mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 09 květen 2024 16:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 17 říjen 2011 12:44 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Mitsi píše:
Brumla zmiňuje problém jakoby se změnou zpřevodování (více "do dlouha"), avšak tím, co vadí především, a to nejen dynamice, ale také jízdním vlastnostem, jsou podstatně větší neodpružené hmoty!

čím myslíš ? Tím, že se použije nízoučký profil ? např 35
No je to potom jako když sedíš na tvrdý židly :)

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17 říjen 2011 13:46 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
V daném případě nemyslím profil, ale rozdíl v hmotnosti kol v neprospěch těch "větších". Ten nízký profil však navíc výrazně zhoršuje vedení stopy v přímém směru jízdy a citlivost vozu na vyjeté koleje a boční vítr. Kromě toho citelně kazí jízdní vlastnosti, včetně schopnosti akcelerovat a brzdit, na nekvalitním povrchu, samozřejmě pokud mu nepřizpůsobíš charakteristiky pružení a tlumení.
No a aby to bylo úplně celé, širší ráfky/pneu posílají do haj.lu poloměr rejdu, na jehož negativní hodnotě MMC staví celý svůj přístup k naladění podvozku, resp. jízdních vlastností.

P.S.: Velká kola jsou sice pěkná, ale v jízdní praxi málo efektivní!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18 říjen 2011 13:28 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
ahoj,

není to tak černobílý :grin: větší váha kol se dá eliminovat jejich výběrem, některá velká kola jsou na tom s váhou docela dobře, širší pneu sice 'tahají' za volant ale zase na suchu mají lepší adhezi a tudíž to lépe brzdí a nízký profil pneu zase snižuje možnost deformace boku pneu při razantnějším projíždění zatáček. Přeseřízení geometrie po osazení nových rozměrů kol je nutností, to je fakt a to, že málo kde udělají dobře také :lol:
Že auto více trpí je také jasné, větší vibrace a rázy a tím, že to lépe 'sedí' tak i větší namáhání na boční síly - no vždy je něco za něco to tak je :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18 říjen 2011 15:40 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Brumla píše:
ahoj,

není to tak černobílý :grin: větší váha kol se dá eliminovat jejich výběrem, některá velká kola jsou na tom s váhou docela dobře,

Ano, jenže je třeba investovat do kovaných hořčičáků, jejichž cena může přesáhnout zůstatkovou hodnotu celé ojetiny. Kromě toho je potřeba pečlivě vybírat i pneumatiky podle hmotnosti, ale nějak jsem stále ještě nepřišel na jiný způsob, než navštívit velkosklad a převážit si je...

Brumla píše:
širší pneu sice 'tahají' za volant ale zase na suchu mají lepší adhezi a tudíž to lépe brzdí a nízký profil pneu zase snižuje možnost deformace boku pneu při razantnějším projíždění zatáček.

Tohle ovšem platí pouze na ideálně rovném povrchu vozovky. V momentě, kdy je tam byť jen malá vlnka a závěsy kol nedokáží zajistit permanentní styk kola s vozovkou, nastává pravý opak, jelikož odskakující kola nepřenášejí žádné síly!

Brumla píše:
Přeseřízení geometrie po osazení nových rozměrů kol je nutností, to je fakt a to, že málo kde udělají dobře také :lol:

Změnu hodnoty poloměru rejdu nelze kompenzovat přeseřízením geometrie, to je možno zajistit pouze změnou délky ramen, resp. změnou osových vzdáleností prvků zavěšení, tj. zejména silentbloků a čepů.

Brumla píše:
Že auto více trpí je také jasné, větší vibrace a rázy a tím, že to lépe 'sedí' tak i větší namáhání na boční síly - no vždy je něco za něco to tak je :think:

Tohle jsem opominul zmínit: Někoho životnost prvků zavěšení, ale i "vyměklé" karoserie nezajímá, jiný může být nepříjemně překvapen.

Základní poučka však říká, že když někdo nemá dost peněz, znalostí, schopností a zkušeností s laděním podvozku, ten by se do zásadní změny rozměrů kol neměl vůbec pouštět, jelikož výsledek bude vždy horší, než původní stav!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18 říjen 2011 19:42 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Souhlasím s Mitsim proto mám originál 17 a pneu 255/55 Exot předemnou měl obuto vzadu 255/55 a ve předu 235tuším na /40 celkově byly kola vepředu menší a o dost tím myslím, že dostával mezinápravový diferák na prdel mám fest omletou hřídel co vede z převodovky do diferáku (možná to tím není ale čím jiným ?
,,
Když vezmu podvozek tak pokuud zvolíte tvrdší podvozek tak se s tím po klasický silnici nedá jet odskakuje to na sebemenší nerovnosti takže to užijete leda na novém povrchu ,,Super nová silnice" a , že jich v čechách máme :lol: nebo na okruhu a tam jak jsme o tom mluvily na srazu motor utavíte.

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 18 říjen 2011 20:09 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ještě k tomu "tvrdšímu podvozku": Všeobecně zažitou představou je to, že je prostě "tvrdší". Jenže co to znamená, co je vlastně tvrdší, co to způsobuje a jaký to má efekt?

Obecně platí, že pro zachování schopnosti podvozku udržet kola na vozovce při použití pneu o nižším profilu je třeba použít měkčí pružiny (někde to totiž pružit musí, když už ne v bočnicích pneu a měkkých závěsech či vyměklé karoserii) a účinnější tlumiče (ty musejí vytlumit vyšší neodpruženou hmotu těžších kol). Z hlediska doladění jízdních vlastností se pak mnoho dá dohnat (ale i zkazit) změnou tuhosti příčných zkrutných stabilizázorů, tj. hlavně odpovídající volbou jejich průměru a míst ukotvení. Klasickou chybou v dané souvislosti však je, že většina tunerů tam v lepším případě narve "stavěci" McPhersony, které k tomu co nejvíc našponuje, čímž podvozek sice maximálně "přitvrdí", bohužel však právě tam, kde by měl kompenzovat sníženou pružicí a tlumicí schopnost pneumatik o nízkém profilovém čísle, no a se stabilizátory neudělá vůbec nic. S takto nastaveným podvozkem se pak samozřejmě nedá jezdit po normálních silnicích.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 říjen 2011 08:18 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

ale chlapi, šijete do toho hlava, nehlava - někdy nehlava :lol: Originál osazení 3000GT VR-4 r.v. 91 až 95 je 245/45 R17 tedy i Tomovi 255/55 jsou špatně:

Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
245/45-17 110mm 326mm 652mm 2049mm 488 0.0%
255/55-17 140mm 356mm 712mm 2238mm 447 9.2%

později byly doschváleny 245/40 R18 také originál dle mišáků, zde to vcelku vychází:

Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
245/45-17 110mm 326mm 652mm 2049mm 488 0.0%
245/40-18 98mm 327mm 653mm 2052mm 487 0.1%

je třeba nezaměňovat průměr ráfku a průměr kola, téměř vždy se dá dopočítat osazení tak, aby bylo blízko originálu a tachometr příliž nekecal a přenos síly na silnici byl pokud možno nedeformován. I moje 19-ky pořád vycházení dobře, lépe než Tomovi 17 (sleduj údaj difference u mě 0,3% u Toma je rozdíl přes 9%):

Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
245/45-17 110mm 326mm 652mm 2049mm 488 0.0%
245/35-19 86mm 327mm 654mm 2055mm 487 0.3%

stejně tak tomu je i s naladěním podvozku, sada od TEIN pružiny + stabilizátory je velmi dobrá a rozhodně auto na silnici neskáče - 3000LS to může povrdit v mém autě jel i po rozbité silnici a myslím, že byl spokojen :smile:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 říjen 2011 14:37 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Zachování obvodu kola je v každém případě OK, jen mi není jasné, jak lze dodržet předepsaný LI pneu za situace, kdy snížím její profil, ale nezvýším šířku. :think:

Už proto jsem vycházel z toho, že když někdo použije větší RÁFKY, musí jít za účelem zachování velikosti KOLA do nižšího PROFILOVÉHO ČÍSLA pneu, ale tím by měl zároveň použít širší GUMY, aby dodržel ZÁTĚŽOVÝ INDEX. To jen na vysvětlenou, že já rozhodně velikost KOLA a velikost RÁFKU rozlišuji.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 říjen 2011 17:20 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
Ahoj
ano , dávám Brumlovi za pravdu , oproti mému original podvozku s pneu 225/50/17 jelo jeho GT k mému překvapení mnohem klidněji .LS


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 říjen 2011 21:26 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
ahoj,

děkuju 3000LS :smile: těši mě to, protože že jsi se při projižďce nijak moc 'neloudal' (myslím, že zákonné limity jsme výrazně překonaly :lol:, asi tak o 100%) a tak je to asi objektivní...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 19 říjen 2011 22:15 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Pardon upravuji mám 255/45 což mám taky v techničáku tím jsem to bral jako , že to tak má být hm asi ne alespoň jsem se něco dozvěděl

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 20 říjen 2011 16:46 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pozor! Brumla vyměnil alespoň pružiny a příčné zkrutné stabilizátory, tj. přizpůbil podvozek použití "větších" kol, přesněji ráfků o větším průměru, resp. pneu o nižším profilovém čísle. Rozhodně z toho nelze vyvodit tunery obvykle očekávaný závěr, že "větší kola jsou lepší". Ostatně i Brumla sám napsal, že vždy je něco za něco.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21 říjen 2011 00:08 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
Pozor! Brumla vyměnil alespoň pružiny a příčné zkrutné stabilizátory, tj. přizpůbil podvozek použití "větších" kol, přesněji ráfků o větším průměru, resp. pneu o nižším profilovém čísle. Rozhodně z toho nelze vyvodit tunery obvykle očekávaný závěr, že "větší kola jsou lepší". Ostatně i Brumla sám napsal, že vždy je něco za něco.


Ja mam tiez vymenene pruziny - (vtedy to bola palka jak dnes cena polky mnohych aut), hlavne kvoli znizeniu
povodne ECS tlmice, original stealth 18" chromove disky...

stabilizator silnejsi len vzadu (zmensenie nedotacavosti) miesto toho origo `kuska dratu`

maximalne si pochvalujem, dokonca casto prepinam podvozok na tvrdy (na deravej ceste to pomaha predchadzat ranam do tlmicov az po tie PU bazmeky)

Kedze mam FWD a auto som kupil s vyrazne vyssimi pneu vzadu (co sa mi pacilo), dodnes v tejto tradici pokracujem k max. spokojnosti.

Nad 18" by som nesiel osobne, a to kladiem doraz na vzhlad, praktickost je az na druhom mieste - no ludi nazyvajucich moje gumy `nizke` upozornim na opticky klam, ze su nizsie len relativne k disku a v cm je to zhruba jak vela inych aut


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 03 listopad 2011 19:12 
Offline

Registrován: 18 září 2011 16:34
Příspěvky: 18
Automobil: mitsubishi 3000gt
Typ motoru: sl
Rok výroby: 1993
[quote="waltr1"]ty lemy sou supr kola taky ...asi přejdu na černe vypadaji li


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 61 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz