mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 10 květen 2024 01:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Teplota oleje u VR4
PříspěvekNapsal: 16 květen 2012 15:01 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud jde o velikost filtrační plochy (myslím tím tzv. "rozbalené"), tak ten fígl vězí v konstrukci a umístění obtokového ventilu. Prostě některé konstrukce umožňují nacpat i do rozměrově menšího filtru stejně, ne-li více "papíru", než do většího filtru, v němž je pořádný díl nevyužitého prostoru právě kvůli druhu použitého ventilu, a to zejména z důvodu úspory výrobních nákladů. Jinak výhodou většího filtru rozhodně je více vyzářeného tepla, tedy lepší chlazení oleje.

P.S.: Teď mne napadlo, že příčinou problikávání kontrolky mazání může být i nesprávně zvolený olejový filtr, a to zejména z důvodu špatně nastavené hodnoty tlaku, resp. nekvality onoho ventilu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Teplota oleje u VR4
PříspěvekNapsal: 16 květen 2012 18:56 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
Jinak výhodou většího filtru rozhodně je více vyzářeného tepla, tedy lepší chlazení oleje.
.


Nepodstatne a uplne zanedbatelne ak je pritomny velky chladic oleja priamo ofukavany naporom vzduchu...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Teplota oleje u VR4
PříspěvekNapsal: 16 květen 2012 20:33 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
... a k tomu ještě víc přepálenému oleji pří obstřikování spodků pístů nikdo neprotestuje ?
ještě sem neslyšel , že by někdo měl něco s pístama v motoru , ale hodně sem četl o zadřených klikovkách ....
z toho usuzuju , že olej vyšší viskozity je lepší v tomto případě na místě , protože se netrhá ... :idea:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Teplota oleje u VR4
PříspěvekNapsal: 16 květen 2012 20:55 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Zvláště v turbomotoru jsou požadavky na mazání silně protichůdné, proto by konstruktér by měl učinit taková opatření, aby jim vyhověl - v tom smyslu, aby nebyly natolik protichůdné, že se na trhu nenajde volně dostupný olej, na který by ten motor vůbec mohl jezdit. A ty požadavky na mazání se navíc mění s tím, jak se součásti opotřebovávají a mění se jejich provozní vůle, v jakém režimu se motor obvykle pohybuje, v jakém podnebí vůz převážně jezdí atd. atd. Proto nelze nikdy s určitostí říct, co je "nej", lze uvažovat pouze o nějakém optimálním kompromisu. A tím je pro 3000GT VR4 i podle mého názoru, byť 3000GT nevlastním, právě ten olej, který používá Brumla.

Ještě k vysokootáčkovosti: Správně by se mělo hovořit o hodnotách střední pístové rychlosti, ovšem pod tím si málokdo umí něco konkrétního představit.

A konečně k velikosti filtru: Zmínil jsem asi jedinou výhodu (alespoň z mého pohledu), kterou má jeho "větší baňka". Ona totiž nejenže dokáže odevzdat více tepla z oleje do okolí, ale také zajišťuje o něco větší objem olejové náplně, což rovněž přispívá k lepšímu chlazení. Tohle všechno je samozřejmě podružné, pokud je filtr umístěn mezi výfukovými svody a/nebo je motor osazen standardním chladičem oleje. A jelikož obojí je případ 3000GT, "malý" filtr typu Purflux 489A rozhodně ničemu nevadí.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Teplota oleje u VR4
PříspěvekNapsal: 17 květen 2012 07:19 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

přidřené klikovky na GT to se hodně probíralo na různých fórech, názory jsou různé ale většina pisatelů se shodla, že příčinou je nízká hladina oleje a nevhodný tvar olejové vany, kdy při dynamické jizdě docházelo k odlivu oleje od sacího koše - obojí u MMC později řešily, dolpněním hladinového spínače na hladinu oleje a změnou tvaru olejové vany a vevařením přepážek do vany a trochu se také změnil její objem (to 3000LS ale to by jsi již měl na svém oři mít :grin: ). Druhá věc je kvalita oleje a zde musím říct, že zde více krát zmínění Helix Utra se mi moc neosvěčil.... Dobré zkušenosti mám s např. s Repsolem (ELITE MEGAFLUX) ale nevím zda je ještě k mání...... A ještě k tomu Shellu, správně, i dle jejich selectoru by měl do GT patřit Helix HX5 což je kupodivu minerální olej (tím neříkám, že je to špatně - minerální oleje jsou poměrně neprávem opovrhovány), Helix Utra je vhodný spíše do moderních motorů....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Teplota oleje u VR4
PříspěvekNapsal: 17 květen 2012 09:04 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Brumla píše:
... minerální oleje jsou poměrně neprávem opovrhovány, Helix Utra je vhodný spíše do moderních motorů....

Přesně tak! Jenomže většina "moderních olejů" označovaných (s výjimkou trhu SRN, kde je to právně postižitelné) jako "syntetické" či dokonce "plně syntetické" nemá se syntetikou vůbec nic společného - prostě jsou to hydrokraky (HC)! Jo a v každém případě se vyvarujte olejů v API SM nebo dokonce SN a hlavně těch těch, které mají v označení dle ACEA písmenko C!!!

Ovšem chcete-li skutečně něco extra, tak tady:
http://www.millersoils.cz/30--zavodni-m ... oleje.html

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Teplota oleje u VR4
PříspěvekNapsal: 17 květen 2012 09:43 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
hele Brumlo, chceš snad říct , že můj motor je nemoderní ??????????
sem ho celej zmodernizoval !!!! , takže je moderní a basta , a proto je v něm Shell Helix Ultra 10W60.
Původní Castról 10W60 sem tam měl jen na zajetí po GO, pak sem uvažoval o tom zmíněném oleji 10W60 od Mílerů z UK , ale
někde sem četl, že ho do budoucna neuvažují vyrábět , takže Mizuno mi doporučil ten co tam mám ....
Pozn. motorář co se tím živí stejně říkal , že na lince teče z jednoho kohoutku olej a dle připravených nádob se to pak jmenuje Castról, Shell,Valvoline, Havoline ...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Teplota oleje u VR4
PříspěvekNapsal: 17 květen 2012 10:08 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
3000LS píše:
... motorář co se tím živí stejně říkal , že na lince teče z jednoho kohoutku olej a dle připravených nádob se to pak jmenuje Castról, Shell,Valvoline, Havoline ...

Motorář se mýlí přinejmenším v tom, jak se oleje "vyrábějí": povětšinou jde jenom o míchání základového oleje a aditivačního balíčku, což zvládne prakticky každý. A tak jestliže Castról, Shell,Valvoline, Havoline vezmou nějaký základový HC olej (který produkuje řada rafinérií podle obdobných, ne-li stejných norem) a šoupnou do toho nějaký aditivační balíček (ty sice vyrábí jen několik málo firem na světě, ale jsou běžně k mání) k dosažení výsledného produktu určité specifikace dle SAE, API a ACEA, velmi pravděpodobně vznikne +- stejný olej bez ohledu na nálepku výrobce a od ní se odvíjející ceny. Jenže když chci skutečně syntetický, tj. PAO a/nebo esterový olej, už musím použít úplně jiný základový olej, který na každém rohu nekoupím a k tomu stojí o dost více. A když chci navíc olej "specificky formovaný" (to se týká např. řady olejů Selénia), pak musím použít specifický aditivační balíček, který si nejspíše budu muset vyvinout ve vlastní laboratoři, poněvadž ho nedostanu koupit vůbec nikde. To jen ve zkratce, jelikož problematika je o dost složitější, než na první pohled vypadá. Tak je to ostatně se vším...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Teplota oleje u VR4
PříspěvekNapsal: 17 květen 2012 10:12 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
3000LS píše:
...Původní Castról 10W60 sem tam měl jen na zajetí po GO...

Zcela kontraproduktivní, jinak také skvělý recept, jak "podtrhnout" záběh: na zabíhání se totiž používají co "nejobyčejnější oleje", tedy oleje o co nejnižší výkonové normě, kterou je ten motor ještě schopen "strávit"!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Teplota oleje u VR4
PříspěvekNapsal: 17 květen 2012 10:25 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
tak co teď mám udělat , když sem to celý podělal ?????????


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Teplota oleje u VR4
PříspěvekNapsal: 17 květen 2012 10:27 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Mitsi píše:
hele Brumlo, chceš snad říct , že můj motor je nemoderní ??????????sem ho celej zmodernizoval !!!! , takže je moderní a basta


ježiš :lol: to jsem nechtěl, dotknout se Tvého motoru :lol: :lol: , promiň máš u mě nějakou satisfakci až se uvidíme!


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Teplota oleje u VR4
PříspěvekNapsal: 17 květen 2012 10:48 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
no to bys měl rychle začít šetřit, termín je za rohem ... :smile: :smile:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Teplota oleje u VR4
PříspěvekNapsal: 17 květen 2012 10:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
3000LS píše:
tak co teď mám udělat , když sem to celý podělal ?????????

Pokud je otázka vůbec míněna vážně, pak záleží na okolnostech: jestli už ten motor jezdil "na doraz" na zmíněné oleje, pak se s tím nedá dělat vůbec nic. Pokud ne, dá se dodatečně aplikovat nějaký ten "zabíhací olej" (např. Millers má přímo takový v nabídce) a pokusit se dokončit záběh řádným způsobem.

Technicky vzato a silně zjednodušeně řečeno, jde v rámci záběhu o "sražení ostří hran" na plochách obrobků jejich vzájemným pohybem a prevenci vzniku "lokálně do zrcadlového lesku vyleštěných třecích ploch ". Výkonné oleje mažou natolik dobře (zde - bohužel), že neumožní to první a naopak zajistí to druhé, což je chyba, neboť na vyleštěné ploše se pak neudrží olejový film a taková plocha se při zatížení přehřívá a přidírá. Naopak "horší olej", tj. s horšími mazacími schopnostmi, umožňuje "poškodit" (vydřít) ty části ploch, na kterých by jinak vzniklo "zrcadlo", jenže na těch "poškozených" místech se i po záběhu olej udrží.

Prosím nekamenovat, snažil jsem se laicky přiblížit, o co tu vlastně jde.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Teplota oleje u VR4
PříspěvekNapsal: 18 květen 2012 09:17 
Offline

Registrován: 02 prosinec 2009 19:06
Příspěvky: 233
Automobil: Mitsubishi 3000GT VR4 Twin turbo
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 2000
no tak teď jedině že bych si vzal olej od Kajinka...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Teplota oleje u VR4
PříspěvekNapsal: 18 květen 2012 10:09 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
3000LS píše:
no tak teď jedině že bych si vzal olej od Kajinka...


ten ma ale az moc specialni aditiva (cerny humor)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 51 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz