, necuká. Snad jen když tachometr za jízdy ukazuje 0 a vyřadím, tak to drží zvýšený volnoběch cca 1500 rpm. Při vyšších rychlostech kdy je tachometr funkční otáčky spadnou víc dolu (ted nevím na kolik...).

Měření jsem neprováděl. Ale můžu se o to pokusit. Návod mám - jestli je to v tom na který zde byl dáván odkaz. Mrknu do něj až budu doma. Ale elektrice moc nehovím...


Škoda, že není zadní křídlo v kondici, pokud by se otevřelo automaticky, mohlo by to napovedet, že ECU má přehled o rychlosti.
Neva, zkus nastudovat tempomat, ten také funguje až od nějaké rychlosti.
Vyšší volnobeh? :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 červenec 2013 19:08 
Offline

Registrován: 26 březen 2013 23:01
Příspěvky: 143
Bydliště: Vysočina
Automobil: 3000 GT VR4
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1991
enemdym píše:
Titan píše:
Tempomat jsem ještě nezkoušel - sice ho tam mám, ale nikdy mě s ním jezdit nebralo... ale vyzkouším.

Active aero - pořád sháním ty lanovody které tím křídlem hýbou. Takže pohledem do zpětného zrcátka funkčnost zkontrolovat nemohu. A slyšet motorek, jestli chodí alespoň na prázdno, přes ten kravál výfuku není možné. Nicméně při zhasnutém motoru na manuální zapnutí/vypnutí active aero funguje - motorek je slyšet a vlastně jsem i kontroloval proč se to křídlo nezvedá (odrbané lanovody).

Jinak motor jde normálně - neškube, necuká. Snad jen když tachometr za jízdy ukazuje 0 a vyřadím, tak to drží zvýšený volnoběch cca 1500 rpm. Při vyšších rychlostech kdy je tachometr funkční otáčky spadnou víc dolu (ted nevím na kolik...).

Měření jsem neprováděl. Ale můžu se o to pokusit. Návod mám - jestli je to v tom na který zde byl dáván odkaz. Mrknu do něj až budu doma. Ale elektrice moc nehovím...


Škoda, že není zadní křídlo v kondici, pokud by se otevřelo automaticky, mohlo by to napovedet, že ECU má přehled o rychlosti.
Neva, zkus nastudovat tempomat, ten také funguje až od nějaké rychlosti.
Vyšší volnobeh? :think:



Tak, vyzkoušel sem jízdu s tempomatem a výsledek:
- pokud jedu jakkoliv rychle a rafička tachometru zůstává na nule, tak je tempomat nefunkční - tedy rozsvítí se mi kontrolka, že je zapnutý, ale to je tak vše. Rychlost s ním ovládat nemohu (udržet, přidat nebo ubrat).
- pokud jedu rychlostí kdy mi začne tachometr fungovat (od cca 100-120km/h), tak je plně funkční i tempomat.


Add vyšší volnoběh:
znovu jsem sledoval a po vyřazení otáčky spadnou na hodnotu 1000-1100 a po dosažení tohoto stavu ihned rychle vyskočí na 1500 kde už zustanou. Je jedno jestli auto stojí nebo jede - otáčky zustávají takto stejně vysoko.
Napadá mě:
- nemůže být volnoběh řízen nějakým vlastním čidlem, které zajištuje vyšší otáčky při studeném motoru? Že by bylo čidlo KO a ECU si myslelo, že je motor stále studený? (ukazatel teploty mi funguje normálně)
- když jsem sháněl 3000GT, tak mi jeden majitel Non Turba povídal, že volnoběh je štelovatelný a jde nastavit vysoký i nízký. Bohužel na toho člobrdu už nemám kontakt abych si to znovu ověřil a případně zjistil jak se to dělá. Nemá s tím někdo zkušenost?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 červenec 2013 20:56 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
ahoj,

nastavení volnoběhu - viz. příloha, snímače na teplotu motoru jsou dva, jeden pouze pro budík a druhý pro ECU....


Přílohy:
volnobeh 92-96.pdf [146.89 KiB]
325 krát
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31 červenec 2013 18:43 
Offline

Registrován: 26 březen 2013 23:01
Příspěvky: 143
Bydliště: Vysočina
Automobil: 3000 GT VR4
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1991
Brumlo díky.
Díval jsem se na youtube na studené starty a otáčky se po nastartování drží cca na těch 1500 a to by odpovídalo. Problém bude, že jim v podstatě během několika málo sekund klesají dolu - to v motoru ještě žádná změna teploty nenastane, aby čidlo rozpoznalo změnu :-/

Zkusím poštelovat volnoběh a uvidím jestli se něco změní. I když ted z toho obrázku nepoznávám kde se to vůbec nachází... snad až se dostanu k autu, tak to objevím :-D


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2013 22:22 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Titan píše:
Tak, vyzkoušel sem jízdu s tempomatem a výsledek:
- pokud jedu jakkoliv rychle a rafička tachometru zůstává na nule, tak je tempomat nefunkční - tedy rozsvítí se mi kontrolka, že je zapnutý, ale to je tak vše. Rychlost s ním ovládat nemohu (udržet, přidat nebo ubrat).
- pokud jedu rychlostí kdy mi začne tachometr fungovat (od cca 100-120km/h), tak je plně funkční i tempomat.


Myslim si, ze Tvuj problem nebude v budiku ukazatele rychlosti jako takovem.
Zkusil bych se zamerit na Vehicle speed sensor - Cruice control - ECS - ECU.
1 - Vypipal bych chybove kody (domaci diagnostika).
2 - Zkusil bych promerit Vehicle speed sensor.
3 - Vypojil bych konektor z Cruise control řídící jednotky (nachazi se u spolujezdce), zda-li dojde ke zmene u ukazatele rychlosti.
4 - Vypojil bych konektor z ECS řídicí jednotky (v kufru v pravem rohu), zda-li dojde ke zmene u ukazatele rychlosti.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 říjen 2013 18:11 
Offline

Registrován: 26 březen 2013 23:01
Příspěvky: 143
Bydliště: Vysočina
Automobil: 3000 GT VR4
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1991
Ahoj, tak už jezdím s funkčním tachometrem :)
Vyměnil jsem speed sensor - respektive jen tu jeho vrchní část kde je elektronika - na spodní byl špatný přístup a nechtělo se mi to ve spěchu rozdělávat. Po zkušební jízdě cca 10 km a několika startování je vše OK. Uvidím ještě po dalších jízdách, ale vše zatím vypadá, že funguje tak jak má. Kdyby to začalo znovu haprovat můžu ještě vyměnit i ten spodní díl - jinde už chyba být nemůže.

O víkendu se ještě pustím na zprovoznění active aero - zadní křídlo - koupil jsem komplet celé náhradní... :)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 30 říjen 2013 19:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Titan: no tak gratuluji.

P.S.A co ty kabely s konektorem diagnostické zásuvky? :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz