mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 10 květen 2024 08:03

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: rozvodak
PříspěvekNapsal: 14 březen 2012 20:38 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Hoja chlapaci, chtel bych se pobavit na tema, co si myslite o techto stopach "plosneho opotrebeni" na rozvodaku nize :think:
Diky

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 14 březen 2012 21:25 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Po některé z kladek řemen nejede volně, ale smýká se. Příčin může být několik:
- příliš utažený řemen, resp. napínací kladka, tj. hydraulický napínák nemůže plnit svou funkci;
- vůle v ložisku některé z kladek, kvůli čemuž je pod zátěží řemene "osově z úhlu";
- přidírající se ložisko některé z kladek.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 15 březen 2012 00:02 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Mitsi, dik za prispevek.
S prihlednutim, ze kladky (vodici, napinaci, vodni pumpa) sou menene, nepredpokladam unavu starim, vybehanim. Vadu vyroby (vadne lozisko / vule) nelze vyloucit. Pokud bych mel oznacit kladku, na ktere muzou vznikat nejvetsi vule, tak bych oznacil prave tu napinaci (je excentricky uchycena plus jeji poloha je jeste "dopinana" napinakem). Mozny dopad vule v lozisku (loziskach) + spojitost s napinaci silou => otisk :?: :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 15 březen 2012 09:35 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
A jakou vůli jsi ponechal na plunžru toho hydraulického napínáku?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 15 březen 2012 13:37 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ten plunžr má být po protočení motorem za pokojové teploty vysunutý na 3,8 až 4,3 (nebo 4,5) mm. Za to druhé číslo neručím, nemohu si na něj vzpomenout. :oops: V každém případě platí to první a jedno z těch dvou uvedených druhých.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 15 březen 2012 20:48 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Ahoj, predepsane hodnoty sou 3.8 - 4.5mm, mas dobreho pamatovaka.
Nezbyva, nez overit stav primo na gt.

Paralelne sem este mrknul na Dodge (v tomto pripade sou rozvody demontovany):
- remen muze take drit o kryci plech viz foto
- v tomto pripade na pumpe a vodici kladce zadna vule, jedina mirna vule je na lozisku napinaci kladky (rozvodak z Dodge ale nenese zadne takove znamky opotrebeni z vnejsi strany, o jeho historii ale nic nevim, takze nevim estli vubec behal)

Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 15 březen 2012 22:29 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak Ti přeji hodně zdaru při hledání příčiny! Někdy je to spíše hledání jehly v kupce sena, byť na první pohled se může řešení zdát být snadným.

Já teď např. na jedné Mazdě nemohu určit, odkud pochází zvuk z prostoru rozvodů, který tam určitě nepatří a předtím tam nebyl, ostatně ani za studena tam není. Prošel jsem to i stetoskopem a připadá mi, že to vychází od přední vodicí kladky, ale že by ložisko vyluzovalo cvakání... :?: :think: Rozvody jsem měnil sám a všechny kladky jsem vyměnil za nové. Navíc to od výměny rozvodů najelo již nějakých 20 tis. km bez jakýchkoli pazvuků.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 16 březen 2012 13:52 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

no je mi trochu divné, že je to 'odraté' jen zhruba na 1 polovině, přikláněl bych se spíš k tomu plechu nebo nějaké nečistotě dole u malého kolečka za hlavní řemenicí - tam se Ty blbě podíváš - nemáš ještě dělěný kryt.... Přidřená kladka by to asi ohoblovala více symetricky....

Ahoj


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 16 březen 2012 21:57 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Ahoj Brumlo, chtel bych, aby to byla necistota (ikdyz vzdy delam vse proto, aby tomu tak nebylo :smile: )... ale tak jednoduche rozreseni to asi nebude.
Onen plech muzu taky vyloucit, ten se remene nedotyka.
Jak rikas, nemam sanci nahlednout na napinak, tedy demontaz kryciho plastu (sam vis, ze je to polovicni prace jako delat samotne rozvody) me nemine, pokud chcu klidne spat...

... cumel sem do odkrytovanych rozvodu Dodge a mam neprilis pozitivni teorii, kterou zbyva overim nez zacnu demontovat gt :roll:
Mozny castecny kontakt vnejsi plochy remene s "prekazkou" je mozny snad jen zde

Obrázek

Pak by to ale znamenalo, ze excentricka nap.kladka je ve spatne poloze vuci jejimu drzaku...

Obrázek

Jak rikam, teorie, ale zkusim nastavit obe extremni polohy exc.nap.kladky vuci drzaku a uvidim, jestli se remen dotkne one "prekazky".

Ale zase proti teto uvaze jsou tu dve veci - ona "prekazka" ale neni zcela rovna tak, aby na ni remen dosedl plochou, je totiz mirne kuzelova a pod sroubem je matka, ktera by do remene musela udelat ryhu.... a ke vsemu predpokladam, ze to soudruzi maji konstrukcne promyslene, aby k tomuto doteku nemohlo dojit :think: a taky se to kontrolovalo po slozeni.
Konec teoretizovani, zitra du na to.

edit: este me napadlo, ze sem se jeste vubec nepodival na samotne horni plastove kryty vack.remenic, estli to nebrousi treba tam


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 17 březen 2012 10:57 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, může dřít o vnější kryt, ale to by řemen musel být hodně volný a navíc je tam takové žebro a tak by tam měla být taky taková výraznější stopa (drážka).... Pořád si myslím, že to bude drek dole :smile:

Ahoj


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 19 březen 2012 23:03 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Vule na napinaci kladce - neni to v lozisku, ale ve vlastnim zpusobu uchyceni kladky k drzaku.
Otvor v kladce a sroub skrz nej prochazejici vytvyreji neprilis tesne ulozeni.

Pokud napinaci kladku s excentrickym ulozenim umistim do obou krajnich poloh a pokud napinak plni svou funkci, nemuze dojit k onomu dotyku remene s "prekazkou".
Jeste zbyva zmerit delku driku pri maximalnim vysunuti z napinaku.

O horni kryty remen taktez nedre.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 19 březen 2012 23:14 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak to je dost blbý: pokud si to dobře pamatuji, mění se jen ta kladka s vlastním ložiskem, nikoli celý držák i s kladkou.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 20 březen 2012 10:26 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

ale ta vůle na tom upevňovacím šroubu se jednou vymezí a pak se nic neděje, tah řemene je více méně trvalý (pokud napínák funguje) na netu je i způsob předělání na šroub místo hydrauliky a tam to potom neuhne vůbec, ale zase se to musí kontrolovat. Myslím si, že u Tvého stroje asi bude hydr. napínák již kaput pokud nebyl již měněný. Poznáš to za chodu po nastartování (se sundanými kryty pochopitelně) - pokud se ten řemen zavlní tak to již nefunguje, měl jsem to i na ´95 v kýblu, opticky dobrý ale fuknčně již nevyhovující.... Pokud nemáš nový na srovnání starý/nový, blbě se to poznává....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 20 březen 2012 12:18 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Brumla píše:
... vůle na tom upevňovacím šroubu se jednou vymezí a pak se nic neděje, tah řemene je více méně trvalý (pokud napínák funguje) ...

Jenže ta vůle (ještě) nesmí způsobovat osovou výchylku rolny, což je zřejmě právě tento případ. O tom svědčí i "prokluzová stopa" na "vnější" části řemene. Ta není následkem volného řemene, tj. již neúčinného hydraulického napínáku (nebyla by jen na vnější cca polovině řemene, ale nejspíše v celé jeho šířce) a ani tření řemene o nějakou překážku (stopa na řemeni by rozhodně nebyla "hladká").

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozvodak
PříspěvekNapsal: 20 březen 2012 12:31 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

Mitsi, odřená je vnitřní část řemene, ta vnější zdánlivě vyleštěná, je ta nepoškozená..... No prostě napínací kladka je přidělána šroubem, je tam vůle tak 1 desetina na dříku a pokud se to dobře utáhne tak bych to neřešil, tím to fakt není :grin: Navíc aby napínací kladka zanechávala jakoukov stopu musela by být přidřená - mám rozvoďák těsně před planovanou (již 3) výměnou a jeho povrch je naprosto v pořádku, nic nerovnoměrného na něm není........


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 56 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz