mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Dotaz na místní odborníky
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2464
Stránka 12 z 17

Autor:  Brumla [ 14 červenec 2013 12:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

spc píše:
jednak moja pumpa beztak netlaci v nizkych otackach poriadny tlak a pouzitim 50-ky by som to len zhorsil


nechápu proč zhošil? 50-tka je viskoznější při stejné provozní teplotě:
min.100°C max.100°C při 150°C
40tka 12,5 < 16,3 3,7
50tka 16,3 < 21,9 3,7

tedy si myslím, že propěnění nehrozí a čerpatelnost je také v pořádku... Ale jak jsem říkal do non-turbo bych to tak moc neřešil, skutečně je tam namáhání oleje podstatně menší, není tam ani chaldič oleje, protože ho není třeba. U turbo verze již jen tím, že se olejem částečně chladí turba je jeho teplota vyšší... a pokud se využívá potenciál motoru tak je olej opravdu hodně namáhán.

Autor:  Tom [ 14 červenec 2013 12:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Ja používám 10w - 40 podotýkám, že v zimě nejezdím olej. čerpadlo jsem neměnil a asi bych měl.
Při nastartování mě to tlačí asi 4 čárky (tady se omlouvám nevím kolik to je nejsem odborník) po té co se motor ohřeje sjede na 2 čárky což myslím je málo.
Kdysi dávno jsem čerpadlo rozdělal a byla tam pružina možná s kuličkou která olej pouštěla nejspíš při větším tlaku kamsi. Ta byla zadřená a nechodila. Pokud jsem to vyčistil při zvýšení otáček se tlak zvyšoval cca na 4 čárky jak jsem psal teď mě to už nedělá bude lepší koupit nové poprosil bych hoďte mě sem kontakt kde nejlépe koupit.
Jo abych neodbíhal od diskuze nejdůležitější věc je včasná výměna je vám k prdu super olej na který pojedete 20 000 km měním každý rok bez ohledu na počet km. najedu tak 3000 km.Max. bych viděl tak 10 000km

Autor:  rador87 [ 14 červenec 2013 13:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

suhlasim s Brumlom, keby som mal NA verziu tak sa s tym vobec nezaoberam ale u VR4 je jasne vidiet pri pouziti oleja 40 ze kym sa jazdi kludne tak to stiha a aj viskozita je ok ale akonahle tomu zacnem nakladat olej sa prehreje a viskozita (a tym aj tlak) nebezpecne klesne.. a tym obzvlast ked je motor nejako upraveny na vyssi vykon

PS: este k pouzitiu oleja 15W a 20W - ako sa mozu namahat suciasky vysokym tlakom pri zimnom motore ked je v cerpadle pretlakovy ventil?

Tom: cerpadlo sa da lacno zohnat na ebay alebo u Vas napr. tu: http://www.zitec.cz/cz-detail-649458-ol ... -dohc.html

Autor:  spc [ 14 červenec 2013 16:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Brumla píše:
spc píše:
jednak moja pumpa beztak netlaci v nizkych otackach poriadny tlak a pouzitim 50-ky by som to len zhorsil


nechápu proč zhošil? 50-tka je viskoznější při stejné provozní teplotě:
min.100°C max.100°C při 150°C
40tka 12,5 < 16,3 3,7
50tka 16,3 < 21,9 3,7

tedy si myslím, že propěnění nehrozí a čerpatelnost je také v pořádku... Ale jak jsem říkal do non-turbo bych to tak moc neřešil, skutečně je tam namáhání oleje podstatně menší, není tam ani chaldič oleje, protože ho není třeba. U turbo verze již jen tím, že se olejem částečně chladí turba je jeho teplota vyšší... a pokud se využívá potenciál motoru tak je olej opravdu hodně namáhán.


Ospravedlnujem sa, mas pravdu - studoval som to uz davnejsie :cry:
Stale mam blby sklon si to pomylit (otocit), ale v podstate staci prehodit len technicke dovody preco radsej nie odporucanu `30`ku a preco to neprehanat s `50`kou...

Ma to prave vyznam riesit aj u n/a, kvoli tlaku oleja pri nizkych otackach pri obvykle (k veku auta) opotrebovanej pumpe.
U mna sice bola renovovana, a teda tlak mam celkom OK, ale zas 99% casu jazdim pri velmi nizkych otackach.
Takisto mam olejovy chladic - na n/a ho skutocne netreba (dokonca ani mnohe seriove auta s turbom ho nemaju ci maju nejaky malicky), lenze to moje je uz `skoro single turbo- on hold` tak som samozrejme nic nezanedbaval :wink:

Autor:  spc [ 14 červenec 2013 16:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

rador87 píše:
suhlasim s Brumlom, keby som mal NA verziu tak sa s tym vobec nezaoberam ale u VR4 je jasne vidiet pri pouziti oleja 40 ze kym sa jazdi kludne tak to stiha a aj viskozita je ok ale akonahle tomu zacnem nakladat olej sa prehreje a viskozita (a tym aj tlak) nebezpecne klesne.. a tym obzvlast ked je motor nejako upraveny na vyssi vykon

PS: este k pouzitiu oleja 15W a 20W - ako sa mozu namahat suciasky vysokym tlakom pri zimnom motore ked je v cerpadle pretlakovy ventil?

Tom: cerpadlo sa da lacno zohnat na ebay alebo u Vas napr. tu: http://www.zitec.cz/cz-detail-649458-ol ... -dohc.html


Takuto cenu som platil pred rokmi za repas, je velmi dobra a odporucam kazdemu ci je to n/a alebo turbo...

k tomu PS, mam dojem ze nejde len o celkovy tlak v sustave, ale aj o lokalne namahanie suvisiace s hustym olejom

Autor:  spc [ 14 červenec 2013 16:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Tom píše:
Ja používám 10w - 40 podotýkám, že v zimě nejezdím olej. čerpadlo jsem neměnil a asi bych měl.
Při nastartování mě to tlačí asi 4 čárky (tady se omlouvám nevím kolik to je nejsem odborník) po té co se motor ohřeje sjede na 2 čárky což myslím je málo.
Kdysi dávno jsem čerpadlo rozdělal a byla tam pružina možná s kuličkou která olej pouštěla nejspíš při větším tlaku kamsi. Ta byla zadřená a nechodila. Pokud jsem to vyčistil při zvýšení otáček se tlak zvyšoval cca na 4 čárky jak jsem psal teď mě to už nedělá bude lepší koupit nové poprosil bych hoďte mě sem kontakt kde nejlépe koupit.
Jo abych neodbíhal od diskuze nejdůležitější věc je včasná výměna je vám k prdu super olej na který pojedete 20 000 km měním každý rok bez ohledu na počet km. najedu tak 3000 km.Max. bych viděl tak 10 000km


Tie dve palicky su naozaj velmi malo - ked uz je to viac ako palicku pod tou velkou ciarkou pri volnobehu tak by som to cerpadlo riesil.

10w-40 byvaju casto mineralne, nejde len o tu `5`ku, najlepsi pomer cena/vykon ma slusna polosyntetika a to prave zarucuje ta `5`ka, pretoze u mineralneho oleja sa dosiahne tazko...

Autor:  Brumla [ 14 červenec 2013 18:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

rador87 píše:
suhlasim s Brumlom, keby som mal NA verziu tak sa s tym vobec nezaoberam ale u VR4 je jasne vidiet pri pouziti oleja 40 ze kym sa jazdi kludne tak to stiha a aj viskozita je ok ale akonahle tomu zacnem nakladat olej sa prehreje a viskozita (a tym aj tlak) nebezpecne klesne.. a tym obzvlast ked je motor nejako upraveny na vyssi vykon

PS: este k pouzitiu oleja 15W a 20W - ako sa mozu namahat suciasky vysokym tlakom pri zimnom motore ked je v cerpadle pretlakovy ventil?

Tom: cerpadlo sa da lacno zohnat na ebay alebo u Vas napr. tu: http://www.zitec.cz/cz-detail-649458-ol ... -dohc.html

Ahoj, to čerpadlo od Zitec jsem u nich poptával a na VR4 chtějí cca 8000,-- což je tak nějak normální cena...

Autor:  rador87 [ 14 červenec 2013 19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

este k tym cerpadlam, mal som doma z rovnakeho rocnika cerpadlo aj z turba aj z N/A - jediny rozdiel medzi nimi je silnejsia pruzina v pretlakovom ventile, inak su oba uplne rovnake..

Autor:  enemdym [ 14 červenec 2013 21:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Jezdim 10W-40 od Mobilu (super 2000 X1), polosyntetika. Zvolil sem 10W-40 od doby, co auto mam. Vychazel sem ze specifikaci, co predepisuje Mitsu.
V zime auto spi.
Vymena cca po 4 tis km spolu s olejovym filtrem nebo jednou rocne.
Pri nalozi olej dostava zabrat, teplota je vysoka.

Autor:  Mitsi [ 14 červenec 2013 22:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Oleje dle API SM mají oproti API SJ a SL snížený obsah řady aditiv (nejvíce ušlechtilých aditiv bylo v API SH) a zejména sníženou hodnotu alkalické rezervy (TBN), tedy je v případě jejich aplikace do staršího motoru potřeba zkrátit interval výměny. Oleje v SAE 5W-50 zase mají zvýšený obsah modifikátorů střihové stability, které v provozu rychle degradují, tudíž je opět nutno ještě více zkrátit interval výměny.

spc píše:
... 10w-40 byvaju casto mineralne, nejde len o tu `5`ku, najlepsi pomer cena/vykon ma slusna polosyntetika a to prave zarucuje ta `5`ka, pretoze u mineralneho oleja sa dosiahne tazko...

Rozhodně nehleďte na nápisy ohledně minerálnosti/syntetičnosti na obalech olejů, neboť kromě trhu SRN (tam to mají legislativně upraveno, aby zákazník nebyl klamán) nemají vůbec žádnou vypovídací hodnotu ohledně charakteru použitého základového oleje! Naprostrá většina olejů na evropském trhu jsou dnes hydrokraky (HC), které kolem syntetického základového oleje (estery, PAO a PAG) ani neprošly. Výjimku tvoří snad jen některé oleje v SAE 0W-40, jenže ta cena... A např. Total "něco" 7000 SAE 10W-40 má vyšší podíl PAO, než Total "něco" 9000 SAE 5W-40, tedy je "syntetičtější".

Pozn.: Nejběžnějšími viskozitami oleje v USA v 90. letech byly 10W-30 a 0W-30; ten druhý byl v té době ještě skutečně syntetický a také 2x tak dražší. Na tamním trhu nejčastěji se vyskytujícím olejům také odpovídala doporučení výrobců vozů, včetně pro 3000GT/Stealth. Doporučení zároveň vycházela z obvyklých provozních podmínek na daném trhu, v případě USA tedy z přísných rychlostních limitů a odtud obecně z nízkého tepelného namáhání motorů. Zato v Evropě tomu zvláště tehdy bylo úplně jinak, proto frčely oleje s horním číslem 40 a 50. Přidruženým důvodem bylo i to, že ještě nebylo nutno hrát si na nízkou spotřebu v normovaném cyklu, ostatně ony normy pro měření spotřeby paliva byly zcela jiné.

Autor:  rador87 [ 19 červenec 2013 21:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Ahoj, zacal mi nejak blbnut alarm.. niekedy ked auto odstavim a zavriem, riadne sa spusti security, odidem prec a po cca 10 minutach zacne auto hukat a huka az kym ho neotvorim klucom.. predtym som ani nevedel ze tam je alarm a teraz to zacalo takto blbnut, ked som doma a zamknem ho na dvore tak ako naschval je vsetko ok..

chcem sa opytat, je na to nejaka poistka alebo rele ktore ked vyberiem deaktivujem alarm?

Autor:  Kuno [ 27 srpen 2013 22:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Zdravím.
Potřeboval bych vědět,zda-li někdo z Vás ví,v jakém režimu a kdy se otevírá-zavírá EGR ventil na atmosfeře.

Moc děkuji dopředu za odpovědi.

Něco "zajímavého" mne totiž napadlo. :grin:

Autor:  Mitsi [ 28 srpen 2013 10:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Kuno píše:
... v jakém režimu a kdy se otevírá-zavírá EGR ventil na atmosfeře. ...

Myslíš tu otázku obecně, bez přímé vazby na 3000 GT? Pokud ano, pak Ti mohu odpovědět, neboť vliv EGR na jízdní projevy atmosférického benzínového motoru a jeho spotřebu jsem u několika vozů prakticky zkoumal a výsledky byly vždy téměř shodné.

Autor:  Kuno [ 28 srpen 2013 13:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Ne,tak to nemyslím.
Zajímá mne to konkretně u 3000GT. Obecný princip funkce u jiných aut samozřejmě znám. U 3000GT nebo i jiných Mitsubishi si nejsem jist a proto se ptám.

Autor:  Kuno [ 28 srpen 2013 13:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

a....ještě jedna otázka: Furt a zatím bohužel neúspěšně :think: zápasím s funkcí nastavování tlumičů. Měl jsem klasicky utržené dráty kontaktů,ustavil od Enemdyma nové ale furt nic.
Problem je,že ani do tlačítka na palubce mi nejde žádná štáva.Prohlížel jsem pojistkovky ale všechny ok,navíc jsem žádnou pojistku,kterou by byl system jištěn nenašel-nebo spíše nevím,která nebo kde je. :oops: :oops: :oops:
Poradí někdo?

Stránka 12 z 17 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/