mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 12:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 250 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2013 12:07 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
spc píše:
jednak moja pumpa beztak netlaci v nizkych otackach poriadny tlak a pouzitim 50-ky by som to len zhorsil


nechápu proč zhošil? 50-tka je viskoznější při stejné provozní teplotě:
min.100°C max.100°C při 150°C
40tka 12,5 < 16,3 3,7
50tka 16,3 < 21,9 3,7

tedy si myslím, že propěnění nehrozí a čerpatelnost je také v pořádku... Ale jak jsem říkal do non-turbo bych to tak moc neřešil, skutečně je tam namáhání oleje podstatně menší, není tam ani chaldič oleje, protože ho není třeba. U turbo verze již jen tím, že se olejem částečně chladí turba je jeho teplota vyšší... a pokud se využívá potenciál motoru tak je olej opravdu hodně namáhán.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2013 12:53 
Offline

Registrován: 05 květen 2006 17:52
Příspěvky: 196
Bydliště: Červený Kostelec
Ja používám 10w - 40 podotýkám, že v zimě nejezdím olej. čerpadlo jsem neměnil a asi bych měl.
Při nastartování mě to tlačí asi 4 čárky (tady se omlouvám nevím kolik to je nejsem odborník) po té co se motor ohřeje sjede na 2 čárky což myslím je málo.
Kdysi dávno jsem čerpadlo rozdělal a byla tam pružina možná s kuličkou která olej pouštěla nejspíš při větším tlaku kamsi. Ta byla zadřená a nechodila. Pokud jsem to vyčistil při zvýšení otáček se tlak zvyšoval cca na 4 čárky jak jsem psal teď mě to už nedělá bude lepší koupit nové poprosil bych hoďte mě sem kontakt kde nejlépe koupit.
Jo abych neodbíhal od diskuze nejdůležitější věc je včasná výměna je vám k prdu super olej na který pojedete 20 000 km měním každý rok bez ohledu na počet km. najedu tak 3000 km.Max. bych viděl tak 10 000km

_________________
Tom 3000 gt twin turbo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2013 13:04 
Offline

Registrován: 02 září 2012 22:30
Příspěvky: 156
Automobil: 3000GT VR4
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1993
suhlasim s Brumlom, keby som mal NA verziu tak sa s tym vobec nezaoberam ale u VR4 je jasne vidiet pri pouziti oleja 40 ze kym sa jazdi kludne tak to stiha a aj viskozita je ok ale akonahle tomu zacnem nakladat olej sa prehreje a viskozita (a tym aj tlak) nebezpecne klesne.. a tym obzvlast ked je motor nejako upraveny na vyssi vykon

PS: este k pouzitiu oleja 15W a 20W - ako sa mozu namahat suciasky vysokym tlakom pri zimnom motore ked je v cerpadle pretlakovy ventil?

Tom: cerpadlo sa da lacno zohnat na ebay alebo u Vas napr. tu: http://www.zitec.cz/cz-detail-649458-ol ... -dohc.html


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2013 16:44 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Brumla píše:
spc píše:
jednak moja pumpa beztak netlaci v nizkych otackach poriadny tlak a pouzitim 50-ky by som to len zhorsil


nechápu proč zhošil? 50-tka je viskoznější při stejné provozní teplotě:
min.100°C max.100°C při 150°C
40tka 12,5 < 16,3 3,7
50tka 16,3 < 21,9 3,7

tedy si myslím, že propěnění nehrozí a čerpatelnost je také v pořádku... Ale jak jsem říkal do non-turbo bych to tak moc neřešil, skutečně je tam namáhání oleje podstatně menší, není tam ani chaldič oleje, protože ho není třeba. U turbo verze již jen tím, že se olejem částečně chladí turba je jeho teplota vyšší... a pokud se využívá potenciál motoru tak je olej opravdu hodně namáhán.


Ospravedlnujem sa, mas pravdu - studoval som to uz davnejsie :cry:
Stale mam blby sklon si to pomylit (otocit), ale v podstate staci prehodit len technicke dovody preco radsej nie odporucanu `30`ku a preco to neprehanat s `50`kou...

Ma to prave vyznam riesit aj u n/a, kvoli tlaku oleja pri nizkych otackach pri obvykle (k veku auta) opotrebovanej pumpe.
U mna sice bola renovovana, a teda tlak mam celkom OK, ale zas 99% casu jazdim pri velmi nizkych otackach.
Takisto mam olejovy chladic - na n/a ho skutocne netreba (dokonca ani mnohe seriove auta s turbom ho nemaju ci maju nejaky malicky), lenze to moje je uz `skoro single turbo- on hold` tak som samozrejme nic nezanedbaval :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2013 16:47 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
rador87 píše:
suhlasim s Brumlom, keby som mal NA verziu tak sa s tym vobec nezaoberam ale u VR4 je jasne vidiet pri pouziti oleja 40 ze kym sa jazdi kludne tak to stiha a aj viskozita je ok ale akonahle tomu zacnem nakladat olej sa prehreje a viskozita (a tym aj tlak) nebezpecne klesne.. a tym obzvlast ked je motor nejako upraveny na vyssi vykon

PS: este k pouzitiu oleja 15W a 20W - ako sa mozu namahat suciasky vysokym tlakom pri zimnom motore ked je v cerpadle pretlakovy ventil?

Tom: cerpadlo sa da lacno zohnat na ebay alebo u Vas napr. tu: http://www.zitec.cz/cz-detail-649458-ol ... -dohc.html


Takuto cenu som platil pred rokmi za repas, je velmi dobra a odporucam kazdemu ci je to n/a alebo turbo...

k tomu PS, mam dojem ze nejde len o celkovy tlak v sustave, ale aj o lokalne namahanie suvisiace s hustym olejom


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2013 16:51 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Tom píše:
Ja používám 10w - 40 podotýkám, že v zimě nejezdím olej. čerpadlo jsem neměnil a asi bych měl.
Při nastartování mě to tlačí asi 4 čárky (tady se omlouvám nevím kolik to je nejsem odborník) po té co se motor ohřeje sjede na 2 čárky což myslím je málo.
Kdysi dávno jsem čerpadlo rozdělal a byla tam pružina možná s kuličkou která olej pouštěla nejspíš při větším tlaku kamsi. Ta byla zadřená a nechodila. Pokud jsem to vyčistil při zvýšení otáček se tlak zvyšoval cca na 4 čárky jak jsem psal teď mě to už nedělá bude lepší koupit nové poprosil bych hoďte mě sem kontakt kde nejlépe koupit.
Jo abych neodbíhal od diskuze nejdůležitější věc je včasná výměna je vám k prdu super olej na který pojedete 20 000 km měním každý rok bez ohledu na počet km. najedu tak 3000 km.Max. bych viděl tak 10 000km


Tie dve palicky su naozaj velmi malo - ked uz je to viac ako palicku pod tou velkou ciarkou pri volnobehu tak by som to cerpadlo riesil.

10w-40 byvaju casto mineralne, nejde len o tu `5`ku, najlepsi pomer cena/vykon ma slusna polosyntetika a to prave zarucuje ta `5`ka, pretoze u mineralneho oleja sa dosiahne tazko...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2013 18:25 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
rador87 píše:
suhlasim s Brumlom, keby som mal NA verziu tak sa s tym vobec nezaoberam ale u VR4 je jasne vidiet pri pouziti oleja 40 ze kym sa jazdi kludne tak to stiha a aj viskozita je ok ale akonahle tomu zacnem nakladat olej sa prehreje a viskozita (a tym aj tlak) nebezpecne klesne.. a tym obzvlast ked je motor nejako upraveny na vyssi vykon

PS: este k pouzitiu oleja 15W a 20W - ako sa mozu namahat suciasky vysokym tlakom pri zimnom motore ked je v cerpadle pretlakovy ventil?

Tom: cerpadlo sa da lacno zohnat na ebay alebo u Vas napr. tu: http://www.zitec.cz/cz-detail-649458-ol ... -dohc.html

Ahoj, to čerpadlo od Zitec jsem u nich poptával a na VR4 chtějí cca 8000,-- což je tak nějak normální cena...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2013 19:31 
Offline

Registrován: 02 září 2012 22:30
Příspěvky: 156
Automobil: 3000GT VR4
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1993
este k tym cerpadlam, mal som doma z rovnakeho rocnika cerpadlo aj z turba aj z N/A - jediny rozdiel medzi nimi je silnejsia pruzina v pretlakovom ventile, inak su oba uplne rovnake..


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2013 21:01 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Jezdim 10W-40 od Mobilu (super 2000 X1), polosyntetika. Zvolil sem 10W-40 od doby, co auto mam. Vychazel sem ze specifikaci, co predepisuje Mitsu.
V zime auto spi.
Vymena cca po 4 tis km spolu s olejovym filtrem nebo jednou rocne.
Pri nalozi olej dostava zabrat, teplota je vysoka.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 14 červenec 2013 22:08 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Oleje dle API SM mají oproti API SJ a SL snížený obsah řady aditiv (nejvíce ušlechtilých aditiv bylo v API SH) a zejména sníženou hodnotu alkalické rezervy (TBN), tedy je v případě jejich aplikace do staršího motoru potřeba zkrátit interval výměny. Oleje v SAE 5W-50 zase mají zvýšený obsah modifikátorů střihové stability, které v provozu rychle degradují, tudíž je opět nutno ještě více zkrátit interval výměny.

spc píše:
... 10w-40 byvaju casto mineralne, nejde len o tu `5`ku, najlepsi pomer cena/vykon ma slusna polosyntetika a to prave zarucuje ta `5`ka, pretoze u mineralneho oleja sa dosiahne tazko...

Rozhodně nehleďte na nápisy ohledně minerálnosti/syntetičnosti na obalech olejů, neboť kromě trhu SRN (tam to mají legislativně upraveno, aby zákazník nebyl klamán) nemají vůbec žádnou vypovídací hodnotu ohledně charakteru použitého základového oleje! Naprostrá většina olejů na evropském trhu jsou dnes hydrokraky (HC), které kolem syntetického základového oleje (estery, PAO a PAG) ani neprošly. Výjimku tvoří snad jen některé oleje v SAE 0W-40, jenže ta cena... A např. Total "něco" 7000 SAE 10W-40 má vyšší podíl PAO, než Total "něco" 9000 SAE 5W-40, tedy je "syntetičtější".

Pozn.: Nejběžnějšími viskozitami oleje v USA v 90. letech byly 10W-30 a 0W-30; ten druhý byl v té době ještě skutečně syntetický a také 2x tak dražší. Na tamním trhu nejčastěji se vyskytujícím olejům také odpovídala doporučení výrobců vozů, včetně pro 3000GT/Stealth. Doporučení zároveň vycházela z obvyklých provozních podmínek na daném trhu, v případě USA tedy z přísných rychlostních limitů a odtud obecně z nízkého tepelného namáhání motorů. Zato v Evropě tomu zvláště tehdy bylo úplně jinak, proto frčely oleje s horním číslem 40 a 50. Přidruženým důvodem bylo i to, že ještě nebylo nutno hrát si na nízkou spotřebu v normovaném cyklu, ostatně ony normy pro měření spotřeby paliva byly zcela jiné.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 19 červenec 2013 21:55 
Offline

Registrován: 02 září 2012 22:30
Příspěvky: 156
Automobil: 3000GT VR4
Typ motoru: 6G72
Rok výroby: 1993
Ahoj, zacal mi nejak blbnut alarm.. niekedy ked auto odstavim a zavriem, riadne sa spusti security, odidem prec a po cca 10 minutach zacne auto hukat a huka az kym ho neotvorim klucom.. predtym som ani nevedel ze tam je alarm a teraz to zacalo takto blbnut, ked som doma a zamknem ho na dvore tak ako naschval je vsetko ok..

chcem sa opytat, je na to nejaka poistka alebo rele ktore ked vyberiem deaktivujem alarm?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 27 srpen 2013 22:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Zdravím.
Potřeboval bych vědět,zda-li někdo z Vás ví,v jakém režimu a kdy se otevírá-zavírá EGR ventil na atmosfeře.

Moc děkuji dopředu za odpovědi.

Něco "zajímavého" mne totiž napadlo. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 28 srpen 2013 10:09 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kuno píše:
... v jakém režimu a kdy se otevírá-zavírá EGR ventil na atmosfeře. ...

Myslíš tu otázku obecně, bez přímé vazby na 3000 GT? Pokud ano, pak Ti mohu odpovědět, neboť vliv EGR na jízdní projevy atmosférického benzínového motoru a jeho spotřebu jsem u několika vozů prakticky zkoumal a výsledky byly vždy téměř shodné.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 28 srpen 2013 13:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Ne,tak to nemyslím.
Zajímá mne to konkretně u 3000GT. Obecný princip funkce u jiných aut samozřejmě znám. U 3000GT nebo i jiných Mitsubishi si nejsem jist a proto se ptám.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 28 srpen 2013 13:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
a....ještě jedna otázka: Furt a zatím bohužel neúspěšně :think: zápasím s funkcí nastavování tlumičů. Měl jsem klasicky utržené dráty kontaktů,ustavil od Enemdyma nové ale furt nic.
Problem je,že ani do tlačítka na palubce mi nejde žádná štáva.Prohlížel jsem pojistkovky ale všechny ok,navíc jsem žádnou pojistku,kterou by byl system jištěn nenašel-nebo spíše nevím,která nebo kde je. :oops: :oops: :oops:
Poradí někdo?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 250 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz