mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

rozteč kol
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2433
Stránka 1 z 5

Autor:  neojirka [ 08 duben 2012 14:58 ]
Předmět příspěvku:  rozteč kol

Chlapiska, byl by mi někdo schopen poradit jako rozteč kol má GT, případně i jakého ET se mám držet? Chci kupovat kola ADVAN Racing, devatenáctipalcová, ale nevím jak s těma dalšíma mírama... :sad: Aby to tam pěkně páslo.. chci zachovat šíři pneu pokud možno 245, aby to co nejméně zasáhlo podvozek a geometrii.. Děkuji za případné rady
Jirka

Autor:  enemdym [ 08 duben 2012 18:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozteč kol

ahoj

roztec sroubu na naboji je 5x114,3mm
et 46 mm pro TT verzi (tj. rafky 17x8.5J)
dulezity je take prumer stredove diry => edit: 67,1 mm

osobne bych se snazil nahradit puvodni kola lehcima, origo 17palcovy rafek vazi cca 12kg

Autor:  Brumla [ 08 duben 2012 18:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozteč kol

Ahoj,

mám lehká TENZO v 19" pneu 245 ale ET z hlavy nevím, teď jsem v německu, vracím se ve středu a až se vrátím napíšu Ti to..... Co hlavně je třeba hlídat, jsou brzdiče a paprsky kol, dvě sady jsem vracel pouze proto, že brzdiče škrtaly o paprsky kol i když dle manuálu ke kolům, měla být kola na GT určená...

Autor:  Serge [ 08 duben 2012 23:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozteč kol

Zdar, kola se chystam taky kupovat a co sem koukal tak jít pod 39 nedělá zrovna dobrotu :) (46 je orig). Nejlepe na první generaci sedí 41 ET, aby se ti pak ruzne tvarovany paprsky nedotykaly brzdiču jak říká brumla.. Pro zachování správné funkce tachometru, bych ty 19 osadil 245/35 gumama a máš poměr téměř stejnej jak orig kola.. Ale nejsem si jistej jestli to nejsou moc široký gumy na první generaci.. u druhý už problem neni..

Autor:  enemdym [ 09 duben 2012 10:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozteč kol

design, ET, velikost, cena
no a co ta hmotnost :?:

Autor:  neojirka [ 09 duben 2012 14:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozteč kol

Já tam právě nechat 17" memůžu kvůli brzdám, budu kupovat 380 mm kotouče s osmipístkovejma brzdičema, tam je minimum ráfku 19", proto to řeším. Jinak díky moc za informace pánové, já vůbec nevím jak se ta rozteč měří, jestli od šroubu k šroubu, nebo nějak křížem... nikdy jsem to nedělal :grin:

Autor:  enemdym [ 09 duben 2012 14:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozteč kol

osmipistky na predek, a co planujes na zadek?

k tomu mereni
http://www.zakruta.cz/rozmery-disku/

Autor:  neojirka [ 09 duben 2012 15:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozteč kol

No na zadek šoupnu 355 mm kotouče a čtyřpístkové brzdiče. Je dobré že funkce ruční brzdy zůstane zachovaná beze změny, protože GT to má řešené stejně jako třeba BMW paknama uvnitř kotouče. Takže nebudu muset vymýšlet žádnou hydraulickou ruční brzdu ani nic podobného, což je plus. Jinak ta stránka na ty přepočty je bomba, konečně vím jak se měří rozteč :wink: :cool:

Autor:  enemdym [ 09 duben 2012 17:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozteč kol

A veris, ze ta hydraulicka rucni brzda by nebyla spatna?
Tu co v gt mame, tak ta je svym ucinkem dobra opravdu jen jako parkovaci, jestli mi rozumis :wink:

K tem mnohapistkovym brzdam a kotoucum s obdivuhodnym prumerem skoro jako volant :lol: - pro jakou ses rozhodl znacku :?:

Autor:  Serge [ 09 duben 2012 20:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozteč kol

jo novy kotouce bych bral vsema deseti, tydle sou hrozny s tim pravidelnym zvlnenim kazdych 1000km po srovnání :lol: ...ale finančně to utahnout aby stály ty kotouče za to.. to už je horší :roll:

Autor:  neojirka [ 09 duben 2012 21:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozteč kol

No, k té ruční brzdě: 1) u čtyřkolky by se stejně neměla používat během jízdy, pokud někdo ,,driftuje" s VR4 přes ručku, odjebává si diferák, 2) hydraulickou ruční brzdu zase nepoužiješ jako parkovací, protože bych se bál že po vychladnutí auta by kapalina ztratila trošec tlak a ručka by mohla povolit.. nevím, třeba je to blbost
Jinak co se značky týka tak je to XYZ Racing. Sice jsem tady četl že tchaiwan a kdesi cosi, ale co se dneska nevyrábí na tchaiwanu že? Krom toho ta firma testuje své brzdy i podvozky přímo v seriálu WTTC, a když jsou dobrý pro ty borce, tak pro mě budou určitě dobrý tuplem :grin: :wink:

Autor:  Mitsi [ 09 duben 2012 22:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozteč kol

Jelikož jsem měl sportovní brzdy, dovolím si upozornit na to, že nezahřáté nebrzdí!
Obdobně bych si setsakramentsky rozmyslel měnit neodpružené hmoty (kotouče, třmeny, kola...) bez zásadní představby nastavení podvozku - přinejmenším co do pružení a tlumení.
No a konečně, jak tu už někdo zmiňoval, zakoupit krásné drahé disky někde, kde není snadné je vrátit, a pak zjistit, že kvůli brzdám nepasují, je přinejmenším k vzteku!

Autor:  Brumla [ 10 duben 2012 10:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozteč kol

Ahoj,

tak tam mám TENZO GT5 Black 8,5x19" ET30 5x114.3 a pneu 245/35 R19 Z 93 a lícuje to akorát s hranami blatníků - běhoun nekouká....

Nevím zda je tento model ještě k mání - kupoval jsem to před cca 3 roky.

Autor:  enemdym [ 10 duben 2012 11:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozteč kol

Mitsi, nakousnul si zajimave tema, nedovolim si se ho nechytit.

Ve vztahu k redukci hmotnosti na neodpruzenych rotujicich prvcich uvadi ruzne zdroje ruzne udaje, co se tyce vysledneho efektu odtucnovaci kury.

Uvadi se, ze nahrazenim rafku (rekneme 17") stejne velkym rafkem ale o 1 kg lehcim se docili stejneho efektu, jako by se na kare (odpruzena nerotujici hmota) snizila hmotnost o 5 az 8 kg. Narazil jsem ale take na zdroje, kdy se misto 5-8kg uvadi "jen" 1,5 kg.
Mas k tomuto tematu k dispozici nekaky odborny material, co se tim zabyva? :think:

Autor:  Mitsi [ 10 duben 2012 12:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozteč kol

Žádný link Ti k tomu neposkytnu, ale obecně lze říci asi toto:
- Při porovnávání hmotnosti "menších" a "větších" kol (a určitě víš, proč jsem dal ty přívlastky do uvozovek) není důležité jen to, co staticky navážíš na váze, ale i to, kde je ta hmotnost v převážné míře soustředěna. Zde bohužel platí, že čím je disk kola větší, tím větší hmotnost připadá na místa vzdálenější ose otáčení. A jelikož se tím prodlužuje "páka", roste i moment setrvačnosti tam, kde nejvíce škodí dynamice, spotřebě i jízdním vlastnostem.
- Dosáhnout úspotry hmotnosti "kola", tj. kompletu ráfek/pneumatika, při použití "větších" kol, vyžaduje nemalou investici do kovaných ráfků a nízkoprofilových pneumatik.
- Abys dodržel LI pneumatik, musíš použít buď XL nebo RF pneu, nejčastěji však o dost širší pneu, což se zase obvykle negativně promítne do hodnoty poloměru rejdu a valivého odporu.
- Nízkoprofilová pneumatika má podstatně horší pružící vlastnosti a jelikož někde to pružit musí, je třeba použít měkčí pružiny a zároveň tužší tlumiče, aby neodskakovala. Otázkou je, jak se s tím vyrovnají závěsy ramen.
- Atd. atd.

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/