mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 09 květen 2024 12:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 18 duben 2012 19:51 
Offline

Registrován: 08 červenec 2011 01:59
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi 3000 GT VR4
Typ motoru: 6G72 tt
Rok výroby: 1992
Ahojte, na internetu hlavně na amerických stránkách jsem při hledání sady na repas turbín našel víc typů turba TDO4. Třeba 9b, 13g... a tak dál a tak dál. Jak zjistím, jaké mám já když na turbu je napsané pouze TDO4?? Už jste to někdo zjišťoval?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 19 duben 2012 07:02 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Hoja, lisi se to velikosti saciho sneku / prumeru vstupniho otvoru, velikosti kompresni vrtulky, na pripadne dalsi odlisnosti se jeste mrknu.
Zjistis to nejlip tak, ze oddelas hadici sani jdouci do turba a zmeris prumer vstupu. Merili sme to jednou s 3000LS, on ma ty vetsi 13g, ja mam mensi 9b.
Mam ke garettu katalog nahradnich dilu vcetne specifikace opravnych sad, jestli si ho na netu nenasel, poslu ti to.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 19 duben 2012 14:11 
Offline

Registrován: 08 červenec 2011 01:59
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi 3000 GT VR4
Typ motoru: 6G72 tt
Rok výroby: 1992
jasny jasny, bude to jak říkáš, teďko zrovna jsem narazil na nějaké specifikace, a podle té tabulky bylo na US verze montováno 9b (menší) zatímco na Evropu a Japonsko 13g (větší). Jinak já mám vnitřní průměr toho difuzoru 36 milimetrů, takže 9b... Pojedu dneska za kamošem co má dvě turba na prodej a měli by být z Evropské verze, tak možná udělám kšeft :)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 19 duben 2012 17:59 
Offline

Registrován: 08 červenec 2011 01:59
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi 3000 GT VR4
Typ motoru: 6G72 tt
Rok výroby: 1992
Tož jsem moc nepořídil... Kamoš má sice na svém autě evropská turba (ty samozřejmě neprodá :lol: ), ale ty náhradní jsou z ameriky :???: Ale teoreticky by díly měli být kompatibilní, tak by mě stačily jen kompresorové vrtulky a sací šneky z evropské verze a mělo by to jít překuchnout.Pokud to ovšem jde koupit :?:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 19 duben 2012 20:57 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
http://team-rs.ru/technical/images/TD04_turbos.pdf


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 24 duben 2012 09:13 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
neojirka píše:
... Ale teoreticky by díly měli být kompatibilní, tak by mě stačily jen kompresorové vrtulky a sací šneky z evropské verze a mělo by to jít překuchnout...

Ani teoreticky! Turbo představuje velmi fajnový strojírenský výrobek, na němž si jakýkoli zásah vyžaduje specifické know-how a zejména speciální dílenské vybavení - např. dynamickou vyvažovačku rotorů hned tak někdo nemá. A raději nebudu rozebírat mylnou představu, že sání není závislé na výfuku - v tom smyslu, že mohu změnit velikost dmychadla na sací větvi motoru, aniž bych cokoli změnil na straně jeho (toho dmychadla) "pohonu", tj. na "horké části" poháněné výfukovými plyny.

Kromě toho nelze libovolně prohazovat turba různých parametrů na stejném motoru, poněvadž ty různé parametry turba, tedy zejména objemové množství dodávaného vzduchu, resp. plnicí tlak, si vyžadují úpravy na samotném motoru, nejčastěji změnu kompresního poměru a/nebo (a to přinejmenším!) změnu map v ŘJ motoru.

Ty tímhle vším disponuješ, že o tom vůbec uvažuješ?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 24 duben 2012 11:21 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

co má být cílem? Musím říct, že jsem prováděl opravy ložisek turb pomocí opravné sady a je to pouze nouzové řešení, které dlouho nevydrží. Jednak opravná sada neobsahovala vše co jsem potřeboval, ale hlavní problém je v tom, že to potom nevyvážíš a i když jsem měl všechno pečlivě seznačené tak přece jenom to vyvážení je někde ve hvězdách (a při výměně hlavního ložiska musíš prostě 'vrtulku' sundat). Později jsem to řešil nákupem 'core' daného typu turba což je vlastně celá střední skříň s ložiky a oběma oběžnými koly, ale hlavně je to smontované a vyvážené - cena je dle typu turba cca 5-6 tisíc a výsledek je naprosto bez chyby... je to sice dražší řešení ale proti novému turbu nebo profi repasu pořád ještě výhodné.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 24 duben 2012 13:32 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Kdyz sem se stavil se svymi turby ke specialistum, rekli "srot", vyhodit.
A tak si ten srot opravuju sam, opravnou sadou. Na srotu toho uz moc zkazit nejde. Metodou, kterou popisuje Brumla sem si zrepasnul 4 turba a splnilo to naprosto ma ocekavani. Turba stale zijou.
O cem se to tu furt bavime? Jasne, ze by se to melo delat idealne zcela jinak, a uz vubec ne doma, ale to bych ale sedel s rukama v kapsach a na nic bych nemohl sahnout. Kdyby nekdo videl pripravky, ktere pouzivam nebo si vyrobim svepomoci, tak by se jen smal. Nedelam v servisu a sejk taky nejsem.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 24 duben 2012 14:11 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
enemdym píše:
O cem se to tu furt bavime? Jasne, ze by se to melo delat idealne zcela jinak, a uz vubec ne doma, ale to bych ale sedel s rukama v kapsach a na nic bych nemohl sahnout. Kdyby nekdo videl pripravky, ktere pouzivam nebo si vyrobim svepomoci, tak by se jen smal. Nedelam v servisu a sejk taky nejsem.

Bavíme se tu o tom, že tohle
neojirka píše:
... Ale teoreticky by díly měli být kompatibilní, tak by mě stačily jen kompresorové vrtulky a sací šneky z evropské verze a mělo by to jít překuchnout.Pokud to ovšem jde koupit :?:

je zcela nekompetentní náhled na věc, zatímco tohle
Brumla píše:
... Později jsem to řešil nákupem 'core' daného typu turba což je vlastně celá střední skříň s ložiky a oběma oběžnými koly, ale hlavně je to smontované a vyvážené - cena je dle typu turba cca 5-6 tisíc a výsledek je naprosto bez chyby... je to sice dražší řešení ale proti novému turbu nebo profi repasu pořád ještě výhodné.

je velmi informovaný postup.

Doma se dá udělat hodně, ale člověk musí vědět jak a také mít čím, i kdyby šlo o "samodomo" přípravky.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 24 duben 2012 17:46 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
enemdym píše:
Kdyz sem se stavil se svymi turby ke specialistum, rekli "srot", vyhodit.A tak si ten srot opravuju sam, opravnou sadou. Na srotu toho uz moc zkazit nejde. Metodou, kterou popisuje Brumla sem si zrepasnul 4 turba a splnilo to naprosto ma ocekavani. Turba stale zijou. O cem se to tu furt bavime? Jasne, ze by se to melo delat idealne zcela jinak, a uz vubec ne doma, ale to bych ale sedel s rukama v kapsach a na nic bych nemohl sahnout. Kdyby nekdo videl pripravky, ktere pouzivam nebo si vyrobim svepomoci, tak by se jen smal. Nedelam v servisu a sejk taky nejsem.


...je to tak, bez jisté dávky improvizace to nejde a navíc ta naše GT toho zas tak moc nenajezdí :lol: Ale je tu jedna věc co musím kostatovat, že některá náhradní řešení nemají tu správnou 'životnost' třeba čepy ze Sonaty na GT vydrží tak 15 tisíc a jsou zase volné.... Ale nároky nejsou tak velké jako u aut na běžné ježdění kde očekáváme, že to vydrží podstatně déle. A je fakt, že když opravované turbo vydrží dalších 10-15 tisíc je to pro mnohé z nás na 2-3 roky :lol: V mém civil ním autě by to bylo na půl roku a toho bych nešel....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 24 duben 2012 20:01 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Brumla píše:
Ahoj,

co má být cílem? Musím říct, že jsem prováděl opravy ložisek turb pomocí opravné sady a je to pouze nouzové řešení, které dlouho nevydrží. Jednak opravná sada neobsahovala vše co jsem potřeboval, ale hlavní problém je v tom, že to potom nevyvážíš a i když jsem měl všechno pečlivě seznačené tak přece jenom to vyvážení je někde ve hvězdách (a při výměně hlavního ložiska musíš prostě 'vrtulku' sundat). Později jsem to řešil nákupem 'core' daného typu turba což je vlastně celá střední skříň s ložiky a oběma oběžnými koly, ale hlavně je to smontované a vyvážené - cena je dle typu turba cca 5-6 tisíc a výsledek je naprosto bez chyby... je to sice dražší řešení ale proti novému turbu nebo profi repasu pořád ještě výhodné.


Treba si najst firmu, ktora je ochotna turbo nakoniec vyvazit....
Aj ked su to to KURVY KUREVSKE - u nas v BA ma poslali do prdele, pretoze sice ide o pracu na max polhodku a to kralovsky platenu , tak sa im malilo ze `turba ktore oni nepredali a nemaju z nich poriadny vyvar odmietaju vyvazovat!!!!` :roll:

A tak som musel cestovat 100 kilakov na vidiek, kde mi uz turbo pred mojimi ocami vyvazili, ale zas zabudli mi vratit jednu suciastku a tak som tam musel ist este raz.... :sad:

Podotykam, ze slo o turbo TD06/20G vlastnorucne zlozene komplet z novych dielov!!!! (iba CHRA je repasnute)
Takze ziadny vrak...

--------------------
mala politicka vlozka - ked niekto spekuluje ci to teraz mame kapitalizmus alebo skor socializmus, tak obvykle odpoviem ze ked uz potrebuju nejaky `-izmus` tak asi HYENIZMUS sa hodi najviac!!!! :sad:
toto je jeden z prikladov preco...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 24 duben 2012 20:06 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
enemdym píše:
Kdyz sem se stavil se svymi turby ke specialistum, rekli "srot", vyhodit.
A tak si ten srot opravuju sam, opravnou sadou. Na srotu toho uz moc zkazit nejde. Metodou, kterou popisuje Brumla sem si zrepasnul 4 turba a splnilo to naprosto ma ocekavani. Turba stale zijou.
O cem se to tu furt bavime? Jasne, ze by se to melo delat idealne zcela jinak, a uz vubec ne doma, ale to bych ale sedel s rukama v kapsach a na nic bych nemohl sahnout. Kdyby nekdo videl pripravky, ktere pouzivam nebo si vyrobim svepomoci, tak by se jen smal. Nedelam v servisu a sejk taky nejsem.


To su taki nestranni a spolahlivi `specialisti`, co ti povedia `srot` a nato ti ponuknu `zarucenu kvalitu` za nehorazne prachy! :care:

Mne na moje turbo ze je srot nemohli povedat (kedze je zlozene z novych dielov, starostlivo vyportovane, vylestene a modifikovane) - a tak sa rovno priznali ze to nespravia, pretoze malo natom zarobia....

Aj preto si cenim svojho mechanika, ktori sa sice sprava udesne, ale zato mi povie `na odpis` az ked je to skutocne tak a ina moznost nie je...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 25 duben 2012 09:42 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Třebaže to není zrovna o vyvažování rotoru turbíny, přesto se musím těch specialistů alespoň částečně zastat!

Tři příklady z praxe:

1/ Značkový servis mi v rámci opravy motoru mého auta poškozeného následkem podvodného natankování E85 (či benzínu s mnohem vyšším podílem biosložky, než odpovídá normě) spočítal náklady na opravu "řádným způsobem", tj. přesně v souladu s dílenskými postupy stanovenými MMC. Ty by zdaleka přesáhly zůstatkovou hodnotu vozu, pročež jsem se s nimi domluvil na minimalistické variantě opravy, na kterou mi ovšem oni nedají žádnou záruku, což pak bylo výslovně uvedeno na faktuře. Spokojenost na obou stranách - oni měli práci, za kterou dostali dostatečně zaplaceno, já jsem nemusel nechat auto sešrotovat a k tomu shánět, jak a čím se odstěhuji ze zahraničí.

2/ Našel jsem si pneuservis, který mi sice účtuje citelně více za práci, poněvadž tam nenakupuji pneumatiky, ale zase je ochoten mi nové gumy vymachovat a již obuté vyvážit na +-0g za tepla (ohřáté těsně po jízdě). Platím více, ale zároveň nemám potřebu jim to tam jít hned poté "omlátit o hlavu", jak se mi opakovaně stalo jinde.

3/ Jestliže má někdo mašinu za 1,5 mil. Kč na testování dieselových vstřikovacích čerpadel, pak já mám zase plné pochopení pro jeho požadavek alespoň částečné repase čerpadla neznámého původu za cca 6 tis. Kč, po jejímž provedení má dotyčný jistotu, že se mu nekousne na stolici a nenadělá mu škody na mašině za statisíce.


Tím jsem chtěl říct asi tolik, že oni specialisté se možná již setkali s tím, že pro někoho udělali nějaký dílčí úkon, a dotyčný se pak snažil u nich uplatnit nárok na záruční opravu celku.

Berte to jako pohled tzv. z druhé strany, na které se já sice nenacházím, ale snažím se do ní alespoň vžít. A je to úplně to samé, jako s těmi "jebnutými" technickými předpisy EHK: prostě když jsme se v Evropě dohodli, že např. blikače budou mít všichni oranžové a že budou blikat v určitém rytmu, pak je vyloženě od věci chtít mít červené blinkry jenom proto, že se mi to líbí či mám pocit, že autu více sluší!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 25 duben 2012 10:32 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
Třebaže to není zrovna o vyvažování rotoru turbíny, přesto se musím těch specialistů alespoň částečně zastat!

Tři příklady z praxe:

1/ Značkový servis mi v rámci opravy motoru mého auta poškozeného následkem podvodného natankování E85 (či benzínu s mnohem vyšším podílem biosložky, než odpovídá normě) spočítal náklady na opravu "řádným způsobem", tj. přesně v souladu s dílenskými postupy stanovenými MMC. Ty by zdaleka přesáhly zůstatkovou hodnotu vozu, pročež jsem se s nimi domluvil na minimalistické variantě opravy, na kterou mi ovšem oni nedají žádnou záruku, což pak bylo výslovně uvedeno na faktuře. Spokojenost na obou stranách - oni měli práci, za kterou dostali dostatečně zaplaceno, já jsem nemusel nechat auto sešrotovat a k tomu shánět, jak a čím se odstěhuji ze zahraničí.

2/ Našel jsem si pneuservis, který mi sice účtuje citelně více za práci, poněvadž tam nenakupuji pneumatiky, ale zase je ochoten mi nové gumy vymachovat a již obuté vyvážit na +-0g za tepla (ohřáté těsně po jízdě). Platím více, ale zároveň nemám potřebu jim to tam jít hned poté "omlátit o hlavu", jak se mi opakovaně stalo jinde.

3/ Jestliže má někdo mašinu za 1,5 mil. Kč na testování dieselových vstřikovacích čerpadel, pak já mám zase plné pochopení pro jeho požadavek alespoň částečné repase čerpadla neznámého původu za cca 6 tis. Kč, po jejímž provedení má dotyčný jistotu, že se mu nekousne na stolici a nenadělá mu škody na mašině za statisíce.


Tím jsem chtěl říct asi tolik, že oni specialisté se možná již setkali s tím, že pro někoho udělali nějaký dílčí úkon, a dotyčný se pak snažil u nich uplatnit nárok na záruční opravu celku.

Berte to jako pohled tzv. z druhé strany, na které se já sice nenacházím, ale snažím se do ní alespoň vžít. A je to úplně to samé, jako s těmi "jebnutými" technickými předpisy EHK: prostě když jsme se v Evropě dohodli, že např. blikače budou mít všichni oranžové a že budou blikat v určitém rytmu, pak je vyloženě od věci chtít mít červené blinkry jenom proto, že se mi to líbí či mám pocit, že autu více sluší!



A co maju spolocne uvedene priklady s `hyenistickymi` servismi resp. mnou uvedenym prikladom?
Skutocne som tam nenasiel ani jediny zhodny bod... Ja tiez viem uviezt priklady servisov s rozumnym pristupom

A s nejakymi blikacmi, dohodami a predpismi to uz nema vobec nic spolocne.

Pochybujem, ze by nebol Brumla ochotny zaplatit polhodinovu servisnu taxu za vyvazenie, mozno ma podobnu skusenost ako ja ked sa nato vyprdol....

p.s.
som to spominal svojmu mechanikovi a ten tych ludi pozna osobne (BA je jak vecsia dedina) - jeho komentar: `to si hovoril s tym mladym? Stary je OK ale ten jeho syn je uplny kokot`


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 25 duben 2012 11:17 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
spc píše:
A co maju spolocne uvedene priklady s `hyenistickymi` servismi resp. mnou uvedenym prikladom?
Skutocne som tam nenasiel ani jediny zhodny bod... Ja tiez viem uviezt priklady servisov s rozumnym pristupom

A s nejakymi blikacmi, dohodami a predpismi to uz nema vobec nic spolocne.


Když ono v životě vždy souvisí všechno se vším. Tak např. ony "hyenistické" servisy se pohybují v určitém právním rámci, který je nutí poskytovat na svou práci (a přebírat za použitý materiál) záruku (to ostatně představuje oprávněný zájem zákazníka). Takže když jim někdo přinese "nějaký" rotor z "nějakého" turba k vyvážení, nemohou vědět, o jaký rotor, jakého původu, jaké kvality zpracování, z jakého materiálu apod. vlastně je. Třeba ho dobře vyváží, ale i tak může následovat havárie turba a následně motoru z důvodu, který může vypadat jako následek špatného vyvážení. Co udělá průměrný český vyčůránek (a teď neukazuji prstem na nikoho konkrétního)? Inu jde tam, kde mu "špatně" vyvážili rotor a reklamuje!

A s blikači, dohodami a předpisy to má společného mnohem více, než je na první pohled zřejmé! Jestliže jsme se např. dohodli, že budeme používat oranžové blikače, řídit se smluvním, nikoli astronomickým časem, a jezdit vpravo, a obdobně jsme se dohodli, že i ty "hyenistické" servisy musejí poskytovat na svou práci (a přebírat za použitý materiál) záruku, pak je nanejvýš od věci vynucovat si červené (či jakékoli jiné) blinkry, prosazovat, že se budu řídit astronomickým časem, poněvadž zrovinka já to považuji za "správnější", jezdit vlevo, jelikož někde se tak přece jezdí, a odmítat zaplatit za (ve smyslu přeplatit) nadstandardní službu spočívající v tom, že mi někdo udělá něco nad rámec výrobcem vozu/motoru/truba/... předepsaných postupů, na čem nevydělá a ještě se vystavuje riziku reklamačního řízení. Kapišto?

spc píše:
Pochybujem, ze by nebol Brumla ochotny zaplatit polhodinovu servisnu taxu za vyvazenie, mozno ma podobnu skusenost ako ja ked sa nato vyprdol.....

Brumla se ovšem vyjádřil naprosto pregnantně: použil sestavenou a vyváženou sadu. A vyprdnout se na vyvážení rotoru turba točícího až 120 tis. ot./min.? To snad ne!

spc píše:
p.s.
som to spominal svojmu mechanikovi a ten tych ludi pozna osobne (BA je jak vecsia dedina) - jeho komentar: `to si hovoril s tym mladym? Stary je OK ale ten jeho syn je uplny kokot`

Silně mi to přípomíná příhodu, kdy jsem známému vyvažoval několik různých vrtulí k modelu letadla. Vrátil se mi rozbít hubu s tím, že kvůli mému špatnému vyvážení se mu za letu vlivem vibrací od vrtule vyrval motor z letadla a následovala totálka modelu. Po ohledání vraku jsem zjistil, že použil špatný (nikoli vadný, ale nevhodný) unašeč vrtule. Příště už budu trvat na tom, aby mi za účelem "vyvážení vrtule" přinesl celé éro. Jsem snad proto "úplný kokot"?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Naposledy upravil Mitsi dne 25 duben 2012 11:23, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz