mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 14 květen 2024 13:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 250 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 09 červenec 2013 14:38 
Offline

Registrován: 02 září 2012 22:30
Příspěvky: 156
Automobil: 3000GT VR4
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1993
zdravim, dal som dole olejovu vanu koli pretesneniu a nasiel som tam taketo kusky.. neviete z coho by to mohlo byt? pred cca 500 milami som daval druhu klukovku a nove salky ale nikde ziadna vola ani nic obdrate zospodu nevidno..


Přílohy:
a.jpg
a.jpg [ 85.81 KiB | Zobrazeno 6112 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 09 červenec 2013 20:13 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Co je to za materiál? Nevypadá to na šály. Nekdo tady psal o protocene klikovce, nemohl by to byt i tento pripad?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 09 červenec 2013 21:35 
Offline

Registrován: 02 září 2012 22:30
Příspěvky: 156
Automobil: 3000GT VR4
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1993
ahoj, netusim co to je, vyzera to ako med, na magnet to neberie... ako by mohla byt pretocena kluka? predtym sice bola znicena klukovka na jednom mieste kde je ojnica (z loziska nic neostalo a este aj z ojnici a kluky nejaky mm vybilo) ale motor som vyplachol a vsetko je vymenene..


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 10 červenec 2013 15:40 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

co to je nevím, materiál je vzhledově podobný jako pro hlavní ložiska pro kliku....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 10 červenec 2013 20:20 
Offline

Registrován: 02 září 2012 22:30
Příspěvky: 156
Automobil: 3000GT VR4
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1993
je mozne ze niekde ostali kusky z predchadzajuceho rozmlateneho ojnicneho loziska, cely motor som ale vyplachoval tak neviem kde to mohlo byt zasite.. no cas ukaze..


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 10 červenec 2013 21:39 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Zbytky to byt muzou taky, ale radeji, kdyz to mas ted rozdelane, tak bych se zameril na du druhou - mene pozitivni moznost - a ze to je aktualni problem, ktery ale bude lepsi hned resit, aby se to nevymstilo.
Napr. olejove cerpadlo ma sitko velmi blizko dnu vany, takoveto "drobky" by ho mohly klidne ucpat a pak to muze motor odnest nebo by ti taky mohl podat ruku... :think:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 11 červenec 2013 08:40 
Offline

Registrován: 02 září 2012 22:30
Příspěvky: 156
Automobil: 3000GT VR4
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1993
o tej olejovej vani to tu nedavno niekto spominal, ja som si vsimol na mojej ze je prave na tom mieste pritlacene dovnutra, tak som to vyklepal vonku ako to ma byt.. cerpadlo som daval nove no mam pocit ze by to mohlo tlacit o nieco viac, hlavne na volnobeh, pri miernom zvyseni otacok je to uz ok, ale asi to bude aj olejom..
predtym ked bola poskodena kluka, mala vybite len jedno lozisko na prostrednej ojnici, vsetky ostatne loziska boli ako tak ok (male ryhy ale ziadne velke poskodenie)

aj by som vyskusal vyplachovy olej ale zas sa bojim ze to niekde nieco upcha.. pri dalsej vymene oleja to budem musiet zas skontrolovat..


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 12 červenec 2013 06:28 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
rador87 píše:
o tej olejovej vani to tu nedavno niekto spominal, ja som si vsimol na mojej ze je prave na tom mieste pritlacene dovnutra, tak som to vyklepal vonku ako to ma byt.. cerpadlo som daval nove no mam pocit ze by to mohlo tlacit o nieco viac, hlavne na volnobeh, pri miernom zvyseni otacok je to uz ok, ale asi to bude aj olejom..
predtym ked bola poskodena kluka, mala vybite len jedno lozisko na prostrednej ojnici, vsetky ostatne loziska boli ako tak ok (male ryhy ale ziadne velke poskodenie)

aj by som vyskusal vyplachovy olej ale zas sa bojim ze to niekde nieco upcha.. pri dalsej vymene oleja to budem musiet zas skontrolovat..


Je dost mozne ze som to spominal ja - v US uz pred asi desatrocim prisli nato, ze takato drobnost ma na svedomi spustu zlikvidovanych motorov (spun bearing) kvoli zlemu mazaniu.
Aj u nas na slovensku co viem o odidenych motoroch, tak to bolo tusim vsetko kvoli nejakemu problemu s mazanim a nie kvoli tomu, ze by tie motory boli poddimenzovane...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 12 červenec 2013 17:59 
Offline

Registrován: 02 září 2012 22:30
Příspěvky: 156
Automobil: 3000GT VR4
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1993
Mam tam teraz castrol magnatec 10W40 a pokial jazdim v klude vsetko je ok (pri 2500ot. ukazuje tlak nad strednu rysku) ale ak zacnem vypalovat olej sa zohreje a tlak na volnobeh klesne, podla toho by tam bol vhodnejsi olej napr. 10W50, alebo rovno hustejsi 15W50, manual uvadza dokonca az 20W40. No co som pozeral na trhu moc taketo oleje niesu, len napr. MOTUL 300V..


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 12 červenec 2013 19:17 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, 15Wxx nebo 20Wxx je Ti k ničemu, spíše ten 10W50 nebo 5W50, pokud jezdiš jen v létě...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 12 červenec 2013 19:37 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Ja ted taky uvazuju o oleji ,ktery si necham tam nalit .... sice mam v planu to mit jen jako letni auto uz ,ale taky jako backup v zime kdyby se mi neco vysralo na Volve nebo na blbinky ve snehu..... co bys doporucil Brumlo? Predtim jsem tam mel 5W30 plnou synteticu....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 12 červenec 2013 20:35 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj, osobně jezdím na 5W50 od Mobilu, zatím bez problémů


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 12 červenec 2013 22:41 
Offline

Registrován: 02 září 2012 22:30
Příspěvky: 156
Automobil: 3000GT VR4
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1993
mal som tam predtym este kym bolo stare cerpadlo olej mobil 5W40, sice "len" super 3000 a nie rally formula, no po vymene za 10W40 siel tlak malicko hore... navyse manual pise pri twin turbe ze olej 5W pouzivat len v zime. v zime asi jazdit nebudem, preco myslite 15W a 20W nie? ake su nevyhody?

dík


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2013 17:55 
Offline

Registrován: 13 červen 2009 19:29
Příspěvky: 539
Automobil: Dodge Stealth ES
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1991
Jestli se nepletu ,ze cim nizsi prvni cislo tim je olej ridsi .... cim ridsi tim rychleji zacne mazat....

@Brumlo: Pujdu tez do 5W-50


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 13 červenec 2013 20:10 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
expresion píše:
Pujdu tez do 5W-50


Ahoj Expre,

není třeba, do Tvého motoru můžeš klidně použít 5W-30 nebo 5W-40.... Používám 5W-50 protože je to širokopásmový olej s velkou rezervou při tepelném namáhání... K těm viskozitám viz. obr.
Příloha:
viskozita.gif
viskozita.gif [ 35.06 KiB | Zobrazeno 5969 krát ]

Zde vidíte, 5W-50 pěkně pokrývá celé potencionálně užívané pásmo okolních teplot - rezervou. A proč ne 20W? prostě proto, že 20W-40 má viskozitu 9500mPa.s při -15°C a pouze 12,5mPa.s při 100°C, olej 25W dokonce 13000mPa.s při -10°C a hraniční čerpatelnost při -15°C což u nás může nastat a čerpadlo již olej nenačerpá. Rozdíl mezi viskozitou za studena a při provozní teplotě je naprosto extrémní.
5W-50 má 6200mPa.s při -35°C a hraniční čerpatelnost -40°C a viskozitu 16,3mPa.s při 100°C. Extrémně hustý studený olej je naprosto k ničemu, kromě toho, že to naprd maže, tak to také namáhá čerpadlo, těsnění a gufera, velkým počátečním tlakem...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 250 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz