mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Dotaz na místní odborníky
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2464
Stránka 1 z 17

Autor:  Kajinek [ 08 červen 2012 15:14 ]
Předmět příspěvku:  Dotaz na místní odborníky

Ve spojkovým válečku co ovládá spojku,je pod šroubem co přivádí brzdovku,pérko a taková železná čepička s dírkou.
Je to k něčemu,musí to tam být?Když jsme to dali dohromady spojka mi prokluzovala,tak jsme to dali pryč a dobrý.
Jenže teď zase při plně vyšlápnutý spojce jde špatně řadit a zdá se jako když spojka dře o setrvačník.Zkusili jsme ten krok
spojky posunout dolu,to potom nedře ale spojka zabírá úplně dole a to je taky na hovno.....

Autor:  enemdym [ 09 červen 2012 00:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Kajinek píše:
Ve spojkovým válečku co ovládá spojku,je pod šroubem co přivádí brzdovku,pérko a taková železná čepička s dírkou.
Je to k něčemu,musí to tam být?Když jsme to dali dohromady spojka mi prokluzovala,tak jsme to dali pryč a dobrý.
Jenže teď zase při plně vyšlápnutý spojce jde špatně řadit a zdá se jako když spojka dře o setrvačník.Zkusili jsme ten krok
spojky posunout dolu,to potom nedře ale spojka zabírá úplně dole a to je taky na hovno.....


Hoja, bavime se o hlavnim spojkovem valci nebo o vypinacim valci u prevodovky?

Autor:  Brumla [ 09 červen 2012 18:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Ahoj,

prosím Tě označ díl, o který se Ti jedná viz. obrázky

Přílohy:
spojka 2.jpg
spojka 2.jpg [ 368.32 KiB | Zobrazeno 23586 krát ]
spojka 1.jpg
spojka 1.jpg [ 284.56 KiB | Zobrazeno 23586 krát ]

Autor:  Kajinek [ 10 červen 2012 19:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Brumla píše:
Ahoj,

prosím Tě označ díl, o který se Ti jedná viz. obrázky


Ahoj jedná se o pružinku 20454 a čepičku s dírkou 20442,která je na ní nasazená.

Autor:  Mitsi [ 10 červen 2012 21:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Jde o automatické vymezování mrtvého kroku pístu onoho válce: jelikož různé talířové pružiny vs. spojková ložiska mohou mít různou základní axiální polohu a ta se v provozu vlivem teplotních změn a opotřebení navíc mění, přičemž poloha válce vůči ovládací vidličce spojkového ložiska nejde seřizovat, válec si díky těm dvěma inkriminovaným dílům dokáže omezit krok pístu tak, aby chodil jen v rozmezí vypínacího účinku ("ventilek" tvořený pružinkou a kuličkou zajišťuje to, že píst nezajíždí až do limitu své dráhy - drží jistý zbytkový tlak).

Jestliže po výměně čehokoli na spojce docházelo k jejímu prokluzu, bylo třeba napřed se pokusit seřídit krok spojkového pedálu. Některé vidličky jsou na čepu (díl č. 20423) už vymačkané, což rovněž způsobuje axiální pohyb "mimo rozsah", proto je třeba čep a vidličku vždy pečlivě zkontrolovat anebo - ještě lépe - rovnou vyměnit. V případě základní axiální polohy vypínacího ložiska spojky "mimo rozsah" připadá v úvahu snad jen probroušení fixačních děr válce na skříni spojky tak, aby ho bylo možno dostat do polohy, ve které to vše bude správně fungovat.

Autor:  Brumla [ 11 červen 2012 07:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Ahoj,

je to tak jak píše Mitsi, při sešlápnutí tlak kapaliny opírající se do 'podložky' přetlačí pružinku a dírkou proteče kapalina do vypínacího válečku, při návratu pedálu a poklesu tlaku se ventilek uzavře a pokud vznikne v ovládacím válci podtlak, kapalina se 'přisaje' / přepustí z nádobky na ovládacím válci a množství kapaliny se vykompenzuje..... Já jsem měl vadný ovládací válec, tedy pístek netěsnil a tlak šel částeně do nádobky a spojka nevypínala, na opravu jsem použil kit 20110.

Autor:  Kajinek [ 11 červen 2012 10:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Mitsi píše:
Jde o automatické vymezování mrtvého kroku pístu onoho válce: jelikož různé talířové pružiny vs. spojková ložiska mohou mít různou základní axiální polohu a ta se v provozu vlivem teplotních změn a opotřebení navíc mění, přičemž poloha válce vůči ovládací vidličce spojkového ložiska nejde seřizovat, válec si díky těm dvěma inkriminovaným dílům dokáže omezit krok pístu tak, aby chodil jen v rozmezí vypínacího účinku ("ventilek" tvořený pružinkou a kuličkou zajišťuje to, že píst nezajíždí až do limitu své dráhy - drží jistý zbytkový tlak).

Jestliže po výměně čehokoli na spojce docházelo k jejímu prokluzu, bylo třeba napřed se pokusit seřídit krok spojkového pedálu. Některé vidličky jsou na čepu (díl č. 20423) už vymačkané, což rovněž způsobuje axiální pohyb "mimo rozsah", proto je třeba čep a vidličku vždy pečlivě zkontrolovat anebo - ještě lépe - rovnou vyměnit. V případě základní axiální polohy vypínacího ložiska spojky "mimo rozsah" připadá v úvahu snad jen probroušení fixačních děr válce na skříni spojky tak, aby ho bylo možno dostat do polohy, ve které to vše bude správně fungovat.


Tam má být ještě kulička?pokud jo,tak jsme jí tam nedali.Uvědomuju si,že ve věcech co zbyly je kulička a já říkal
kde se tady vzala :roll:

Autor:  norad [ 11 červen 2012 11:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Citace:
ve věcech co zbyly je kulička a já říkal kde se tady vzala
:shock: :shock: Stane se, buď rád že ti nezbyly díly na půl motoru. Známému taky zůstala po výměně brzdových destiček jedna "náhradní". A na přední nápravě mu chyběla pravá vnitřní.

norad

Autor:  Mitsi [ 11 červen 2012 13:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Mně také často něco zbyde. Pokud vím, o co se jedná, musím dělat rozborku/sborku znovu, poněvadž bez toho zbytku to nefunguje. Když mne však nenapadá, o co jde, obvykle to funguje i bez toho. Logické vysvětlení nemám... :oops:

Autor:  Kuno [ 11 červen 2012 15:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

no...já myslím,že po každé opravě má něco "zbýt" :grin:

Autor:  Mitsi [ 11 červen 2012 15:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Pokud počítáš vyměněné díly, tak určitě. Ale tady je řeč o tom, co zbylo jaksi navíc.

Autor:  Serge [ 11 červen 2012 18:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Mitsi píše:
Pokud počítáš vyměněné díly, tak určitě. Ale tady je řeč o tom, co zbylo jaksi navíc.



já myslim, že přesně tak to myslel mitsi :) že jako na potvoru pokaždý když něco opravuješ.. tak něco zbyde :grin: Ale většinou je to jak říkáš, kolikrát mi zbyde šroubek, podložka, pružinka, neli něco většího a zatím vše funguje jako bych tam vrátil všecko :lol:

Autor:  Kuno [ 11 červen 2012 23:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

to já jenom tak aby "řeč"nestála. :grin: , nebylo v tom mém komentáři nic zlého,jen mne to v tu chvíli napadlo něco jako: Když mi vždy něco zbude,je příště z "čeho opravovat" :grin:

Autor:  Mitsi [ 11 červen 2012 23:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

No, mě už také napadla otázka: Proč tam vůbec dávají ty zbytečné díly navíc? :lol:

Autor:  Kajinek [ 12 červen 2012 11:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Tak co teda mám to tam dát zpátky.Nevim jestli to je ta správná kulička ale zbyla tak asi jo.
Bude mezi podložkou s dírou a dutým šroubem co přivádí brzdovku do spojkováho válce. :?:

Přílohy:
P6110228.JPG
P6110228.JPG [ 165.66 KiB | Zobrazeno 23495 krát ]

Stránka 1 z 17 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/