mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
Dotaz na místní odborníky https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2464 |
Stránka 4 z 17 |
Autor: | norad [ 28 červenec 2012 00:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na místní odborníky |
Zdravím pánové, mám drobný zádrhel s motorem. Po nastartování mi při volnoběhu začnou padat otáčky, v momentě kdy už motor chcípá elektronika přidá a celé se to opakuje. Po přidání plynu se zase motor začne dusit, od cca 2000 ot/min ale jede normálně. Vzduchový filtr je cca rok starý, místo airboxu je tam kit od KN (s ním má auto naběhaných necelých 7000 km) takže v něm zřejmě problém nebude. Známý to tipuje na váhu vzduchu, je to možné?? norad |
Autor: | Serge [ 28 červenec 2012 02:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na místní odborníky |
s volnobehem sem mel taky problem a brumla na sraze říkal .. krokáč.. ještě sem neměl čas to zkontrolovat.. ted resim jiné věci..ale byt tebou taky to zkontroluju |
Autor: | Brumla [ 28 červenec 2012 10:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na místní odborníky |
Ahoj, kolísání volnoběhu může být krokovým motorem u klapky, ale tomu odporuje to 'dusení' po přidání plynu. Totiž ten krokový motorek ovládá trysku, která dělá jakoby by-pass přes klapku a tak řídí množství vzduchu při uzavřené klapce. Pokud přidám plyn tak otevřu klapku a tato tryska ztrácí funkci, protože vzduch jde přes hlavní difuzor přes klapku... Spíš bych tedy tipoval buď lamdu nebo váhu vzduchu, svíčky nebo také teplotní snímač motoru..... |
Autor: | norad [ 30 červenec 2012 16:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na místní odborníky |
Ahoj Svíčky jsou relativně nové (cca 2,5 roku) NGK a jsou v pořádku. Jen pro informaci, kolik přibližně stojí nová váha vzduchu? Ať vím s čím můžu počítat. Na druhou stranu to kolísání volnoběhu a dusení u plynu můžou být dvě různé závady které se tak nějak sešly naráz. norad |
Autor: | enemdym [ 30 červenec 2012 21:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na místní odborníky |
Ten KN filter si impregnoval? |
Autor: | norad [ 31 červenec 2012 04:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na místní odborníky |
Ne, poprvé je to napuštěné přímo z výroby. Jinak by ten olej byl přibalený v krabici. Tyhle filtry se impregnují až když je vypereš. norad |
Autor: | enemdym [ 31 červenec 2012 08:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na místní odborníky |
Mastnota (z vyroby / po impregnaci) + vaha vzduchu |
Autor: | Mitsi [ 31 červenec 2012 08:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na místní odborníky |
enemdym píše: Mastnota (z vyroby / po impregnaci) + vaha vzduchu Tohle se může stát tak maximálně u vozů používajících váhu vzduchu od Bosche (typicky koncern + GM + Fiat), která stojí na pofidérním principu měření, je blbě zkonstruovaná a ještě hůře vyrobená. U vozů Mitsubishi s firemní váhou to nehrozí. |
Autor: | spc [ 01 srpen 2012 19:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na místní odborníky |
Mitsi píše: enemdym píše: Mastnota (z vyroby / po impregnaci) + vaha vzduchu Tohle se může stát tak maximálně u vozů používajících váhu vzduchu od Bosche (typicky koncern + GM + Fiat), která stojí na pofidérním principu měření, je blbě zkonstruovaná a ještě hůře vyrobená. U vozů Mitsubishi s firemní váhou to nehrozí. Tentokrat musim suhlasit - vahy vzduchu maju zlu povest hlavne kvoli popisovanemu pavyrobku -> mitsubishi vaha pouziva karman-vortex princip merania pocitanim vortexov (to je ta frekvencia v hz) a je znacne spolahliva... |
Autor: | Mitsi [ 05 srpen 2012 08:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na místní odborníky |
Brumla píše: ... Totiž ten krokový motorek ovládá trysku, která dělá jakoby by-pass přes klapku a tak řídí množství vzduchu při uzavřené klapce. Pokud přidám plyn tak otevřu klapku a tato tryska ztrácí funkci, protože vzduch jde přes hlavní difuzor přes klapku... Sice nevím, jak to mají řešené motory v 3000GT, ale převážná většina vozů Mitsubishi, v nichž jsem se hrabal (s 3000GT jsem neměl tu čest a potěšení), neměla obtok, nýbrž servomotorkem nepřímo ovládanou klapku tak do cca 15% spodního rozsahu dráhy pohybu, samozřejmě ještě s čistě mechanickým ovládáním klapky (pohyb lankem přes pedál plynu "překonával" funkci servomotorku). Onen servomotorek řešil nejen volnoběh a jeho automatické změny "za tepla", ale také "sytičový" režim. S obtokem jsem se setkal hlavně u motorů GDI, tedy ještě do zavedení zcela elektronického ovládání klapky servem (e-Gas), kdy obtok povětšinou opět zmizel (někde však kupodivu zůstal). V USA jsem navíc viděl Galanta, který systém aktivního řízení (v závislosti na zátěži, pohybu vozu a otáčení volantem) volnoběhu zcela postrádal. Chtěl jsem tím říct asi tolik, že variant řešení bylo více. |
Autor: | Brumla [ 05 srpen 2012 18:46 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na místní odborníky | ||
Ahoj, u GT je to v principu nějak takto, viz. obrázek v příloze
|
Autor: | Mitsi [ 05 srpen 2012 21:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na místní odborníky |
Tak tohle je ještě další varianta řešení: oproti tomu, s čím jsem se v praxi setkal až doposud, je tam navíc "klasický" šroubek SAS a bimetalický ventil "studeného volnoběhu" ovládaný teplotou chlad. kapaliny. |
Autor: | Kuno [ 13 srpen 2012 21:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na místní odborníky |
Zdravím a opět se připomínám s "hloupým" dotazem. Po vypnutí zapalování se ozve cvaknutí a mírně se povolí oba bezp.pásy. Je to normální stav nebo se pásy mají samy odepnout? Nebo..jak to vůbec funguje??? Díky za vysvětlení. |
Autor: | Brumla [ 13 srpen 2012 21:35 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na místní odborníky | ||
Ahoj, je to OK, v příloze je popis jak to funguje.........
|
Autor: | Kuno [ 13 srpen 2012 22:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dotaz na místní odborníky |
děkuji za info,anglicky bohužel moc nevládnu,spokojím se tedy s ujištěním,že to mám v pořádku. |
Stránka 4 z 17 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |