mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Dotaz na místní odborníky
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=50&t=2464
Stránka 4 z 17

Autor:  norad [ 28 červenec 2012 00:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Zdravím pánové,
mám drobný zádrhel s motorem. Po nastartování mi při volnoběhu začnou padat otáčky, v momentě kdy už motor chcípá elektronika přidá a celé se to opakuje. Po přidání plynu se zase motor začne dusit, od cca 2000 ot/min ale jede normálně. Vzduchový filtr je cca rok starý, místo airboxu je tam kit od KN (s ním má auto naběhaných necelých 7000 km) takže v něm zřejmě problém nebude.
Známý to tipuje na váhu vzduchu, je to možné??

norad

Autor:  Serge [ 28 červenec 2012 02:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

s volnobehem sem mel taky problem a brumla na sraze říkal .. krokáč.. :) ještě sem neměl čas to zkontrolovat.. ted resim jiné věci..ale byt tebou taky to zkontroluju :)

Autor:  Brumla [ 28 červenec 2012 10:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Ahoj,

kolísání volnoběhu může být krokovým motorem u klapky, ale tomu odporuje to 'dusení' po přidání plynu. Totiž ten krokový motorek ovládá trysku, která dělá jakoby by-pass přes klapku a tak řídí množství vzduchu při uzavřené klapce. Pokud přidám plyn tak otevřu klapku a tato tryska ztrácí funkci, protože vzduch jde přes hlavní difuzor přes klapku... Spíš bych tedy tipoval buď lamdu nebo váhu vzduchu, svíčky nebo také teplotní snímač motoru.....

Autor:  norad [ 30 červenec 2012 16:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Ahoj
Svíčky jsou relativně nové (cca 2,5 roku) NGK a jsou v pořádku. Jen pro informaci, kolik přibližně stojí nová váha vzduchu? Ať vím s čím můžu počítat.
Na druhou stranu to kolísání volnoběhu a dusení u plynu můžou být dvě různé závady které se tak nějak sešly naráz. :mad:

norad

Autor:  enemdym [ 30 červenec 2012 21:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Ten KN filter si impregnoval?

Autor:  norad [ 31 červenec 2012 04:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Ne, poprvé je to napuštěné přímo z výroby. Jinak by ten olej byl přibalený v krabici.
Tyhle filtry se impregnují až když je vypereš.

norad

Autor:  enemdym [ 31 červenec 2012 08:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Mastnota (z vyroby / po impregnaci) + vaha vzduchu :?: :arrow: :sad: :?:

Autor:  Mitsi [ 31 červenec 2012 08:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

enemdym píše:
Mastnota (z vyroby / po impregnaci) + vaha vzduchu :?: :arrow: :sad: :?:

Tohle se může stát tak maximálně u vozů používajících váhu vzduchu od Bosche (typicky koncern + GM + Fiat), která stojí na pofidérním principu měření, je blbě zkonstruovaná a ještě hůře vyrobená. U vozů Mitsubishi s firemní váhou to nehrozí.

Autor:  spc [ 01 srpen 2012 19:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Mitsi píše:
enemdym píše:
Mastnota (z vyroby / po impregnaci) + vaha vzduchu :?: :arrow: :sad: :?:

Tohle se může stát tak maximálně u vozů používajících váhu vzduchu od Bosche (typicky koncern + GM + Fiat), která stojí na pofidérním principu měření, je blbě zkonstruovaná a ještě hůře vyrobená. U vozů Mitsubishi s firemní váhou to nehrozí.


Tentokrat musim suhlasit - vahy vzduchu maju zlu povest hlavne kvoli popisovanemu pavyrobku -> mitsubishi vaha pouziva karman-vortex princip merania pocitanim vortexov (to je ta frekvencia v hz) a je znacne spolahliva...

Autor:  Mitsi [ 05 srpen 2012 08:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Brumla píše:
... Totiž ten krokový motorek ovládá trysku, která dělá jakoby by-pass přes klapku a tak řídí množství vzduchu při uzavřené klapce. Pokud přidám plyn tak otevřu klapku a tato tryska ztrácí funkci, protože vzduch jde přes hlavní difuzor přes klapku...

Sice nevím, jak to mají řešené motory v 3000GT, ale převážná většina vozů Mitsubishi, v nichž jsem se hrabal (s 3000GT jsem neměl tu čest a potěšení), neměla obtok, nýbrž servomotorkem nepřímo ovládanou klapku tak do cca 15% spodního rozsahu dráhy pohybu, samozřejmě ještě s čistě mechanickým ovládáním klapky (pohyb lankem přes pedál plynu "překonával" funkci servomotorku). Onen servomotorek řešil nejen volnoběh a jeho automatické změny "za tepla", ale také "sytičový" režim. S obtokem jsem se setkal hlavně u motorů GDI, tedy ještě do zavedení zcela elektronického ovládání klapky servem (e-Gas), kdy obtok povětšinou opět zmizel (někde však kupodivu zůstal). V USA jsem navíc viděl Galanta, který systém aktivního řízení (v závislosti na zátěži, pohybu vozu a otáčení volantem) volnoběhu zcela postrádal. Chtěl jsem tím říct asi tolik, že variant řešení bylo více.

Autor:  Brumla [ 05 srpen 2012 18:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Ahoj,

u GT je to v principu nějak takto, viz. obrázek v příloze

Přílohy:
ISC.pdf [114.5 KiB]
330 krát

Autor:  Mitsi [ 05 srpen 2012 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Tak tohle je ještě další varianta řešení: oproti tomu, s čím jsem se v praxi setkal až doposud, je tam navíc "klasický" šroubek SAS a bimetalický ventil "studeného volnoběhu" ovládaný teplotou chlad. kapaliny.

Autor:  Kuno [ 13 srpen 2012 21:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Zdravím a opět se připomínám s "hloupým" dotazem. :smile: :oops:

Po vypnutí zapalování se ozve cvaknutí a mírně se povolí oba bezp.pásy. Je to normální stav nebo se pásy mají samy odepnout? Nebo..jak to vůbec funguje???
Díky za vysvětlení.

Autor:  Brumla [ 13 srpen 2012 21:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

Ahoj,

je to OK, v příloze je popis jak to funguje.........

Přílohy:
pásy.pdf [392.28 KiB]
309 krát

Autor:  Kuno [ 13 srpen 2012 22:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na místní odborníky

děkuji za info,anglicky bohužel moc nevládnu,spokojím se tedy s ujištěním,že to mám v pořádku. :grin:

Stránka 4 z 17 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/