mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 09:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 250 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 12 červen 2012 14:03 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nemohu se ubránit dojmu, že díly na poslední fotce k sobě nepatří. Kulička by sice snad byla OK, ale pružina s "podložkou" na konci mi připadá spíše jako díl patřící do samotného spojkového válce pod či nad píst, nikoli k onomu tlakovému ventilku na přívodu kapaliny (do válce), který zde probíráme.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 12 červen 2012 14:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 11 listopad 2005 17:48
Příspěvky: 123
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi 3000GT SL
Rok výroby: 1991
Mitsi píše:
Nemohu se ubránit dojmu, že díly na poslední fotce k sobě nepatří. Kulička by sice snad byla OK, ale pružina s "podložkou" na konci mi připadá spíše jako díl patřící do samotného spojkového válce pod či nad píst, nikoli k onomu tlakovému ventilku na přívodu kapaliny (do válce), který zde probíráme.


To si piš,že tam patří,já to rozebíral tak vim,jenom na tu kuličku se nějak nepamatuju.
Dohromady to dával ale někdo jinej a na tu kuličku zřejmě zapomněl.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 12 červen 2012 14:30 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

viz. příloha, strana 21-16, kuličku nevidím ani se oní nezmiňují... a přiznám se, že ani mě díl na obrázku nic neříká, fakt nevím.......


Přílohy:
3s_clutch.pdf [998.48 KiB]
315 krát
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 12 červen 2012 15:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 11 listopad 2005 17:48
Příspěvky: 123
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi 3000GT SL
Rok výroby: 1991
Brumla píše:
Ahoj,

viz. příloha, strana 21-16, kuličku nevidím ani se oní nezmiňují... a přiznám se, že ani mě díl na obrázku nic neříká, fakt nevím.......


Díl na obrázku je 1 a 2 ze strany 21-16 určitě.S kuličkou přišel Mitsi ale ta tam podle obrázku asi není.
Prostě spojkovej váleček se jenom rozebral vyčistil a zase složil i s tím dílem na obrázku stejně jak tam byl předtím.
Spojka ale klouzala,mechanik ten díl dal pryč a bylo to dobrý,jenže zase nastal jinej problém jak píšu ze začátku. :evil:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 12 červen 2012 22:26 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
ahoj, foto z demontaze v minulosti...

Obrázek

Obrázek

este k tvemu prvnimu prispevku, co vas vedlo k demontazi / cisteni vypinaciho valecku? co bylo v neporadku se spojkou?

tezko se v tom zorientovat jen z prispevku, ale ja mel taky problem s razenim, taky sem ladil vsechno mozne (i polohu pedalu az do extremnivch poloh, jen at se zkusi vsechny moznosti) nakonec mam novy jak hlavni valec tak vypinaci, ... za problem v mem pripade znacim tenkrat netesny hlavni spojkovy valec


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 13 červen 2012 06:35 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Kajinek píše:
...S kuličkou přišel Mitsi ale ta tam podle obrázku asi není. ...

Ano, s kuličkou jsem přišel já, ale Ty jsi návazně napsal:
Kajinek píše:
Tam má být ještě kulička?pokud jo,tak jsme jí tam nedali.Uvědomuju si,že ve věcech co zbyly je kulička a já říkal
kde se tady vzala :roll:

Pokud totiž v takovémto konstrukčním řešení není použit gumový těsnící prvek, bývá tam právě kulička. Dle obrázků (tohle konkrétní provedení válce já neznám) tam kulička skutečně není, ale v tom případě byla ona "podložka" na pružince nejspíše pogumovaná, nebo měla nějaký pryžový prvek v té dírce uprostřed. Jestli gumová vrstva vzala za své vlivem stáří (a nejspíše také neměněné kapaliny v okruhu), pak to nemůže těsnit.

Klidně je ovšem možné, že po výměně kapaliny odešel hlavní spojkový válec (jak už tu bylo zmíněno), což je klasický problém po zásahu do hydraulického systému, v němž dlouho nebyla měněna kapalina.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 13 červen 2012 11:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 11 listopad 2005 17:48
Příspěvky: 123
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi 3000GT SL
Rok výroby: 1991
enemdym píše:
ahoj, foto z demontaze v minulosti...

Obrázek

Obrázek

este k tvemu prvnimu prispevku, co vas vedlo k demontazi / cisteni vypinaciho valecku? co bylo v neporadku se spojkou?

tezko se v tom zorientovat jen z prispevku, ale ja mel taky problem s razenim, taky sem ladil vsechno mozne (i polohu pedalu az do extremnivch poloh, jen at se zkusi vsechny moznosti) nakonec mam novy jak hlavni valec tak vypinaci, ... za problem v mem pripade znacim tenkrat netesny hlavni spojkovy valec


Jo super alespoň podle tvých fotek vidím jak to má být a že kulička tam není.Jde mi o to,jestli mám zpátky vracet perko
s čepičkou.Připadá mi,že to tam nemá nějakou zásadní funkci.Spojka fungovala dobře,je tam nová a nemá moc najeto.
Když jsme měli vyndanej motor,snažil jsem se i zkulturnit motorovej prostor.Rezavej vypínací válec jsem očistil a přívodní trubičky nechal pozinkovat.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 13 červen 2012 18:36 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Kajinek píše:
Jo super alespoň podle tvých fotek vidím jak to má být a že kulička tam není.Jde mi o to,jestli mám zpátky vracet perko
s čepičkou.Připadá mi,že to tam nemá nějakou zásadní funkci.Spojka fungovala dobře,je tam nová a nemá moc najeto.
Když jsme měli vyndanej motor,snažil jsem se i zkulturnit motorovej prostor.Rezavej vypínací válec jsem očistil a přívodní trubičky nechal pozinkovat.


pro fwd a awd by take mely byt dily svou podstatou stejne, rozdil je v prumerech pracovniho valce
http://www.3sx.com/store/comersus_viewI ... duct=24254
http://www.3sgto.org/f2/what-did-you-do ... 1-183.html (debata dole)

vsecko, co tam japan engineeeers dali, ma zajiste svuj vyznam, funkci
zakopany pes, toho je potreba najit :smile:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 14 červen 2012 15:54 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
enemdym píše:
...vsecko, co tam japan engineeeers dali, ma zajiste svuj vyznam, funkci
zakopany pes, toho je potreba najit :smile:

Jsem stejneho nazoru!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 26 červen 2012 15:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Nechci zakládat nový topic anžto vůbec nevím,jestli mohu takže se zeptám zde:

Všiml :grin: jsem si,že mám na sání zařízení,kterému se u dieselů říká EGR.
Chtěl bych vědět,má-li obdobnou funkci a kdy pracuje,jestli pouze v režimu nuceného volnoběhu nebo i jindy a co mohu získat či ztratit jeho vyřazením z činnosti. děkuji.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 26 červen 2012 22:07 
Offline

Registrován: 25 září 2011 14:38
Příspěvky: 184
Automobil: Dodge Stealth
Typ motoru: DOHC non turbo
Rok výroby: 1991
Ahoj, topic určo založit můžeš, je to i lepší, když pak člověk něco potřebuje, najde si to podle jména topicu a je to rychlejší, nicméně k věci.

EGR je jeden z primárních emisních systémů. Jeho účelem je snížení oxidů dusíku (NOx) ve výfukových plynech. Dosáhne se toho tím, že se pustí malé množství výfukových plynů do sacího potrubí přes EGR ventil. Ačkoli plyny jsou horké, ony vlastně mají chladivý účinek díky zředění vzduchu a palivové směsi. Snížení teploty spalování snižuje tvorbu NOx stejně jako oktanové požadavky motoru. Pokud EGR nefunguje, neotvírá se nebo chybí, dojde ke ztrátě chladicího účinku. Výsledkem budou vyšší teploty spalování při zatížení a zvýšení šance detonace.

To byla odpověd alá Mitsi a ted konkrétněji, EGR systém po celém světě eliminovalo mnoho lidí a nevšiml sem si, že bych četl nějaké problémy. U některých ročníku (95) je potřeba udělat takovej šikovnej bypass, na oblbnutí řídící jednotky, aby to neházelo chybový kody. Jakej máš vubec ročník to SL? Hod si to kdyžtak v uživatelskym panelu pod své jméno, nebo do podpisu.. at víme pro příště :)

_________________
Dodge Stealth RT rv. 91 3.0 DOHC
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 26 červen 2012 22:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
mám ročník 1992 a až se mi to podaří :grin: udělám si i tu fotku co máš Ty. Jsem totiž Pc negramotný.

No ale raději k tomu co mne zajímá.
U dieselu to funguje obdobně jak píšeš ale...diesel pracuje s přebytkem vzduchu a nebude tak háklivý když mu ho část prostřednictvím egru nahradíme spalinami.

Benzin je na množství nasávaného vzduchu daleko háklivější a proto mne zajímaly režimy,kdy je egr otevřený.
Předpokládám,že má pouze dvě polohy- otevřeno a zavřeno a otevírá se jen při nuceném volnoběhu-i když tam zas to snižování teploty spalování význam jaksi nemá,když jsou zavřené trysky...
Tak nevím...
Zitra ho asi vyřadím a uvidím.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 26 červen 2012 22:49 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Když už jsem tu byl vzpomenut:

Původním účelem EGR bylo snížit spotřebu paliva. Méně kyslíku ve směsi proudící do válců díky určitému podílu recirkulovaných spalin totiž znamená také méně vstříknutého paliva, jelikož motor jednak nasává méně vzduchu přes váhu vzduchu, jednak lambda pozná, že ve výfukových plynech je méně zbytkového kyslíku, čemuž přizpůsobí vstřikovací dávku (méně kyslíku = možnost menší dodávky benzínu).

Teprve později došlo také na již zmíněné snižování produkce NOx snižováním teploty spalování, opět kvůli menšímu množství kyslíku obsaženého v čerstvém vzduchu, jelikož jeho část je v sání motoru nahrazována určitým podílem recirkulovaných spalin.

Jelikož dřívější ventily EGR byly ovládány převážně podtlakově, nejvyšší podíl EGR šel do motoru při nejvyšším podtlaku v sání, tj. při nízkém zatížení motoru. Každý motor (tedy přinejmenším japonský) byl samozřejmě stavěn tak, aby mohl dlouhodobě pracovat i pod plným plynem, tedy bez zapojení recirkulace. Na dnešních motorech je to složitější.

V praxi se odpojení EGR (u motorů MMC nejlépe zaslepením přefukového kanálu v hlavě na straně sběrného výfukové potrubí) projeví růstem průměrné spotřeby u šetřílků a naopak jejím poklesem u těch, co jezdí permanentně s cihlou na plynu. Rozdíl ve spotřebě s/bez EGR může být podle stylu jízdy překvapivě vysoký, a to oběma směry! Příčinou je to, že EGR snižuje tepelnou účinnost práce motoru: tj. v případě, že "hojně čerpám výkon", roste mi s EGR o to více spotřeba.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 27 červen 2012 10:59 
Offline

Registrován: 25 září 2011 14:38
Příspěvky: 184
Automobil: Dodge Stealth
Typ motoru: DOHC non turbo
Rok výroby: 1991
Nevim co sem četl konkrétně u 3000gt, tak prej rozdíl spotřeby nepoznáš, že je to zanedbatelný.. ale zase je otázka turbo vs nonturbo (ne všechny to taky maj) a pak otázka toho kdo jak jezdí no :) výkon taky žádnej navíc nedostaneš, takže jedinou výhodu bych viděl asi v tom, že motor nebude žrát své vlastní sra*ky :lol:

_________________
Dodge Stealth RT rv. 91 3.0 DOHC
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 27 červen 2012 14:16 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Můj příspěvek se týkal obecně EGR na starších benzínových motorech. Pokud se v případě odstranění EGR nic nezmění, znamená to pouze tolik, že systém nebyl funkční už před zásahem. Nefunkční mohl být např. proto, že do hadičky podtlaku vedoucí k ventilu EGR někdo narval kuličku, což je ten úplně nejjednodušší, nejrychlejší a navíc vratný způsob jeho odstavení. A kdo kuličku nehledá, nemusí si vůbec ničeho všimnout.

Odstavení EGR sice nepřidá na výkonu, ale rozhodně by mělo zlepšit reakce motoru na pohyby plynového pedálu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 250 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz