mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
chladič https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2447 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | 3000LS [ 26 duben 2012 08:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chladič |
Ahoj no to su zvědavé na komentář jistého korespondenta..... ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Mitsi [ 26 duben 2012 09:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chladič |
To 3000LS: Tady jsou! ![]() Kromě příliš utažené šroubovací spony (z výroby není žádný spoj v chlad. systému vozů Mitsubishi jištěn šroubovací sponou, neboť to z důvodu zvolené koncepce chlazení - nízkopřetlakový systém - není zapotřebí) bych v daném případě hledal příčinu ve stárnutí plastů, z nichž se odpařují změkčovadla (např. ftaláty), což vede jednak ke křehnutí materiálu, jednak ke změně rozměrových parametrů. Z obrázků je dále patrné, že chladicí systém absolvoval příliš dlouhé období (mohlo to být i někdy v minulosti, tj. nikoli nedávno) bez výměny chlad. kapaliny a/nebo jezdil pouze na vodu, tj. s vyčerpanými a/nebo žádnými inhibitory koroze a dalšími aditivy, jejichž účelem je mj. mazat ucpávku vodního čerpadla, udržovat v dobré kondici pryžové a plastové díly, včetně všech těsnění, které jsou ve styku s chlad. médiem. Další možností může být drobné mechanické poškození (opět třeba historického data) při neopatrné montáži/demontáži anebo drobném ťukanci v provozu. A kdyby se nejednalo o Mitsubishi, pak bych dodal ještě i výrazný přetlak v chlad. systému vlivem přehřátí či fouklého těsnění pod hlavou. |
Autor: | Brumla [ 26 duben 2012 12:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chladič |
Ahoj, původní drátěná spona asi již 'zařvala' za předchozího majitele, byla nejspíš již zkorodovaná, autu je 18 let ![]() ![]() |
Autor: | Mitsi [ 26 duben 2012 13:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chladič |
Brumlo, zdravím a vyjadřuji spoluúčast! K té kapalině: Na zbytku ulomené části nátrubku chladiče je zvenčí, tj. mezi plastem a hadicí, nános, který by tam mohl být, jen pokud by se jednalo o hliníkový díl (hliník v takových místech rád oxiduje). Ovšem mezi plastem a pryží hadice nemá co dělat, a to ani po těch 18 letech - tedy samozřejmě pokud byla pravidelně měněna chlad. kapalina! Proto jsem se vyjádřil právě takto: Mitsi píše: ... chladicí systém absolvoval příliš dlouhé období (mohlo to být i někdy v minulosti, tj. nikoli nedávno) bez výměny chlad. kapaliny a/nebo jezdil pouze na vodu ... Zde bohužel platí, že ani následná vzorná péče, tj. pravidelné výměny s použitím kvalitní chlad. kapaliny, už nenapraví škody, k nimž došlo předtím následkem zanedbávání údržby. |
Autor: | Brumla [ 26 duben 2012 13:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chladič |
je to tak, když jsem auto v 2007 koupil bylo v žalostném stavu, kapalina byla asi ještě původní, kdysi zelená ale časem již oranžová a i po několika propláchnutí se všechno ven nedostane.... |
Autor: | enemdym [ 26 duben 2012 21:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chladič |
Ahoj Brumlo, tak to cumim, je to nemile a pro me dost necekane. Mitsi, do jakych hodnot se jedna o nizkopretlakovy a od jakych uz vysokopretlakovy chl.system? Priklady na vozech Mitsubishi? |
Autor: | Mitsi [ 27 duben 2012 10:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chladič |
enemdym píše: Mitsi, do jakych hodnot se jedna o nizkopretlakovy a od jakych uz vysokopretlakovy chl.system? Priklady na vozech Mitsubishi? To chceš po mně nějaké číselné hodnoty? Já je neznám, třebaže něco málo se dá vyčíst z hodnoty vyražené na víčku chladiče. Principiální rozdíl (a to už se budu opakovat - někde jsem to tu kdysi psal) spočívá v tom, že vysokotlaký systém (typicky většina vozů evropských značek a provenience) nemůže mít externí "přepadovou" (vůči atmosféře otevřenou) expanzku, pracuje s vysokým přetlakem uvnitř systému, který výrazně roztahuje interval pracovní teploty směrem nahoru (běžně ke 130, s "lepší" kapalinou až ke 135 st.C), čímž zmenšuje nároky na její (té teploty) regulaci, ale zase vyžaduje důkladné upevnění hadic, je náchylnější na úniky kapaliny a když už dojde k "uvaření", obvykle není možné pokračovat v jízdě, neboť přinejmenším unikne část chlad. náplně, dost často však někde vyskoči hadice, praskne chladič... Nízkopřetlakový systém (všechny Mitsubishi a většina japonských vozů vyrobených v Japonsku) je pak ve všem tom shora vyjmenovaném pravým opakem. K tomu se "umí sám odvzdušnit" a hlavně umožní dojet i v případě nějakého problému. Osobně považuji za jeho nevýhodu jediné dvě věci: - není dostatečně blbuvzdorný (lidé jsou schopni doplnit do expanzky pouze vodu - v daném případě je nutné vždy použít chlad. kapalinu, jinak expanzka v zimě zamrzne; jiní zase kontrolují "vodu v chladiči" namísto hladiny v expanzce - a jejího propojení s hladinou v chladiči - a bez přihlédnutí k tomu, zda je motor studený nebo ohřátý na provozní teplotu); - v nadmořské výšce nad 2500m má již sklon k "bublání". |
Autor: | norad [ 31 květen 2012 16:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chladič |
Zdravím pánové, mám jen drobný dotaz. Nemáte někdo zkušenost s hliníkovým chladičem Mishimoto? Není to akutní ale časem budu chtít původní chladič vyměnit. Norad |
Autor: | Brumla [ 01 červen 2012 07:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chladič |
Ahoj, no co chceš slyšet ![]() |
Autor: | Mitsi [ 01 červen 2012 09:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chladič |
Brumla píše: ...uvnitř částečně ucpaný (takové ty oválné trubičky)... Zatímco mosazným a měděným chladičům nevadilo použití vody, hliníkové chladiče si vyžadují kvalitní chlad. kapalinu a její výměnu v předepsaných lhůtách, jinak dochází právě k tomuto ucpávání. |
Autor: | Brumla [ 01 červen 2012 09:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chladič |
Ahoj, ten starý byl měděný, ale zanesený oranžovým kalem, jak jsem uvedl tak první kdo pravidelně měnil kapalinu jsem až já a x let přede mnou to nikdo nedělal a proto pořád barvím i po 3 výměně ![]() |
Autor: | norad [ 01 červen 2012 10:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chladič |
Ahoj Jde mi konkrétně o tento Kód: http://www.mishimoto.com/mishimoto-aluminum-radiator-mitsubishi-3000-gt-91.html Podle toho co je ve specifikacích by měl jít i na mé SLko. Mně šlo spíš o to (pokud ho náhodou někdo dělal) jestli to sedlo tak jak tvrdí výrobce. Kapalinu jsem měnil zatím 3x, hned po koupi a pak co 3 roky. Nevím ale jak na tom byl předchozí majitel takže nevím v jakém stavu je vnitřek chladiče. Norad |
Autor: | Brumla [ 01 červen 2012 10:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chladič |
Ahoj, tento konkrétní má tloušťku cca 55mm a originál má asi o 10mm méně tak to snad půjde.... Na SL-ko ale takové navýšení chladícího účinku asi nebude třeba a můžeš použít i levnější.... Myslím, že 'expresion' něco takového do SL-ka dával ale už si moc nepamatuji jak to bylo, dával na fórum i fotky.... |
Autor: | Brumla [ 01 červen 2012 10:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: chladič |
Ahoj, tento konkrétní má tloušťku cca 55mm a originál má asi o 10mm méně tak to snad půjde.... Na SL-ko ale takové navýšení chladícího účinku asi nebude třeba a můžeš použít i levnější.... Myslím, že 'expresion' něco takového do SL-ka dával ale už si moc nepamatuji jak to bylo, dával na fórum i fotky.... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |