mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 13 květen 2024 13:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2011 20:30 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Mitsi píše:
expresion píše:
Hele Mitsi,

ja tu neresim brzdy na raketoplanu......

Tak proč jsem nabyl toho dojmu? :lol:

Teď vážně: Nevím, jak Ti to jede, ani jak s tím jezdíš. Ovšem můj pocit z několikatýdenního používání Galantu mého syna, který hravě dosahuje 220 a Vmax má na úrovni 235 (změřeno opakovaně s pomocí GPS, to už je na tachometru přes 250) byl ten, že je docela průšvih, když auto výrazně lépe jezdí, než brzdí. Podotýkám, že tam vpředu má zánovní děrované Zimmermanny, které velmi rychle popraskaly. Obdobně u mého SW, který už jezdí "jen" něco málo přes 210, mne docela se.e, že zkroucenost předních kotoučů musím řešit co 10 tis. km, když desky by mi vydržely i 100 tis. km. A to jsem dokázal zkroutit i zadní kotouče, podotýkám že ventilované!


"Překlad" shora uvedeného textu pro uživatele expresion (nemají tam náhodou být dvě "s"?):

- Každé auto by mělo lépe brzdit, než jezdit. A pro sporťák typu 3000 GT tahle poučka snad platí dvojnásob!
- Čím větší rychlosti vůz dosahuje, čím razantněji (dynamičtěji) se s ním jezdí a čím je těžší (správněji "hmotnější"), tím musí mít "lepší" brzdy.
- Výraz "lepší" brzdy popisuje zejména brzdný účinek (ztrátový výkon) a tepelnou odolnost (ten ztrátový výkon se přece přeměňuje výhradně na teplo). Přehřátí brzd pak vede ke ztrátě brzdného účinku (obvykle postupné, ale někdy i nečekaně náhlé), ke zkroucení kotoučů či nerovnoměrnému opotřebení (co do tloušťky). Že došlo k přehřátí, na to jasně ukazují tzv. "pecky" - fialové fleky na činné ploše kotoučů.
- Brzdný účinek (při zachování konstrukce brzd a velikosti činné plochy) i tepelná odolnost se odvíjejí výhradně od zvoleného materiálu a způsobu (technologie) jeho zpracování. Vrtání, drážkování, důlkování apod. sice může být jakousi třešničkou na dortu, ale kvalitu materiálu a jeho zpracování rozhodně nevykompenzují!
- Vrtané kotouče praskají směrem od vývrtů do hloubky plochy celistvého materiálu. Nepraskají ty děrované kotouče, které jsou s těmi dírami už odlévány, jejich další obrábění ve výrobě je však o dost náročnější.
- Že kotouč je z "bláta" a ne z kvalitního materiálu, to se se obvykle pozná nejen při prvním brzdění "na krev", ale někdy hned po vybalení: Jestliže kotouč má na sobě všelijaké "srandičky" (třeba typu vlnkovitých drážek), které "tuzeři" přímo zbožňují, a přitom není dynamicky vyvažovaný, pak nejspíše spadá právě do oné "blátivé kategorie".
- Sebelepší kotouč je k ničemu, pokud se "nesejde" s deskami vhodné tvrdosti a tepelné odolnosti. Přitom platí, že vysoce tepelně odolné desky + kotouče brzdí až po zahřátí, pročež je jejich používání v běžném provozu zakázáno.
- Atd. atd.




:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
proc musi na kazdem foru vzdycky existovat nejaky rozumbrada ,ktery plytva svou kapacitu mozna i genialitu :shock: psanim slohovek ,rozboru, a analyzy apod.....

Mitsi , myslim ,ze ti v osobni zivote chybi uznani nejakych tvych odbornych znalosti a touto aktivitou na tomhle foru si to nejak kompenzujes....

Jedine o co mi tu slo je zeptat se kluku a ujistit se ,ze to pitome kulate zelezo ,kteremu se rika brzdovy kotouc bude pasovat na moji karu a je mi fuk jestli tam bude vznikat pri brzdeni nejake kvark-gluonove plazma....

Tak prosim te, zkus se drzet zpatky a nevyjadruj se ke kazde kravine..............to co tu pises nectu,nezajima me to a nepremyslim nad tim.....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 18 srpen 2011 22:14 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
expresion píše:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
proc musi na kazdem foru vzdycky existovat nejaky rozumbrada ,ktery plytva svou kapacitu mozna i genialitu :shock: psanim slohovek ,rozboru, a analyzy apod.....

Mitsi , myslim ,ze ti v osobni zivote chybi uznani nejakych tvych odbornych znalosti a touto aktivitou na tomhle foru si to nejak kompenzujes....

Jo, udeřils hřebíček na hlavičku: Představ si, že v prostředí, v němž se pohybuji, si nemám s kým právě o těch autech povídat! Všichni jsou jen uživatelé, bez nadšení pro věc. :sad:

expresion píše:
Jedine o co mi tu slo je zeptat se kluku a ujistit se ,ze to pitome kulate zelezo ,kteremu se rika brzdovy kotouc bude pasovat na moji karu a je mi fuk jestli tam bude vznikat pri brzdeni nejake kvark-gluonove plazma....

Jelikož se ukázalo, že ani kluci to s určitostí nevědí, což se v případě, že ten daný konkrétní artikl nikdo z nich až dosud neobjednával a osobně neodzkoušel, dalo vcelku logicky očekávat, a Tobě je navíc nejspíše úplně fuk, jaké bude mít "to pitome kulate zelezo ,kteremu se rika brzdovy kotouc" vlastnosti, hlavně že "bude pasovat na" Tvou "karu", udělal bys nepochybně lépe, kdybys zašel do nejbližší prodejny autodílů a tam si to "kulaté železo" zakoupil, neboť v případě, že nebude pasovat, ho můžeš snadno vyměnit či vrátit.

expresion píše:
Tak prosim te, zkus se drzet zpatky a nevyjadruj se ke kazde kravine..............to co tu pises nectu,nezajima me to a nepremyslim nad tim.....

Jestli je kravinou opakovaný nákup kotoučů (přes net i v kamenném obchodě) naprosto stejného typu a snaha se podělit o zkušenosti s tím, co všechno může být při takovém nákupu špatně, pak už fakt nevím... :roll:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2011 00:07 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Mitsi píše:
[
expresion píše:
Tak prosim te, zkus se drzet zpatky a nevyjadruj se ke kazde kravine..............to co tu pises nectu,nezajima me to a nepremyslim nad tim.....

Jestli je kravinou opakovaný nákup kotoučů (přes net i v kamenném obchodě) naprosto stejného typu a snaha se podělit o zkušenosti s tím, co všechno může být při takovém nákupu špatně, pak už fakt nevím... :roll:


Na upresneni, moje predni kotouce jsou ted na ceste z UK, zadni kotouce a desky z Prahy....po asi 8 emailech s prodejcem v UK jsem ujistil (byl jsem ujisten) o rozmerech toho kramu a jsem si jist ,ze nekupuju spatne dily......zadny opakovany nakup kulatych zelez stejneho typu nedelam(tecka).....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 19 srpen 2011 10:36 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
expresion píše:
po asi 8 emailech s prodejcem v UK jsem ujistil (byl jsem ujisten) o rozmerech toho kramu a jsem si jist ,ze nekupuju spatne dily......zadny opakovany nakup kulatych zelez stejneho typu nedelam(tecka).....


Připomíná mi to neochvějné přesvědčení zákazníka o tom, že po rozmluvě s vietnamským stánkařem, který ho o tom ujistil, přece nemohl koupit špatně (tím se nechci dotknout britského prodejce, ale každá koupě přes net nese svá rizika)! :twisted:
Promiň, já zapomněl: Vůbec nejde o to, zda to bude brzdit a něco vydrží, hlavně že to bude "jistě" pasovat. :clap:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 22 srpen 2011 21:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srpen 2011 13:06
Příspěvky: 77
Bydliště: ostrava jih
Automobil: gt3000
Typ motoru: 6v
Rok výroby: 1992
no včera jsem taky brzdil i očima ale bylo to řešitelne předjetim tak ještě jezdim ... no ale kotouče i desky jsou měměny
podle všeho studene brzdy a slabši tlak v posilovači :oops:

_________________
starši pan ale autař skoroveteran gt3000 mišaček


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 11 říjen 2011 14:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 červenec 2011 01:40
Příspěvky: 207
Bydliště: Praha
Automobil: Dodge Stealth RT
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1993
Budu kupovat kotouče, originály jsou zvlněné. Budu vděčný za tipy, rady, dá se říct, že na to spěchám. Nejlépe přímo odkazy na shopy, nemám problém nakoupit v zahraničí. Cena neřeším, ale zase bych rád dostal nejlepší poměr cena/výkon/kvalita. Pro Stealth 93 R/T. Díky.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 11 říjen 2011 18:10 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
Ahoj Davide
než se rozhodneš pro koupi novych kotoučů, nech si je na soustruhu přeměřit, případně stočit, pokud jsou dost silné. Řešil sem kopání do volantu při brždění , taky sem myslel , že jsou zvlněné kotouče , ale na soustruhu nevykazovaly ani 0,1mm. Dal sem nove brzdové desky a třepání volantu zmizelo... 3000LS


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 11 říjen 2011 18:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 červenec 2011 01:40
Příspěvky: 207
Bydliště: Praha
Automobil: Dodge Stealth RT
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1993
Díky, stočené už jednou jsou a už tehdy mi bylo řečeno, že příště už to určitě nepůjde, že to je konečná. Budu muset kupovat nové.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 11 říjen 2011 19:16 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
Min .tloušťka je 28mm, a málokdy jsou zvlněné , to je dřív zprznili na tom soustruhu ...zkus prvně nové desky ...L


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 12 říjen 2011 07:30 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj Davide,

třeba zde

http://www.ebcbrakeshop.co.uk/files_ebc

zaplatíš kartou, přijde to poštou do 3 dní..... Pozor, pečlivě změř průměr kotoučů, je jich více variant ať neuděláš chybku :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 12 říjen 2011 07:33 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
ahoj zde je ještě výstup selectoru...


Přílohy:
EBC Brake.pdf [48.86 KiB]
282 krát
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 12 říjen 2011 13:00 
Offline

Registrován: 25 září 2011 14:38
Příspěvky: 184
Automobil: Dodge Stealth
Typ motoru: DOHC non turbo
Rok výroby: 1991
3000LS píše:
a málokdy jsou zvlněné


Právě že hodně často :) nové kotouče už planuji dlouho protoze ty origo sou hrozna bída, vsichni si na to stezujou :) já též :)

_________________
Dodge Stealth RT rv. 91 3.0 DOHC
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 12 říjen 2011 16:53 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
na zkrouceni kotoucu se kazdy diva jinak, viz tento pohled na vec


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Kotouce
PříspěvekNapsal: 13 říjen 2011 08:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 09 červenec 2011 01:40
Příspěvky: 207
Bydliště: Praha
Automobil: Dodge Stealth RT
Typ motoru: 3.0 Twin Turbo
Rok výroby: 1993
I když tomu nerozumím s uvedeným pohledem na věc není důvod nesouhlasit. U mne je problém v tom, že jsem rozhodně neudělal správný postup zahoření (hned po stočení kotoučů a namontování nových destiček jsem vyrazil na okruh ...) a za druhé ten problém už mám dlouho a za třetí mám kotouče opravdu stáčené minimálně jednou. V článku i autor píše, že výsledky stočení na soustruhu jsou nejisté. Proto v mém případě se domnívám, že řešením jsou nové kotouče a provést pořádné zahoření a především už žádné blbnutí na okruhu s obyčejnými kotouči a destičkami. Když na to nemám, pořídit si závodní vybavení a nemůžu si dovolit odepsat věci po jednom závodním odpoledni, nemám tam co dělat :-)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz