mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 15 květen 2024 09:46

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 25 duben 2012 11:21 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
a pritom mel neojirka tak jednoduchy dotaz, na ktery jeste nedostal jednoznackou odpoved k tematu :mad:
kam toto forum speje, je to jak politicke forum, clovek se tu dozvi vsechno az na to, na co se ptal, a ve vysledku ztraci chut se dal ptat :evil:
furt dokola - citovani, popotahovani za slovicka, OT, OT, OT, OT, :roll:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 25 duben 2012 11:38 
Offline

Registrován: 25 září 2011 14:38
Příspěvky: 184
Automobil: Dodge Stealth
Typ motoru: DOHC non turbo
Rok výroby: 1991
enemdym píše:
a pritom mel neojirka tak jednoduchy dotaz, na ktery jeste nedostal jednoznackou odpoved k tematu :mad:
kam toto forum speje, je to jak politicke forum, clovek se tu dozvi vsechno az na to, na co se ptal, a ve vysledku ztraci chut se dal ptat :evil:
furt dokola - citovani, popotahovani za slovicka, OT, OT, OT, OT, :roll:



amen

_________________
Dodge Stealth RT rv. 91 3.0 DOHC
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 25 duben 2012 11:45 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
ahoj,

tedy stručně a rychle: problematika záměny turba 09 a 13 je zde http://www.stealth316.com/2-turboguide.htm asi většina z nás zná :lol:

přesné číslo turba, tedy jeho modifikace je kód na plošce na výstupním šneku - trochu blbě vidět ale lze to.......


Přílohy:
turba.jpg
turba.jpg [ 30.22 KiB | Zobrazeno 4059 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 25 duben 2012 11:54 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
enemdym píše:
a pritom mel neojirka tak jednoduchy dotaz, na ktery jeste nedostal jednoznackou odpoved k tematu :mad:

Tak si to zrekapitulujme:

Neojirka položil tento dotaz
neojirka píše:
Ahojte, na internetu hlavně na amerických stránkách jsem při hledání sady na repas turbín našel víc typů turba TDO4. Třeba 9b, 13g... a tak dál a tak dál. Jak zjistím, jaké mám já když na turbu je napsané pouze TDO4?? Už jste to někdo zjišťoval?

na který od Tebe obdržel jednoznačnou odpověď zde
enemdym píše:
Hoja, lisi se to velikosti saciho sneku / prumeru vstupniho otvoru, velikosti kompresni vrtulky, na pripadne dalsi odlisnosti se jeste mrknu.
Zjistis to nejlip tak, ze oddelas hadici sani jdouci do turba a zmeris prumer vstupu. Merili sme to jednou s 3000LS, on ma ty vetsi 13g, ja mam mensi 9b.
Mam ke garettu katalog nahradnich dilu vcetne specifikace opravnych sad, jestli si ho na netu nenasel, poslu ti to.

a také tady
enemdym píše:

Jenomže projevil neznalost problematiky, když napsal toto
neojirka píše:
jasny jasny, bude to jak říkáš, teďko zrovna jsem narazil na nějaké specifikace, a podle té tabulky bylo na US verze montováno 9b (menší) zatímco na Evropu a Japonsko 13g (větší). Jinak já mám vnitřní průměr toho difuzoru 36 milimetrů, takže 9b... Pojedu dneska za kamošem co má dvě turba na prodej a měli by být z Evropské verze, tak možná udělám kšeft :)

a hlavně tohle
neojirka píše:
Tož jsem moc nepořídil... Kamoš má sice na svém autě evropská turba (ty samozřejmě neprodá :lol: ), ale ty náhradní jsou z ameriky :???: Ale teoreticky by díly měli být kompatibilní, tak by mě stačily jen kompresorové vrtulky a sací šneky z evropské verze a mělo by to jít překuchnout.Pokud to ovšem jde koupit :?:

Já jsem se ve svých příspěvcích pouze snažil uvést věci na pravou míru a poskytnout neojirkovi něco málo souvisejících poznatků, byť obecné povahy, v čemž mi byl argumentačně nápomocen Brumla:
Brumla píše:
Ahoj,

co má být cílem? Musím říct, že jsem prováděl opravy ložisek turb pomocí opravné sady a je to pouze nouzové řešení, které dlouho nevydrží. Jednak opravná sada neobsahovala vše co jsem potřeboval, ale hlavní problém je v tom, že to potom nevyvážíš a i když jsem měl všechno pečlivě seznačené tak přece jenom to vyvážení je někde ve hvězdách (a při výměně hlavního ložiska musíš prostě 'vrtulku' sundat). Později jsem to řešil nákupem 'core' daného typu turba což je vlastně celá střední skříň s ložiky a oběma oběžnými koly, ale hlavně je to smontované a vyvážené - cena je dle typu turba cca 5-6 tisíc a výsledek je naprosto bez chyby... je to sice dražší řešení ale proti novému turbu nebo profi repasu pořád ještě výhodné.


Proto vznáším dotaz, co je "politického" (viz níže)
enemdym píše:
... kam toto forum speje, je to jak politicke forum ...

na tom, že tazatel stačil projevit fatální neznalost věcí, které chce vlastnoručně tzv. vylepšovat, a ten, kdo mu poskytl zcela jasné a konkrétní odpovědi, tedy enemdym, má sám pocit, že
enemdym píše:
clovek se tu dozvi vsechno az na to, na co se ptal
?

Kromě toho není vůbec škoda, že někdo
enemdym píše:
... ve vysledku ztraci chut se dal ptat :evil:

poněvadž dotyčný je nebezpečný sám sobě a hlavně svému okolí!

Proto dokud nebudu explicitně vyzván k odchodu, budu při každé vhodné příležitosti upozorňovat na technické souvislosti (a mezi ně rozhodně patří technické předpisy a normy, o základních fyzikálních poučkách ani nemluvě), což rozhodně není
enemdym píše:
... furt dokola - citovani, popotahovani za slovicka, OT, OT, OT, OT, :roll:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 25 duben 2012 20:48 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Hoj Mitsi, nedovolim si nikoho vyzvat k odchodu, este stale je to diskuzni forum. Jen sam posledni dobou casto premyslim, jestli zakladat temata o nejake me aktualni problematice nebo i lehke zajimavosti, jejiz rozbor / komentare / pripominky by me a mozna i ostatni zajimaly, anebo jestli radeji soukromnicit a otevrit net, knihu, manual, a radeji myslenky (nekdy i najivni) nesdilet....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 25 duben 2012 21:36 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

no to je těžké - když se nediskutuje, je fórum na prd, když je to chaos je to také naprd, moderátor tu není, OT témata nejsou definována... Musím říct, a to si zdůrazňuji nestěžuji, že mi chodí na soukromou část fora část dotazů, to že je účastníci nechtějí prezentovat veřejně, o něcem vypovídá. Řešení po mě nechtějte nevím co s tím.........


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 25 duben 2012 22:27 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Ale prosim ta, vidis presne toto je asi co na tebe tuna ludom vadi... za kazdu cenu musis mat pravdu a si ochotny hnat to do extremov aj pouzivanim neadekvatnych `argumentov`...

napr.:

-spominas neustale nejaky `pravny ramec`, lenze ja so mal zaujem o SLUZBU VYSLOVENE NA MOJE RIZIKO DOKONCA BEZ BLOCKU!
(a teda bez moznosti robit problemy)
mozme tu donekonecna moralizovat o tomto (dost beznom) postupe, ale riziko bolo vyslovene na mojej strane a akceptoval som to - im ani taketo podmienky nestacili... ty hovoris o uplne inej situacii, kapisto?

-ked nazve `kokot` niekto, kto mal vytvorene standardne a postacujuce podmienky na poskytnutie sluzby (turbo z novych dielov, kompletne) a zas to porovnavas zo situaciou ked si mal podmienky uplne odlisne (samotna vrtula) a zenies to do krajnosti...
podla tvojej logiky mal rovno pozadovat, ze bude vyvazovat turbo iba z u nich kupeneho auta? :roll:
Ten clovek inak svoju branzu pozna aj desatrocia, ja som toho typla videl prvy krat v zivote - to bol jeho komentar zalozeny na dlhodobej skusenosti!
Ze tie podmienky boli uplne v poriadku z mojej strany hovori aj to, ze o 100km dalej vzali zakazku bez jedineho kriveho slova ci krutenia nosom...

enemdym -> `furt dokola - citovani, popotahovani za slovicka, OT, OT, OT, OT`
PRESNY SUHLAS! vidis teraz aj preco som sa nikdy nehrnul do nejakeho `zrazovania` a pod. - stacila mi skusenost, ked som nezistne radil a pomahal nejakym ludom s mitsu a neskor sa to otocilo do podobnej emocionalnej roviny a bol som ich `enemy no.1`.... :sad:
Pritom to zacalo tym, ze typek poprosil suseda, nech ma s nim zoznami - ze si chce kupit take auto jak ja a ci mu dam nejake rady...

mne toto osobne stvanie, sarvatky a pod. dost vadia - nikomu svoj nazor nenanucujem (nech si svoje veci po varovani aj uplne znici ak chce), nehladam tu uznanie, skor akoby `splacam dlh` ked som pred 10-12 rokmi dost otravoval par ludi v USA vypytovanim a pod.... :mrgreen:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 25 duben 2012 22:31 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
enemdym píše:
... este stale je to diskuzni forum. Jen sam posledni dobou casto premyslim, jestli zakladat temata o nejake me aktualni problematice nebo i lehke zajimavost i... anebo jestli radeji soukromnicit a otevrit net, knihu, manual, a radeji myslenky (nekdy i najivni) nesdilet....

No vždyť ano! Obvykle je dobré si o tom napřed zjistit alespoň základní věci a až poté pokládat konkrétní otázky, samozřejmě s otevřenou myslí, tj. s tím, že žádnou z poskytnutých odpovědí či rad předem nezatracuji, třebaže na net (a dnes vlastně všude :cry: ) si může každý naslintat, co uzná za vhodné: to pochopitelně vztahuji i sám na sebe - také nemám patent na rozum. Jenže vést diskusi s někým (když už jsme na diskusním fóru), kdo o tom sice neví zhola nic, ale už předem je rozhodnut, co a jak, to se dost dobře nedá.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 25 duben 2012 22:40 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Brumla píše:
...Musím říct, a to si zdůrazňuji nestěžuji, že mi chodí na soukromou část fora část dotazů, to že je účastníci nechtějí prezentovat veřejně, o něcem vypovídá. Řešení po mě nechtějte nevím co s tím.........

Mohu Tě ujistit, že jsem na tom podobně: cestou SZ jsem pomáhal řešit řadu problémů lidem, kteří na veřejnou část fóra nevložili jediný příspěvek. Na motivy jsem se jich neptal, ale osobně se domnívám, že je docela škoda, že výměna zmíněné korespondence není veřejná, poněvadž by určitě i někomu dalšímu s analogickými potížemi technického rázu mohla pomoci. Byla to však jejich volba a mně nezbývá, než ji respektovat. Na druhou stranu to svědčí o tom, že kdo chce, ten si sám dokáže vytipovat, na koho se "soukromě" obrátit. A přinejmenším z daného hlediska toto fórum své poslání plní, byť není moderované. Proč, to rovněž nevím.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 25 duben 2012 23:08 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
spc píše:
...niekto, kto mal vytvorene standardne a postacujuce podmienky na poskytnutie sluzby (turbo z novych dielov, kompletne) a zas to porovnavas zo situaciou ked si mal podmienky uplne odlisne (samotna vrtula) a zenies to do krajnosti...
podla tvojej logiky mal rovno pozadovat, ze bude vyvazovat turbo iba z u nich kupeneho auta? :roll:

Ty nové díly však mohly pocházet od Číňana, který je vyrobil z vyřazeného kusu materiálu podřadné kvality na koleně (také občas nakupuji made in China)! Nebo jiný extrém ze života: Do pneuservisu si maník přinesl hliníkáče a chtěl na ně obout gumy a vyvážit je. Mechanikovi se na nich už na první pohled něco nezdálo, tak se zákazníka zeptal, odkud je má. Ten bez uzardění odvětil, že si je vlastnoručně odlil doma na zahradě do formy podle jednoho nalezeného disku. A velmi se zlobil, když mu servisák odmítl "poskytnout službu". Ani nevím, jestli je to k smíchu anebo k pláči...

spc píše:
... mne toto osobne stvanie, sarvatky a pod. dost vadia - nikomu svoj nazor nenanucujem (nech si svoje veci po varovani aj uplne znici ak chce) ...

Mě rovněž, ovšem když se cítím ohrožen (ve Znojmě a okolí jsem jako doma) někým, kdo si navzdory dobře míněné radě z ničeho nic nedělá, reaguji: neojirku jsem mj. upozornil, že sportovní brzdy (samozřejmě nehomologované!) za studena nebrzdí (to je také jeden z důvodů, proč nikdy nemohou získat homologaci). Ostatně výrazné upozornění, že ony brzdy nejsou určeny do běžného provozu, figuruje na webu českého zastoupení dodavatele. A třeba takové nečekané kousnutí třílitrového V6 4x4, do kterého vlítly kusy nevyváženého rotoru turbodmychadla, to rovněž není pro toho, kdo zrovna jede za ním, moc příjemné.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 26 duben 2012 00:33 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
prosim ta, strucne len jedno... chapes vobec vyznamu frazy `na vlastnu zodpovednost`???? :shock:

nehovorime predsa o detoch v jaslach alebo dospelych zbavenych svojpravnosti, ktori nad sebou potrebuju ochranny dozor... alebo ano?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 26 duben 2012 09:11 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
spc píše:
prosim ta, strucne len jedno... chapes vobec vyznamu frazy `na vlastnu zodpovednost`???? :shock:

Je úplně jedno, jestli to já či někdo jiný chápe! Nacházíme se v Evropě, kde je právní rámec nastaven úplně jinak. Může se nám to líbit nebo ne (mně se to rovněž v mnohém nelíbí), stejně s tím nic nenaděláme. Abych to přiblížil na názorném příkladu, který je opět ze života.

Jela Avia z GO, akorát že jí jaksi zapomněli nalít olej do diferáku. Zezadu se přiblížila řidička v osobáku s dospívající dcerou na předním sedadle. Chystala se Avii předjet, když v tom se kousl ten suchý diferák a zablokovala zadní kola. Řidička, jež byla v té chvíli příliš blízko kvůli chystanému předjíždění, již nestačila zareagovat a vlítla té Avii pod korbu, která její dceru dekapitovala a ji samotnou těžce zranila (následně zemřela v nemocnici). Z hlediska odpovědnosti v evropském pojetí kontinentálního (v protikladu k anglosaskému systému) práva padá "vina" výhradně na samotnou řidičku (dá se to schovat pod nesprávný způsob jízdy, nedodržení bezpečné vzdálenosti apod.), zatímco v Americe by se u soudu určitě řešilo i to, kdo zapomněl naplnit diferenciál olejem a proč řidič Avie včas nepoznal, že je něco v nepořádku a nepřerušil jízdu.

Proto v Evropě existuje množství omezení na straně prevence, tedy té opačné (třeba ony "jebnuté" technické předpisy a celý systém vymáhání jejich implementace), jejichž jediným cílem je právě to, aby nebylo nutné neustále hovořit
spc píše:
... o detoch v jaslach alebo dospelych zbavenych svojpravnosti, ktori nad sebou potrebuju ochranny dozor

neboť řada jedinců spadá přesně do této kategorie!

spc píše:
... alebo ano?

Ano, přesně tak! Viz Darwinova cena...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 26 duben 2012 10:58 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Rovněž střet dvou zcela protichůdných názorů (viz diskuse pod článkem - já mezi tamní přispěvatele nepatřím):

http://www.novinky.cz/krimi/265931-po-s ... azene.html

:clap: :twisted:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 26 duben 2012 20:22 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
no to su zvědavé, eši ten mitsi přijede na sraz ....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Jaké turbo?
PříspěvekNapsal: 27 duben 2012 12:20 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
A proč bych měl? Nevlastním 3000GT, auta mne zase až tak neberou a některé věci na nich raději ani nechci vidět "naživo"...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz