mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 12:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 12 duben 2012 14:23 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
neojirka píše:
ty brzdy opravdu slabota na tak těžký a výkonný auto


.... no to už jsem nastínil v předchozím příspěvku, je dané dobou vzniku - tedy spíše dobou kdy proběhl prvotní vývoj, v roce ´90 ještě nebylo ABS nijak běžné a ani zdaleka tak sofistikované jako dnes, další modifikace tento nadostatek částečně řeší a 3 generace ABS v GT je již poměrně dobrá.... Co se týká váhy tak vysvětlení amerického kolegy nepostrádá logiku, stejně tak se vyjádřil i Nissan na kritiku nového GT-R, kde mu také vytýkali nadváhu a odověď zněla, že když chtějí jezdit 270km/h tak ta váha je tam potřeba a hotovo....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 12 duben 2012 14:45 
Offline

Registrován: 08 červenec 2011 01:59
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi 3000 GT VR4
Typ motoru: 6G72 tt
Rok výroby: 1992
Jojo, s tím samozřejmě souhlasím, je naprosto logické že jinak drží stopu ve velké rychlosti těžký auto a jinak nějaká papírovka.Toto mi až tak nevadí, zrychlit to auto dovede dobře, vadí mi prostě ten nedostatek výkonu na brzdách no. Proto jdu taky do jiných brzd.. Proto vlastně tohle téma vzniklo :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 12 duben 2012 15:02 
Offline

Registrován: 08 červenec 2011 01:59
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi 3000 GT VR4
Typ motoru: 6G72 tt
Rok výroby: 1992
Tak změna.. Kola budou 18" a přední brzdy 355mm, zadní 330mm. Takhle jsme to dali do kupy s chlapíkem přímo od toho XYZ. Řekl mi v podstatě totéž co zde psal Mitsi. 380mm kotouče vpředu oproti těm originálním by dávaly hodně na zadek ložiskám, ačkoli (což mě potěšilo) naznal, že japonci mají ložiska hodně dobře dimenzované. Nicméně jistota je jistota, a pokud se takto posílí i zadní brzdy, předku se hodně uleví a celkově bude auto brzdit uplně jinak a bude stabilnější. Zas trochu váhal kvůli té hmotnosti GéTéčka, ale nakonec se to dalo do kupy takto.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 12 duben 2012 15:06 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
neojirka píše:
... Člověk se učí celej život :wink: Zjevně kromě tebe :lol: :lol:

Měl jsem s těma "éčkama" co do činění rovných 20 let a stačilo! Moje štěstí pak spočívalo v tom, že jsem s tím začínal v době, kdy spolu výrobci ještě soutěžili v tom, kdo nabídne zákazníkovi "více auta", jeho lepší vlastnosti a parametry, než by dostal za srovnatelný peníz u konkurence. Zrovna 3000 GT bylo zářným příkladem takovéhoto přístupu!

Jenže dnes už mezi sebou výrobci soutěží jen v tom, kdo to dokáže vyrobit laciněji a prodat dráž. :sad: Dobře už bylo! A takový podvozek, jaký měl Galant, už nikdy žádné auto mít nebude, bohužel.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 12 duben 2012 15:31 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
neojirka píše:
Jo a ještě s těma konstruktérama, já je nepovažuju za neumětele ani náhodou. To jsem nikdy neřekl. Jen jsem konstatoval že jde auto vždycky nastavit lépe než ho nastavili ve fabrice (jinak by taky asi značky jako Hamman, Brabus a tak dále neměli zrovna moc práce) To je vše. Neřekl jsem přece o nikom, že je neumětel, nikoho jsem snad neurazil. Aspoň doufám :wink:

Sice nejsem konstruktér, ale Tvoje předchozí i toto vyjádření považuji za urážku všech poctivých konstruktérů! Mohu Tě ujistit, že konstruktér je omezen řadou faktorů a zadání, které nutně musí respektovat (jedním z nich jsou již zmíněné technické normy), a v rámci těchto limitů se vždy snaží o maximalizaci výsledku. On je totiž zásadní rozdíl mezi sériovou výrobou a ruční piplačkou s unikáty na zakázku pod zcela jinou cenovkou! A to, co Ty nazýváš "lepším nastavením", je o všem jiném, než právě o tom "nastavení"!

neojirka píše:
Taky jsem sám sebe neoznačil za žádnýho ladiče závodních aut. Já mám jen svou vizi, kterou se budu snažit uskutečnit, nejde mi vůbec o nic jinýho.

Praktické naplnění vize by se mělo opírat o pochopení a respektování teorie a současně vycházet z ověřených praktických zkušeností, byť nakrásně nikoli vlastních. Zatím jsi zde ukázal pouze to, že postrádáš obojí.

neojirka píše:
... Lepší než to bylo to bude stoprocentně jelikož: auto jsem koupil s nefunkčním zadním náhonem, nefunkčím podvozkem (bylo to zaseklé na tvrdém režimu, jízda po znojemském nádraží které bylo z kočičích hlav.. no nic moc zkrátka), brdy házely tak moc, že se mi při brždění třepala i hlava, a tak dál a tak dál. Jediné co fungovalo, čemuž se divím, bylo 4WS. Jinak fakt nic. Takže je snad oprávněný že pevně věřím tomu, že to může být jen a jen lepší...

Pak bys měl s úctou ke konstruktérovi spíše zamakat na nápravě nedostatků a ne vymýšlet hlouposti, neboť jinak hrozí úplně stejný výsledek, jakým byl začátek, akorát že už to nebude možno svádět na zanedbanost toho konkrétního kusu vozu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 12 duben 2012 15:43 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
neojirka píše:
Jojo, s tím samozřejmě souhlasím, je naprosto logické že jinak drží stopu ve velké rychlosti těžký auto a jinak nějaká papírovka.Toto mi až tak nevadí...

Pak Ti ale nejspíše ani nevadí, ža takové auto je sice možná stabilní na rovné dálnici, ale moc se mu nechce zatáčet a už vůbec nemá rádo serpentýny! :razz:

Něco počtení k tématu: (hned první odkaz)
http://tinyurl.com/cz47665

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 12 duben 2012 15:52 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
neojirka píše:
Tak změna.. Kola budou 18" a přední brzdy 355mm, zadní 330mm.

Někdo se Tě tu už dříve ptal, jak budeš řešit uchycení brzdových třmenů. Na tuto otázku jsi, nemýlím-li se, zatím neodpověděl. Přitom se jedná o zcela zásadní technický problém!

neojirka píše:
... Nicméně jistota je jistota, a pokud se takto posílí i zadní brzdy, předku se hodně uleví a celkově bude auto brzdit uplně jinak a bude stabilnější. Zas trochu váhal kvůli té hmotnosti GéTéčka, ale nakonec se to dalo do kupy takto.

Otázka stability při brzdění, neboli nalezení "správné" rovnováhy mezi brzdným účinkem předku a zadku vs. nastavení ABS, je v oboru brzd jednou z vůbec nejsložitějších. Kromě toho do hry vstupuje ještě i nastavení "citlivosti" a dávkovatelnosti brzdného účinku, tj. velikost hlavního brzdového válce a posilovače. Ty poslední dvě věci mi v Tvé "vizi" opět zcela chybí!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 12 duben 2012 16:10 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

no není to až tak zlé :lol: :lol: Zatáčí s ohledem na to, že je to 4x4 docela dobře, nedotáčivost je bolest většiny čtryřkolek a majitelé Audin vědí svoje :lol: Hmotnost je u VR4 cca 1710kg a u předokolky pouze 1520kg.... pro srovnání Ferrari 612 má také cca 1700kg a je to také 4x4 a již zmíněný Nissan GT-R není také žádná muší váha, hmotnost 1740kg a jsou to modernější auta. Prostě ta hmotnost k těm větším rychlostem patří, je to asi nutnost pro zajištění stability a dobrého kontaktu s vozovkou pro BĚŽNÉ UŽIVATELE nemluvím o motosportu.... Tak, že povzdechy na moc velkou váhou GT jsou trochu klišé a pověra...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 12 duben 2012 16:36 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Vysoká hmotnost rozhodně není nějaký záměr (slova o "přilnavosti" si rovnou dovolím označit za bohapusté žvásty), ale daň za "nabitost technikou" (která něco váží), za tuhost karoserie v krutu, a - v dnešní době - za oběť na oltář pasivní bezpečnosti (to všechno váží až příliš moc). Jinak se totiž konstruktér zejména vozu sportovního střihu snaží ušetřit každý kg kde se dá, především pak v místech nad úrovní podlahové plošiny (kvůli těžišti).

Obecně platí, že každému vozu 4x4 s plnohodnotnými 3 diferenciály je vlastní přetáčivost, nikoli nedotáčivost. Že tomu tak v dnešní době povětšinou není, to je věcí zadání pro konstruktéra: nedotáčivý vůz v rukách "ovladače" (nikoli "pilota") je totiž považován za bezpečnější. Proto jsou dnes vozy v zásadě stavěny a "laděny" jako vždy nedotáčivé. Ad absudrum to dovedlo BMW, jehož současné modely dokonce klasické koncepce (motor vpředu - pohon zadku) jsou rovněž nedotáčivé! :evil: Výjimku mezi 4x4 představují právě již Brumlou zmíněné vozy Audi, které mají tak špatné rozložení hmotnosti, že jsou silně nedotáčivé "už od přírody". :twisted:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 12 duben 2012 16:52 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
ahoj,

zde musím částečně nesouhlasit, prostě přítlak musí být a kromě areodynamiky jej částečně někdy více někdy méně zajišťuje také hmotnost vozu, u motosportu se šetří hmotnost s ohledem na akcelaraci a deceleraci a pak se to při velkých rychlostech dohání aerodynamikou, která generuje potřebný přítlak v řádech až stovek kg. To u civilních aut to tak vždy nejde jak s ohledem na design a cenu těch aerodynamických prvků tak i s ohledem na bezpečnost aby to nebyl nějaký oddělovač hlav - viz. trend human protection, měkké nárazníky v předu, oblé haubny a pod. A tak hodně lehké auto (a úspora hmotnosti při hromadné výrobě hodně stojí) s velkým výkonem v rukách běžného řidiče není to pravé ořechové - viz. dodatečně dodělávané spoilery a systémy jízdní stability u TT první generace kde se po několika těžkých havariích na rychlo začlo něco dělat aby to nebyl takový průser....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 12 duben 2012 17:17 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

a zde něco pro počtení na dané téma snad s tím povolaným, což já nejsem, ale tento pán ano :lol:

http://www.topgear.com/uk/photos/kazutoshi-mizuno-nissan-gtr-interview-top-gear-2012-02-23

posouvejte stránky dál je to zajímavý článek, pohled trochu z druhé strany, Mizuno je hlava :lol:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 12 duben 2012 17:29 
Offline

Registrován: 08 červenec 2011 01:59
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi 3000 GT VR4
Typ motoru: 6G72 tt
Rok výroby: 1992
Omlouvám se všem zde přítomným konstruktérům pokud jsem se jich snad nějak dotkl. Sypu si popel na hlavu... :cry:
No, to uchycení třmenu pokud jsem neodpověděl tak se hluboce omlouvám opět, hlava mapa... k většině brzdových kitů (XYZ není naštěstí vyjímka) se dodává redukce k nasazení třmenu, proto jsem se nad tímto nehorázně inženýrským problémem nepozastavil, neboť výrobce ho vyřešil za mě.A aby lehounké auto mělo stejnou stabilitu jako 1700 kilo vážicí mašina se mi jeví jako utopie...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 12 duben 2012 19:19 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Brumla píše:
ahoj,

zde musím částečně nesouhlasit, prostě přítlak musí být a kromě areodynamiky jej částečně někdy více někdy méně zajišťuje také hmotnost vozu, u motosportu se šetří hmotnost s ohledem na akcelaraci a deceleraci a pak se to při velkých rychlostech dohání aerodynamikou, která generuje potřebný přítlak v řádech až stovek kg. To u civilních aut to tak vždy nejde jak s ohledem na design a cenu těch aerodynamických prvků tak i s ohledem na bezpečnost aby to nebyl nějaký oddělovač hlav - viz. trend human protection, měkké nárazníky v předu, oblé haubny a pod.

Viz můj komentář k Mizunovým výrokům níže.

Brumla píše:
A tak hodně lehké auto (a úspora hmotnosti při hromadné výrobě hodně stojí) s velkým výkonem v rukách běžného řidiče není to pravé ořechové - viz. dodatečně dodělávané spoilery a systémy jízdní stability u TT první generace kde se po několika těžkých havariích na rychlo začlo něco dělat aby to nebyl takový průser....

Zdůrazňuji slova "v rukách běžného řidiče": ono totiž to Audi TT nebyl žádný sporťák, vždyť to mělo naprosto stejný podvozek, jako Octavia první generace, snad jen s příčným zkrutným stabilizátorem na zadní nápravě! Tento příklad proto není ani trochu reprezentativní, spíše dokumentuje hluboký omyl, jaký u mnohých obdivovatelů dokázalo tohle auto vyvolat.


Brumla píše:
Ahoj,

a zde něco pro počtení na dané téma snad s tím povolaným, což já nejsem, ale tento pán ano :lol:

http://www.topgear.com/uk/photos/kazutoshi-mizuno-nissan-gtr-interview-top-gear-2012-02-23

posouvejte stránky dál je to zajímavý článek, pohled trochu z druhé strany, Mizuno je hlava :lol:


Mizuno je pouze umný manipulátor útočící na rádoby "jasné chápání" věci potenciálními zákazníky!


Tak např. (když to vezmu pěkně popořádku a jen kvůli Brumlovi jsem byl ochoten to vůbec dočíst až do hořkého konce):

"The GT-R needs to be this weight. A car with less weight does not handle. Lighter weight can be dangerous. And it will not be drivable by all customers. You have a responsibility for the customer. I have a big responsibility for the customer!"
Mizuno neříká nic jiného, než že tupci by takové auto nepatřilo do ruky, pokud by bylo lehčí. Proto udělal auto, které může řídit i tupec. Pro tupce je totiž důležité hlavně to, jak dobře mu to zrychluje a jakou to má maximálku, nikoli "handling": on se totiž v případě potřeby zatočit silně lekne, jelikož moment setrvačnosti velké masy se nedá okecat, což ucítí i ten tupec a zmírní tempo.

"An F1 car weighs 560kg, more than 600kg with the driver. How much downforce does an F1 car generate? Currently, it is around 1,300kg. So what is the total weight? 1,860kg [about the same as a GT-R with the driver on board, coincidentally]. A GT1 racing car weighs between 1,200 and 1,300kg. Plus downforce of 600kg, the actual weight on the car is 1,800kg... you see, very easy!"
Ano, toto je přece "very easy" a musí to pochopit i úplný tupec - pardon, přece "all customers"! :razz:
Mizuno k tomu akorát jaksi zapomněl dodat, že aerodynamická přítlačná síla nemá žádný (opakuji ŽÁDNÝ) moment setrvačnosti - na rozdíl od momentu setrvačnosti pohybujících se 1800 kg!

"So while I'mleft scratching my head in an effort to keep up with Mizuno's (occasionally rather fuzzy) logic, it's nothing compared to the sense of dislocation you feel when the GT-R hooks up and throws you out the other side of a wet corner at a velocity that seems not to twist physics so much as taunt it. There is a hint of madness to all this, but a big dollop of genius, too. Then you meet the man behind it, and things become clear. Well, mostly."
Jo, je to velmi "fuzzy", jinak též "obfuscation" či šálení smyslů přesně v duchu toho, co jsem napsal výše: čím větší moment setrvačnosti, tím opojnější pocit v zatáčce - přesněji adrenalin z toho, že jsem ji dokázal projet "tak rychle". :mrgreen:

"Tyre-grip load is the essence of performance," he says. "I want constant tyre-grip load on all four wheels, so balance is very important. That's why the GT-R has a front-mounted V6 and a rear transaxle. It is the best for balance. Everything starts with the amount of weight on all four wheels."
S tímhle nelze než souhlasit, ovšem s výhradou, že mnohem důležitější je udržet ta kola vždy a za všech okolností na vozovce, což je o to těžší, oč je mj. vyšší hmotnost na nich spočívající. A pokud by chtěl někdo argumentovat třeba tím, že je třeba vytvořit dostatečný přítlak na jednotku plochy stopy pneu, pak neexistuje snadnější recept, než použít pneu velikosti a šíře odpovídající hmotnosti vozu, samozřejmě včetně aerodynamického přítlaku.

"One of the 2012 MY's most intriguing tweaks is to the suspension: the front left side uses harder spring rates than the right, and has a slightly different ride height. This is because Mizuno realised that, in RHD GT-Rs, the weight of the driver on that side of the car affected its dynamics."
Nanejvýš chvályhodné, ovšem častěji se to řeší závažím o hmotnosti 2/3 váhy řidiče pod sedačkou spolujezdce, co nejblíže podlaze. :lol:

"This is Japanese spirit! [Takumi broadly means skill and artisanship] For example, grandmother buys kimono, mother, daughter all do the same... takumi then modifies each person's things. It is a special skill that adds something special in the customer mind, and passes it on to the next generation. So the GT-R is takumi. I do this for customer, not for myself or for company pride."
No a právě o tom to celé je, hlavně tomu to má sloužit! Česky se tomu někdy říká "nechat se osídlit", "naočkovat", terminologicky správně "indoktrinovat". :clap:

"Could the GT-R be, you know, too controlling? For example, I tell him, I love a bit of oversteer. This is another mistake. "Oversteer is foolish," he says. "Only foolish people develop that. Actual grip car, only a clever engineer can develop. A car that makes the maximum tyre grip, it is not dangerous."
Jasně, proto dnes i BMW staví své vozy klasické koncepce (motor vpředu - pohon zadku) nedotáčivé. Ale o tom jsem už dnes psal, ne? :razz: Jen dodatek: smyk je pouze jiným způsobem jízdy, nikoli jejím koncem, jak se nám dnes všichni mravokárci snaží namluvit.

Jenže ten smyk odporuje téhle poučce:
Car has two jobs: one is ecology, to make a better future. It is important to enjoy a high-performance car, but it is more important to keep a life. Tyre grip is better than maximum engine torque. All customers can enjoy this supercar drive! All customers can easily enjoy 500bhp and accelerate to 62mph in three seconds! Anyone, anywhere, anytime can enjoy this. Other cars, only a special development engineer can enjoy them..."
Přesně v duchu hesla: Neučte nás řídit, dejte nám auta, která budeme schopni řídit i jako úplně neschopní řidiči - tupci! :twisted:


P.S.: Celé je pak přesně o tom, proč někteří tak obdivují Imprezzu a zatracují Lancera, zatímco jiní to vidí přesně naopak!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 12 duben 2012 19:24 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
neojirka píše:
... A aby lehounké auto mělo stejnou stabilitu jako 1700 kilo vážicí mašina se mi jeví jako utopie...

Jsi ideálním zákazníkem pro značku Audi: neochvějně budeš věřit tomu, že truhlářské kladivo hozené kovovou částí dopředu je nedostižným ideálem rozložení hmotnosti zajišťující směrovou stabilitu onoho předmětu. Akorát že nezatáčí! :twisted:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 12 duben 2012 20:13 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Mitsi, tak dopodrobna bych potreboval rozebrat to moje tema redukovani vahy na neodpruzene rotujici hmote (tj. kolika nasobek vahy bych musel redukovat na odpruzene nerotujici hmote, abych se dopracoval ke stejnemu efektu). Zamereni na zisk pri akceleraci a deceleraci.

Mitsi píše:
enemdym píše:
... Tj. pokud mam moznost na auto dat sadu lehcich rafku (opet 17ky), kdy ale kazdy rafek je o 2.5kg lehci ... se da teoreticky prirovnat k 5-8kg ...

Ano, asi právě tak nebo spíše ještě více! Jako bys odlehčil auto, čehož můžeš využít buď pro dynamiku, nebo ke změně nastavení podvozku ve prospěch lepšího kompromisu pohodlí/jízdní vlastnosti.


Odpoved mi neni jasna.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz