mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 09 květen 2024 22:46

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: chladič
PříspěvekNapsal: 26 duben 2012 07:14 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

tak jsem měl dnes poránu 'překvápko' dojel jsem na parkoviště u firmy a náhle oblak dýmu - viz. foto Příčina ? buď noc utažená spona, nebo únava materiálu..... Ještě klika, že mi to prdlo na tom parkingu...


Přílohy:
2012-04-26 07.02.01.jpg
2012-04-26 07.02.01.jpg [ 324.21 KiB | Zobrazeno 13439 krát ]
2012-04-26 07.01.53.jpg
2012-04-26 07.01.53.jpg [ 319.44 KiB | Zobrazeno 13439 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladič
PříspěvekNapsal: 26 duben 2012 08:13 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
Ahoj

no to su zvědavé na komentář jistého korespondenta..... :smile: :smile: :smile:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladič
PříspěvekNapsal: 26 duben 2012 09:27 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To 3000LS: Tady jsou! :mrgreen:

Kromě příliš utažené šroubovací spony (z výroby není žádný spoj v chlad. systému vozů Mitsubishi jištěn šroubovací sponou, neboť to z důvodu zvolené koncepce chlazení - nízkopřetlakový systém - není zapotřebí) bych v daném případě hledal příčinu ve stárnutí plastů, z nichž se odpařují změkčovadla (např. ftaláty), což vede jednak ke křehnutí materiálu, jednak ke změně rozměrových parametrů.

Z obrázků je dále patrné, že chladicí systém absolvoval příliš dlouhé období (mohlo to být i někdy v minulosti, tj. nikoli nedávno) bez výměny chlad. kapaliny a/nebo jezdil pouze na vodu, tj. s vyčerpanými a/nebo žádnými inhibitory koroze a dalšími aditivy, jejichž účelem je mj. mazat ucpávku vodního čerpadla, udržovat v dobré kondici pryžové a plastové díly, včetně všech těsnění, které jsou ve styku s chlad. médiem.

Další možností může být drobné mechanické poškození (opět třeba historického data) při neopatrné montáži/demontáži anebo drobném ťukanci v provozu. A kdyby se nejednalo o Mitsubishi, pak bych dodal ještě i výrazný přetlak v chlad. systému vlivem přehřátí či fouklého těsnění pod hlavou.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladič
PříspěvekNapsal: 26 duben 2012 12:14 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

původní drátěná spona asi již 'zařvala' za předchozího majitele, byla nejspíš již zkorodovaná, autu je 18 let :lol: Kapalina je tam cca 2 roky - nebo spíše byla - moc jí tam nezbylo :smile:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladič
PříspěvekNapsal: 26 duben 2012 13:00 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Brumlo,
zdravím a vyjadřuji spoluúčast!

K té kapalině: Na zbytku ulomené části nátrubku chladiče je zvenčí, tj. mezi plastem a hadicí, nános, který by tam mohl být, jen pokud by se jednalo o hliníkový díl (hliník v takových místech rád oxiduje). Ovšem mezi plastem a pryží hadice nemá co dělat, a to ani po těch 18 letech - tedy samozřejmě pokud byla pravidelně měněna chlad. kapalina! Proto jsem se vyjádřil právě takto:
Mitsi píše:
... chladicí systém absolvoval příliš dlouhé období (mohlo to být i někdy v minulosti, tj. nikoli nedávno) bez výměny chlad. kapaliny a/nebo jezdil pouze na vodu ...


Zde bohužel platí, že ani následná vzorná péče, tj. pravidelné výměny s použitím kvalitní chlad. kapaliny, už nenapraví škody, k nimž došlo předtím následkem zanedbávání údržby.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladič
PříspěvekNapsal: 26 duben 2012 13:08 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
je to tak, když jsem auto v 2007 koupil bylo v žalostném stavu, kapalina byla asi ještě původní, kdysi zelená ale časem již oranžová a i po několika propláchnutí se všechno ven nedostane....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladič
PříspěvekNapsal: 26 duben 2012 21:37 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Ahoj Brumlo, tak to cumim, je to nemile a pro me dost necekane.

Mitsi, do jakych hodnot se jedna o nizkopretlakovy a od jakych uz vysokopretlakovy chl.system? Priklady na vozech Mitsubishi?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladič
PříspěvekNapsal: 27 duben 2012 10:01 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
enemdym píše:
Mitsi, do jakych hodnot se jedna o nizkopretlakovy a od jakych uz vysokopretlakovy chl.system? Priklady na vozech Mitsubishi?

To chceš po mně nějaké číselné hodnoty? Já je neznám, třebaže něco málo se dá vyčíst z hodnoty vyražené na víčku chladiče.

Principiální rozdíl (a to už se budu opakovat - někde jsem to tu kdysi psal) spočívá v tom, že vysokotlaký systém (typicky většina vozů evropských značek a provenience) nemůže mít externí "přepadovou" (vůči atmosféře otevřenou) expanzku, pracuje s vysokým přetlakem uvnitř systému, který výrazně roztahuje interval pracovní teploty směrem nahoru (běžně ke 130, s "lepší" kapalinou až ke 135 st.C), čímž zmenšuje nároky na její (té teploty) regulaci, ale zase vyžaduje důkladné upevnění hadic, je náchylnější na úniky kapaliny a když už dojde k "uvaření", obvykle není možné pokračovat v jízdě, neboť přinejmenším unikne část chlad. náplně, dost často však někde vyskoči hadice, praskne chladič...
Nízkopřetlakový systém (všechny Mitsubishi a většina japonských vozů vyrobených v Japonsku) je pak ve všem tom shora vyjmenovaném pravým opakem. K tomu se "umí sám odvzdušnit" a hlavně umožní dojet i v případě nějakého problému. Osobně považuji za jeho nevýhodu jediné dvě věci:
- není dostatečně blbuvzdorný (lidé jsou schopni doplnit do expanzky pouze vodu - v daném případě je nutné vždy použít chlad. kapalinu, jinak expanzka v zimě zamrzne; jiní zase kontrolují "vodu v chladiči" namísto hladiny v expanzce - a jejího propojení s hladinou v chladiči - a bez přihlédnutí k tomu, zda je motor studený nebo ohřátý na provozní teplotu);
- v nadmořské výšce nad 2500m má již sklon k "bublání".

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladič
PříspěvekNapsal: 31 květen 2012 16:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 23 prosinec 2010 18:45
Příspěvky: 86
Bydliště: Rýmařov
Automobil: 3k GT SL
Rok výroby: 1993
Zdravím pánové,
mám jen drobný dotaz. Nemáte někdo zkušenost s hliníkovým chladičem Mishimoto?
Není to akutní ale časem budu chtít původní chladič vyměnit.

Norad


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladič
PříspěvekNapsal: 01 červen 2012 07:20 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

no co chceš slyšet :lol: hliníkové hladiče = větší účinnost, ale pozor na některé tuningvé výrobky, chtěj výkres jinak budeš mít problémy s montáží a zrovna Mishimoto podklady zrovna nehýří... To samé musíš si udělat jasno zda chceš původní tloušťku svazku (tuším cca 26mm) či vyšší. Pokud vyšší, tak asi budeš muset obětovat klimu a vyndat condezer od klimy. Já jsem šel cestou kompromisu, vzal jsem chladič na model ´99, který je rozměrové shodný s originálem ale má hliníkovou lamelovou vložku, účinnost je krapet lepší, problém s montáží žádný ale největší přínos je výměna chladiče sama o sobě ten můj prasklý 18 let starý, když jsem je rozebral, byl uvnitř částečně ucpaný (takové ty oválné trubičky) a i voštiny byly již zanesené. Tedy i zcela stejný by asi chladil o poznání lépe než ten můj původní již částečně zanesený.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladič
PříspěvekNapsal: 01 červen 2012 09:10 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Brumla píše:
...uvnitř částečně ucpaný (takové ty oválné trubičky)...

Zatímco mosazným a měděným chladičům nevadilo použití vody, hliníkové chladiče si vyžadují kvalitní chlad. kapalinu a její výměnu v předepsaných lhůtách, jinak dochází právě k tomuto ucpávání.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladič
PříspěvekNapsal: 01 červen 2012 09:24 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, ten starý byl měděný, ale zanesený oranžovým kalem, jak jsem uvedl tak první kdo pravidelně měnil kapalinu jsem až já a x let přede mnou to nikdo nedělal a proto pořád barvím i po 3 výměně :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladič
PříspěvekNapsal: 01 červen 2012 10:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 23 prosinec 2010 18:45
Příspěvky: 86
Bydliště: Rýmařov
Automobil: 3k GT SL
Rok výroby: 1993
Ahoj
Jde mi konkrétně o tento
Kód:
http://www.mishimoto.com/mishimoto-aluminum-radiator-mitsubishi-3000-gt-91.html

Podle toho co je ve specifikacích by měl jít i na mé SLko.
Mně šlo spíš o to (pokud ho náhodou někdo dělal) jestli to sedlo tak jak tvrdí výrobce.

Kapalinu jsem měnil zatím 3x, hned po koupi a pak co 3 roky. Nevím ale jak na tom byl předchozí majitel takže nevím v jakém stavu je vnitřek chladiče.

Norad


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladič
PříspěvekNapsal: 01 červen 2012 10:46 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

tento konkrétní má tloušťku cca 55mm a originál má asi o 10mm méně tak to snad půjde.... Na SL-ko ale takové navýšení chladícího účinku asi nebude třeba a můžeš použít i levnější.... Myslím, že 'expresion' něco takového do SL-ka dával ale už si moc nepamatuji jak to bylo, dával na fórum i fotky....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: chladič
PříspěvekNapsal: 01 červen 2012 10:46 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

tento konkrétní má tloušťku cca 55mm a originál má asi o 10mm méně tak to snad půjde.... Na SL-ko ale takové navýšení chladícího účinku asi nebude třeba a můžeš použít i levnější.... Myslím, že 'expresion' něco takového do SL-ka dával ale už si moc nepamatuji jak to bylo, dával na fórum i fotky....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 57 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz