mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 10:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 250 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 28 červenec 2012 00:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 23 prosinec 2010 18:45
Příspěvky: 86
Bydliště: Rýmařov
Automobil: 3k GT SL
Rok výroby: 1993
Zdravím pánové,
mám drobný zádrhel s motorem. Po nastartování mi při volnoběhu začnou padat otáčky, v momentě kdy už motor chcípá elektronika přidá a celé se to opakuje. Po přidání plynu se zase motor začne dusit, od cca 2000 ot/min ale jede normálně. Vzduchový filtr je cca rok starý, místo airboxu je tam kit od KN (s ním má auto naběhaných necelých 7000 km) takže v něm zřejmě problém nebude.
Známý to tipuje na váhu vzduchu, je to možné??

norad


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 28 červenec 2012 02:30 
Offline

Registrován: 25 září 2011 14:38
Příspěvky: 184
Automobil: Dodge Stealth
Typ motoru: DOHC non turbo
Rok výroby: 1991
s volnobehem sem mel taky problem a brumla na sraze říkal .. krokáč.. :) ještě sem neměl čas to zkontrolovat.. ted resim jiné věci..ale byt tebou taky to zkontroluju :)

_________________
Dodge Stealth RT rv. 91 3.0 DOHC
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 28 červenec 2012 10:46 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

kolísání volnoběhu může být krokovým motorem u klapky, ale tomu odporuje to 'dusení' po přidání plynu. Totiž ten krokový motorek ovládá trysku, která dělá jakoby by-pass přes klapku a tak řídí množství vzduchu při uzavřené klapce. Pokud přidám plyn tak otevřu klapku a tato tryska ztrácí funkci, protože vzduch jde přes hlavní difuzor přes klapku... Spíš bych tedy tipoval buď lamdu nebo váhu vzduchu, svíčky nebo také teplotní snímač motoru.....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 30 červenec 2012 16:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 23 prosinec 2010 18:45
Příspěvky: 86
Bydliště: Rýmařov
Automobil: 3k GT SL
Rok výroby: 1993
Ahoj
Svíčky jsou relativně nové (cca 2,5 roku) NGK a jsou v pořádku. Jen pro informaci, kolik přibližně stojí nová váha vzduchu? Ať vím s čím můžu počítat.
Na druhou stranu to kolísání volnoběhu a dusení u plynu můžou být dvě různé závady které se tak nějak sešly naráz. :mad:

norad


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 30 červenec 2012 21:48 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Ten KN filter si impregnoval?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 31 červenec 2012 04:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 23 prosinec 2010 18:45
Příspěvky: 86
Bydliště: Rýmařov
Automobil: 3k GT SL
Rok výroby: 1993
Ne, poprvé je to napuštěné přímo z výroby. Jinak by ten olej byl přibalený v krabici.
Tyhle filtry se impregnují až když je vypereš.

norad


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 31 červenec 2012 08:18 
Offline

Registrován: 03 říjen 2005 14:58
Příspěvky: 893
Mastnota (z vyroby / po impregnaci) + vaha vzduchu :?: :arrow: :sad: :?:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 31 červenec 2012 08:46 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
enemdym píše:
Mastnota (z vyroby / po impregnaci) + vaha vzduchu :?: :arrow: :sad: :?:

Tohle se může stát tak maximálně u vozů používajících váhu vzduchu od Bosche (typicky koncern + GM + Fiat), která stojí na pofidérním principu měření, je blbě zkonstruovaná a ještě hůře vyrobená. U vozů Mitsubishi s firemní váhou to nehrozí.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 01 srpen 2012 19:36 
Offline

Registrován: 16 květen 2006 14:24
Příspěvky: 456
Mitsi píše:
enemdym píše:
Mastnota (z vyroby / po impregnaci) + vaha vzduchu :?: :arrow: :sad: :?:

Tohle se může stát tak maximálně u vozů používajících váhu vzduchu od Bosche (typicky koncern + GM + Fiat), která stojí na pofidérním principu měření, je blbě zkonstruovaná a ještě hůře vyrobená. U vozů Mitsubishi s firemní váhou to nehrozí.


Tentokrat musim suhlasit - vahy vzduchu maju zlu povest hlavne kvoli popisovanemu pavyrobku -> mitsubishi vaha pouziva karman-vortex princip merania pocitanim vortexov (to je ta frekvencia v hz) a je znacne spolahliva...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 05 srpen 2012 08:59 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Brumla píše:
... Totiž ten krokový motorek ovládá trysku, která dělá jakoby by-pass přes klapku a tak řídí množství vzduchu při uzavřené klapce. Pokud přidám plyn tak otevřu klapku a tato tryska ztrácí funkci, protože vzduch jde přes hlavní difuzor přes klapku...

Sice nevím, jak to mají řešené motory v 3000GT, ale převážná většina vozů Mitsubishi, v nichž jsem se hrabal (s 3000GT jsem neměl tu čest a potěšení), neměla obtok, nýbrž servomotorkem nepřímo ovládanou klapku tak do cca 15% spodního rozsahu dráhy pohybu, samozřejmě ještě s čistě mechanickým ovládáním klapky (pohyb lankem přes pedál plynu "překonával" funkci servomotorku). Onen servomotorek řešil nejen volnoběh a jeho automatické změny "za tepla", ale také "sytičový" režim. S obtokem jsem se setkal hlavně u motorů GDI, tedy ještě do zavedení zcela elektronického ovládání klapky servem (e-Gas), kdy obtok povětšinou opět zmizel (někde však kupodivu zůstal). V USA jsem navíc viděl Galanta, který systém aktivního řízení (v závislosti na zátěži, pohybu vozu a otáčení volantem) volnoběhu zcela postrádal. Chtěl jsem tím říct asi tolik, že variant řešení bylo více.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 05 srpen 2012 18:46 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

u GT je to v principu nějak takto, viz. obrázek v příloze


Přílohy:
ISC.pdf [114.5 KiB]
329 krát
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 05 srpen 2012 21:30 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak tohle je ještě další varianta řešení: oproti tomu, s čím jsem se v praxi setkal až doposud, je tam navíc "klasický" šroubek SAS a bimetalický ventil "studeného volnoběhu" ovládaný teplotou chlad. kapaliny.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2012 21:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Zdravím a opět se připomínám s "hloupým" dotazem. :smile: :oops:

Po vypnutí zapalování se ozve cvaknutí a mírně se povolí oba bezp.pásy. Je to normální stav nebo se pásy mají samy odepnout? Nebo..jak to vůbec funguje???
Díky za vysvětlení.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2012 21:35 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

je to OK, v příloze je popis jak to funguje.........


Přílohy:
pásy.pdf [392.28 KiB]
308 krát
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Dotaz na místní odborníky
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2012 22:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
děkuji za info,anglicky bohužel moc nevládnu,spokojím se tedy s ujištěním,že to mám v pořádku. :grin:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 250 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz