mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 00:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 10 duben 2012 12:24 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
neojirka píše:
No, k té ruční brzdě: 1) u čtyřkolky by se stejně neměla používat během jízdy, pokud někdo ,,driftuje" s VR4 přes ručku, odjebává si diferák, 2) hydraulickou ruční brzdu zase nepoužiješ jako parkovací, protože bych se bál že po vychladnutí auta by kapalina ztratila trošec tlak a ručka by mohla povolit.. nevím, třeba je to blbost
Jinak co se značky týka tak je to XYZ Racing. Sice jsem tady četl že tchaiwan a kdesi cosi, ale co se dneska nevyrábí na tchaiwanu že? Krom toho ta firma testuje své brzdy i podvozky přímo v seriálu WTTC, a když jsou dobrý pro ty borce, tak pro mě budou určitě dobrý tuplem :grin: :wink:


1) U toho driftu - ta rucka neni zatazena pri driftu, jeji ucinek chybi k nahozeni auta do zatacky.
Pouze plynem se mi to na mokrem linu nepodarilo nahodit (jinde sem to nezkousel, zimu nejezdim :smile: ), musel sem skoro zastavit a jednickou to utrhnout... ale dopadlo to pretocenim viz ty moje fotecky nize v podpisu...
Na tema zateze na centralni diferak sme se bavili nedavno s 3000LS o tom, zda centralni diferak dostava zabrat na technicke, kdy ti testujou brzdy tak, ze najizdis na valce pouze jednou napravou, druha naprava stoji na pevne zemi. To je zajimave, tyka se to nas vsech s 4x4 a co 2 roky :!:

2) Hydraulicka rucka by mela svuj vlastni hydraulicky okruh, tj. spis by slo o tesnost nez o zmenu teploty.

3) XYZ - zkusis, uvidis a nasledne povykladas. At se dilo podari :wink:. Dodaji XYZ taky redukce pro uchyceni tremenu na naboj, nebo to musis nechat vyrobit?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 10 duben 2012 12:44 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Mitsi píše:
Žádný link Ti k tomu neposkytnu, ale obecně lze říci asi toto:
- Při porovnávání hmotnosti "menších" a "větších" kol (a určitě víš, proč jsem dal ty přívlastky do uvozovek) není důležité jen to, co staticky navážíš na váze, ale i to, kde je ta hmotnost v převážné míře soustředěna. Zde bohužel platí, že čím je disk kola větší, tím větší hmotnost připadá na místa vzdálenější ose otáčení. A jelikož se tím prodlužuje "páka", roste i moment setrvačnosti tam, kde nejvíce škodí dynamice, spotřebě i jízdním vlastnostem.
- Dosáhnout úspotry hmotnosti "kola", tj. kompletu ráfek/pneumatika, při použití "větších" kol, vyžaduje nemalou investici do kovaných ráfků a nízkoprofilových pneumatik.
- Abys dodržel LI pneumatik, musíš použít buď XL nebo RF pneu, nejčastěji však o dost širší pneu, což se zase obvykle negativně promítne do hodnoty poloměru rejdu a valivého odporu.
- Nízkoprofilová pneumatika má podstatně horší pružící vlastnosti a jelikož někde to pružit musí, je třeba použít měkčí pružiny a zároveň tužší tlumiče, aby neodskakovala. Otázkou je, jak se s tím vyrovnají závěsy ramen.
- Atd. atd.


Beru, popisovanemu rozumim.
V podminkach domaci dilny vsak neurcim, kde (jak daleko od stredu otaceni) je u rafku soustredena nejvetsi hmota. Rozmer pneu menit nehodlam.
Tj. pokud mam moznost na auto dat sadu lehcich rafku (opet 17ky), kdy ale kazdy rafek je o 2.5kg lehci (ale nevim nic o rozlozeni hmotnosti ani u puvodnich ani u lehcich rafku), zajima me, co tim lze ziskat (ted bych nechtel strhnout diskuzi do tematu nutnych upravy podvozku, to muzem probrat nasledne), jake odtucnovaci kure na kare by se to dalo prirovnat. A proto chapu mozny rozptyl, jak nekdo uvadi, ze 1kg odtucnene na rafku (nebo na na pneu, kde by to bylo dal od stredu otaceni a tim padem efektivnejsi) se da teoreticky prirovnat k 5-8kg odtucneni na kare (na rozptyl maji vliv promenne jako muzou byt velikost rafku, sirka rafku, sirka pneu, profil pneu. material pneu... atd.).
Tak trochu teorie, myslim. Ty vzorce uz nekdo urcite propocital, proto se na to ptam a prave ty co nejverohodnojsi odkazy k procteni hledam :smile:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 10 duben 2012 12:57 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
enemdym píše:
... Tj. pokud mam moznost na auto dat sadu lehcich rafku (opet 17ky), kdy ale kazdy rafek je o 2.5kg lehci ... se da teoreticky prirovnat k 5-8kg ...

Ano, asi právě tak nebo spíše ještě více! Jako bys odlehčil auto, čehož můžeš využít buď pro dynamiku, nebo ke změně nastavení podvozku ve prospěch lepšího kompromisu pohodlí/jízdní vlastnosti.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 10 duben 2012 21:54 
Offline

Registrován: 08 červenec 2011 01:59
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi 3000 GT VR4
Typ motoru: 6G72 tt
Rok výroby: 1992
Rozumím vám pánové. Je jásné že o dva palce větší ráfek bude mít uplně jiné vlastnosti právě tou vzdáleností od středu, kde jak říká Mitsi funguje při brždění i akceleraci vše trochu jinak ALE!!: použitím nízkoprofiláků nedojde k významné změně oné páky o které Mitsi hovoří. A abych to úplně zhrnul a tak nějak tu polemiku rozsekl.. Podvozek bude taky XYZ, budou tam tužší stabilizátory a HLAVNĚ: auto mám pouze jako víkendovku.. sem tam okruh, sem tam sraz. Tak proč řešit nějak extrémně odskakování kol na našich zprasených silnicích? Na to mám Galanta no ne? Teorie je to opravdu zajímavá, neříkám že ne, ale upřímně, nehodlám si tím znepříjemňovat spánek. Auto prostě naladím aby co nejlépe sedělo mému stylu a o to přece každému jde, je tak? :wink: A to nejpodstatnější, všem díky za rady a připomínky, v těch rozměrech kol mi to udělalo opravdu jasno :clap:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 10 duben 2012 23:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
neojirka píše:
... použitím nízkoprofiláků nedojde k významné změně oné páky o které Mitsi hovoří. ...

Samotnými nízkoprofiláky ne, ale většími disky zcela určitě! Totiž tam, kde máš za normálních okolností jen vzduch v pneumatice, máš najednou "válec" ráfku. A ten něco váží, přičemž to něco je na delší páce. :idea:

neojirka píše:
Teorie je to opravdu zajímavá, neříkám že ne, ale upřímně, nehodlám si tím znepříjemňovat spánek. ...

To není žádná teorie, ale nespočetněkrát praxí ověřený axiom, který funguje, ať člověk chce nebo ne!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 11 duben 2012 08:55 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
neojirka píše:
... kde jak říká Mitsi funguje při brždění i akceleraci vše trochu jinak ...

Ještě doplněk: Nejen při změně otáček, ale i při každé změně postavení osy otáčení, tj. při jízdě mimo ideálně rovnou vozovku a/nebo v zatáčce - gyroskopická precese je holt sviňa! :twisted:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 11 duben 2012 19:03 
Offline

Registrován: 08 červenec 2011 01:59
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi 3000 GT VR4
Typ motoru: 6G72 tt
Rok výroby: 1992
Je to tak jak říkáš, výpočty jsou výpočty. Co je ale stejná pravda jako tyhle ty čísílka je fakt, že VŽDYCKY jde auto naladit lépe než ho naladili ve fabrice.
1) GT - Gran Turismo, velké cestovní kupé, tedy ne primárně čistokrevnej sporťák, neřeknu-li závoďák, počítá se že bude prostě jezdit v provozu, což já neplánuju.
2) Kdyby už ve fabrice nastavili auťák na maximum, bylo by prostě pro většinu lidí moc drahý na to aby ho koupili
3) a touto myšlenkou se vždy krásně utěším :grin: rok nebo dva roky po vyrobení mého mazla začalo MMC montovat beze změny podvozku na GT 18" kolesa a no problem, takže já vlastně devatenáctkama zvětším ráfek jen o palec! :lol: :lol:
(toto bylo samozřejmě na odlehčení :smile: )


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 11 duben 2012 19:23 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ano, 3000 GT nebylo žádné "antiporsche", tuhle roli plnily japonské sporťáky jiných značek. Ovšem při amatérském ladění rychle zjistíš, že to není až tak jednoduché, jak to třeba na první pohled zpočátku vypadalo. A hned ten první limit, na který člověk při změnách na podvozku narazí, je nedostatečná tuhost původních závěsů kol. To se sice ještě dá nějak řešit, ovšem hned poté následuje limit nedostatečné tuhosti karoserie, která byla poplatná době a určení, navíc je dnes vyměklá stářím. A to už je oříšek, na kterém si amatérský "ladič" vyláme zuby! :razz:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 11 duben 2012 20:21 
Offline

Registrován: 08 červenec 2011 01:59
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi 3000 GT VR4
Typ motoru: 6G72 tt
Rok výroby: 1992
Já osobně si nemyslím že by kastle GT byla nějak extra měká nebo vyměklá oproti kdejakému jinému sporťáku, i to se dá řešít rozpěrama mezi tlumeče. Ta samonosná kastle je dost tuhá, a zrovna GT není zrovna z milimetrovýho plechu jak škodárna :lol:
Takže s přizpůsobením podvozku na ostřejší jízdu nevidím problém. Nepochybně máš lecos načtené a nebudu se s tebou přít, to ne, jen prostě ty používáš čísla a ,,fakta", já používám pocit. Jako automechanik už jsem dávno přestal věřit tomu že naladění auta z fabriky je buhvíco :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 11 duben 2012 20:24 
Offline

Registrován: 08 červenec 2011 01:59
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi 3000 GT VR4
Typ motoru: 6G72 tt
Rok výroby: 1992
Jo a k tomu antiporsche jen taková zajímavost: četl jsem nějakej úryvek z časopisu z dob dávno minulých, bylo to anglicky a byl tam titulek (už si to rovnou dovolím napsat česky) 3000GT: Japonská odpověď na Ferrari :wink: bomba no ne? :clap:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 11 duben 2012 21:06 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

GT je třeba posuzovat v kontextu doby vzniku tedy kolem roku ´90 a na tu dobu to bylo velmi dobré auto.... To, že se dělalo bez větších změn až do roku 2002 je věc další a vývoj šel samozřejmě dál.... V této souvislosti jsem vedl nedávno diskuzi nad váhou GT a jeden diskutující ze států mi vysvětlil, že váha GT není technický nedostatek ale kalkulovaná nutnost. V té době prostě pro dosažení potřebné adheze a tím dosažitelné bezpečnosti provozu prostě konstruktéři potřebovali určitou hmotnost aby dosáhli požadovaného přítlaku a tím gripu. V té době se to jinými technologiemi než váhou a styčnou plochou pneumatik nedalo dosáhnout a prostě pro dosažení bezpečného gripu pro rychlosti kolem 200km ta váha byla a je nezbytná. Bylo to masově prodávané auto pro každého, nejen pro závodníky a tak míra kostrukční bezpečnosti byla vysoká a to auto opravdu odpustí i velké řidičské chyby a není záludné. Jediné co se opravdu nepovedlo a je také podle mě příčinou nejvíce bouchanců jsou brzdy a hlavně zcela nevhodně navržené DZ u ABS první a druhé generace. Při aktivací ABS to prostě téměř zcela přestane brzdit a to i na suchu a auto je sice ovladatelné ale nezastavitelné......


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 11 duben 2012 21:13 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nejvíc mne pobaví, když mi
neojirka píše:
automechanik
který
neojirka píše:
už ... dávno přestal věřit tomu že naladění auta z fabriky je buhvíco :wink:
napíše
neojirka píše:
máš lecos načtené a nebudu se s tebou přít, to ne, jen prostě ty používáš čísla a ,,fakta", já používám pocit
a přitom teprve zjišťuje, jak to vůbec je s parametry kol, aby pak mohl s přímo dětinskou radostí konstatovat:
neojirka píše:
... konečně vím jak se měří rozteč :wink: :cool:


A takový se chce pouštět do ladění podvozku a konstruktéry nejspíše považuje za neumětely! :lol:


Jen tak pro zajímavost: http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... /r124e.pdf

Já to "nenačítal", já jsem se "pouze" podílel na tvorbě... :twisted:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 12 duben 2012 12:36 
Offline

Registrován: 08 červenec 2011 01:59
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi 3000 GT VR4
Typ motoru: 6G72 tt
Rok výroby: 1992
Nemyslím si že každej člověk ví všechno. Nejsem vyučen v oboru, jen jsem měl tu kliku že jsem se dostal do autodílny kde byli ochotní vzít člověka kterého to baví, i když nemá TEN výuční list. A aut pro uspokojení trhu mě prošlo pod rukama dost na to abych věděl jak to s nima je. (což samozřejmě není případ aut jako BMW) S tou roztečí, no což, přiznám bez mučení že jsem to nevěděl, nikdy jsem to řešit (zatím) nemusel. Teď to řeším a proto jsem byl ,,dětinsky rád" když mi někdo poradil. Člověk se učí celej život :wink: Zjevně kromě tebe :lol: :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 12 duben 2012 13:00 
Offline

Registrován: 08 červenec 2011 01:59
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi 3000 GT VR4
Typ motoru: 6G72 tt
Rok výroby: 1992
Jo a ještě s těma konstruktérama, já je nepovažuju za neumětele ani náhodou. To jsem nikdy neřekl. Jen jsem konstatoval že jde auto vždycky nastavit lépe než ho nastavili ve fabrice (jinak by taky asi značky jako Hamman, Brabus a tak dále neměli zrovna moc práce) To je vše. Neřekl jsem přece o nikom, že je neumětel, nikoho jsem snad neurazil. Aspoň doufám :wink: Taky jsem sám sebe neoznačil za žádnýho ladiče závodních aut. Já mám jen svou vizi, kterou se budu snažit uskutečnit, nejde mi vůbec o nic jinýho. Nicméně jak psal Enemdym, vyzkouším a pak dám vědět. Lepší než to bylo to bude stoprocentně jelikož: auto jsem koupil s nefunkčním zadním náhonem, nefunkčím podvozkem (bylo to zaseklé na tvrdém režimu, jízda po znojemském nádraží které bylo z kočičích hlav.. no nic moc zkrátka), brdy házely tak moc, že se mi při brždění třepala i hlava, a tak dál a tak dál. Jediné co fungovalo, čemuž se divím, bylo 4WS. Jinak fakt nic. Takže je snad oprávněný že pevně věřím tomu, že to může být jen a jen lepší...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 12 duben 2012 13:08 
Offline

Registrován: 08 červenec 2011 01:59
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi 3000 GT VR4
Typ motoru: 6G72 tt
Rok výroby: 1992
Brumlo, to co píšeš s ABS, s tím musím jenom souhlasit. Jednou jedinkrát jsem jel z noční GéTéčkem domů když napadl sníh... Pak už nikdy, bál jsem se. Při sešlápnutí brzdového pedálu to sice krásně ÁBéeSácky vrnělo a kopalo do pedálu, ale toť vše...To auto ani nezastavilo, co nezastavilo ono ani nezpomalilo. Pomohla ruční brzda (na sněhu taky hazard ale lepší zastavit nějak než vůbec). No prostě hnus, ty brzdy opravdu slabota na tak těžký a výkonný auto :???: :cry:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz