mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 13 květen 2024 14:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 22 březen 2012 10:17 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
enemdym píše:
...Pozoruju na rozvodaku totiz to, ze mezi saci vac.hrideli - vodni pumpou - saci vac.hrideli zadna vule neni, ale da se najit misto (pootacenim kliky), kdy se vule objevi. Ocividne pri tom nepreskocil remen, vule tam proste je a pri dalsim pootoceni kliky opet mizi. "Navine" jsou podle me samotne vacky, ktere v momentu vzniku vule jakoby tlaci obe k sobe (moment otaceni obou k vodni pumpe) pusobenim pruzin ventilu na vacky.
Pripoustim uvahu, ze pokud bude nap.kladka spravne nastavena a hydr.napinak 100%-ni, tak by se mel tento efekt minimalizovat, otazka zustava stale stejna, tj. jestli zcela vymizi :?:

Ano, takhle tomu je, vždy a za všech okolností, a to na každém motoru! Zároveň se jedná o hlavní příčinu "vytahování" rozvodových řetězů: prostě těch sil, které vstupují do hry v rozvodech, je mnohem více, než je na první pohled vidět. Už proto nelze tvrdit, jak je dnes obvyklé, že "řetěz je lepší než řemen". Řemenu je totiž tento tento jev úplně putna, resp. ho svou pružností - na rozdíl od řetězu - hravě vykompenzuje.

enemdym píše:
Dotaz mam take k pripravku, ktery pouzivate pro nastaveni spravneho predpeti extr.kladky (tj. 10 Nm).
Na 3SX maj tohle na malou racnu nebo spise maly momentak, pokud to chci mit opravdu podle specifikace na 10Nm.
Nebo pak tohle, coz ale je opet by voko a vyrovna se to zahnutym seger.klestim... a opet to vede k nejistote spravneho napnuti remene.

Tohle ale není vůbec důležité! Jedná se pouze o jakousi pomůcku, která umožní "strefit se" do předepsané vůle na dříku hydraulického napínáku napoprvé. Důležité je výhradně tohle:
Mitsi píše:
...rozpětí hodnot 3,8-4,5mm platí pro "vůli" při vyrovnaných tazích/tlacích v rozvodech, tj. při ustálených otáčkách motoru, resp. na stojícím motoru po vyrovnání sil na obou stranách rozvodu. S tím, v jaké poloze se dřík při montáži odjistí, to má málo co společného.

Sám používám pouze zahnuté kleště na ségrovky (ten druhý přípravek dle odkazu je ovšem určitě vhodnější), přestože mám i "budíkový" momentový klíč.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 22 březen 2012 11:54 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

postup je jasně daný, můžeš to udělat i jak říká Mitsi ale má to několik úskalí, mezera se na napínáku trochu blbě měří a navíc to můžeš dělat na několikrát, vždy když to protočíš to může být trochu jinak, myslím ta mezírka, uvidíš sám.....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 23 březen 2012 00:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 březen 2010 14:15
Příspěvky: 34
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR-4
Typ motoru: 6G72 TT
Rok výroby: 1991
Ahoj. Právě proto, že použiješ ten první přípravek a nastavíš napínací kladku tím správným momentem,tak tím právě zjistíš v jakým stavu máš ten napínák a jestli má tu správnou vůli 3,8-4,5mm. Odjistíš ho, párkrát ručně protočíš, dáš na značky a změříš jestli jsi v toleranci, když ne, tak koupit a dát novej. A hlavně taký víš, že to máš napnutý přesně podle manualu a nemáš to napnutý moc ani málo!!! :smile:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 23 březen 2012 09:36 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Dílenský manuál sice hovoří jasně, ale vztahuje se výhradně k použití nového hydraulického napínáku. Ostatně značkové servisy jsou povinné ho vyměnit při každé výměně rozvodů. Že to v Čechách nedělají, to je jiná věc.

Jenže my tady řešíme něco trochu jiného, totiž v jaké kondici vlastně je ten jeden konkrétní kus napínáku. Samozřejmě je vždy lepší použít nový (a osobně to dodržuji), ale přece jen se jedná o nezanedbatelnou finanční položku a výrobce jeho životnost nepochybně, jak dokládá praxe, projektoval za hranici 90/100 tis. km, resp. 6 let. Proto je důležité nikoli "správné" (z hlediska hodnoty Nm) nastavení předpětí napínací rolny rozvoďáku, ale právě to, co jsem už někde shora zmínil: Jestli při dodržení základní "vůle" 3,8 - 4,5mm na dříku napínáku ten dřík za chodu motoru už "leze" do extrémů nebo ne. Samozřejmě je pravda, že čím větší rozpětí výchylek, tím menší provozní našponovanost řemene, ale pokud se dodrží to, že unašeč napínací rolny nechodí až do extrémů daných úplným zasunutím/vysunutím dříku hydraulického napínáku, je to stále ještě OK.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 23 březen 2012 18:25 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

to co říkáš má logiku, ale na napínák za provozu není vidět, je na takovém místě, že je mezírka vidět jen při demontovanám spodním krytu rozvodů a ten jde sundat blbě a sundaném kole. U neděleného krytu se musí stáhnout i hlavní řemenice (proto enemdym neměl 2x radost z nějakého výzkumu).... No a potom všechno znova sesadit aby se člověk juknul, noooo :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 24 březen 2012 00:23 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Bohužel je to děsná pakárna... :mad:
Dobrou!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 25 březen 2012 12:13 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Co presne je mysleno "deleny" bocni kryt rozvodu?
Nasel sem pouze tento rozdil

Obrázek

Nebo jaky kryt maji mladsi modely?

Chtelo by to pro pozorovani, co se deje za chodu motoru a taky k prubezne kontrole stavu rozvodu neco takoveho i na bocni kryt :smile: , ale za jakou cenu??? :shock:

Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 25 březen 2012 13:49 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ten průhledný horní kryt kol na vačce je tak akorát na parádu. Na jednom z mých Mitsu (Galant 2,0) byla v plastovém krytu rozvodů díra s nacvaknutou plechovou krytkou, kudy bylo po sundání té krytky při použití zrcátka nebo po sejmutí krytu ve spodní části podběhu vidět přesně tam, kam třeba. :clap:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 25 březen 2012 19:54 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, ten kryt co nemá dole uzavřenou část je modernějších modelů a umožnuje mimo jiné demontáž krytu bez stažení hlavní řemenice. U toho původního krytu se musí řemenice sundat, protože kryt jinak nejde vyvlíknout - pak to asi někomu došlo a provedli úpravu :smile: Bohužel kryty nejdou zaměnit :sad:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 26 březen 2012 06:56 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
no nic, ohledne toho bocniho krytu prijde na radu modifikace pilkou... :smile:

a s hornim krytem taky neco vymyslim, aby bylo videt na remen


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 27 březen 2012 10:48 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
enemdym píše:
no nic, ohledne toho bocniho krytu prijde na radu modifikace pilkou...

Jak jsem se díval na fotku těch dvou různých provedení spodního krytu, tak tohle bych určitě nedělal: bude Ti tam pak chybět jeden důležitý fixační bod!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 25 červen 2012 20:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Zdravím všechny příznivce značky a zároven žádám o radu-y:

Jak víte,stal jsem se majitelem GT a chystám se na výměnu rozvodů. Proto se ptám zda mne nečekají nějaké zákeřné "pasti" :grin: a také máte-li někdo obrázek se značením poloh kol..atd. děkuji. L.Vyoral


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 25 červen 2012 21:52 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
ahoj,

nedávno jsem to na fórum dával, viz. http://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2397


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz