mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 21:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 13 duben 2012 15:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 23 prosinec 2010 18:45
Příspěvky: 86
Bydliště: Rýmařov
Automobil: 3k GT SL
Rok výroby: 1993
Mitsi píše:
.... Kromě toho bude nutné vybrat lehké pneu: už jsem se setkal i s tím, že rozdíl v hmotnosti rozměrově a indexově identických pneu byl 1/3....
Že vstupuji do této zajímavé diskuse.
Řekněme že budu kupovat nové gumy s rozměrem 235/40 R18. V širším seznamu mám Bridgestone Potenza RE 050A, Dunlop Sport MAXX TT, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 a Pirelli P Zero. Rychlostní a váhové indexy jsou stejné a runflaty nechci. Kde se dají zjistit, respektive porovnat hmotnosti těchto konkrétních pneumatik.


Naposledy upravil norad dne 13 duben 2012 16:37, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 13 duben 2012 15:37 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
No, já jsem si je kdysi vážívával v dobře zásobeném pneuservisu, kde jsem si vybíral z toho, co měli na skladě. Jenže to bylo ještě před nástupem éry nakupování přes internet. A donedávna jsem měl přístup do jednoho z evropských velkoskladů pneu zásobujícího pneuservisy (kupoval jsem ale už přes internet). To však bohužel skončilo vloni v srpnu. :cry:

Ten obrovský rozdíl v hmotnosti byl mezi pneu Pirelli 6000 (dodnes se v některých rozměrech dají koupit) a Yokohama S707 (ty už dávno odvál čas). Lehčí byly Yokohamy a na myšlenku začít gumy vážit mne vlastně přivedlo právě to přehrábávání gum ve skladu, kdy některé byly už "na první hmátnutí" citelně těžší, než jiné. Ovšem jak bez vlastního zvážení zjistit údaj o hmotnosti pneu určité značky, typu a rozměru, to nevím.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 14 duben 2012 12:24 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
[quote= Stale nemam odpoved, jestli se to vyplati, drbat do kol (auto jezdi po normalnich cestach s vidinou co nejdelsi zivotnosti) nebo jestli napr. vyhazet zadni sedaky a buhvi co jeste a tim docilit treba stejneho efektu[/quote]

Ahoj, tak si to trochu zjednoduš pro svoji orjentaci, jsi přece technik chlape :lol:
definuj kolo včetně pneu, náboje a brzdového kotouče jako plný válec o poloměru 'r' a hmotnosti 'm' vzhledem k ose. Pak platí pro moment setrvačnosti poměrně jednoduchý vztah:

J=1/2mr2 tedy zhuba 35kg:2x0,3m na druhou tedy cca 3kg/m2 pokud ubereš 5kg tak je to cca 2.7kg/m2 tedy nic tak závratného jak by se na první pohled zdálo. Samozřejmě pokud tě bude zajímat zrychlení apod. tak se to promítne ale vem v potaz moment setrvačnosti celkého vozu jako celku, který je tak v extrémní převaze a tak přímy vliv snížení váhy kola na zrychlení vozu nebude až tak velký.... Více se projevuje vymístění hmoty od středu směrem k většímu poloměru jak zmínil Mitsi a tak záleží kde tu hmotnost ušetříš, což se ale již nesnadno definuje do vztahu pro výpočet, který není až tak extrémně složitý ale musel by jsi znát hmotnost náboje, brzdového kotouče, pneumatiky a obvodu a středu ráfku a pak by jsi to byť trochu nepřesně spočítal...

Dopředu říkám, že je to jen pro orientaci a zanedbávám x dalších vlivů tření a tak...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 14 duben 2012 13:12 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ještě jsme se tu nedotkli valivého odporu pneumatik. Ten si člověk sice nemá jak doma změřit, ale hodně napoví spotřeba paliva při jinak nezměněných ostatních podmínkách. A ty rozdíly mohou být až překvapivě velké, aniž by si jich člověk všiml na dynamice při běžné jízdě, zvláště s výkonnějším autem (teď mám na mysli výkonovou hmotnost, nikoli absolutní hodnotu výkonu). K tomu dochází ke změnám valivého odporu vlivem dynamické deformace pneu při jízdě, takže některé pneu mohou mít vyšší valivý odpor při nižších rychlostech a při vysokých naopak nižší, jiné právě naopak.

Obecná konstruktérská poučka pak říká, že při zachování "velikosti" kola roste spotřeba až o 0,5l/100km aplikací pneumatik od 10 mm širších. To samozřejmě není jen o valivém odporu, ale především o roztáčení těch "větších" setrvačníků.

No a konečně k zastavování těch "velkých" setrvačníků: změna rozměrů pneu, ale i použití pneu o výrazně jiné "zpětné trakci", než se kterou počítal konstruktér, se může projevit disfunkcí ABS. Typickým příkladem je použití např. eko-runflat(-ů) na voze z doby, kdy se nic takového na trhu nevyskytovalo. Jelikož starší systémy ABS nelze dílensky nastavovat (přizpůsobovat použitým rozměrům či charakteristikám pneu), je lepší ho vyřadit - třeba vyndáním hlavní pojistky, samozřejmě za cenu permanentně svítící kontrolky.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 14 duben 2012 18:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 23 prosinec 2010 18:45
Příspěvky: 86
Bydliště: Rýmařov
Automobil: 3k GT SL
Rok výroby: 1993
Takže ještě jednou vás přeruším kvůli hmotnostem pneumatik, nedala mi totiž ta nadhozená 1/3.
Narazil jsem na tenhle e-shop http://www.tirerack.com/ a tam ty hmotnosti jsou. Po proklikání se k jednotlivým pneumatikám jsou v záložce "specs" v tom šedém obdélníčku pod obrázkem. U těch čtyř konkrétních gum jsou však rozdíly 3 libry (23 - 26 liber) čili pouhé 1,4 kg.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 15 duben 2012 15:05 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
norad píše:
...U těch čtyř konkrétních gum jsou však rozdíly 3 libry (23 - 26 liber) čili pouhé 1,4 kg.

Že někdo někde uvádí hmotnost pneu, je nanejvýš chvályhodné! Malý rozdíl hmotnosti pak svědčí o tom, že konstrukce jejich kostry, včetně použitých materiálů, bude nejspíše velmi podobná. A každý kg, zvláště pak u nízkoprofilových pneumatik velkého průměru, je důležitý!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 22 duben 2013 11:53 
Offline

Registrován: 18 březen 2012 21:44
Příspěvky: 18
Automobil: Mitsubishi 3000 GT Twin Turbo Európska verzia
Rok výroby: 92
Nazdárek.
Potrebujem kúpiť nové elektróny, lebo z originálov mi ide dole povrchová úprava - chróm. Mám twin turbo - európska verzia r. 92. Moja otázka je, či toto sú rozmery originálnych elektrónov: 225/50/R17; 17x7,5 JJ; ET 46 mm; 5x114,3 mm; stredová diera 67,1 mm?
Od auta mám takú malú knižku v nemčine a tam sa píše:
Riefen (pneumatika) größe (velkosť): 225/50ZR17 94V
Felge (disk) größe (veľkosť): 17x7,5 JJ - toto neviem, čo znamená :think:
Felge (disk) einpreßtiefe (toto by sa dalo preložiť, ako hĺbka zálisu): 46 mm

Trochu sa bojím, aby mi lúče na nových elektrónoch nenarazili do bŕzd, ale na to by asi malo slúžiť to ET. Elektróny by mali stáť cca 500 EUR, tak radšej sa pýtam na rozmery, aby som nekúpil nejakú blbosť. Privítam aj návrhy konkrétnych elektrónov (nejaké linky) - auto je červené, takže elektróny by mali byť chrómové lesknúce sa, ako zrkadlo :razz:

Ďakujem za odpoveď


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: rozteč kol
PříspěvekNapsal: 22 duben 2013 14:21 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,
originál dle manuálu 92´model VR-4

Engine 3L 6cyl 24V DOHC
Wheels 17" x 8.5"
Tires 245 / 45 ZR 17

možná pro evropu je to jinak, ale spíš ne... jinak chromovaná se originál dodávala až od roku 93...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz